Ne gluži precīzi bija spēlē, kā šeit rakstīts, bet šis bija konceptuāls galvenā kvesta sistemātisks apraksts, kuru izmantojām veidojot spēli.

Maršruta pavediens

PC saņem apkārtnes karti ar iezīmētu tīstokļa transportēšanas maršrutu. Ejot pa šo maršrutu vienā punktā var atrast monumentu, pieminekli (aizaugušu) ar vienkāršu koka plāksnīti, kurā (Viņaidas valodā) rakstīts:

“Šeit dus divdesmit varoņi, kuri savu noslēpumu paņēma līdzi kapā.”

Ja šeit atved Čukstmušu, kurš var runāt ar mirušajiem, var uzzināt par to, ka šeit īstenībā notika pirmais uzbrukums ziņnesim un to, ka tas bija neveiksmīgs – ne ziņneša līķa, ne tīstokļa te nav. Viņš aizbēga. Gars vienīgi piebilst, ka nekur tālu nevarēja tikt, jo te visapkārt bija Viņaidas armijas vīri.

Šo pieminekli uzstādījuši Viņaidas armijas pārstāvji saviem biedriem uzreiz pēc cīņas ar ziņneša eskortu. Viņi ir noglabājuši arī Tarsikas kareivjus, lai izrādītu godu un slēptu pēdas.

Krrgnbang’hhza noslēpums

Alķīmiķis – Krrgnbang’hhzs ir patiesībā īstajā vārdā, Raitis Sarkanā roka, Viņaidas armijas pulkvedis, kas visu mūžu meklējis tīstokli. Viņa būdā, aizslēgtā lādē var atrast dokumentu (vēstuli viņa dēlam) ar informāciju par visiem tās nakts notikumiem un norādījumiem uz divām konkrētām vietām – kur tika nogalināts ziņneša eskorts un kur tika nogalināts pats ziņnesis.

PC sākumā saņem dokumentu – vēstuli, kuru Raitis rakstīja mūža nogalē savam dēlam (vienīgajam pēctecim un mantiniekam, kurš bija viņa radinieku aprūpē un neko nezināja par savu īsto tēvu). Šajā vēstulē viņš atklāja savam dēlam, ka ir viņa tēvs un to, ka viņš visu mūžu veltījis ārkārtīgi varenas mantas meklējumiem un mudināja viņu ierasties uz Loras upes senleju, lai palīdzētu meklējumos. Viņš arī turpat aprakstīja kā nokļūt viņa slepenajā miteklī.

Šī vēstule tā arī nekad nenonāca pie adresāta, to pārtvēra radinieki, kas domāja, ka Raitis ir nojūdzies un baidījās, ka viņiem draudētu nepatikšanas, ja viņa dēls nodibinātu kontaktu (Tarsika bija uzvarējusi un Raitis bija kara noziedznieks meklēšanā). Tomēr tā netika iznīcināta, vienkārši noslēpta dziļi ģimenes arhīvos.

Kad paklīda baumas par tīstokli, vairāki ģimenes locekļi no nu jau gana kuplā Raita radinieku loka atklāja šo vēstuli un nokopēja. Tā arī PC ir tikuši pie šīs vēstules. Viņi gan nezina, ka Krrgnbang’hhzs ir tas pats Raitis Sarkanā Roka, viņiem tas ir tikai traks radinieks, kas visu mūžu ielejā meklējis varenas bagātības.

Vēstule ir rakstīta senā Viņaidas rakstu valodā, tāpēc PC to vajag atšifrēt. Atslēgu kodam var iegūt no robežzīmes “Viņaida-Tarsika”, kur valstu nosaukumi rakstīti gan Tarsikāņu (latviešu), gan Viņaidiešu rakstībā.

Kad vēstule izlasīta, tiek uzzināts, kur alķīmiķis dzīvojis (norādījumi kā viņu atrast):

“ .. norādījumi šeit .. ”

Viņa ala ir pamesta, tur arī nekā ievērojama nav, tikai kaps blakus. Kapā ir alķīmiķa līķis, ko izrokot var uziet lādīti. Lādītē ir alķīmiķa vēstule savam nekad neatnākušajam dēlam, kurš viņš visu izskaidro: par to, ka līgums tika parakstīts, ka tas tika vests uz Muroju, ka viņš sarīkoja uzbrukumu (norādīts arī kur), ka ziņnesis izbēga, ka vēlāk viņu atrada, bet diemžēl nogalināja, kur tas notika. Tas arī ir pats svarīgākais. Vēl dokumentā tiek pieminēts, ka uz Dagevalda krūtīm tika atrasta zelta atslēga, kuru alķīmiķis savāca. Tās, diemžēl, nekur ne uz līķa, ne alā neatrod.

