Kurbijkurne  · Foruma noteikumi Palīdzība  ·   Meklēt  ·   Biedri  ·   Kalendārs
Kurbijkurne -> Roulingas tīmeklis -> Bieži uzdotie jautājumi -> Par grāmatām
Vai patiesībā jūs rakstījāt to informāciju, kas galu galā parādījās uz Slaveno burvju kartiņām? Un kā ar buramvārdiem filmās? Vai tos izdomājāt jūs vai Stīvs Klouvzs? Un kāpēc priekš filmas vispār tika radītas jaunas burvestības? (Piemērs: no "degātum" ("Incendio") uz "Lacarnum Inflamari".) (Jautājums no Mugglenet/Lexicon)

Jā, informāciju uz Slaveno burvju kartiņām rakstīju es. Kā jūs esat pamanījuši, dažas no tām ir parādījušās uz Mēneša burvja kartiņām uz galda manā tīmekļa vietnē.

Burvestības filmās – tām es vairs nespēju izsekot. Dažas izdomāja Stīvs, citas viņam iedevu es. Daži no jaunajiem buramvārdiem, kā "lacarnum inflamari", uz ekrāna acīmredzot ir izklausījušies daudz dramatiskāk – lai gan, kamēr tu pasaki "lacarnum inflamari", tu noteikti zaudē vērtīgās sekundes, kuru laikā velna cilpa tevi var būt jau nosmacējusi. Bet tāds ir šovbizness.


Vai Zibiņš ir vienkārši īss cilvēks, vai arī kāda cita būtne? (Jautājums no Mugglenet/Lexicon)

Gluži tāpat kā Dīnam Tomasam (sk. "Papildinfo") arī Zibiņam ir vēsture, kas, kā es tagad saprotu, tā arī nekad nenonāks līdz grāmatām, tāpēc ka neattiecas uz sižetu. Viņš ir cilvēks, bet ar goblina piejaukumu – tas varētu būt viņam kaut kāds vecvecvecvectēvs. Tam ir tikai tāda nozīme, ka viņš tāpēc varbūt negaidīti ir iejūtīgs pret tādiem cilvēkiem kā Hagrids, kas ir, runājot nāvēžu vārdiem, jaukteņi. Tomēr Zibiņam nekad nav sanācis būt vienā ainā kopā ar Hagridu, tāpēc viņa ģenētiskā izcelsme sešu stāstu laikā, kuros viņš piedalās, ir tikusi atstumta manā galvā pašā dziļumā, lai gan, es domāju, tā ir ietekmējusi viņa personību. Un, lai arī mazliet savāds, viņš vienmēr laipni uzņem visus skolēnus, vienalga kāda ir viņu izcelšanās (viņš Filozofu akmenī teica, ka Lilija viņam ļoti patikusi, tādējādi norādot, ka nav aizspriedumains attiecībā uz burvjiem, dzimušiem vientiešu ģimenēs).

Man jāatzīst, ka biju nedaudz šokēta, kad ieraudzīju Zibiņu filmā, kas tur izskatās ļoti līdzīgs kaut kādam goblinam/elfam (es patiesībā nekad neesmu filmu veidotājiem pajautājusi, kas viņš ir), jo manā iztēlē Zibiņš vienkārši izskatās pēc maza, veca vīriņa.


Ko jūs domājat par to, ka AG veidotāji ārpus filmas atstājuši Laupītāju kartes vēsturi? (Jautājums no Mugglenet/Lexicon)

Es ar to biju mierā. Visas manas sižetiskās līnijas ir vienkārši neiespējami iekļaut filmā, kura nedrīkst būt garāka par četrām stundām. Acīmredzami filmām ir ierobežojumi, kādu nav romāniem, – laiks, budžets; es varu radīt žilbinošus efektus, paļaujoties vien uz savas un lasītāju iztēles sadarbību – tāpēc es dodu priekšroku lapai, nevis ekrānam.


Vai jums patīk Jauktasiņu princis?

