Kurbijkurne forums: Soli tuvāk fantāzijai

Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )

> in-game un out-of-game sarunu definīcija S.U.X, ..izlasīt visiem, kas plāno piedalīties
Kamazs
iesūtīt 20.02.2005 15:02
Raksts #1


Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem
****

Grupa: Biedri
Pievienojās: 26.01.04



Ievada vietā

Nav noslēpums, ka viena no lielākajām LARPu problēmām ir sarunas "ne par tēmu", jeb, kā to dēvē, out-of-game.

Piemēram, fantasy larpā kāds spēlētājs pienāk pie otra un uzjautā: "Hei, klau, vecais, neesi redzējis GMu? Man te tikko uzbruka viens ````s ar 5 armour klaaasu un kaut kaadu kreiso enchaantu." Uz ko otrs atbild: "Nea, neesmu redzeejis gan, bet, paklau, tu nezini, kur iisti tusee orku frakcija? Mees gribeetu jamos atpizgjiit bet nevaram atrast." Un pirmais:"Ha, es varu parādīt, redzēju kā viņi pirms spēles savas mantas aizstiepa uz vienu uzkalnu. Man tur viens ir paziistams, varu uzzvaniit un precizeet." "Oh, kruta! "

Kā jūs jau nojaušat, tas nav gluži tas, ko GMi gribētu redzēt spēlē. Tāpēc viņi paliek dusmīgi par out-of-game vai out-of-chacracter sarunām, soda runātājus, bet visus jau neizkjersi un šādi OOGameri ar shaadaam sarunaam traucee in-geimeriem iejusties. Taadu problēmu paredzu arī LARPā S.U.X, tamdēļ jau laicīgi cenšos ar to cīnīties..savā veidā.

Princips
Pats gan neesmu spēlējis nevienā LARPā, tamdēļ grūti komentēt, taču uz brīdi biju NPC un saskāros ar šo OOG/IG lietu. Uzreiz jāsaka, es esmu slikts spēlētājs, jo nespēju piespiest sevi runāt in-geimā. Man tas likās tik muļķīgi, ka es sāku nojaust iemeslus kamdēļ daudzi spēlētāji praktizē out-of-game diskusijas.

Es nekādīgi nevaru piespiest sevi visā nopietnībā pateikt: "Sveiks, ceļiniek, vai nesniegsi palīdzīgu roku bēdā nonākušam vīram?" vai izlikties, ka nepazīstu Grimu, kas tenterē man pretim. Labākajā gadījumā es to varu izdarīt ar dziļu ironiju un sarkasmu. Nu tad nu es sāku domāt - pie visiem svētajiem - kāpēc man jāmoka spēlētājs spiežot viņam runāt nedabiski un muļķīgi, ja jau man pašam tas nepatīk? Kāds tur prieks no spēles? Protams, no otras puses, nav atkal labi, ja visi runā ne pa tēmu, atklāti diskutē par spēles mehāniku un nesodīti, neizskaidrojami izmanto savas out-of-character zināšanas. Bet es domāju, ka to visu VAR (vismaz mēģināt) risināt.

Kā rīkoties?
Runājot konkrēti par S.U.X, bet vispārīgi attiecinot arī uz citām spēlēm, piedāvāju sekojošu risinājumu.
Spēlētājam nav jāspiež runāt "kā savam tēlam" , bet tieši otrādi, viņam ir jārunā to, ko viņš grib runāt. Tikai, pirms pateikt kaut ko, jāiemācās ātri piefiksēt vai tas ir settingā ietilpstošs vai nav. Piemēram, S.U.X gadījumā jūs droši varat apspriest Britnijas Spīras krūtis vai Fallout datorspēles plusus un mīnusus. Taču tiklīdz jūs gribat pateikt kaut ko par laiku pēc 2004.gada, pievaldiet mēli. Apraujieties un piepeši apklustiet, ja savādāk nevar - post-apokaliptiskā pasaulē tik īsu laiku pēc katastrofas ir loģiski saprotams, ka ir grūti pieņemt faktu, ka tā visa, kas bija agrāk nav un prātā stāv vēl lietas no pagājušajiem laikiem. Tāpat, spēles mehānisma diskutēšana ir problēma. Taču ir grūti dažkārt no tā izvairīties, jo sevišķi, ja tas tev jāpatur galvā un ar to sanāk saskarties visai bieži. S.U.X-a gadījumā risinājums ir tāds, ka, pirmkārt, virtuālo elementu skaits ir neliels. Līdz ar to lielākās problēmas radīs "kilogramāžas punkti", "hitpointi", "rase", "kvests", "storiilains" , "PC", "NPC", "freelanceri", "skilli".

