- Teksta izmērs +
Autora piezīmes
Piedodiet, lūdzu, par ilgo gaidīšanu! Tas ir viss, ko varu sacīt.

Ceptas olas + Siriusa deguns = nepatīkams skats.

„Ei, Mēnestiņ, nevēlies viņu pamodināt?” Džeimss jautāja, norādīdams uz Siriusu, kurš bija aizmidzis ar seju omletē. „Izskatās tā, it kā viņš tās olas iešņaukt caur degunu.

Mēnestiņš paskatījās uz Siriusu un viegli papurināja galvu. “Viņam jāiemācās iet gulēt ātrāk. Nav brīnums, ka viss, ko jūs darāt, ir gulēšana stundu laikā. Ziniet, ir taču daudz citu lietu, ko darīt, bez bučošanās ar meitenēm visu nakti.”

Pīters aizrijās ar grauzdiņu un mēģināja apspiest smieklus.

Džeimss pavīpsnāja: “Jā, Mēnestiņ. Mēs zinām, ka ir ļoti daudz lietu, ko tu vari darīt ar putniņiem cauri nakti, kam nav jābūt saistītam ar skūpstīšanos. Godīgi sakot, es tevī esmu vīlies. Veicināt tādu uzvedību skolā. Es esmu nolēmis sevi nosargāt līdz laulībām.

“Tu labi zini, ka es tā nedomāju, Džeimss,”[/b] Remuss nosarcis nomurmināja. “Un tu neesi svētais. Es ļoti šaubos, ka tu gaidīsi līdz brīdim, kad būsi precējies.”

Džeimss jau pavēra muti, lai strīdētos, bet tad paraustīja plecus.

Tikmēr Pīters Siriusu bakstīja ar banānu. Džeimss slinki pasmīnēja, izvilka savu zizli un notēmēja uz ūdensglāzi, ko Remuss turēja rokās. Tā pacēlās gaisā. Mēnestiņš uzmeta viņam niknu skatienu: “Es no tās dzēru.”

Džeimss neatbildēja. Viņš nenolaida acis no glāzes, kamēr tā peldēja pāri Tārpasta galvai un palika karājoties gaisā virs Siriusa galvas. Viņš nožāvājās, pavēcināja zizli un ļava ūdenim izlīt no glāzes.

Sīriuss pamodās ar kliedzienu un piedevām slapjš. “Par ko tad, pie velna, tas?” Viņš, nikni skatoties, jautāja, lai gan bija grūti kaut ko saredzēt caur slapjajiem matiem, kas patiesībā aizsedza skatienu.

Džeimss paraustīja plecus: “Tev vēljoprojām ir jāizvēlās man randiņ meitene. Tikai tāpēc, ka tavējā un Mēnestiņa jau ir izvēlētas, nenozīmē, ka tu vari slaistīties apkārt.”

Sīriuss pārgrieza acis . “Aizveries, Žubur! Mēs jau tavu randiņu izvēlējāmies. Patiesību sakot,” viņš uz brīdi pieklusa, meklēdams kaut ko savā somā un izvilkdams saburzītu pergamentu. “Šeit ir viņas pieteikums.”

Džeimss uzmeta tam ātru skatienu un pasmīnēja: “Vai es to varu apskatīt?”

“Nē!” Mēnestiņš sacīja, nepaskatīdamies ….. “Tas ir pret noteikumiem.”

“Eu, nu…” Džeimss skatījās te uz Sīriusu, te uz Remusu. Sīriuss. Protams, Sīriusu būtu vieglāk pierunāt.

“Es tev pateikšu, Ķepaini, pateikšu, kura tika izvēlēta tev, ja tu man to lapiņu tagad padosi.”

Tajā brīdī, kad Remuss cēlās kājās, lai atņemtu Sīriusam lapiņu, otrais saņurcīja to bumbiņā un meta Džeimsam, kurš to noķēra un pavīpsnāja Remusa virzienā: “Un šis ir iemesls, kāpēc tev vajadzētu biežāk spēlēt Kalambolu.”

Viņš izlīdzināja pergamentu, pirms izlasīja vārdu, kas bija rakstīts lapas augšmalā: “Mega Endrjūsa.

-x-

“Deanna, tev man ir jāpalīdz!”

No nekurienes parādījās roka un ievilka Deannu tur, kur, viņasprāt, vienmeŗ bija atradies tikai gobelēns, bet patiesībā slepenā eja. “Lilij?” Trešgadniece palūkojās uz Meiteņu vecāko, kura žestikulēja, lai meitene klusē, un norādīja atkal uz gobelēnu, kad kāds tam gāja garām. Tad Lilija paņēma Deannu aiz rokas un ieveda dziļāk ejā. “Spīžo!”

