Kā solīts, spēles koncepcija. Pirmā daļa.
(IMG:
http://img408.imageshack.us/img408/1222/postapoc1.jpg)
Postnukleāra brīvdabas piedzīvojumu spēle
PremisaIr 2009. gads, bet tās nav mūsdienas. Pēc X dienas teroristu uzbrukumiem (skat.
info par pirmajām S.U.X spēlēm) pasaule, arī Latvija, ir gruvešos un anarhijā. Daudzviet gaiss, ūdens un augsne ir neglābjami saindēta, plosās jauna veida slimība, cilvēkiem jāstaigā ar gāzmaskām, iestājies varas vakuums un visapkārt valda drūma antiutopija.
Spēle norisinās kādā senā militārā bāzē. Spriežot pēc piepeši parādījušās informācijas (baumām), šajā bāzē joprojām slēpjas ārkārtīgi spēcīgs pirmskara ierocis. Īsā laikā šeit sapulcējas visdažādākie algotņi, ceļotāji, bomži un laimes meklētāji bariem vien, jo dažādas organizācijas ir gatavas maksāt daudz, lai savās rokās iegūtu Absolūto Ieroci. Tomēr, tā kā konkurence ir negodīga un nežēlīga, procesā var viegli zaudēt savu dzīvību.
Uzdevums ir atrast superieroci un nogādāt to attiecīgās organizācijas pārstāvim [tā ietekmējot spēles pasaules nākotni, BLA BLA BLA].
(IMG:
http://img186.imageshack.us/img186/4132/maxs.png) (IMG:
http://img805.imageshack.us/img805/365/bunkurs.png)
StilistikaSpēlē ieturēta trash postapokalipses un drūmas antiutopijas atmosfēra.
Mad Max,
Fallout,
Book of Eli,
Jericho,
80-to gadu panki etc. var kalpot kā iedvesmas avoti tērpu un ekipējuma izstrādei.
Atmosfēra un pasauleSpēlē iecerēts izveidot spēcīgu post-apoc pasaules atmosfēru (sajūtu, fīlingu), tāpēc arī ieviesti vairāki elementi, kā piemēram:
- Pa spēles poligonu (izņemot centrālo apmetni) var parvietoties tikai ar gāzmasku vai respiratoru (tie baltie no būvniecības preču veikaliem) vai motociklista ķiveri. Ja GM pamana kādu spēlētāju vazājamies pa āru bez gāzmaskas, viņam draud saindēšanās, saslimšana t.i., melno kartīšu sistēmas veidā slimības Zelta galvaskausa salas stilā. Arī paši GMi pārvietojas ar gāzmaskām. Papildus jebkuram spēlētajam ir tiesības norādīt kādam citam spēlētājam ar vārdiem Tev nav gāzmaskas! Tu zaudē dzīvības! un tam, kuram tiešām nav gāzmaskas vai respiratora, pie šiem vārdiem jānoņem 1 HP. Atkārtoti tam pašam cilvēkam atgādināt var ne ātrāk kā pēc 5 minūtēm.
- Apmetne (kas tiek dēvēta par Sitiju) ir ierīkota vienā palielākā ēkā un no ārpasaules nodalīta ar slūžu kameru, tāpēc šeit var nelietot gāzmaskas. Šajā starptelpā spēlētāji var sagatavoties doties ārā, naidīgajā vidē, uzvilkt respiratorus, aizsargtērpus, gāzmaskas un attiecīgi to visu novilkt pirms ieešanas telpā. Savukārt pašā Sitijā norisinās visi sabiedriskā un sociālā dzīve tiek slēgti kontrakti, pieņemti un nodoti kvesti, atdzemdēti un levelupoti spēlētāji etc..
- Nepārtraukta iejušanās lomā un spēles pasaulē T.i., levelupošanās tiek kārtota pie īpaša attīstības speciālista skolotāja, atdzemdēšana pie ārsta. Ja tēli mirst, tie nemirst līdz galam, tikai skaitās spēles mehānikā miruši. Spēles pasaulē viņi ir ļoti, ļoti savainoti, nevar cīnīties, nevar parunāt ne ar vienu kā tikai ārstu un pārvietojas klibojot, velkoties. Ideāli, ja nes nestuvēs vienu savainotu biedru, bet tas nav obligāti. Arī GMi, kontaktos ar spēlētājiem, ir visu laiku in-game. GMi ir tiesīgi dot papildus XP par roleplejingu labu lomas atspēli (bet, protams, ne tad, ja spēlētājs pēc katras veiksmīgas lomas atspēles diedz pie GMa lūgt XP un pļuškas.)
