![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
Jaunu pavedienu veidošana šajā forumā ir atspējota.
Ja vēlies iesūtīt jaunumus, dari to Dienas Pareģa pamatforumā.
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
Neuzbilstamais ![]() Grupa: Noslēpumu nodaļa Pievienojās: 23.07.03 Kur: Latvija, Rīga Klusais okeāns 2010 ![]() |
Warner Bros. reklāmas sadaļā, lapā par Uguns biķeri publicēts ārkārtīgi plašs filmas apraksts, tai skaitā pilns filmas veidotāju saraksts.
Apraksta sākumā ir visai sīks filmas satura apraksts, tomēr bez lieliem spoileriem. Tālāk tiek stāstīts par filmas veidošanas gaitu, iekļaujot režisora, aktieru, producenta u.c. komentārus. Salīdzinoši nelielu daļu (fragmentu apkopojumu), iztulkotu latviski, varēsiet izlasīt šajā rakstā. Ja kāds vēlas, var pieteikties iztulkot atlikušo daļu. ====================== "Man šī stāsta kodols ir trilleris," saka Ņūels [režisors]. "Filmā ir brīnišķīgi elementi, sākot ar Trejburvju turnīra satraukumu un beidzot ar humoru un sirdssāpēm Ziemassvētku ballē, bet tas, kas virza stāstu, ir šis apbrīnojamais trilleris ar kaut ko sevišķi ļaunu, kas dzenas pēc Harija, un tikai viņa paša spēkos ir pret to cīnīties. .. Heimans [producents] prāto: "Dumidors burvju pasauli cenšas sagatavot drūmajiem laikiem, kas to sagaida. Viņa žests [turnīra rīkošana] arī izceļ filmas tēmu mācīties satikt ar cilvēkiem, kas ir citādāki. Ja viņi ir labi, nav nozīmes tam, no kurienes viņi nāk." .. "Dumidors vairs nepārvalda situāciju un ir nobijies," saka Maikls Gembons, kurš Harijā Poterā un Azkabanas gūsteknī pārņem cienījamā direktora lomu. "Viņš uz pleciem nes ārkārtīgu smagumu, gādājot par studentu drošību un labsajūtu, un, kad Cūkkārpā iekļūst ļaunums, viņš nezina, kā ar to tikt galā." .. "Tramdāns ir šāvējs ar zizli," teic Brendens Glīsons [Tramdāns], daudzpusīgais aktieris, pazīstams ar iespaidīgu tēlojumu tādās filmās kā Drošsirdis, Aukstais kalns, Troja un Ņujorkas bandas. "Viņš ir ir dzenājis dēmonus prom no labā tādā mērā, ka pats diezgan sašķobījies. Kad mēs pirmo reizi apspriedām personāžu, Maiks Ņūels norādīja, ka Tramdāna dziļās rētas viņu ir ievērojami sabojājušas. Interesanti ir spēlēt pāreju ar šo tēlu, kas ierodas Cūkkārpā, nāvei pieradināts, un izaug par tādu, kam bērni iemācās uzticēties." .. "Kas mani šajā tēlā piesaistīja," domīgi stāsta Glīsons, "ir tas, kā viņš atgādina manus vecos skolotājus. Viņam nav laika mācīt grāmatas un rīkoties piesardzīgi. Viņš šiem jaunajiem vīriešiem un sievietēm grib parādīt, pret ko viņiem ir jāstājas ļaunums pastāv, un labāk ir zināt, ar ko ir darīšana. Viņš viens pats ir kā iesvētīšanas ceremonija, staigājošs pārejas rituāls. Viņš netic piesardzīgai attieksmei pret Hariju un pārējiem skolēniem, jo tas viņus reālajai dzīvei nesagatavos." "Tramdāns ir sarežģīts, izaicinošs personāžs," novēro Heimans. "Brendens lomā iemieso pamatīgu niknuma un humora līdzsvaru, kas viņu padara reizē biedējošu un pievilcīgu." "Reti var atrast aktieri ar Brendena dziļumu un vērienu," piebilst Ņūels, kas iepriekš kopā ar Glīsonu strādājis 1992. gadā ģimenes piedzīvojumu filmā Dziļi Rietumos (Into the West). "Varbūt, ka tā var teikt par visiem īriem, bet Brendenam dabiski piemīt tāda īpašība, kas viņu padara pa pusei mežonīgu un pa pusei nevainīgu, ieplestām acīm brīnoties, tas viņam labi derēja, spēlējot