Kilogramāžas punkti parādās tikai spēles sākumā, kad tu izveido savu tēlu un iepērc mantas, tālākajā spēlē par tiem var aizmirst un neviens arī necentīsies atgādināt - tas tad jau būs "ekipējums" , kas ir pavisam normāls un settingam atbilstošs termins.

Hitpointi nav laba lieta, to vietā var lietot kaut vai "armors", "bruņas", ja tie ir pozitīvi, jo tas ir normāls barbarisms un settingā arī iederās. Ja sašauts, tad var izlīdzēties ar ievainojumu pakāpēm - neievainots, ievainots, smagi ievainots, vai, ja kādam gribās, lietojot kaut ko no Fallout terminoloģijas, kas arī ir sakarīgs barbarisms - "severly wounded", "almost dead".

Sarunas spēles laikā - "Janka, Janka, es tam rižajam iepi.su divas reizes, viņam jābūt almost dead! Kā tam otram?" "Bļ.a, Juri, paskaties, viņam tak armours, viņš drīzāk ir smagi savainots! Kuram otram?" "Nu tam, pelēkajās trennūzenēs!" "Ā! Tam es vienreiz iešāvu, varētu būt pa nullēm..hvz." Gluži labi atbilst settingam un, imo, nav īpaši jāpiespiež sevi izteikties muļķīgi.

"Rase" mēs vienkārši nelietojam. Tāpēc jau katrai sociālajai grupai ir savs nosaukums "narkaši", " bunkurieši" (vai "gājēji"), "reideri" , kas paņemts no žargona, iekšējām sarunām, lai nebūtu jānopūlās ar tā ieviešanu. Rases kā jēdziena nav, ir tikai grupas.

"Kvests", "Storijs", "NPC", "PC", "freelancer" un citi ir vieni no grūtākajiem gadījumiem. "Kvests" vēl ir ok, taču ieteiktu to nomainīt pret "tāsks" jeb "misija" vai "uzdevums", ja sanāk. "Storijs" spēlē būs tikai priekš "PC" , kuriem arī ir nedaudz bargākas prasības pret OOG sarunām, tamdēļ tā būtu mazāka problēma. "freelancerus" būtībā glābj tas, ka šis termins diezgan ciešami raksturo jebkuru izdzīvojušo post-apoc pasaulē, līdz ar to, ja to pielieto sarunā, tas jāsaprot kā post-apoc žargona termins, kas apzīmē tos, kas uz savu roku rūpējas par eksistenci - tātad frīlanserus. "PC" un "NPC" savukārt itin labi var tikt izmantoti sarunās, jo in-game pasaulē ir sakarīgas abbreviatūras - "PC" gan tiek nomainīts pret tam līdzīgo "PČ", kas rodas no krievu valodas "ČP", kas nozīmē "čerezvožainaja probļema" lai gan bieži vispār netiek tulkots. "PČ" S.U.X pasaulē ir cilvēks, kurš nav no jūsu grupas, ne-narkašs, ne-reideris. Svešinieks. Tā kā tādi automātiski ir potenciālas briesmas, no tiem jāuzmanās un jāpievērš īpaša uzmanība, tamdēļ arī "PČ" kas izveidojies no "ČP". "NPC" ir loģisks - inversija "PČ", cilvēks, kas varbūt bija no sākuma iespējams, nepazīstams, bet nu vairs nav. Tācu īsti savējais viņš nav un droši viņam ir kaut kāds "kvests" vai "tāsks" vai "misija" azotē, jo tāpat jau viņš neuzrastos svešā nometnē. Tāpat NPC tā kā tie klaiņo apkārt un nepieder nevienam esošajam "komjunitijam", tiek uzskatīti par nedaudz neprātīgiem un trakiem, no kuriem var sagaidīt, ka tie nežēlos savu dzīvību un metīsies muļķīgas lietas darīt, ko "frīlansers" diez vai darītu.

Nu un "skilli" ir vienkārši ok. Kādi tad S.U.X-ā būs? "Tehniķis" un "ārsts" - cilvēki, kurus tā dēvē, jo viņi var tikt pie lodēm, kad to vairs nav vai arī var saārstēt savainotus locekļus ("crippled limbs") vai izglābt no nāves ("almost dead"). Jēdziens skilli ir barbarisms, kas ideāli iederās pasaulē un no OOG ne smakas tur nav.

