![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
ex foruma administratore ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 18.11.03 ![]() |
Ar cēlu žestu atveru jaunu pavedienu ar nolūlku ļaut citiem un pashiem sev lasīt mūsu dziļpos pārspriedumus un izjūtas pēc garām pastaigām ar zināmiem kaujas elementiem, pa mežonīgo Ādažu poligonu.
Visā visumā varu teikt, ka bija jautri, kas laikam arī larp'ā ir vissvarīākais. Bija šadas tādas nepilnības(manuprāt nenozīmīgas), bet to vaininieki bija vairāk vai mazāk paši spēlētāji. Visu cieņu Troļļiem, par viņu spēju izpildīt TIK daudz questus. No manas puses pateicība Prizdas dievam Dāsnam par viņu dāsnumu. Ar bijību var skatīties uz apmātie (un nesitiet mani, ja tie kuru frakijas nosaukumu tā īsti zin tikai viņi paši, nav apmātie), no kuriem badijās pat troļļi. Starp citu troļļu un apmātie ar savu klaigāšanu radija lielisku realitātes izjūtu bet tas tā (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/grin.gif) Par questiem, draņķība tā, ka cieminiekiem nelāgu sakrtību vai vienkarši nevelēšanās dēļ, ar uzdevumiem sanāca tā nelāgi. Katrā ziņā questi bija un, ja vien labi gribēja un akut cik kaut ko spēja, kādu varēja dabūt un pildīt so all respect GM. Atgriežoties pie sākuma tēmas. Bija siltāks nekā bija cerēts, vismaz es nenosalu, paarāk badā arī nemocījos, (ceru ka vismaz troļļi ir kārtiī paēduši). Cilvēki bija gandrīz godīgi ( čētošanās ar hitiem vai burvestībām netika novērota paarāk beiži). Mazliet žēl GM kuri laikam savām kajiņām staigāja tik ilgi līdz varis nevareja pastaigāt. Tātad secinājumi: Bija baigi baigi labi. (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/laughing.gif) Šo rakstu rediģēja Goldberry: 17.10.2004 14:15 |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
Priekšvārds
Pirms paša teksta, atļaušos pakomentēt turpmāk un iepriekš varbūt rakstīto. Sāksim ar to, ka es atzīšu, ka TN3 laikam izdevās. Tas var izklausīties pašapmierināti no GMa mutes, bet man ir visai nopietns pamats šadam izteikumam. Atšķirībā no iepriekšējās reizes,
Pēc tam es gribētu ne gluži izteikt pateicību, bet...savā ziņā pateikties tiem, kas neieradās. Nezinu kā pārējiem GM, bet mani diezgan nopietni uztrauca ~50 cilvēku pūļa kontrole un, ja būtu ieradušies vēl vairāk cilvēku, es justos vēl nervozāks. Vēl es gribētu tiem, kas neieradās pateikt, ka viņi ir ietekmējuši spēli un izsaukuši izmaiņas, iespējams pat ļoti būtiskas. TroļļuNaktis ir LARPs, uz kuru pat neierodoties jūs atstājat savu iespaidu. Un tas ir nopietns paziņojums, jo ir pilnīgi skaidrs, ka turpmāko TroļļuMežu, Ziemeļzemes un TroļļuValsts likteni šajā spēlē varēja ietekmēt pat viens vienīgs cilvēks vienā vai citā pusē. Un galu galā es gribēju nedaudz palamāties uz tiem, kas neatbrauca, jo, lai gan, protams, mēs rēķinājāmies, ka 60% neatbrauks [~tā arī bija], tomēr nelāgā kārtā neatbraukšana nojauca veselu rindu kvestu un krietni paplucināja