Ja paskatās, pie kapa ir maza koka plāksnīte ar uzrakstu:

“Dusi saldi, varenais Alķīmiķi un lai neviens tevi netraucē. Tavs māceklis, Zelta atslēgas alķīmiķis.”

No tā var noprast, ka viņš savācis atslēgu. Tam par labu runā arī burvja informācija, ka Zelta atslēgas alķīmiķis bija reiz ļoti slavens alķīmiķis, kuru tā sauca tādēļ, ka viņš vienmēr staigājis ar nelielu zelta atslēgu kaklā kā talismanu.

Tekuzinim var uzjautāt, kas noticis ar Zelta atslēgas alķīmiķi un tas pateiks, ka tas jau sen miris. Viņš var arī parādīt kapavietu. Ja atrok arī šo kapu, var tikt pie izslavētā amuleta, kas ir atslēga ķēdei, kas atslēdz tīstokļa ķēdi.

Bet citādi no alķīmiķa dokumenta var atrast vietu, kur nogalināts Dagevalds.

Apslēptie dārgumi

Apslēptie dārgumi, to starpā kritušā kareivja dienasgrāmata, kurā norādīta Dagevalda noslepkavošanas vieta.

PC saņem apdriskātu karti un vēstuli:

“Dārgais Pion, rakstu Tev šo vēstuli, jo nezinu vai sagaidīšu nākamo rītausmu, mani biedri šķiet atdevušies alkatības dēmonam un baidos, ka drīz līs asinis.
Par mani nebēdā, ne jau nejauši es uz šī ceļa nonācu, piemini mani ar gaišu vārdu. Zinu, ka neesmu bijis labākais biedrs, tāpēc gribu tevi nodrošināt vismaz materiāli.
Kopā ar vēstuli pie tevis ir nonākusi arī karte. Tā ir bagātību karte – tur atzīmēta vieta, kur mēs aizvakar noslēpām visus tos labumus un mantas, kuras atradām šeit, Loras upes senlejā, senajos kara laukos. Tur ir nauda, ieroči, dārglietas un maģijas, to pārdodot tu varētu tikt pie diezgan lielas naudas.
Bet esi uzmanīgs un veicīgs, šāda karte var būt arī kādam citam no maniem nekrietnajiem biedriem. Es viņiem neuzticos.
Paliec sveiks, Pion.”

vai šādu vēstuli:

„Džon! Ja ar mani kas notiek, tu tagad esi galvenais. Ja es nepārrodos mājā nedēļas laikā kopš tu saņem šo vēstuli, seko kartei cik ātri vien vari. Tur būs mantas, kuras pārdodot Šeidijam jūs ar mammu un tavu mazo māsiņu varēsiet dzīvot ne par ko neraizējoties. Paliec sveiks, dēls!”

vai arī vienkārši karti.

Sekojot kartes norādījumiem (tur ir atzīmēta specifiska vieta tipiskā bagātību karšu stilā – 10 soļi no koka ar miroņgalvu etc.), var atrast vietu, kur karalauka aplaupītāji, marodieri, reiz bija noslēpuši savu nelikumīgo guvumu. Daudz tur nav palicis – tikai visādi mēsli, lupatas, veci ieroči, var būt kāds duncis, maģijas rullis un amulets. Un, pats svarīgākais, kāda veca, apdegusi, bojāta dienmasgrāmata Viņaidiešu senajā rakstu valodā. Tur ir tikai dažas lapas saglabājušās, bet tajās var izlasīt par to, kas notika ielejā, ka ziņnesis aizbēga un kur viņu pēc tam nogalināja.