Vēl viena lieta, kas ir cēlonis OOG sarunām ar neatbilstošiem terminiem, ir tas, ka pirms spēles ilgu laiku potenciālie spēlētāji tiek baroti ar terminiem("armour class", "aacee", "kvests", "NPC", "hitpointi" utt.), kurus spēlē izmantot nedrīkst. (!!!!) Tas ir absurds. Tamdēļ S.U.X sakarā visos turpmākajos paziņojumos tiks lietota tāda terminoloģija, kas ir pieļaujama spēlē - arī out-of-geimā sanāks lietot tos pašus terminus, kas..teorētiski..uzlabos situāciju. Protams, ne viss, bet pamatā tas, ar ko spēlētājs varēs sastapties spēles laikā - kgp, piemēram.

Tālāk, vēl viena piebilde - esmu redzējis situācijas, kad cilvēks vēlas runāt in-geimā, bet tā kā īsti nav par ko, kaut kā neveikli mēģina runāt par pagātni - "Es? Es nāku no Ziemeļzemes, man tur smaga dzīve..b.la b.la b.la b.la." Tas ir bullsh.its, spēlētājs nenāk no Ziemeļzemes un dzīve viņam nav bijusi smaga. Tas ir, ja arī bija, viņš neko tādu nav piedzīvojis, šie teksti ir samāksloti un nedabiski, sarunu biedrs jūtas neērti, jo tas neizklausās ticami. Tāpēc - S.U.Xā droši nespiediet sevi runāt par settinga lietām. Visa vēsture - tā ir tikai jūsu zināšanai, nevis atreferēšanai citam spēlētājam. Tā vietā labāk apspriediet Britnijas Spīrsas pupus vai to, ka gribētos uzpīpēt ūdenspīpi, protams, atceroties pašu pirmo, ko es teicu un aizrijoties pie lietām, kas nav settingā. Ideālā variantā spēlē būs notikumi, par kuriem jums būs ko runāt - piemēram, jūs tik tikko atkausieties no reideru uzbrukuma, vienu sašaus, kāds atšķirsies no pārējās grupas un viens būs savainots. Tas ir notikums in-geimā un jūs to esat pieredzējuši, izmantojot iepriekš sniegto sarunu praksi, jūs dabūsiet lielisku in-geim talku, par kuru gan GM nevājā sajūsmā būs, gan paši nejutīsieties muļķīgi, jo viss, ko jūs darīsiet, būs ierastā žargonā diskutēsiet par to, kas reāli notika. Lūk kā tas varētu izklausīties -