kādas frakcijas - apmāto un arī cieminieku - dzīvi. Bet par to sīkāk tālāk. Morāle: labāk dodiet ziņu kaut pēdējā mirklī [bet PIRMS spēles sākuma], ka nebūsiet. Jums jārēķinās, ka LARPs tiek gatavots mēnešiem un diezgan rūpīgi tāpēc neparedzēta un nebrīdināta neierašanās spēj nodarīt lielu kaitējumu pārējiem spēlētājiem. Un, galu galā - lai Jūs nemulsina nosaukums. Tas ir pilnīgi oficiāls un nebūt nav ņirgāšanās. Palasiet kādreiz troļļu nakšu maģiskos vārdus, piem, Blangtrool un Jūs noteikti atpazīsiet lingvistiskās iezīmes. r.az````eji patiesībā ir netulkojams termins, to parasti izjūt nevis iztulko vai izprot, burtiskā tulkojumā no valodas, kuru izmanto Troļļu Mežos, tas varētu apzīmēt personas, kas izraujas no apkārtējās masas ar kaut kādām specifiskām un bieži vien ironiski nekaunīgām iezīmēm. Saku godīgi - pirms spēles nebija skaidrs, kas būs titula r.az````eji īpašnieki, taču ir diezgan acīmredzams, ka tie ir troļļi. Un Dāsns. (Palasiet viņa dienasgrāmatu un sapratīsiet, ko es domāju.) Tātad, burtiskā tulkojumā uz moderno latviešu valodu spēles nosaukums ir - Troļļu Naktis 3: Troļļi un Dāsns atgriežas kas, manuprāt, ir diezgan precīzi. Vivat! Troļļu Naktis 3: R.A.Z.P.I.Z.D.J.E.J.I atgriežas Es jūtos vesels un nedaudz kreiss, man galīgi nav laika apcerējumiem ko veltīt, tamdēļ būšu lakonisks. Placdarms + Bija. Un nesanāca nepatikšanas ar apkārtējiem saimniekiem vai ugunsdzēsējiem/mežiniekiem, sēņotāji izdzīvoja un dažādība bija.[visādi citādi piekrītu Andzam] - Bija pārāk liels. (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) To gan es neskaitu par trūkumu, tb, tādu trūkumu, ar kuru ir jācīnās. Tas nav bags, tā ir fīča. Gribat to vai ne, bet TN - tā ir kilometriem gara staigāšana, mocības, neērtība, problēmas un tā tas ir paredzēts spēles pamat-fundamentā. Un tur nekas nemainīsies. Laika apstākļi + Nu, manuprāt, bija ideāli - īsi pirms spēles pārgāja lielais aukstums un uzreiz pēc spēles [burtiski aizbraucot] tikai sāka līt lietus. Nebija odu, nebija karsti. Teltīs gulēt, imho varēja ļoti labi. Bija atbilstoši settingam nomācies laiks un padrūms vējš ik pa laikam pluinīja kāda apmetni, bet tomēr nekodās cauri [pēc manas pieredzes, vismaz]. - Šad tad uzkrita doma, ka ir tomēr diezgan pavēsi vai auses salst. Gribās cepures vai cimdu. Spēles ilgums + Mēs aizvadījām pilnvērtīgu vienas dienas sesiju [sākot pirmās dienas ~ 12os un beidzot nākamās dienas ~ 12os, izlaižot nakti]. Šis tas paguva notikt arī kvestiskā ziņā, spēlētāji paguva iespēlēties. - Uz beigām radās iespaids, ka bik laika pietrūka. Vismaz priekš virknes kvestu noteikti pietrūka laika. Nācās pārlaist nakti poligonā - attiecīgi bija jārēķinās ar cilvēkiem, kas vietu tomēr ideāli nepārzina un vēl šo un to uztraucošu. GM darbs + Labāks nekā TN2. Tas atkal ir augstprātīgs un patmīlīgs izteikums, bet, manuprāt, šoreiz GM [es runāju te tikai par sevi] paveica nedaudz vairāk PC un spēles labā