Ziemassvētki-Kristus dzimšandiena vai Ziemas saulgrieži, Vai baznīca pielāgojās Saules kalendāram? |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
Pirms iesūti rakstu, pārliecinies, ka tu tajā:
1) neesi lamājies;
2) personīgi neaizvaino citus diskusijas dalībniekus;
3) neatkārto jau iepriekš rakstīto;
4) izsakies par pavedienā apskatīto tematu;
5) izsaki savu viedokli, bet necenties to uzspiest citiem.
Ziemassvētki-Kristus dzimšandiena vai Ziemas saulgrieži, Vai baznīca pielāgojās Saules kalendāram? |
02.12.2006 21:38
Raksts
#1
|
|
Kārto SLIM-us Grupa: Biedri Pievienojās: 19.10.06 Kur: Ar fotoaparātu mežā. |
Visi ir pamānījuši ka Eiropā nozīmīgi Kristiešu reliģiskie svētki ir gandrīz tajos pašos datumos,kad astronomiskās gadskārtas-saulgrieži.
Vai tā ir sakritība vai arī tas viss ir darīts ar nodomu lai iespaidotu "pagānus"? |
|
|
31.12.2006 14:02
Raksts
#2
|
|
Sātana advokāts Grupa: Biedri Pievienojās: 08.11.06 Ziedoņa māceklis |
Kāpēc īsti pr. Kr.? Pirms Kristus ta vajadzētu kā p. Kr. noīsināt.
Pr. Kr. tad sanāktu priekš Kristus (priekš - laika nozīmē), kas ir stipri novecojis ģermānisms. Par Ziemassvētkiem un citiem Kristiešu svētkiem, var palasīties iekš wikipēdijas. Taču nekur neatradu, kāda velna pēc ievajadzējās nomainīt ierasto kalendāra sākuma gadu. |
|
|
31.12.2006 15:17
Raksts
#3
|
|
Zintniece Grupa: Noslēpumu nodaļa Pievienojās: 03.11.03 Kur: te un tagad Dzīvā enciklopēdija |
CITĀTS(Antaress @ 31.12.2006 14:02) [snapback]1082596[/snapback] Kāpēc īsti pr. Kr.? Pirms Kristus ta vajadzētu kā p. Kr. noīsināt. Pr. Kr. tad sanāktu priekš Kristus (priekš - laika nozīmē), kas ir stipri novecojis ģermānisms. Taču nekur neatradu, kāda velna pēc ievajadzējās nomainīt ierasto kalendāra sākuma gadu. Par kalendāra atskaites punkta pārlikšanu ir rakstīts, piemēram, A. Donīni "Kristietisma sākumi" beigās. Patiesībā, grāmata ar to arī beidzas, jo līdz ar idejas, ka ar pestitāja dzimšanu sākas jauna ēra, rašanos un reālu ieviešanos dzīvē, beidzās kristietisma "sākumi", un sākās, kā lai saka, "briedums". Sākums tam bija 5.gs. beigās, ar mūka Dionīsija pūlēm, lai gan viņam bija pilnīgi cits mērķis un uzdevums - sastādīt Lieldienu kalendāru nākamajiem gadiem. Bet, acīmredzami, līdz ar to viņam ievajadzējās precizi noteikt Kristus dzimšanas dienu, kuru viņš pēc daudziem un dažādiem spriedumiem paziņoja kā bijušu 753. gada 25.decembrī (runa bija par GADU. Datums bija zināms un pieņemts jau senāk). Un šajā pat darbā tika izteikta doma, ka tik svarīgam datumam būtu jākļūst par jaunās - "vulgārās" (nozīmē - "tautas") ēras sākumu. Vēl krietnu laiku pēc tam jēdzienu "pirms un pēc Kristus dzimšanas" lietoja vienīgi hronisti un nedaudzi baznīcas autori, līdz maz pamazām, tas iegājās vispārējā lietošanā. (Tas bija īss apkopojums no grāmatas) |
|
|
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 21.05.2024 18:13 |