Piemērs in-game sarunai S.U.X-ā

KODS
"Jop.tvaju, viņi pa mums puļī! Sleijeram ir pa nullēm! Sargājiet viņu!"
"B.ļā,nāk no labā flanga, viens, izskatās ar armouru! Viņam kaut kāds verķis, šauj tālu!"
"Igor, Igor, atkāpies, tūlīt tev nogriezīs ceļu!"
(Bang! Bang!)
"````, Igors ir nogriezts, ko daram?"
"Par vēlu, laižamies, kas ar Sleijeru?"
"Smagi savainots laikam. Vajadzēs kādu ar medicīna skillu. Tev nav kas tāds?"
"Nea, toties man ir patronas vēl, kā tev?"
"B.ļa, patronas ir, bet peinkilleru gan vairs nav!"
"Še - Iebaro Sleijeram kādu, viņš pats laikam nevar ."
(Gulp!)
"Ko tagad? Igors laikam atpizģ.īts."
"Es ceru, ka aizbēga, viņam bija vesela kaudze ar peinkilleriem, ja arī divreiz iešauj, vajadzētu varēt atkopties."
"Nez. A kas tie bija? PC?"
"Hvz, frīlanseri un PC jau šitā neriskētu ar dzīvībām. Drīzāk kāds aptracis NPC grupējums."
"Mau.kas tādi! Iztērēju pusi no patronām..f.ak..Ko tagad?"
"Man tā domāt, maucam pie "narkašiem", tur būs noteikti peinkilleri un moš arī kāds "mediķis", lai sakārtotu Sleijeram roku. Pēc tam varētu uzmanīgi atgriezties un pameklēt Igoru...vai vismaz viņa ieroci. "
"Hehe."
(pie narkašiem)
[narkašs:] "Eu, veči, lieciet malā alu! Tur kāds tuvojas!"
[cits narkašs:] "Kas? Tas ir PC?"
[1:] "Hvz..moš arī nē. Iečekosim."
[ienācēji, paceltām rokām pa gabalu:] "Hei, narkaši jo.banutiji, mēs ar mieru nākam!"
[2:] "Nolieciet šaujamos un tad nāciet ar mieru, pi.dari tādi!"
[ienācēji:] "Aha, ko vēl ne, ieročus nost neliksim! Mēs gribam tirgoties, mums vajag arī medpalīdzību!"
[1:] "A kā mēs zinām, ka neatpizģīsiet, kad ienāksiet?"
[ienācēji:] "Nu a mēs ta frīlanseri, nah.uj mums pašnāvību taisīt? Jūs tak vairāk!"
[2:] "Nu labi, kas jums ir apmaiņai, kāds fūds ir vai ūdens?"
[ienācēji:] "A jums kāds ar medskillu ir?"
[1:] "Gaļa! Gaļa!"
[ienācēji:] "Wtf?"
[2:] "Tā ir viena meitene, viņu sauc Gaļa."
[ienācēji:] "Āh..ok.."
(ienāk satriecošoa meitene minisvārkos..nu labi, samelojos, netīrā nošmulētā plašķī un novalkātu adītu vesti)
(notiek tirdzniecība, ārstēšana  -tiek pārsieta roka, piepeši viens iebļaujas)
[1:] "Piz.djec ar jums šodien, vēl viens PC pie apvāršņa!"
(visi saspringst)
[2:] "Kas tu tāds?"
[PC:] "Es esmu nomaldījies, 3 dienas gāju bez ēdiena, tikko izvairījos no reideriem, meklēju palīdzību!"
[1, 2, un citi:] "Ahhh, skaic, tas jau NPC. Uzmaniet!"
[NPC:] "Thnx, ka ielaidāt. Jums te arī ūdenspīpe?"
[visi:] "Ne tev!"
[NPC:] nopūšas "Anyways, nopietni, tur reideri riktīgie, gandrīz mani nolika gar zemi. Šķiet, ka esmu pa nullēm..negrib padalīties ar peinkilleriem?"
[1:] "A no kurienes tu?"
[NPC:] "Nu vispār no Alsungas, bet tas bija jau sen. Kā izbēgu no pilsētas, tā tagad klīstu apkārt."
[ienācēji:] "Tu neredzēji nejauši vienu džeku ar armijas ķiveri, kad nāci?"
[NPC:] "Redzēju, man likās, ka tas bija reiders."
[ienācēji:] "Kur?"
[NPC:] "Tur, pie tā tur kalna, tepat netālu, vot aiz tās priedes, a kas?"
[ienācēji:] "Da mums reideri uzbruka un mēs pazaudējām vienu biedru, viņam bija ķivere tāda. Pi.impji tādi kā pašnāvnieki nāca virsū un lodes nežēloja, drošien kaut kādi job.ani NPC. Sleijeram (norāda) eku iep.isa tieši pa roku un līdz severly wounded atšāva, man gandrīz peinkilleri beidzās atšaudōties. Baigais faits bij'."
[NPC:] "Nu hvz. Tas ir tur (rāda ar roku) "
[ienācēji:] "OK, thnx, tad nu mēs iečekosim. Negribi atnākt līdzi un parādīt?"
[PC:] "Nē, paldies, ja šejieniešiem nebūs iebildumu, es labāk palikšu te, man arī ne peinkilleru, ne ložu nav."
[narkaši:] "Nu, vispār.."

[priekšskars]


Protams, settinga informācija nav ārā metama, to der paturēt prātā sarunās. Varbūt kādam frīlanceram arī out-of-geimā nebija interese lasīt par dzīvi bunbkurā, tad nu viņš var pajautāt bunkurietim, kā tur nu ir. Vai arī, pieņemot kādu lēmumus der zināt settinga informāciju un apzināties, ka pizģ.ec būs, ja izdarīs to un šito.