kā iepriekšējo reizi. - Muļķīgas un muļķīgi neizlabotas kļūdas. Piemēram, nosēdināt Mirušo zemē divus GM un ne brīdi nenomainīt, kamēr pārējie divi rikšo apkārt izklaidējoties un reizē nogurstot. Ja būtu pārmaiņus dežūras Mirušo zemē, tad, man šķiet, vairāk (kā 1) GMu būtu izbaudījuši spēli. Rūgtā mācība ar kvestiem. LARPos kvestam jābūt tik triviālam, cik iespējams, vislabākais ir pateikt skaidri un gaiši, kas jādara. Vienkāršas lietas pārvēršas sarežģītās korelācijās automātiski - tā ir LARPu iezīme. Padoms visiem LARPu rīkotājiem - nepieļaujiet šo mūsu kļūdu, dodiet larpistiem diablo stila kvestus "fetch me" vai "kill for me" un spēlētāji paši to lietu padarīs vienkārši neiedomājami sarežģītu. Spēles mehānika Boofedi Andza visu pateica, principā tās ir arī manas domas vairāk vai mazāk. Atdzimšana Atdzimšanas vietas pārvietošana uz Prizdi šķiet ļoti loģiska, pareiza un brīnums, ka tā jau netika darīts. Laikam vaina jāuzveļ tam cilvēkam, kas pateica, ka "te būs Mirušo Zeme, ejam tālāk".Tobiš man. Visādi citādi atdzimšanas process konceptuāli un, jāsaka, ja neskaita staigāšanu, arī tehniski ir OK. Domāju, spēlētāji, nekas būtiski nemainīsies (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) . Par troļļiem daļēji tikai piekrītu. Jā, troļļi bija "overpowered", bet
Massacre aka Mazsakars Principā, visi forumos un citur vairāk vai mazāk ir vilkuši uz to, ka "TN ir action". Nu, tad teiksim tā - TN arī ir action. Un būs action, lai ko tas arī nenozīmētu. Kas tad tik slikts tajā action? Sižeta trulums? (tā bija?) Kvestu tupums? (tā bija?) Personāžu vienveidība, pelēcība? (tā bija?) Totāla gaļa? (vai bija kāds, kurš negribēja totālu gaļu, bet bija spiests griezt pa labi pa kreisi? Bija? Protams, ka bija, tas bija retorisks jautājums. Bet, viens moments - TN mēs jums nesolam LARPu ar sociālu interaktivitāti, nop, mēs solam censties jūs iemest TN setingā. Un tas ir viss. Troļļu Meži ir nāvīgi bīstami un troļļi ir īsteni slepkavas, mošķi un apkārt ir nodevība vai uz stūra un zobenu cilināt ir ērtākais veids, kā to risināt. Ērtākais, bet ne vienīgais. labs piemērs, visu cieņu, ir Miķelis, kuram pilnībā gan netika viņa kvests [atkal neierašanās dēļ], bet kurš visai veiksmīgi centās izdzīvot neesot hack`n`slesheris. Es ceru, ka jūs tagad saprotat TN nostādni - mēs [cenšamies] do[t]dam brīvību. Ja jūs brīvību saskatāt zobinā - lieliski, bet šaubos vai ir vērts sūdzēties par gaļu, ja nekas nav darīts ne-gaļas labā. Tiesa, gan, uzreiz piebilde. Šis ir ideālais variants, realitātē bija problēmas dažu frakciju pārstāvjiem īstenot savu ne-gaļu. Nu, tur neko nevar padarīt, ne visu GMi var paredzēt, līdz ar to, apmātajiem nobruka vesela daļa spēles. Tamdēļ iesaku pirms spēles rūpīgi izdomāt savu leģendu un izvēlēties frakciju, lai zinātu, kas tevi sagaida pēc spēles sākšanās.) Katrā ziņā TN nostādne nemainās - TN pasaule ir vardarbīga, bīstama, bet ikviens GM tikai priecāsies