Butimiliāna disertācija

PC saņem šādu vēstuli:

„Dārgais [ PC vārds šeit ], dzirdēju, ka Tu drīzumā dodies uz Loras upes senleju, lai dzītu pēdas tam slavenajam Regngunda tīstoklim. Es, protams, kā visi pārējie, Tev no visas sirds vēlu veiksmi un panākumus, tomēr mans racionālais prāts nespēj ignorēt faktu, ka tīstokli tur meklēja un meklēs vēl ļoti daudz citu avantūristu, tādēļ iespēja, ka to atradīsi tieši tu ir, būsim godīgi, diezgan neliela.
Bet es nevēlos Tevi atrunāt no šīs ieceres, tas būtu bezjēdzīgi. Tomēr aicinu Tevi vismaz apsvērt manu piedāvājumu: senlejā, uz kuru Tu doties, var atrast vienus no interesantākajiem un neparastākajiem mūsu pasaules brīnumiem – runājošos kokus jeb pastorus.
Zinot Tavu attieksmi pret mācībām un grāmatām, diezgan droši varu pieņemt, ka neesi lasījis slavenā botāniķa Butimiliāna doktora disertāciju, kuru viņš bija veltījis tieši pastoriem, aprakstot to ieradumus, dzīves ciklu un citus svarīgus faktus. Rakstot šo disertāciju, Butimiliāns apmeklēja un iepazinās ar vairākiem eksemplāriem. Vari minēt trīs reizes, kur visi šie eksemplāri atradās. Tieši, tā Loras upes senlejā, pieci pastori. Viņš pat atzīmēja tos kartē, kuru es nokopēju un pievienoju vēstulei.
Tev vajag apmeklēt šos pastorus, jo kādā no tiem varētu būt saglabājusies sēkla – pastori sava mūža laikā sagatavo vienu vienīgu sēklu, no kuras var izaugt jauns pastors. Pēc Butimiliāna apraksta, tā atgādina valriekstu un to var atrast tikai jau mirušos (nedzīvos) pastoros.
Šī sēkla ir ļoti augstā vērtē, cilvēki gatavi par to maksāt lielu naudu. Tāpēc, ja Tev sanāk laiks, pārbaudi kādu no šiem pastoriem, varbūt laimējas. Šaubos vai daudzi no tiem avantūristiem būs kaut dzirdējuši par pastoriem, viņi jau tādas nopietnas grāmatas nelasa.”

klāt pievienota karte, kurā atzīmēti pieci pastori. PC var tos apmeklēt, vienā no tiem patiesi var atrast „sēklu”, bet, ja spēlētājs ir pabijis pie pēdējā dzīvā pastora, tad viņš arī ir nonācis pie vietas, kur noslaktēja Dagevaldu un viņš dabū vīziju.

Nepabeigtā ziņa

Tarsikāņiem – nepabeigta vēstule, ko atnesa balodis trīs nedēļas pēc tīstokļa nozaudēšanas.
Dagevaldam uzbruka vēstules rakstīšanas brīdī, tādēļ viņš nepabeidza rakstīt, bet, lai kaut vai šāda informācija nenonāktu naidnieka rokās, ātri ielika futlārī, kas piestiprināts pie dūjas kājas un aizdzina to prom. Dūja nezināja, kur lidot, jo neviens viņai nebija devis komandu, tā vienkārši palidinājās apkārt līdz pēc kāda laika atgriezās Tarsikas baložu tornī. Pagāja kāds laiks, līdz baložu dispečeris apsekojot putnus, atklāja nepabeigto vēstuli. Neko aizdomīgu nesaskatīdams, kalpotājs noglabāja vēstuli arhīvā. Tajā laikā putnu pasts bija ļoti populārs, dūju un ziņojumu bija ļoti daudz, tā kā ne visi prata pareizi apieties ar šo servisu, diezgan bieži gadījās aizsūtīt nepabeigtas, aprautas vēstules bez adresāta, tādas drošības pēc noglabāja īpašā krātuvē, lai gan lielākā daļa no tām gaismu tā arī nekad neieraudzīja. Kad paklīda baumas par to, ka varenais tīstoklis nozaudēts, kāds no pasta servisa klerkiem, nejauši uzdūries šai zīmītei, noprata, ka tā varētu būt svarīga un tās kopijas par bargu naudu nonāca dažādu avantūristu rokās.

PC, kas ir tarsikānis pēc tautības saņem šādu nepabeigtu vēstuli:

„Esmu to noslē````. Kur to meklēt – noslēpums iešifrēts mīklā, kuru sadalīju trijās daļās un iemācīju trim pastoriem. Pirmais pastors atrodas (vietas apraksts, kur tas atrodas)...[aprauts teikums]”

Spēlētājiem vispirms jāuzzina, kas ir pastors, tad jāatšifrē vieta, kur tas viens konkrētais varētu atrasties. Tas, tiesa, nemaz nav tas pastors, pie kura Dagevaldu nogalināja, bet cits, jau miris. Bet pastorā var atrast viņa atmiņas. Pārējos pastorus var atrast sadabūjot pastoru karti, kuras karšu tirgonim uz vietas nav, bet var pasūtīt (biki jāpagaida). Var arī tikt pie Butimiliāna kartes.