Vēl?
Jā, cīnīšanās ar OOG sarunām vēl nav galā. Vēl viena būtiska lieta, ko jāņem vērā - ir grūti izlikties, ka tu nepazīsti kādu ko pazīsti. Vēl vairāk, ir grūti pierast saukt kādu citā vārdā, kā tu viņu es pieradis dēvēt. Var, protams, mēģināt, bet priekš kam? 8 stundas un nemitīgas kļūdas? Tas tikai izbojās visu. Līdz ar to es iesaku ikvienam S.U.Xa dalībniekam sava tēla vārdam pievienot iesauku, kuru bieži vien izmanto citi, ja nu gadījumā viņi jūs pazīst. Piemēram, ja es ieraugu Andzu, bet spēlē viņa vārds ir Jakovļeņisejs, es tik un tā jamo saukšu par Andzu. Iesaukai nav ne vainas settinga kontekstā un tā krietni atvieglo kontaktēšanos un ļauj runāt dabiski.

Un otra lieta - ja jūs kādu pazīstat OOG, tas nozīmē, ka jūs viņu pazīstat arī in-geimā. Tāpēc ir gluži normāli, ja jūs ieraugot pazīstamu purnu "reideru" vidū, uzsaucat "Hei, Elernas, ko tu dari pie reideriem??" Tā kā spēle notiek tādā reģionā, kas nav liels, tad ir liela iespējamība, ka 50% satikto cilvēku ir jūsu kaimiņi, draugi, skolas biedri, pazīstami cilvēki no laika pirms katastrofas. Tāpat arī personiskās attiecības ar viņiem ir tās pašas, tikai, ja jūs vai viņi to grib. Elernass var izrādīt pretimnākšanu, atpazīstot Aiki, bet var arī viņu nošaut un aplaupīt, kā jau dažbrīd pazīstami cilvēki dara.

Un pašā noslēgumā es pietaupīju seno patiesību - ja spēlētājam ir interesanti spēlēt, spēlē notiek dažādas lietas, viņam negribās un nemaz nerodas vēlme runāt OOG.

Paldies tiem, kas izlasīja šo līdz galam un es ceru, ka manam piemēram (protams atbilstoši ieviešot korekcijas) varētu sekot arī citi GMi paskaidrojot spēlētājam kādu OOG un in-game sarunu vēlas dzirdēt no spēlētājiem spēlē.

Šo rakstu rediģēja Kamazs: 20.02.2005 15:09
Go to the top of the page
 
+Citēt rakstu
 
Sākt jaunu pavedienu
Atbildes (1 - 3)
Northwatch
iesūtīt 21.02.2005 12:57
Raksts #2


Prāto, kā lietderīgāk ieguldīt rūķīšu zeltu
*****

Grupa: Biedri
Pievienojās: 08.10.03
Kur: arī pie kapa soli priekšā Tev.



lamuvaardu vaardniica apkopota vienaa textaa...visu ciennu, Kamaz.
Go to the top of the page
 
+Citēt rakstu
Kamazs
iesūtīt 21.02.2005 13:18
Raksts #3


Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem
****

Grupa: Biedri
Pievienojās: 26.01.04



Es ceru, ka neradīju iespaidu, ka visas sarunas S.U.Xā būs tādas:D. Biki aizrāvos ar to dialodziņu, bet citādi šāda prasta un vulgāra valoda itin labi iederas settingā. Kad ir sagruvusi civilizācija, visi skolotaaji beigti vai staigaa apkaart brunjojushies ar "brauninju", kad smalkaakaa sabiedriiba uz kuru var cereet izdziivojushais ir triis zhurkas pie pleeksnainas guns...mūsdienu cilvēks šādā situācijā IMO neskopotos ar lamuvārdiem. Nav tak tam vairs nekādas nozīmes - pieklājība/nepieklājība - kad tev visapkārt mirst, tad viss cits kļūst sekundārs un primārais ir izdzīvot, vienalga kā.

Vēlētos, lai S.U.Xā spēlētāji sarunās nepiebremzētu tā kā ikdienā un skaidri un gaiši komentētu notiekošo ar to, kas uz mēles un sirds.
Go to the top of the page
 
+Citēt rakstu
Northwatch
iesūtīt 21.02.2005 13:21
Raksts #4


Prāto, kā lietderīgāk ieguldīt rūķīšu zeltu
*****

Grupa: Biedri
Pievienojās: 08.10.03
Kur: arī pie kapa soli priekšā Tev.



pieraksti veel klaat lieliem sarkaniem burtiem, ka nav iipassaa leksika speelei jaamaacas ;)
Go to the top of the page
 
+Citēt rakstu

Closed TopicSākt jaunu pavedienu
2 lietotāji/s lasa šo pavedienu (2 viesi un 0 anonīmie lietotāji)
0 biedri:

 



RSS Lo-Fi versija Pašlaik ir: 24.05.2024 01:39