un centīsies palīdzēt ikvienam pacifistam. Tikai tas nav viegls ceļš. Maģijas NB! Tas nav oficiāli, tas ir tikai mans viedoklis. Domāju, ka visticamāk notiks maģiju diferencēšana troļļu un cilvēku skolās, EEVELEEDUN, EEVELSAARG droši vien troļļiem tiks atņemtas [tā vietā izsniedzot vismaz citas divas]. EEVELSAARG visdrīzākais nevarēs lietot kopā ar EEVELEEDUN, un, acīmredzot, šamaņa klātbūtne EEVELEEDUN, EEVELSAARG efektam būs nepieciešama; pašu amuletu skaits [EEVEL-..] samazināsies un tie būs krietni vien retāki. EEVELSAIL tiks aizvākts, bet EEVELGUUN - laikam paliks. AARENGARM - nemainiisies, arī NEOKULUMPAATRUM paliks neskarts. Rūpīgāk tiks piestrādāts pie BLAARBLAAR efektivitātes, kā arī ŠUUŠBLAAR amuletu skaita. Turpināsies maģiju attālināšana no kaujām. Man nepatika neskaitāmie zobini ar lentītēm, personīgi es labprāt paliktu pie maksimums -2 zobena. Ak jā, lielāks uzsvars tiks likts uz lāstiem un noteikti paŗādīsies lāsts -1 -2 bruņām. Un RINKUSAARG tiks nedaudz apstrādāts, bet visnotaļdroši attīstīts. Nauda un tirgošanās Naudai nozīme bija neliela, bet nu tas ir OK jo pirmo reizi ieviesta. Domāju, ka tālāk tikai uzlabosies. Tirgotāji vismaz 1-2 ciemā pabija, šķiet, ka mērķis ir tirgotāji, kas klejo pa visiem ciemiem. Mantas bija ko pārdot, bet...ē..atkal nauda:). Nu tur vienkārši nepieciešama evolūcija, virziens imho ir pareizais. Uzvarējušie un zaudējušie Nu, vispār, ja godīgi, TN vienmēr būs uzvarētāju un zaudētāju saraksts, uzvarētāji un zaudētāji. Būs lūzari un ne tik. Sāksim ar to, ka tā ir spēle, tamdēļ muļķīgi būtu saskumt, ja neesi uzvarējis, otrkārt, uzvara vai zaudējums ir vairāk kā iznākums nevis vērtējums. Neviens nesaka, ka kāda frakcija ir ````, ja viņi ir zaudējuši. Nop, vienkārši tāda izvērtās sižeta līnija un vienmēr ir gan zaudētāji, gan uzvarētāji. Domāju, ka esam pietiekoši pieauguši un TN setings - pietiekami veselīgs, lai nebūtu jāslīgst pārgudrās klišejās aka "visi uzvarēja", "galvenais ir draudzība" etc., tas taču ir skaidrāks par skaidru. Nopietni ņemt šādu uzvaru vai zaudējumu var tikai psihiski nestabili cilvēki, bet tādi, ja godīgi, pēc nolikuma ir aizliegti spēlē. Sou, godājamie cieminieki, jūs esat totāli ```` jo pakāsāt:). Nu labi, vispār jau nav vēl skaidrs, kas pakāsa, bet anyways, ir zaudētāji un ir uzvarētāji un tādi vienmēr būs. Plus, statistika - cik kurš ko ir novācis pilnīgi nav no svara. Svarīgākais, kas ir panākts.. Ja nemaldos, troļļi atstāja Dāsnam pozitīvāku iespaidu nekā cieminieki, kas ir grandiozs pluss troļļu labā. Un to viņi paveica ne-vardarbīgi. Tāda ir tā sistēma. Jebkurā gadījumā, paliekam pie tā, ka pēc TN ir zaudētāji un uzvarētāji. Hehe. Lūzari. PS: Martina ideja par aizsietām mutēm ir nudie jauka. Pārējās ir vairāk vai mazāk pašsaprotamas un pelni GMiem[runāju par sevi] uz galvas. Šo rakstu rediģēja Kamazs: 18.10.2004 16:38 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 24.05.2025 01:33 |