šo daudzšķautņaino tēlu." Tramdāna caururbjošā, zilā mehāniskā acs tika radīta mošķu specefektu vadītāja Nika Dadmena un vizuālo specefektu vadītāja Džimmija Mičela pārraudzībā. "Acs pati kļuva par tēlu," saka Ņūels, "lai arī, atklājot, kā tā tika radīta, skatītājiem tiktu izbojāts iespaids." Spageti vesterni [1960-to, 70-to gadu Eiropas vesterni, kuru sponsori galvenokārt atradās Itālijā] esot iespaidojuši tērpu dizaineri Džeiniju Timaimi, kad viņa veidoja Tramdānam raksturīgo melno apmetni nobružāto ādas paltraku un sprādzes, kas šķiet tikpat piedzīvojušas kā to īpašnieks. "Tramdāns ir karotājs. Tam vīram nav ne mājas, ne pastāvīgas apmešanās vietas. Viņš burtiski dzīvo savā apmetnī," prāto Timaime. "Mums bija cilvēku komanda, kas nedēļu pavadīja, padarot apmetni "vecāku" un to bojājot, lai piešķirtu tam dzīves laikam atbilstošu nodilumu." .. "Rita raksta to, ko cilvēki grib dzirdēt, vai to, kas, viņasprāt, liks tiem turpināt lasīt," stāsta starptautiski atzītā aktrise Miranda Ričardsone, kuras dažādo filmu bagāžā ietilpst Stundas, Dusošā Ieplaka (Sleepy Hollow), Apburtais aprīlis (Enchanted April), kā arī Maika Ņūela 1985. gada grāvējs Deja ar svešinieku (Dance With a Stranger). "Viņa darīs visu, ko tas prasa, lai iegūtu stāstu, ko viņa savā galvā ir izdomājusi jau pirms tam. Kā situācija kļūst bīstamāka, viņa uzbudinās. Doma par draudošu nāvi vai iespējamiem ievainojumiem rada labas publikācijas. Un tas viņu patiešām aizrauj." "Rita ir neatlaidīga aprēķinātaja, bet viņā ir jūtams šarms tā viņa dabū savus jaunumus," skaidro Ņūels. "Miranda ir tik talantīga aktrise! Viņa brīnišķīgi izjūt īsto brīdi komiskumam, un tajā pašā laikā viņa spēj iemiesot apburošus draudus." .. Ričardsone saka: "Rita uzskata, ka viņas pienākums ir ģērbties atbilstoši notikumam, tāpat kā viņas pienākums ir saviem lasītājiem izstāstīt patiesību kādu to redz viņa. Un, ciktāl tas attiecas uz Ritu, viņa ir vienīgā, kas ir pienācīgi apģērbusies." "Mani iespaidoja 1980-tie," Džeinija Timaime stāsta par Ritas Knisles garderobes radīšanu. "Spilgtas krāsas, ļoti kantaini un piemēroti stāstam, ko viņa gatavo. Piemēram, kad Trejburvju turnīra sāncenši stājas pretī savam pirmajam izaicinājumam ar pūķiem, viņa ir tērpusies ar čūskādai līdzīgu materiālu ar zvīņām. Kad Rita apmeklē niršanas uzdevumu, viņas indīgi, pretīgi zaļais ietērps nav nekāda nejaušība." .. "Ir diezgan grūti tēlot kādu, kas ir ļaunuma koncentrāts," pārdomā Ralfs Fienness, kura karjera ietver daudz dažādus drosmīgus, romantiskus un ļaunus personāžus tādās filmās kā Uzticīgais dārznieks, Sarkanais pūķis, Istabene Manhetenā, Angļu pacients un viņa "Oskaram" nominētā loma Šindlera sarakstā. "Sarunās ar Maiku par personāžu mēs plānojām piešķirta Voldemortam cilvēcikas īpašības, tāpēc ka vienkārši spēlēt "ļaunu" patiešām nav iespējams. "Ļaunais" bieži tiek parādīts ar zobu griešanu un daudziem spļāvieniem. Es vēlējos savu Voldemorta attēlu dziļi un patiesi ļaunu. Tas rodas no bailēm, vilšanās, neapmierinātības. Voldemorts bija atraidīts bērns. Viņam bija ļoti nelaimīga bērnība, un tas ir laiks, kad sāka pieaugt viņa dusmas, nenovīdība un naids." "Voldemorts nepazīst mīlestību," piebilst Heimans. "Viņš to uzskata par trūkumu. Viņš ir tīra ļaunuma iemiesojums. Spēcīgs un pievilcīgs. Ralfa aktiera spējas ir dziļas, un viņš