Man tas patīk labāk nekā patika Biķeris, Fēnikss un Kambaris, kad es tos biju pabeigusi. Sestā grāmata dara to, ko es gribēju, lai tā darītu, un, pat ja nevienam citam tā nepatiktu (un dažiem nepatiks), es zinu, ka tā būs viena no manām mīļākajām sērijas grāmatām. Galu galā, tev ir jāiepriecina sevi, pirms tu iepriecini kādu citu!


Vai jau esat sākusi rakstīt septīto grāmatu?

Esmu tikko pabeigusi pēdējos mazos uzlabojumus Jauktasiņu princī, tāpēc tagad es dažus mēnešus par to vairs nedomāšu, bet pievērsīšos vairāk savai meitiņai (nemaz jau nerunājot par savu vecāko meitu un ne tik veco dēlu!). Es nojaušu, ka nepaies ilgs laiks, kad man pirksti atkal niezēs ķerties klāt rakstāmajam, tie parasti tā niez, bet es domāju, ka nesākšu tā kārtīgi nodarboties ar HP7 rakstīšanu vēl daudzus mēnešus.


Vai visi bērni britu burvju pasaulē iet Cūkkārpā? Piemēram, vai Stens Šanpaiks to apmeklēja? Vai arī Cūkkārpa ir skola tikai tiem, kam maģija izdodas īpaši labi, kamēr pārējie sāk darboties profesionāli bez formālas izglītības? (Jautājums no Mugglenet/Lexicon)

Ikviens, kas izrāda maģiskas spējas pirms savas vienpadsmitās dzimšanas dienas, automātiski iegūst vietu Cūkkārpā. Nepastāv iespēja nebūt "pietiekami maģiskam" – tu vai nu esi vai neesi ar maģiskām spējām. Tomēr skolu apmeklēt nav obligāti; ģimene var negribēt, ka viņu bērns apmeklē Cūkkārpu.

Attiecībā uz šo pašu jautājumu, esmu pievienojusi mazliet informācijas par niekkalbjiem sadaļā "Papildinfo" ("Dažādi").


Kad Hermione ieradās Cūkkārpā, viņai bija gandrīz vienpadsmit vai gandrīz divpadsmit gadu? (Arī ļoti bieži uzdots jautājums.)

Viņai bija gandrīz divpadsmit. Lai apmeklētu Cūkkārpu, tev jābūt vismaz vienpadsmit gadu vecam.


Kas ir Hermines zižļa serdē? (Ļoti bieži uzdots jautājums.)

Pūķa sirds dzīsla, tātad Harijs, Rons un Hermione aptver visas trīs Olivanda zižļu serdes (citi zižļu meistari izmanto arī citus materiālus, kā tas ir parādīts ar Flēras zizli, bet Olivands ir plaši atzīts kā labākais meistars).

Es esmu pievienojis vairāk informācijas par zižļiem (tai skaitā Hermiones) "Papildinfo" sadaļā ("Dažādi").


Vai "stiegrainais" slīdenis, kas tika pieminēts testrālu apguves stundā, ir Teodors Nots? Ja tas nav viņš, kurš tad tas ir? (Jautājums no Mugglenet/Lexicon)

Jā, tas ir viņš. Manās piezīmēs Nots ir aprakstīts arī kā "līdzīgs trusim".


Savā vietnē jūs lietojat terminu "Laupītāji", ko attiecināt uz Džeimsu un viņa draugiem. Vai viņus tā patiešām sauca, vai arī jūs vienkārši aizņematies fanu terminu? (Jautājums no Mugglenet/Lexicon)

Džeimss, Siriuss, Remuss un Pīters iesauca sevi par "Laupītājiem", no tā arī kartes nosaukums.


Godrika grava: iela, māja, koks...? (Jautājums no Mugglenet/Lexicon)

Godrika grava ir ciems.


Šī lapa pēdējoreiz atjaunināta 2005. g. 4. maijā.