![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
Pokemonu pavēlnieks ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 24.07.03 Kur: prefektu vannasistaba nodarbojoties ar... Zilonītis Dambo 2012 ![]() |
staastiet par to saviem draugiem radiem pazinnaam teetiem un maaminnaam
daudz veel kas ir neskaidrs un pat nosaukums veel nav iisti izdomaats taccu ir zinaams ka speele buus un visticamaak otrajaa augusta nedeellaa taapat ir zinaams ka taas buus visu laiku labaakaas trollu naktis jo ir grandioza GM komanda ir grandioza velme uztaisiit grandiozu speeli un galvenais ir grandioza velme dariit to atkal un izbaudiit no sirds VARI SAAKT PIETEIKTIES SPEELEESSANAI (rases un siikaaks info buus veelaak jo ir izstraadaassanas stadijaa (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/wink.gif) ) Šo rakstu rediģēja aivvv/green wind: 29.03.2005 22:36 |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
CITĀTS("Martins") Man ļoti gribētos, lai TN paliktu spēkā "keep it simple, stupid" princips. Lai nedz burvim, nedz burvestības saņēmējam nevajadzētu lauzīt galvu un atcerēties sarežģitas formulas vai sazin ko vēl. "Blangtorll" un gatavs! Amuletu vai citu maģisko darbību skaits minimāls, iedarbība vienkārša. Nav burvestību, kuru ārējo efektu mūsu pasaulē būtu grūti realizēt - piemēram, tādas burvesības kā "Zemestrīce ar cunami" vai "Rīgas 800 gades salūts" nebūtu īsti vietā. Tas pats par rituāliem. Rituāls vai burvestība, kurš kādam uzsūta "grūtu slimību" (piemēram, viņa dzīvības punktu skaits visu laiku ir nulle un nav obligāti jāatspēlē slims) būtu ok, kamēr rituāls, kurš nodedzina ienaidnieka ciematu (kā gan? piespiežot visus skraidīt starp teltīm un kliedzot "deg, deg!") vai tāds, kas piespiež konkrētu varoni sajukt prātā (bet varbūt es neesmu braucis uz spēli izlikties par garīgi slimu?!) nebūtu vēlams. Pēc iespējas mazāk "virtualitātes", pēc iespējas mazāk uzspiestas lomu spēles. Maģiskie efekti iedarbojas uz spēlētāja varoņa parametriem, nevis uz pašu spēlētāju. Tas, kā reaģēt uz notiekošo, kā un vai vispār mainīt savas lomas spēli, lai paliek spēlētāja paša ziņā. Negribu sameloties, bet, ja nemaldos, jau no pashas pirmās TN spēles maģija nekad nav varējusi ietekmēt pašu spēlētāju, tikai pasauli tam apkārt. Man šķiet, ka nav pamata un vēlmes to mainīt, tādēļ tas, par ko tu satraucies - mēs neko tādu negrasāmies darīt. Jo vadāmies pēc principa "what you see is what you get", ko kaut kad ap TN2 laiku ieviesa Svivens un kas labi raksturo principu, kuram, IMO, būtu jāseko LARPiem. Tādēļ arī spēle nenotiek kaut kādā varenā Ziemeļzemes pilsētā, bet nožēlojamā nomalē un viss pārējais, ko jūs spēlē samanījāt. Vēl vairāk, man šķiet, ka mēs ejam vēl tālāk nekā norādīji - atteicāmies no Blangtrool maģijas tieši vienkāršības apsvērumu dēļ - lai tev cīņā nebūtu jāzīlē kas tā par maģiju uzkāstota, ko tā tev nodara utt.. Būtu ok, ja šie efekti būtu jāpārzina tikai shamniem, bet tiklīdz visiem speeleetaajiem jāpārzina visu maģiju efekti, pat ja tie ir vienkārši un skar tikai viņu status, tas nav labi. Tāpēc mēs, kā man šķiet, virzāmies tādu maģiju virzienā, kuras ietekmē spēlētāju kaut kā no ārpuses un nav nemaz jāzina, ko tās dara, jo viņš vienkārši vienā brīdī jūt sekas. Triviālākais piemērs - atdzimstot GMs ir informēts par visiem lāstiem un svētībām, kas uzliktas konkrētam tēlam pat ja šis tēls to nezina un attiecīgi modificē šo atdzimsānas procesu padarot