![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
Ievads Pēc vakar notikušās TN:C GMu puspilnās sapulces varam beidzot publicēt maģiju/burvestību sistēmas aprakstu un pašas pieejamās maģijas. Tuvākajos 200 vārdos centīšos jūs pēc iespējas īsāk un lakoniskāk iepazīstināt ar tām burvestībām, kādas pieejamas jebkuram TN:C spēlētājam. Šo rakstu, manuprāt, ir vērts izlasīt arī tiem, kas neplāno tās izmantot. Vispārīgi par burvestībām Troļļu Nakšu Hronikās Ir būtībā četri buršanās veidi spēlē, tie ir, Amuleti, Ruļļi, Rituāli, Šamanaki. Par katru detalizēti pastāstīšu nedaudz vēlāk. Lai veiksmīgi burtos ir nepieciešamds speciāls maģiskais resurss - tas, kas daudzās fantazy spēlēs ir mana, tas, kas TN3 bija pemana TN:C būs laužņi. Laužņi būs speciāli kociņi, kurus, izpildot maģiju, jāsalauž noteiktā skaitā (katrai maģijai savs skaits). Laužņus spēlētāji varēs iegādāties no tirgoņiem vai Dāsna (varbūt atrast arī kādās lokācijās, nemaz nerunājot par zagšanu), kā arī "levelupā" paņemot amuletu tie katrreiz saņems tam līdzi komplektā sauju (acīmredzot 10) laužņus. Laužņi ir pilnībā lūtojami un atņemami, jo tā neskaitās "šamaņa" spēja vai mentālā īpašība, kā parasti fantasy spēlēs, bet vienkārši kociņi ar burvestību spējām. Tas arī nozīmē to, ka burties var pilnīgi ikviens, ja vien tas rīkojas attiecīgi noteikumiem un tam ir nepieciešamie resursi. Kaujas laukā maģijas nestrādā, no combat magic, bet uz cīņu var būt saglabājušies kādi efekti no buršanās pirms tam. (Zināms izņēmums ir Rinkusaarg, kuru var izmantot arī kaujas laikā.) Arī bruņu esamība vai neesamība neatstāj nekādu iespaidu uz buršanos efektivitāti. piebilde: vēl vairāk kā cīņas, maģijas balstās uz uzticēšanos spēlētājam. Mēs sagaidām, ka visi spēlētāji rīkosies godīgi un nečītosies, salauzīs attiecīgo skaitu laužņu un rīkosies korekti, jo savādāk no spēles nav jēga. Amuleti Amuleti ir visvecākā un pazīstamākā TN spēļu buršanās forma. Amuleti ir dažādi simboliņi (parasti kaklā pakarami) ar specifiskām zīmēm uz tiem. Katrs amulets atbilst kādai no 10 amuletu maģijām un tam ir atbilstošie burvestību vārdi. Lai ar amuletu veiktu maģiju ir jāsatver attiecīgais amulets (vēlams, lai apkārtesošie redzētu simbolu), jānolasa/jānoskaita burvestību vārdi (var kā no galvas, tā nolasīt) un beigās jāsalauž attiecīgais skaits laužņu. Dažkārt papildus amuletam nāk arī citi atribūti, par tiem pie katras maģijas atsevišķi. Amuletu burvestības
Amuletus, tāpat kā citas mantas var zagt, ja uz tiem ir "ph4t l00t" simbols. Ja tāda nav, amuletu zagt nav atļauts. Lūtojami būs praktiski visi atrodamie un nopērkamie amuleti, tos, kurus iegūs levelupos, nevarēs lūtot. Ruļļi Tā ir jauna "fīča" TN spēlēs - iespēja rakstīt ruļļus (scrolls). Rullis ļauj ikvienam izpildīt maģiju bez amuleta un bez laužniem - tikai jānolasa buramvārdi (kas ir rullī rakstīti) un pats rullis jāiznīcina vai nu saplēšot vai sadedzinot un maģija īstenosies. Ruļļus var nopirkt no tiem, kas tos gatavo. Savukārt tos izgatavot var jebkurš, kuram ir
Tas būtībā varētu būt papildus ienākumu avots šamaņiem, jo tikt pie amuletiem nebūs tik viegli kā iepriekšējās spēlēs - pamatā tikai levelupos vai par diezgan lielu naudu no tirgotājiem. Rulli izgatavot ultimate! maģijām nevar. Rituāli Rituāli ir papildus iespēja šamaņiem, ja pārējo burvestību iespējas nešķiet gana plašas. Principā rituāls ļauj prasīt no dieviem pilnīgi jebkādu palīdzību - sākot ar konkrētas personas atrašanās vietas noskaidrošanu un beidzot ar tējkarotes cukura atgādšanu. Lieki piebilst, ka rituāla izdošanās ne tuvu nav 100%-īga un atkarīga no daudziem faktoriem. Tātad rituāla izdošanos ietekmē sekojošas lietas:
