Kurbijkurne  · Foruma noteikumi Palīdzība  ·   Meklēt  ·   Biedri  ·   Kalendārs
Kurbijkurne -> Roulingas tīmeklis -> Bieži uzdotie jautājumi -> Aptauju jautājumi
Kas notiek ar noslēpumu, kad Acurauga sargs mirst?

Es biju izbrīnīta, kad uzvarēja šis jautājums, tāpēc ka tas nu nav tas, par ko būtu balsojusi es... Bet, hei, ja tas ir tas, ko jūs gribat uzzināt, tad tas arī ir tas, ko jūs gribat uzzināt!

Kad Acurauga sargs mirst, noslēpums mirst līdz ar viņu, vai, citiem vārdiem, viņa noslēpums paliks tādā pašā stāvoklī, kāds tas bija nāves brīdī. Visi, kam viņš noslēpto informāciju ir atklājis, joprojām to zinās, bet visi pārēji – nē.

Gadījumā, ja esat aizmirsuši, kā Acurauga burvestība tieši darbojas, tā ir

"ļoti sarežģīta burvestība, kas ietver sevī noslēpuma maģisku nobēdzināšanu kādā dzīvā dvēselē. Tātad svarīgā ziņa glabājas izvēlētajā cilvēkā jeb Acurauga sargā. Tātad šo noslēpumu vairs nav iespējams atklāt – ja vien, protams, Acurauga sargs to neizpauž" (Harijs Poters un Azkabanas gūsteknis).

Citiem vārdiem sakot, noslēpums (piemēram, paslēpušās ģimenes, kā Poteru, atrašanās vieta) ir noburts tā, ka to sargā viens Sargs (mūsu piemērā Pīters Sīkaudzis, arī Tārpastis). Kopš tā brīža neviens cits – pat ne noslēpumā iekļautās personas – noslēpumu atklāt vairs nevar. Pat ja viens no Poteriem tiktu noķerts, piespiests iedzert veritaserumu vai nolādēts ar Valdum lāstu, viņš nevarētu atklāt abu pārējo atrašanās vietu. Vienīgie cilvēki, kas zināja precīzu viņu atrašanās vietu, bija tie, kuriem to pateicis bija pats Tārpastis, bet neviens no viņiem nebūtu varējis šo informāciju nodot tālāk.


Kāda nozīme ir tam, ka Nevils ir otrs zēns, uz kuru varēja attiekties pareģojums?

Beidzot es atbildu uz aptaujas jautājumu! Es atvainojos, ka tam vajadzēja tik daudz laika, bet vispirms ļaujiet pateikt, cik priecīga esmu, ka tieši šis jautājums saņēma visvairāk balsu, jo uz to es gribēju atbildēt visvairāk.

Kopsavilkumam: Nevils piedzima 30. jūlijā, dienu pirms Harija, tātad arī viņš piedzima, "kad norietēs septītais mēness". Viņa vecāki, kas abi bija slaveni aurori, bija "trīsreiz [Voldemortu] nolieguši" – tāpat kā Lilija un Džeimss. Tādējādi Voldemortam bija dota izvēle starp diviem puikām, uz kuriem varētu attiekties pareģojums. Tomēr viņš īsti neaptvēra, kādas varētu būt sekas viņa uzbrukumam, jo viņš nebija dzirdējis visu pareģojumu. Kā saka Dumidors:

"Viņš [nelūgtais viesis, kurš noklausījās] dzirdēja tikai sākumu, kur pareģots, ka vecākiem, kas trīsreiz stājušies pretī Voldemortam, jūlijā piedzims dēls. Tādējādi viņš nevarēja brīdināt savu saimnieku, ka, uzbrūkot jums, tas riskē nodot jums spēku."

Būtībā pareģojums Voldemortam deva izvēli starp diviem iespējamā līdzvērtīgā pretinieka kandidātiem. Izvēloties, kuru zēnu nogalināt, viņš (to neapzinoties) izvēlējās arī zēnu, kuru iesvaidīt par Izraudzīto – dot viņam prasmes, kādu nebija nevienam citam burvim, – rētu un spēju, ko tā piešķīra, maģisku logu uz Voldemorta prātu.

