![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Raksts
#41
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
...neaizmirsīsim, ka par zināmu summu varēs iegādāties visādus maģiskos pribambasus, kurus armijnieki nevar dabūt kā zemnieki - levelupos. Arī pemana nenāk par velti tiem, kas vēlas nodarboties ar zināmu buršanos.
Tāpat arī jāatcerās, ka parastam zemniekam naudas īsti nav (neviens tam algu nemaksā), bet tā var izrādīties nepieciešama (ēdienu nozog troļļi/ziemeļnieki un lai kaut ko dabūtu no bankas vajag piķi, piemēram), kur to nopelnīt? Armijniekiem, savukārt, tiek maksāta alga un tie var izmantot zemnieku pakalpojumus piķojot tiem. |
|
|
![]()
Raksts
#42
|
|
Veic pētījumu par katlu dibenu biezumiem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 28.10.03 Kur: lielceļš ![]() |
kadi ir zemnieku pakalpoijumi?
jo kaliekas tad iipashi bonusi uz paikas ieguvi vinjiem nav un ja karaviiriem nav vajadziigi zemniek pakalpojumi, tad kaa zemnieki dabuus jeb pelniis naudu, lai arii vareetu baudiit dziices labumus? jo pagaidaam vinji izskataas diezgan apdaliiti |
|
|
![]()
Raksts
#43
|
|
Bēg no sera Kedogena ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 21.08.04 ![]() |
Ka tik nesanaak taapat kaa ar puurgaalu dazham labam (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/grin.gif)
|
|
|
![]()
Raksts
#44
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
CITĀTS Ka tik nesanaak taapat kaa ar puurgaalu dazham labam Puurgāl bija grūti mērāms, tāpat arī mēs pat nenojautām, ka poligonā jamā ir tik daudz. Nauda ir plānota konkrētā skaitā - ne vairāk, tā tiek injicēta spēles ekonomiskajā sistēmā un tur arī cirkulē. No zila gaisa tā nerodās. Nauda sākot spēli ir tiem tēliem, kuriem tā pienākas pēc leģendas (ciema vecākajiem, tirgoņiem, Dāsnam utt..), kā arī dažiem, kas sākot spēli (0tais levelups) izvēlas paņemt naudu. Nauda vēl var atrasties pāris naudas podos (jūs tak zināt tās pasakas..). Visādi citādi tā ir noslēgta ekonomiska sistēma, kur armiju vadītājiem jāmaksā algas saviem kareivjiem (un nauda nerodas no zila gaisa priekš tā), tie, savukārt var to izmantot citiem mēŗkiem. Dabas likumi paredz, ka noslēgtā ekonomiskā sistēmā jāiestājas līdzsvaram, tas ir, naudai jāiegūst zināma vērtība. Arī tirgotāji sāks spēli saņemot kaut kādu naudas summu, par kuru iepirks papildus preces vai algos sargus (ja jutīs, ka vajag), tādēļ viņiem būs jādomā kā pārdot savu preci, lai tiktu pie kapitāla, par kuru atkal iepirkt preci utt.. Armiju vadoņiem būs jādomā, kur raut budžetu savas armijas uzturēšanai, kā maksāt algas, vai dot prēmiju kādam vai ne utt. - varbūt jārīko sirojumi, lai aplaupītu kādu? Arī Dāsnam būs nepieciešams kapitālu atjaunot un papildināt, tāpēc viņš būs ieinteresēts tirgot visādas maģiskās šmotkas vai pieprasīt naudu par kādu pakalpojumu (atļauju pie viņa pārgulēt). Vārdsakot, mēŗkis ir izveidot noslēgtu ekonomisku sistēmu. Tas būtu ideāli. |
|
|
![]()
Raksts
#45
|
|
Izvēlas zizli pie Olivanda ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 23.05.05 ![]() |
Tik un taa paliek neskaidrs jautaajums: kur zemnieks raus naudu? nav iisti redzams, kaa vish vareetu tikt pie bagaatiibas, iznjemot ar levelupa paliidziibu vai noalgoties pie tirgonja.
|
|
|
![]()
Raksts
#46
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
Nu kā tu tiksi pie naudas - tava problēma. Armijai ir alga, tirgoņiem - sākumkapitāls un iespējas pelnīt piķi nodarbojoties ar tirdzniecību... Nauda ir ciema vecākajiem - ciema "budžets", kuru var tie var izmantot dažādi visa ciema attīstībai..
