![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
Pirms iesūti rakstu, pārliecinies, ka tu tajā:
1) neesi lamājies;
2) personīgi neaizvaino citus diskusijas dalībniekus;
3) neatkārto jau iepriekš rakstīto;
4) izsakies par pavedienā apskatīto tematu;
5) izsaki savu viedokli, bet necenties to uzspiest citiem.
![]() |
![]() ![]()
Raksts
#1
|
|
Pārvērš vaboles par pogām ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 21.06.04 ![]() |
Pie kaadas ticiibas juus piederat vai arii kaadu uzskatat par visticamaako?
Kura religjija jums liekas interesanta- kaapeec? |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Mācās koptelpas paroles ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 04.12.04 Kur: ceturtdaļgrams! ![]() |
CITĀTS Bet nekur, nu pilnīgi noteikti nekur nav aprakstīta pirmskristiānisma laiku reliģijas rituālu norise no A līdz Z. To mūsdienu dievturi ir izdomājuši paši, balstoties uz tautasdziesmās lasīto un kristietības rituāliem. Nu bet vai tad tautasdziesmās nepietiekami rakstīts? CITĀTS Hmmm... dievturība ir ļoti jauna reliģija. Te nav runas par 12. vai 13. gadsimtu Tā ir oficiāli dibināta 1925. gadā Es domāju ka ir pavisam skaidrs ka es nedomāju 20.gs Šo rakstu rediģēja Namejs: 11.01.2005 19:40 |
|
|
![]()
Raksts
#3
|
|
Uzlauž lāstus Gringotu bankā ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 14.11.03 Kur: Rīga, Olaine Labākā krievu valodas tulkojuma autore ![]() |
CITĀTS(Namejs @ 11.01.2005 19:37) Nu bet vai tad tautasdziesmās nepietiekami rakstīts? Parādi man kādu tdz, kur ir aprakstīta rituāla norise no sākuma līdz beigām. Skaidri. Ir fragmenti, ko teju vai katrs pētnieks tulko savādāk - viens saka, ka tas ir iniciācijas rits, cits - ka vienkārša pasīvā maģija veiksmes nodrošināšanai, cits - ka tas ir pārnestā nozīmē jāsaprot, un tur vispār pavisam kas cits ir domāts... Tautasdziesmas parasti runā no "es" viedokļa. Piemēram - "situ koku uz kociņa, lai iet saule vakarā". Nu, un kas tas ir? Ikvakara saules pavadīšanas rituāls? Visi stāv un klapē kociņus? vai viens? Un kā šis "es" ir ģērbies? kā stāv? Kādus kokus sit? Par to, ka ritu laikā jāiet pa saulei vai pret sauli tā saucamajā dieva vai saules dārzā, vispār tautasdziesmās nekas nav minēts, bet tas ir izsecināts no rotaļām, kas ir palikušas. Par to, ka tur, kur cilvēks nomiris, grīdā jāiedzen nagla, mēs uzzinām no ticējumiem, tautasdziesmās par to nekas, cik es zinu, nav teikts. Un, goda vārds, nekur folkloras tekstos nav nācies lasīt, ka jāņu dienas rītā saullēktā būtu jāiekurina ugunskurs, tad visi jāapslacina ar ūdeni un tad visiem pa riņķi šis ūdens jāder un jāēd maziņi jāņusiera gabaliņi. Tas nesaistās ne ar ko, kas ir minēts folklorā. Bet dievturi to dara. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 03.05.2025 13:54 |