brīnišķīgi iemieso Voldemorta sarežģīto valdzinājuma un ļaunuma apvienojumu." .. "Maiks ļoti vēlējās pievērsties Voldemorta negaidītajām garastāvokļa maiņām, viņa uzliesmojošajām dusmām," saka Fienness. "Ir brīži, kad viņš izgrūž dusmas uz Hariju, un ir citi brīži, kad viņš spēj būt gandrīz patīkams. Nekad īsti nevar zināt, ko viņš darīs nākamajā mirklī. Kad cilvēks uzvedas apburoši, bet tev ir aizdomas, ka viņš spēj pēkšņi izdarīt kaut ko vardarbīgu, tas ir neticami biedējoši. Ja tu sēdi pie galda pretī kādam, kas tev piedāvā vīna glāzi un dāvanu, bet tu zini, ka viņš ir sadūris savu sievu līdz nāvei, tas ir diezgan satricinoši." "Ralfs kā Voldemorts ir tiešām biedējošs," apstiprina Ņūels. "Viņa acīs var redzēt, ka viņš ir kļuvis traks, atrodas kaut kur citur. Es stāvu kā iemiets, kad viņš parādās uz ekrāna šajā filmā." "Tā bija ļoti bagāta pieredze," par filmēšanas ainām kopā ar Fiennesu stāsta Redklifs (aktieris Harijs Poters). "Es mācījos, uz viņu skatoties, kā viņš izmantoja savu ķermeni, savas rokas, īpaši brīdī, kad Voldemorts pirmoreiz atgūst savu cilvēka izskatu. Tas bija fantastiski." "Danielam bija jāiztur daudz kas no manas puses," ķiķinot bilst Fienness. "Sēž zēns, sasiets, kuram blakus stāv vīrs, spiežot ar pirkstu pie rētas viņa galvā, smejoties un tīksminoties par sāpēm, kuras pats izraisa. Viņam, daudz neko nepasakot, bija jātēlo, it kā būtu lielās ciešanās un šausmās. Es viņu patiešām apbrīnoju." Tā kā Harija Potera filmu sērijā šī ir pirmā Tumsas pavēlnieka parādīšanās pilnīga cilvēka izskatā, daudz tika apspriests Voldemorta izskats. "Kad Ralfs pievienojās aktieru grupai, Deivids Heimans man teica: "Tu paķimerēsies ar viņa seju, vai ne?"" atceras Ņūels. "Es teicu: "Nē, nē. Ralfs prot spēlēt ļaunumu. Viņš to izcels no savas psihes." Tad es nedēļas nogalē aizbraucu mājās un domāju: "Man tiešām būtu jāpaķimerējas ap viņa seju." .. "Pūķa lidojumu mēs esam labu tiesu paplašinājuši salīdzinājumā ar grāmatām," skaidro vizuālo specefektu vadītājs Džimijs Mičels. "Mēs patiešām parādām Harija veiklību uz slotas, kad ragastis dzenas viņam pakaļ ārā no aploka, augšā pāri kalniem, tiltiem, jumtiem un visur pāri skolas apkārtnei." |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Neuzbilstamais ![]() Grupa: Noslēpumu nodaļa Pievienojās: 23.07.03 Kur: Latvija, Rīga Klusais okeāns 2010 ![]() |
Pats es uzreiz gribētu komentēt par Trakača aci un pūķiem.
CITĀTS Tramdāna caururbjošā, zilā mehāniskā acs tika radīta mošķu specefektu vadītāja Nika Dadmena un vizuālo specefektu vadītāja Džimmija Mičela pārraudzībā. "Acs pati kļuva par tēlu," saka Ņūels, "lai arī, atklājot, kā tā tika radīta, skatītājiem tiktu izbojāts iespaids." Nu, es atvainojos, - baigi man vajag zināt, kā tieši viņi piesēja to aci aktierim pie galvas... Ir nu gan specefekti. CITĀTS kad ragastis dzenas viņam pakaļ ārā no aploka, augšā pāri kalniem, tiltiem, jumtiem un visur pāri skolas apkārtnei Nekas traks jau nav, tomēr man liekas, ka tas ir mazliet par daudz paplašināts. Pāri kalniem, viaduktiem, māju jumtiem... Tā jau viņi visai pasaulei apkārt aplidojuši. Bet tiešām - ko tad citādi viņi rādītu. Harijam savas kārtas gaidīšana teltī filmā diez ko neizskatītos... (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) eyedam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 07.06.2025 00:09 |