Bet nu, cieminiekiem ir iespēja strādāt. Zināmā mērā pat pienākums. Tas ir, iemesls, kāpēc cieminieki vispār atrodas šeit, ir tāds, ka viņiem ir darbs. Ciemati ne velti šeit ir izveidoti, tie ir strādnieku ciemi. Viņiem regulāri jāmaksā konkrētas nodevas, bet tas, kas paliek pāri ir viņu. Unnn vienmēr jau ir nelikumīgi ceļi... |
|
|
![]()
Raksts
#47
|
|
Veic pētījumu par katlu dibenu biezumiem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 28.10.03 Kur: lielceļš ![]() |
ko zemnieki straadaas?
jo liidz shim tn nav pieredzeets nes tam liidziigs... kas ir zemnieka pakalpojumi? |
|
|
![]()
Raksts
#48
|
|
Gāž podus mikstūrās ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 15.07.05 ![]() |
|
|
|
![]()
Raksts
#49
|
|
Veic pētījumu par katlu dibenu biezumiem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 28.10.03 Kur: lielceļš ![]() |
kur vinji raks ogles (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/huh.gif)
|
|
|
![]()
Raksts
#50
|
|
Cenšas pārkliegt komentētāju Pasaules kausa izcīņā kalambolā ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 04.11.03 ![]() |
Saku kuro reizi. Virtuālā ekonomika bdls ir ļoti smieklīga un nedabiska lieta. Priekš tam ir galda datorspēles, monopols, stratēģijas, kur par zeltu kokiem un cūkgaļu var ražot karavīriņus un močīties ar kaimiņiem...(IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/wacko_a.gif) BDLS tomēr nevajadzētu tik nekritiski pārņemt šitās fiškas, bet meklēt citus veidus un līdzekļus, kā pasākumu atdzīvināt. Piemēram taisīt vairāk kabineta spēļu, lai spēlētāju līmenis celtos un viņi vispār būtu spējīgi normāli kaut ko notēlot. Tā lai pārējie tam notic. Citādi TIK daudz jāiedomājas. Brrr.
|
|
|
![]()
Raksts
#51
|
|
Veic pētījumu par katlu dibenu biezumiem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 28.10.03 Kur: lielceļš ![]() |
godiigi sakot arii es paigaidaam nespeeju iedomaaties sho ideaalo, virtuaalo ekonomikas sisteenu ...
pagaidaam izklausaas peec totaalaakaa sviesta, vai arii tev ,kamaz, buus jaameegina paskaidrot vienkaarshaak |
|
|
![]()
Raksts
#52
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
Kedrik, ja nemaldos, Asinsnaidā vai vismaz Senlatviešos eksistēja nauda. (...)
Ekonomiskā sistēma uzreiz nenozīmē virtuālo ekonomiku. Lai visiem būtu saprotams - spēlē cirkulē tikai fiksēta naudas summa, nevis tā tiek ģenerēta on-fly pēc vajadzības. Savukārt nauda ir kontroles un balansējošais mehānisms, kas arī ļauj vienam ēst normālu paiku, bet otram badoties pēc troļļu sirojuma. Tāpat arī nauda ir sava veida tēla attīstības mehānisms, kas ļauj tev aktīvi spēlējot (pildot kvestus, laupot, tirgojoties utt.) gūt zināmus bonusus attiecībā pret tiem, kas to nedara tik aktīvi vai tik veiksmīgi (tu vari, piemēram, tikt pie ekipējuma, ko citādāk nevarētu būt dabūjis iekšā). Dotajā situācijā man grūti to saukt par virtuālu sistēmu, jo naudai ir pakalpojumu vai preču segums - tu spēlē vari iegādāties ieroci par spēles naudu, pat ja tev tāda vispār nekad nav bijis. UN tev nav nekas jāizliekas, tāpēc jau es gribu noslēgtu ekonomisko sistēmu, lai naudas vērtība rastos pati no sevis spēlētāju savstarpējā mijiedarbībā. Vienkārši, ko tur daudz iedomāties - ja tu vari par trim naudas gabaliem dabūt savu/svešu paiku, sitamo, izglābties no tēla nāves, izpildīt kvestu, tikt pie maģiskas mantiņas, tad, piedodiet, kas tur virtuāls? Naudai ir tieši tāda vērtība, ko tu vari par to nopirkt. Ja tu neko nevari, tad tai nav vērrtības. Tāpēc arī šajā spēlē mēs cenšamies naudu piesaistīt visdažādākajām lietām, bonusiem. Šo rakstu rediģēja Kamazs: 07.09.2005 16:09 |
|
|
![]()
Raksts
#53
|
|
Gāž podus mikstūrās ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 15.07.05 ![]() |
CITĀTS(Žanete @ 07.09.2005 15:30) Kur Kamazs ieraks, tur raks ārā... Vismaz tā tika dzirdēts no paša Kamaza pirmajā 'atjaunotajā' būfu trenniņā. |
|
|
![]()
Raksts
#54
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
Cssst! Moškis!