vieglāku vai grūtāku. No vienas puses, zūd "te" un "tagad" efekts, no otras puses, spēlētājam nav pat jāmaina savi stati (kas it kā ir uz godaprāta un izskatās diezgan virtuāli), ar viņu notiek kaut kas neatkarīgi no viņa. Piemēram, uzliekot kaut kādu neveiksmes lāstu, viņš uzskrien laupītājiem (NPC), kurus GM uzsūtīja., un kuri krietni paplucina viņa naudas maku, varbūt pat noslaktē. Tādejādi ir maģijai efekts, bet šis efekts ir netiešs vairumā gadījumu. Protams, ir arī tiešā efekta maģijas - Rinkusaarg, piemēram, kas ļauj ar virvi uztaisīt apli, kurā esot neviens trollis nevar cilvēkam neko izdarīt. Vai arī Aarengarm, kas ļauj saārstēt kādas kaites (vai pat novākt lāstu, varbūt), kas varētu kļūt aktuāli, jo nomiršana ir nevēlams un nepatīkams notikums tēla dzīvē TNH. Vai arī "gaismas maģija", kas ļauj tikt pie apgabala kartes [fragmenta], kurā atzīmētas "speciālo mantu" vietas un cita noderīga informācija. |
|
|
![]()
Raksts
#3
|
|
Kārto SLIM-us ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 04.12.03 Kur: Nogājis no ceļa uz Lorienu ![]() |
CITĀTS(Kamazs) Tāpēc mēs, kā man šķiet, virzāmies tādu maģiju virzienā, kuras ietekmē spēlētāju kaut kā no ārpuses un nav nemaz jāzina, ko tās dara, jo viņš vienkārši vienā brīdī jūt sekas. Triviālākais piemērs - atdzimstot GMs ir informēts par visiem lāstiem un svētībām, kas uzliktas konkrētam tēlam pat ja šis tēls to nezina un attiecīgi modificē šo atdzimsānas procesu padarot vieglāku vai grūtāku. No vienas puses, zūd "te" un "tagad" efekts, no otras puses, spēlētājam nav pat jāmaina savi stati (kas it kā ir uz godaprāta un izskatās diezgan virtuāli), ar viņu notiek kaut kas neatkarīgi no viņa. Piemēram, uzliekot kaut kādu neveiksmes lāstu, viņš uzskrien laupītājiem (NPC), kurus GM uzsūtīja., un kuri krietni paplucina viņa naudas maku, varbūt pat noslaktē. Tādejādi ir maģijai efekts, bet šis efekts ir netiešs vairumā gadījumu. Pēdējais citētais teikums man patīk. Tas labi, bet rodas vairākas problēmas. Primā un, šķiet nopietnākā, ir GMu resursi. Tie NPC, kurus uzsūtīt no kaut kurienes ir jārauj. Ja nu uzreiz trīs frakcijas sadomā viena otrai kaut ko uzsūtīt? Otrā problēma ir koordinācija. Lai nenotiktu divkārša uzsūtīšana vai kautkādas citas kļūmes "maģijas" realizēšanas procesā, starp GMiem ir jābūt ļoti labai koordinācijai, kura kā rāda pieredze ne vienmēr ir iespējama. Treša problēma, kura saistīta ar divām iepriekšējām - "maģijas" efektivitāte un līdz ar to ticamība. Ja GMi nevar 100% nodrošināt vismaz kaut kādus "maģiskās" darbības rezultātus katram izpildītam rituālam, tad spēlētāji visdrīzāk pie sevis nospriedīs, ka "mums tāds futbols nav vajadzīgs" un rituālus vienkārši netaisīs. Var sanākt, arī, ka "maģijas" realizēšana izvērtīsies par stāvēšanu rindā pie GMa ar izpildīto rituālu aprakstu un prasību sarakstu un sacensību, kurš no rituālus izpildījušajiem pretendentiem labāk iepatiksies GMam un varēs izdabūt sev vēlamo rezultātu. Kaut gan var jau būt, ka pielaizīšanās vadītājiem ir visumā normāls un patīkams process priekš minētajiem vadītājiem. Neviens nekad nav teicis ka dievi mēdz būt kaut nedaudz objektīvi savos spriedumos (IMG:http://www.kurbijkurne.lv/forums/style_emoticons/kurb_gaiss/grin.gif) Minētais nav iemesls atteikties no "maģijas" spēlē. Es tikai norādu koncepcijas vājos punktus par kuru risināšanu vajadzētu laikus padomāt. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 03.06.2025 11:57 |