Tīstokļa atrašana

Kad spēlētāji nonākuši līdz pastoram, pie kura nogalināts ziņnesis, līdz dzīvajam pastoram, viņiem, atgriežoties nometnē, sāk rādīties vīzijas.

Atkarībā no tā, kādas valsts pārstāvis (Viņaidas vai Tarsikas) spēlētājs ir, ar viņu runā (video) vai nu Regnārs Baisais vai ziņnesis Dagevalds. Viņi runā mīklās, dodot neskaidras norādes, kur meklēt tīstokli:

Ziņnesis Dagevalds:
“Tev jāatrod tīstoklis...tas jānogādā Murojā...es to noslēpu..khe-khe-khe...noslēpu mīklu atrisinājumu krustpunktā. Trīs mīklas, trīs pastori..arī ja beigti...khe khe...steidzies...neesi vienīgais, kas ir tīstoklim uz pēdām. Atrodi pastorus, atmini mīklas, meklē tīstokli atrisinājumu krustpunktā.”

Regnārs Baisais:
“Khe..khe...tev jāatrod tas nolādetais tīstoklis!..Viņaidas tautas dēļ...tarsikānis noslēpa to...khe khe...tur, kur krustojas mīklu atrisinājumi. Trīs mīklas viņš iemācīja..khe khe khe...trīs pastoriem. Sameklē pastorus, arī ja beigtus, atrisini mīklas un meklē tīstokli krustpunktā...khe khe...nekavējies! Laika ir maz!”

Ja PC sāk interesēties par pastoriem, viņi no burvjiem var uzzināt, kas tie tādi un to, ka to svarīgākās atmiņas, ja mirst, materializējas, lai saglabātos arī pēc nāves. Ja jautā pēc pastoriem tekuzinim, ir vairāki tālākie notikumu risināšanās scenāriji:

1) ja morāle ir krietni pozitīva (+2, +3) tekuzinis iedod karti, kurā atzīmētas pastoru atrašanās vietas
2) ja morāle ir diezgan zema (-2, -3) tekuzinis noliedz, ka kaut ko zinātu par pastoriem. Taču pēc sarunas, PC uzrunā Šeidijs un saka, ka var piedāvāt karti, kurā atzīmēti pastori, bet tā maksās (6a)
3) ja morāle ir viduvēja (-1, 0, +1), tekuzinis saka, ka par šito jautājumu jārunā ar elfu vecajo.
Elfu vecajais saka, ka zina gan, kur meklēt pastorus, bet viņš to pateiks tikai tiem, kas palīdzēs viņa kvestā (“Elfu vecajā pastoru kvests”), ja PC kvestu atrisina normāli, viņi dabū morāles būstu un saņem karti. Ja nē, vecajais viņus patriec, bet drīz tos uzmeklē Šeidijs.

Pārmeklējot pastorus (un runājot ar dzīvo) var tikt pie trīs mīklām. Mirušajos pastoros ir daudz atmiņas lapiņu, bet tikai viena no atmiņām ir mīkla, tā arī ir īstā. Savukārt, runājot ar dzīvo pastoru, vajag vispirms iedraudzēties, pastāstīt jaunumus un tad , jautājot par kādu mīklu, tas pateiks Dagevalda mīklu.

Mīklas ir:

“Divas māsas: viena - balta ar zelta vainagu,
otra - melna ar sudraba saktu un pērlēm pie krūtīm.”

Atrisinājums: Diena un nakts

“Akls, kurls, mēms, bet ceļu zina.”
Atrisinājums : Ceļa rādītājs (Viņaida-Tarsika)

“Ņem nost - top lielāks, liek klāt - top mazāks.”
Atrisinājums: Bedre

Šie vārdi ir atzīmēti jebkurā kartē, kā lokācijas, kā punkti – Diena, Nakts, Ceļa rādītājs, Bedre. Ja savelk līnijas, kas iet caur šiem punktiem, tās krustojas vienā punktā – zem dzelzceļa ir šaurs, mazs, zems, dubļains tunelis, kur aptuveni vidū ir ar ķēdi piestiprināts un cieši aizzīmogots futlāris, kurā, savukārt, ir tīstoklis.