Šo rakstu rediģēja Kamazs: 07.09.2005 16:10 |
|
|
![]()
Raksts
#55
|
|
Studē augstākās pārvērtības ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 12.11.03 Kur: Jauko poniju zemē. ![]() |
Piem., Celjaa koku, kaa ekonomiskaa modelja vieniiba straadaaja lieliski, jo tas bija nepiecieshams, gan katras personas upkeep' am, gan arii visvisaadu apgreidu, rituaalu un citu pasaakumu veikshanai.
Taatad citiem vaardiem sakot, visi to gribeeja. |
|
|
![]()
Raksts
#56
|
|
Dzer sviestalu Trijos slotaskātos ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 28.01.05 Kur: Kaut kur galaktikā ![]() |
Man vienīgi nav īsti skaidrs par to zagšanu. Piemēram ja es kabatās staipu paiku, Zagt no kabatām ir legāli vai nē?
Otrs jautājums. Lai nebūtu jāceļ telts, tad vai mašīnā var gulēt? |
|
|
![]()
Raksts
#57
|
|
Izvēlas zizli pie Olivanda ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 23.05.05 ![]() |
shaubos vai tas buutu baigi labi. pirmkaart jau baiss out-of-geims, otrkaart neviens jau normaalaa praataa nelauziisies mashiinaa iekshaa (ja vija normaali aizsleegta) un tad taa paliek par neienjemamu cietoksni.
|
|
|
![]()
Raksts
#58
|
|
Cenšas pārkliegt komentētāju Pasaules kausa izcīņā kalambolā ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 04.11.03 ![]() |
CITĀTS(Kamazs @ 07.09.2005 16:06) Kedrik, ja nemaldos, Asinsnaidā vai vismaz Senlatviešos eksistēja nauda. (...) Ekonomiskā sistēma uzreiz nenozīmē virtuālo ekonomiku. Lai visiem būtu saprotams - spēlē cirkulē tikai fiksēta naudas summa, nevis tā tiek ģenerēta on-fly pēc vajadzības. Savukārt nauda ir kontroles un balansējošais mehānisms, kas arī ļauj vienam ēst normālu paiku, bet otram badoties pēc troļļu sirojuma. Tāpat arī nauda ir sava veida tēla attīstības mehānisms, kas ļauj tev aktīvi spēlējot (pildot kvestus, laupot, tirgojoties utt.) gūt zināmus bonusus attiecībā pret tiem, kas to nedara tik aktīvi vai tik veiksmīgi (tu vari, piemēram, tikt pie ekipējuma, ko citādāk nevarētu būt dabūjis iekšā). Dotajā situācijā man grūti to saukt par virtuālu sistēmu, jo naudai ir pakalpojumu vai preču segums - tu spēlē vari iegādāties ieroci par spēles naudu, pat ja tev tāda vispār nekad nav bijis. UN tev nav nekas jāizliekas, tāpēc jau es gribu noslēgtu ekonomisko sistēmu, lai naudas vērtība rastos pati no sevis spēlētāju savstarpējā mijiedarbībā. Vienkārši, ko tur daudz iedomāties - ja tu vari par trim naudas gabaliem dabūt savu/svešu paiku, sitamo, izglābties no tēla nāves, izpildīt kvestu, tikt pie maģiskas mantiņas, tad, piedodiet, kas tur virtuāls? Naudai ir tieši tāda vērtība, ko tu vari par to nopirkt. Ja tu neko nevari, tad tai nav vērrtības. Tāpēc arī šajā spēlē mēs cenšamies naudu piesaistīt visdažādākajām lietām, bonusiem. Viss ir jauki un skaisti. Tikai nevajag visu bāzt vienā katlā. Brīvi pašuzģenerētā pasaulē GM tak var darīt kā vēlas un neviens neko nevar aizliegt. Tomēr ir savādāk, ja mēģina uztaisīt spēli par