Deanna veltīja viņai neizpratnes pilnu skatienu: “Vai kaut ka sir noticis?”

“Man vajadzīga tava palīdzība!”

“Ak tā… saistībā ar ko?”

“Es dzirdēju, ka trešgadnieki pašlaik veido pārvērtību mikstūras. Un es arī dzirdēju to, ka tu esi viena no labākajām mikstūru veidotājām Cūkkārpā.”

Deanna nosarka. Vai tiešām izcilā Meiteņu vecākā, Lilija Evansa, tagad viņai glaimoja.” Viņa kautrīgi pamāja: “Nu laikam tā ir.”

“Es prātoju, vai ir kāds veids, kā tu varētu kādu pudelīti šīs mikstūras nogādāt man?”

“Bet kāpēc?”

Lilija pieklusa. Kad viņai pirmo reizi ienāca prātā lūgt palīdzību Deannai, tad viņa nebija iedomājusies apsvērt iznākumu. Protams, ka trešgadniece bija ziņkārīga. Un kāpēc Lilija nevarēja mikstūru uztaisīt pati? Nu, pirmkārt, viņai galīgi nebija laika. Un, treškārt, pūķa asinis, kuras bija nepieciešamas mikstūrai, profesors turēja ieslēgtas savā kabinetā, jo tās bija ļoti dārgas.

Acīmredzmi – Lilija nekad neielauztos kabinetā. Un vispēdējais – viņa negribēja, lai būtu kāds pavediens, kas norādītu uz viņas vainu. Viņa nedrīkstēja teikt draugiem kādā nepatīkamā stāvoklī viņa pašlaik atradās, jo tad Laupītāji pilnīgi noteikti to uzzinātu. Mae – viena no Lilijas labākajām draudzenēm – satikās ar Remusu. Viņi šīs nedēļas nogalē uz Cūkmiestiņu kopā nedevās, jo Džeims ar Siriusi noraidīja viņas pieteikumu un Remusam izvēlējās skaļu un diezgan kārdinošu Elšpūti.

“Es tev izstāstīšu, ja tu apsolīsi pie Merlina spoka, ka nevienam nestāstīsi!”

Deanna aizrautīgi pamāja: “Es apsolu!” Padomā tik, Lilija Evansa viņai uzticas.

“Mega Endrjūsa ar Poteru ies uz Cūkmiestiņu.” Lilijas seja bija līķa bālumā.

“Un?”

“Es esmu Mega Endrjūsa!”

-x-

“Labi klase. Instrukcijas ir uz tāfeles. Sastāvdaļas ir pieliekamajā. Jūs drīkstat sākt!”

Deanna kārtīgi atvēra savu Mikstūru grāmatu un nolika nepieciešamo aprīkojumu uz galda un devās pie sastāvdaļu skapīša. “Vienradža essence – nē, Laumiņu putekļi – nē, Daudzsulu mikstūra – nē. Re kur ir!” Viņa aši savāca visas vajadzīgās lietas un aizsteidzās atpakaļ pie sava galda.

Stundas beigās no lielākās daļas katlu izgaroja visdažādākās smakas. Daudzi skolēni turēja savus degunus aizspiestus. Mikstūru krāsas atšķīrās. Lai gan bija paredzēts, ka tām jābūt jūrasgliemežu zilam, gandrīz visas mikstūras bija netīri brūnā, asinssarkanā vai arī spilgti dzeltenā krāsā.

Gliemjrags apstājās pie Deannas galda. “Tā – šeit jūs varat redzēt, kā mikstūrai vajadzētu izskatīties.” Viņš pacēla gaisā katulu. “Ja jums nav iebildumu, es vēlētos paturēt visu mikstūru, lai varētu parādīt pārējām klasēm. Un tā kā tai ir tieksme ar laiku izgarot, tad būs labāk, ja es paņemšu pilnīgi visu. Jūs taču neiebildīsiet?”

Deanna brīdi vilcinājās, bet tad pamāja ar galvu. Un ko viņai tagad darīt? Nebija pilnīgi nekā, ko iedot Lilijai! Kad stunda bija jau gandrīz beigusies, viņa nemanīta piegāja pie sastāvdaļu skapīša un izvilka laukā Daudzsulu mikstūru. Tai vajadzētu darboties. Viņa gan par to neko neteiks Lilijai. Nevēlējās aizvainot.

Vēlāk tajā pašā dienā Deanna mikstūras pudelītē ielika pāris savas vecākās māsas matus. Tagad Lilija izskatītos uz mata tāpat kā Mičela.

Tev ir pieteikties, lai iesūtītu atsauksmi.