Tātad, kas būtu noticis, ja Voldemorts būtu nolēmis, ka lielāki draudi ir gaidāmi no tīrasiņa, nevis jauktasiņa? Kas būtu noticis, ja viņš būtu uzbrucis Nevilam? Arī Harijs par to prāto "Jauktasiņu princī" un pareizi secina, ka atbilde ir atkarīga no tā, vai kāds no Nevila vecākiem būtu bijis spējīgs vai gatavs mirt sava dēla dēļ tā, kā Harija dēļ mira Lilija. Ja nebūtu, Nevils būtu uz vietas nogalināts. Tomēr, ja Frenks vai Alise būtu metušies priekšā Nevilam, nogalināšanas lāsts būtu atlecis tāpat kā gadījumā ar Hariju, un Nevils būtu tas, kurš izdzīvotu ar zibensveida rētu. Ko tas būtu nozīmējis? Vai Nevils ar zibensveida rētu būtu varējis sekmīgi izvairīties no Voldemorta, kā tas izdevies Harijam? Vai Nevilam būtu bijušas īpašības, kas Harijam ļāva palikt stipram un saprātīgam pēc visiem daudzajiem pārbaudījumiem? Lai arī Dumidors to nepasaka, viņš tā neuzskata: viņš domā, ka Voldemorts patiešām izvēlējās zēnu, kurš visticamāk varētu viņu gāzt, tā kā Harija izdzīvošana nav pilnībā un pat ne lielākoties bijusi atkarīga no viņa rētas.

Tātad, kur paliek Nevils, zēns, kurš tik tikko nebija Karalis? Nu, tas viņam nedod ne slēptas pējas, ne noslēpumainu likteni. Viņš paliek "normāls" burvju zēns, lai gan ar tādu pagātni, kas savā ziņā ir tikpat traģiska kā Harijam. Tomēr, kā jūs redzējāt "Fēniksa ordenī", Nevils nav arī bez sava apslēpta spēka. To, kā viņš jutīsies, ja kaut kad uzzinās, cik tuvu ir bijis kļūšanai par Izredzēto, mēs vēl redzēsim.

Dažiem no jums, kas bija pārliecināti, ka pareģojums iezīmējis Nevilu, kura liktenis kaut kādā mistiskā veidā sapinies ar Harija likteni, šī atbilde varētu šķist diezgan blāva. Tomēr es norādīju uz, kā es uzskatu, nozīmīgu jautājumu par Hariju un Voldemortu un par pašiem pareģojumiem, parādot Nevilu kā vēl vienu iespējamību. Ja pirms Voldemorta uzbrukuma neviens no zēniem nebūtu iepriekš nolemts kļūt par iespējamo uzveicēju, tad pareģojums (līdzīgi kā tas, kuru Makbetam izsaka raganas, ja kāds ir lasījis lugu ar tādu pašu nosaukumu) kļūst par ierosinātāju situācijai, kura nekad nebūtu atgadījusies, ja pareģojums nebūtu bijis izteikts. Harijs tiek dzīts baisā stāvoklī, pēc kāda viņš nekad, iespējams, nebūtu tiecies, kamēr Nevils paliek aicinošais "varētu būt bijis". Liktenis ir vārds, kuru, atskatoties pagātnē, bieži dod izvēlēm ar dramatiskām sekām.

Protams, neko no šī nevajadzētu uztvert tā, ka Nevilam nav nozīmīga loma pēdējās divās grāmatās vai cīņā pret Voldemortu. Runājot par pašu pareģojumu, tas paliek neskaidrs ne tikai lasītājiem, bet arī maniem personāžiem. Pareģojumiem (atcerieties Nostradamu!) parasti ir daudz dažādu skaidrojumu. Tas ir gan to spēks, gan vājā puse.


Kāda ir Marka Evansa nozīme, ja vispār ir?