noteikta laika sabiedrību. Piemēram SLS un "Asainsnaida" laika sabiedrībā izpratne par naudu bija pavisam atšķirīga nekā mūsdienās. Diemžēl GM nevar iebāzt visu sagremotā veidā playera cietajā paurītī par VISĀM tēmām. Gatavošanāas prasa vismaz nelielu pieejamās literatūras pastudēšanu par attēlojamo laikposmu. Nu atšķirās cilvēkiem domāšana toreiz un tagad! Nu kaut vai tāds aspekts kā nauda vikingu laikmetā - piemēram, lielākā tās vērtība ir tad, ja tā lielā daudzumā guļ kaut kur aprakta kur neviens to nezin, nevis tiek nemitīgi lietota ikdienas apritē. Bet kur nu - vai tad kādam tas interesē... (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/rolleyes_a.gif) Kā jau teicu - pašizdomātā pasaulē var mēģināt taisīt kā nu GM vēlas, bet tur var ļoti viegli iebraukt viltīgi nomaskētajā virtualitātes purvā. Manā izpratnē BDLS nebūt nav jābūt lielformāta stratēģiskajai spēlei, kas pa tiešo pārnesta no kompja uz dzīviem cilvēkiem. |
|
|
![]()
Raksts
#59
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
Bet tu tak negribi teikt, ka tas, ka Asinsnaidā/Senlatviešos varēja kaut ko nopirkt par naudu bija slikti?
Nauda ir tāda pati spēles fīča kā zobens - zobens tev dod dažādas iespējas, nauda arī. Ja zobena spēks/lietošana nav labi apdomāta, rodas virtuālās zobenkaujas ar taimstopiem, maģiskajiem efektiem un dažāda spēka sitieniem, kuras man šķiet savā ziņā līdzvērtīgas šai virtuālajai ekonomiskajai sistēmai. No otras puses, var jau samazināt zobenkauju virtualitāti, izmest taimstopus, efektus utt. (ko lielā mērā arī darām) tā padarot kaujas mazāk virtuālas. Nu un tieši tas pats ar naudu - nav nekādas virtuālās dzirnavas, ostas utt. kas ģenerē naudu vai armijas vienības or smth.. TNC nekādā ziņā nepretendē uz Drakonistu stila/apjoma brīvdabas lomu spēlēm, kur, kā esmu dzirdējis, šī virtuālā ekonomika ir ļoti izteikta. Ne tas viss slikti, ne labi, vienkārši mums ir cita pieeja. Galvenā kļūda būtu uzskatīt, ka TNC būs virtuālā ekonomika kā drakonistu spēlēs - tā tas nekad nav bijis plānots. TN:C vienkārši būs nauda (tāpat kā iepriekšējās), bet mēs strādājam pie tā, lai jamai būtu lielāks pielietojums. Tas arī viss. |
|
|
![]()
Raksts
#60
|
|
Studē augstākās pārvērtības ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 12.11.03 Kur: Jauko poniju zemē. ![]() |
Nauda, ir sava veida spēlētāja motivācijas ģenerētājs, tāpēc, ka spēlē nauda idejiski tomēr ir viens no vistiešākajiem analogiem reālajai pasaulei, kurā cilvēkiem nauda arī spēlē lielu lomu.
Tāpēc BDLS tas ir viens no spēlētāja sava veida mērķiem un virzītājspēkiem, lai mirkļos, kad īsti nav ko darīt un viņš jautā sev: "A ko es vispār gribu izdarīt, vai panākt?", viņš var savām atbildēm pievienot arī variantu: kļūt bagāts un turīgs. Lai gan labi izstrādā spēlē, kur ir konkrētāka motivācija, naudai labāk kalpot nevis kā pašmērķim, bet gan starpniekam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 02.05.2025 04:15 |