Šamanaki Šamanaki ir ceturtā un pēdējā Troļļu Nakšu burvestību forma. Tai ir lielas iespējas, taču tā balstās uz exploreriem un meklēšanas prasmēm, kas padara to dažkārt pat sarežģītāku uzdevumu nekā amuletu maģijas. Kas ir šamanaki? Leģenda. Šamanaki būtība ir vēl viena TN pasaules radījumu suga/veids, tikai šie ir ļoti savdabīgi. Savā pamatformā tie ir cilvēka acij neredzami dabas gariņi, kas laidelējas pa visu pasauli savā nodabā. Taču tie ir ļoti jūtīgi pret cilvēka jūtām/emocijām, tik jūtīgi, ka spēcīgā emocionālā pārdzīvojumā esoša cilvēka klātbūtnē šis gariņš pārakmeņojas. Tieši šos pārakmeņotos gariņus tad arī cilvēks var redzēt - parasti tie atrodas tuvu cilvēku bieži apmeklētām vietām, parasti ceļiem. Tie visbiežāk pārakmeņojas pie koku saknēm, zemē. Tos tad arī sauc par šamanakiem. Šamanaki būtībā ir rūnas (akmeņi) ar 1 no 4 veidu simboliem uz tā - ir ūdens, zemes, saules un koka šamanaki. Šamanakiem piemīt maģiskas spējas un zinot īpašas šamanaku formulas spēlētājs var pie Dāsnas uz altāra tos pareizi izkārtojot iegūt dažādus efektus/mantas. Šamanakus var brīvi zagt, tie visi ir lūtojami. Katrā levelupā var paņemt (uzzināt) 4 šamanaku formulas (ja tu levelupā uzzini šo formulu, bet pastāsti draugam, arī viņš var (netērējot levelupu) izmantot šo formulu, tāpēc uzmanīgi ar savām zināšanām!). Lūk iespējamās kombinācijas - Šamanaku formulas
Nobeigums Tās arī ir vairāk vai mazāk visas iespējamās Troļļu Nakšu Hroniku burvestības. Iespējams kāds amulets vai formula varētu nākt klāt, bet kopumā tas ir arī viss. Jāatzīmē, ka salīdzinot ar iepriekšējām spēlēm, manuprāt, šamaņiem varētu būt gan daudz lielākas iespējas, gan arī lielāka nozīme (Aarengarm!). Tāpat burju čarakteru spēlētājiem varētu patikt tas, ka ir savā veidā divas maģiju "skolas" ar atsevisķām burvestībām un pamatprincipiem. Tā kā laika līdz spēlei maz, šaubos vai jūsu komentārus un viedokļus varēsim ņemt vērā - pieņemiet kā faktu. |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
ETM ļoti prātīgi un korekti norāda uz būtisku šīs sistēmas iezīmi, kuru es gan īsti negribētu nosaukt par trūkumu.
Risinājums, kuru mums ļoti racionāli piedāvāja K.. (aka Tija) bija ieviest otra veida "pemanu" priekš "hīlingošanas". Tas, protams, būtu risinājums, bet krietni atvieglotu spēlētāju dzīves (un, pēc 4 GMu domām arī padarītu maģiju sistēmu sarežģītāku). Tāpēc tomēr tika izlemts palikt pie šī risinājuma. Ko tas varētu nozīmēt praksē? To, ka, piemēram, troļļiem būs jādomā vai hīlot savu 6hp tanku vai tomēr ļaut viņam nomirt (upurēt laužņus vai virtuālās vienības), tāpat arī visi "tanki" vairs nebūs tik visvareni - pēc cīņas novājināts klucis ir viegls mērķis salīdzinoši viegli bruņotiem kareivjiem. Un parēķinot, ka 9-10 laužņi pietiek aptuveni trijām vidēja kareivja (4-5HP) atveseļošanām, varētu domāt, ka tie tēriņi nebūs tik traki briesmīgi lieli. Un, galu galā, ja beigsies nauda/laužņi, kausies līdz nāvei. Būs jādomā, pirmkārt, vairāk par savu dzīvību - neiet akurāt pašnāvnieciski virsū, bet uzbrukt tā, lai pats paliktu dzīvs, dažkārt bēgt, novērtēt pretinieku spēkus. Otrkārt, armiju vadītājiem nāksies krietni palauzīt galvu par karadarbības tīri stratēģisko organizēšanu. Treškārt, man šķiet plaši paveras iespējas visādiem diversantiem/nindzjām/assasiniem, kas varētu neiesaistoties tiešos kontaktos vājināt vienu vai otru pusi. Un, galu galā, spēle jau nav tikai par kaušanos. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 02.05.2025 23:44 |