Es līdz šim nevarēju atbildēt uz aptaujas jautājumu, jo plānoju savas ģimenes paslēpšanu. Tas viss prasa laiku – sadabūt viltotas pases, vienvirziena lidmašīnas biļetes uz Bolīviju un bruņotu diennakts apsardzi.

Kāpēc man vajadzētu ķerties pie tik neprātīgiem līdzekļiem? Tāpēc ka pēc tam, kad būsiet dzirdējuši šo atbildi, man būs jāpazūd manis pašas labad.

Pirms es līdz tam nonāku (jūs jau varat uzminēt, kas sekos, vai ne?), mēģināšu jau priekšlaicīgi izteikt vāju aizstāvību. Pirmkārt, jūs visi par Marku Evansu vērpāt ļoti asprātīgas teorijas, tāpēc es nodomāju, ka labprāt pieņemsiet iespēju uzzināt par viņu patiesību. Otrkārt, es ļoti centos neviest pārlieku lielas cerības, jautājumam pievienodama izšķirošos vārdus "ja vispār ir". Treškārt... Nav nekāda "treškārt". Es vienkārši novilcinu laiku.

(Diļi ieelpo.)

Marks Evanss ir... nekas. Viņš nav nekas tādā nozīmē, kādā nekas nav arī Prentisa kungs, Dūksnes madāma un Gordona-Dūdija bandas loceklis, vien plāna personāži, kuriem ir vajadzīgi vārdi, bet kuriem nav nekādas citas nozīmes, kā vien statista loma, kas tiem iedalīta.
(Pārbauda, vai Nīls ir vakcinējis suni un vai Džesika ir iesaiņojusi arī savu Gameboy, un turpina.)

Man nav neviena, ko vainot, vien pašai sevi. Siriuss Bleks, Figa kundze un Mahorks Flečers visi tika pieminēti garāmejot jau labu laiku, pirms viņi parādījās uz skatuves kā pilnvērtīgi personāži, tāpēc tagad jūs visi esat kļuvuši pārāk gudri, nevis jums, bet man par labu. Patiesībā ir tā, ka tad, kad jūs piesaistījāt manu uzmanību, es sapratu, ka Marks Evanss patiešām izskatījās kā viens no tiem "te viņš ir, vien parasts garāmgājējs, nekas, kam jāpievērš uzmanība, deru, ka tu viņu tik tikko ievēroji" personāžiem, kas pēkšņi septītās grāmatas vidū kļūst par "Ha, ha! Jā, Marks Evanss ir atgriezies, jūs, pienapuikas, un viņš ir visa atslēga! Viņš ir tas tīrasiņu princis, viņš ir Harija vecvecāku brālis, viņš ir Grifidora mantinieks, viņš dzīvo augšā Mīlestības pīlārā un viņam pieder Mistiskā Nekldirka tējkanna" (hei, iespējamais septītās grāmatas virsraksts, kaut kur jāpieraksta).

Tad kāpēc – KĀPĒC – (dzirdu, kā jūs kliedzat) – es viņam iedevu uzvārdu "Evanss"? Ticiet man, neviens to nenožēlo tik ļoti, kā tagad es. "Evanss" ir izplatīts vārds; es pie tā īpaši nepiedomāju; es pat nemēģināju to iepīt kā kārtējo maldinājumu. Tikpat labi es to būtu varējusi nosaukt par "Smitu" vai "Džounsu" (vai "Bleku" vai "Tomasu", vai "Braunu", kas visi tāpat būtu man radījuši problēmas).

Ko vēl es varu piebilst? Daudzas no jūsu teorijām bija ļoti ticamas. Ja jūs zinātu, cik bieži es pārbaudīju BUJ aptauju, cerēdama, ka vadībā varētu izvirzīties viens no pārējiem jautājumiem...

Nu, tas tad arī viss. Mašīna ar viltotu numuru ir jau pie durvīm, un man vēl jāpielīmē kazbārdiņa. Atā!


Šī lapa pēdējoreiz atjaunināta 2006. g. 26. februārī.