- Pašironiska spēles pasaule - šī spēle nav reālistiska postapokalipses simulācija vai rekonstrukcija, tāpat kā pārējās S.U.X spēlēs, galvenais geimpleja fokuss ir lai būtu interesanti (fun!). Think MadMax un Fallout nevis Book of eli vai The Road.
Geimplejs jeb spēles processSpēles process sastāv no šādiem elementiem:
- action spēlētāji ik pa brīdiem iesaistās aktīvās apšaudēs ar BB ieročiem, veic taktiskus uzbrukumus, ieņem un aizsargā kontrolpunktus etc.
- exploring spēlētāji spēles laikā izstaigā un izpēta pamesto bāzi, vienlaikus sargājoties no konkurējošiem grupējumiem, kā arī atmūķējot/atrodot atslēgas sākumā slēgtiem sektoriem.
- story bāzei ir sava vēsture, stāsts, patiesība, kas tur notika un kāpēc notika, spēlētāji spēles laikā pamazām, pa fragmentam atklāj, kas šeit noticis. Sižeta attīstību stimulē ar finansiāla atlīdzība, skaidrojot sižetu organizāciju pārstāvjiem.
- questing paralēli bāzes noslēpumu atklāšanai ir iespēja nodarboties ar saidkvestiem ar galveno sižetisko līniju nesaistītiem, vai tikai nedaudz saistītiem uzdevumiem. Šie uzdevumi būs pieejami gan kā sludinājumi (a la S.U.X/Barības Ķēde), gan arī tos dos specifiski NPC tēli (Nolādēto tīstokļa stilā). Pildot šos papilduzdevumus, būs iespēja tikt pie a) resursiem (munīcijas, baterejām etc.); (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/cool.gif) informācijas galvenā kvesta sakarā (hinti no NPC, ja spēlētāji ir iesprūduši); c) dažādiem uzlabojumiem (skilliem, čipiem etc.).
- leveluping spēlētāja rīcībā ir 5 atšķirīgas klases un 7 dažādi skilli (prasmes), kuras tas var paaugstināt spēles laikā, sakrājot pietiekami daudz pieredzes punktus par atklātiem noslēpumiem, izpildītiem kvestiem.
- chips spēles laikā ir iespēja tikt arī pie čipiem mikroshēmām, kas var uzlabot kaut kādus skillus vai dot pilnīgi unikālas spējas labākajās kiberpanka tradīcijās.
- virtual non-combat skills spēlētājiem ir pieejami vairākas dažādas ne-kaujas orientētas spējas un prasmes, piemēram, lockpickošana, ārstēšana, resursu pārvalde, hakošana etc., kuras iespējams attīstīt.
Daži īpaši izceļami spēles procesa elementi:- sižeta attīstība galvenokārt balstās uz pavedienu (clues) meklēšanu un vides mīklām (puzzles)
- spēlētāji var izmantot tikai šādus ieročus: nažus, stekus, BB ieročus un arbaletus. BB ieročiem pirms spēles jāiziet spēcīguma pārbaude trāpījumam jābūt pietiekami jūtamam un sāpīgam, bet vienlaikus arī drošam tuvās distancēs
- spēles poligonā daudzas istabas, telpas ir noslēgtas ar šifrētajiem slēdžiem, un tās nav tikai mantiņu slēptuves
- bāzē ir izsēti visādi informācijas pavedieni, kurus saliekot kopā var iegūt priekšstatu, par to, kas šī ir par vietu un kas te notika. Piemēram - vēstules, piezīmju lapiņas, fotogrāfijas etc.
- lai atrastu superieroci, var, protams, pārmeklēt visu bāzi, bet ir arī noteikta pavedienu virkne (katrs pavediens ved pie nākamā), kurai sekojot var atrast gan superieroča atrašanās vietu, gan pieejas kodu
- paralēli galvenajam uzdevumam atrast superieroci, spēles laikā var atklāt arī alternatīvu galveno uzdevumu (tikpat svarīgu).
Mazliet vēlāk ievietošu atlikušo daļu - RPG sistēmu ar klasēm un prasmēm.
Šo rakstu rediģēja Kamazs: 18.08.2010 09:19