Kurbijkurne  · Foruma noteikumi Palīdzība  ·   Meklēt  ·   Biedri  ·   Kalendārs
Kurbijkurne -> Azkabanas gūsteknis -> Jaunievedumi

Līdz ar jaunu režisoru, daudz kas mainījies arī pašā filmēšanas procesā un galveno varoņu attēlojumos, kas savukārt ietekmē arī visu filmas izskatu. Alfonso Kuaronam patika gan scenārijs, gan grāmata, gan Roulingas stāstīšanas veids, taču viņa paša projektos režisors vienmēr ir tiecies veidot savu personīgo skatījumu uz reālo pasauli.

Ar Hariju Poteru un Azkabanas gūstekni viņš, šķiet, ir atklājis mums jaunu pasauli ārpus Roulingas noteiktās robežām, pārceļot filmas radīšanu no savā ziņā iekonservētās vides Līvsdenas studijā uz filmēšanu atklātā dabā Lokhāberas un Glenfinanas apkārtnē, vienlaicīgi iedrošinot Danielu Redklifu, Emmu Vatsoni un Rupertu Grintu izmantot viņu pašu hormonus un tīņu gadu izjūtas filmas iekrāsošanai.

Salīdzinot viņa pēdējo filmu ... Un tavu māti arī un HP trešo filmu, Kuarons saka: "Acīmredzami abas filmas ir pilnīgi atšķirīgas. ... Un tavu māti arī bija ļoti reālistiska, ar psiholoģiskiem novērojumiem. Šeit ir maģiska pasaule, fantāzija, lielāks audekls. Bet emocionāli tas ir tieši tas pats. Tas ir tēla ceļojums, meklējot savu identitāti un pieņemot to, kas viņš ir. Piemēram, izkļūt no sava tēva ēnas ir viena no šīm tēmām."

Tieši tādēļ hormonu pārmaiņas, kas jāpiedzīvo katram tīnim, būs redzamas uz ekrāna. Šī ir tumšāka filma gan vizuāli, gan izjūtās. Un ar jauno režisoru filmas fokuss vairāk tika vērsts uz tēliem un uzsmalcinātām vizuālajām detaļām, protams, neaizmirstot specefektus un maģiju.

Pirms filmēšanas sākuma Kuarons palūdza jaunajiem aktieriem uzrakstīt eseju par viņiem pašiem un viņu atveidotajiem tēliem. Tāpat notika brīvas diskusijas "par to, ko nozīmē būt 13 gadus vecam," saka Kuarons. "Kā tas atšķiras no 12 vai 11 gadu vecuma. Tas ir nozīmīgs dzīves posms. Bērni tā mainās; grib mainīt to, kā ģērbjas, to, kā izskatās, to, kā uzvedas un strīdas."

Tieši tādēļ mainījies ir filmas vizuālais izskats, tēli un vide, kurā viņi darbojas. Viņi, protams, vēl joprojām ir burvji un mācās Cūkkārpā, taču bērni ir izauguši, matu sakārtojumi ir foršāki un viņi daudz vairāk redzami vienkāršās džinsās un sportiskos džemperīšos, salīdzinājumā ar iepriekšējās filmās dominējošām skolas drānām. Emma Vatsone par šīm pārmaiņām izteicās šādi: "Lai iedabūtu Hermioni džinsās un izdabūtu viņu no skolas drānām ar zeķubiksēm un niezi izraisošajiem džemperiem, man vajadzēja 3 filmas. Bet, paldies Dievam, man tas izdevās!"

Visumā Kuarons ir radījis acīmredzami citādu filmas izskatu- ar tumšākām un klusinātākām krāsām, biedējošāku un satraucošāku mūziku. Kā saka kinematogrāfs Maikls Seresins: "Viņš izmantoja daudz vairāk platleņķa kadru nekā pirmajās divās filmās, lai saasinātu drāmas izjūtu. Pats stāsts ir dramatiskāks, tādēļ atbilstošs ir arī izgaismojums, vairāk kontrastu, vairāk ēnu. Tāpat Kuarons visu filmēja kustībā, ļoti maz izmantojot tuvplānus, kas pastiprināja izjūtu, ka Harijs tiek izsekots. Tieši tāpēc šī filma ir ļoti atšķirīga no iepriekšējām gan izskata, gan izjūtu ziņā."

Šī lapa pēdējoreiz atjaunināta 2004. g. 30. maijā.