![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
|
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 26.01.04 ![]() |
Ja cilvēki, kas jau pieteikušies patiešām ierastos, tad spēlētāju skaita minimums drīz varētu tikt sasniegts:). Bet te vēlviens pielikums par spēles S.U.X uzbūvi -
PC/NPC Kas ir šie PC un NPC, ko tie ziemā ēd un vai tiešām PC ir "krutaki" un NPC - "loši" citējot kādu cilvēku? Un kas ir GM un DM? Ar ko tie atšķiras un vai tad DM nav tas pats GM? Uz šiem jautājumiem S.U.X kontekstā pamēģināšu tūdaļ atbildēt. PC - player character jeb latviski - galvenais varonis. Lai saprastu, ko šis jēdziens īsti nozīmē, pietiek izmantot alegoriju grāmata=larps vai filma=larps. Katrs, kas ir lasījis kādu tradicionālu grāmatu [un es ceru, ka mūsu starpā daudzi ir tādi], zina, ka pamatā ir viens vai vairāki galvenie varoņi, ap kuriem arī visi notikumi virpuļo. Tas pats arī filmās - pamatā tomēr jebkurš stāsts ir par konkrētu tēlu/personāžu. Tiesa, S.U.X gadījumā galvenais varonis vēl arī saplūst ar "lasītāju", ja mēs vēlamies gūt pilnīgu priekšstatu. PC ir tie, kas "lasīs" šo larpu un tie, ap kuriem viss griezīsies, tie, par kuriem ir šis stāsts. NPC - non-player character jeb latviski "tēls" vai "personāžs". Lietojot to pašu alegoriju ar grāmatām vai filmām, NPC ir tie, kas rada šo stāstu - tieši tā, rada, attēlo. NPC ir kā aktieri teātra izrādē, kas nopūlās, lai skatītāji - PC - uztvertu stāsta - larpa - sižetu/domu un noticētu notiekošajam. GM - game master jeb latviski - "spēles vadītājs", "autors", "organizātors". Tas ir cilvēks, kas vispār savāca kopā šos NPC un PC, lai ar vieniem pastāstītu šo stāstu otriem. Vienkārši runājot - BigBadBoss. DM - dungeon master jeb latviski - "spēles vadītāja palīgs", "koordinātors". Šis jau ir tīri tehniska loma, kas ieviesta, lai varētu ērtāk organizēt stāsta vēstīšanas procesu. DM ir tas, kas regulāri sazinās ar GMu un vienojas, kas īsti jādara, DMs saņem pa tiešo vispārējos uzdevumus, bet tālāk tos īsteno ar misijām. Uzreiz gan piebildīsu, ka neviena no šīm lomām, šiem terminiem nav labāka vai sliktāka par kādu citu. Vispārīgi runājot pamatā eksistē dalījums tikai PC un NPC, jo GM un DM nereti iemanās piestrādāt par NPC. Pie tam diezgan smagi. Varētu likties, ka viskrutākais ir GM. Bet tā nav, jo GMs ir aizņemts nepārtraukti ar dažādiem organizātoriskiem, neinteresantiem sīkumiem un nogurst kā ēzelis, cenšoties visu vadīt. Tas nav ne gods ne kaut kas baigi kruts dot rīkojumus pārējiem jeb vadīt spēli, tas ir smags fizisks un mentāls darbs. DMi ir nedaudz labākā pozīcijā, jo tiem ir jārūpējas tikai par to, lai tiem uzdotais uzdevums tiktu pienācīgi izpildīts - kā, tas ir viņu ziņā. Taču arī viņiem sanāk noņemties tā ka spēka pietrūkst, jo jāpilda gan DM gan NPC funkcijas. Nu tad skaidrs - PC ir viskrutākie - visi tā vien pūlās, lai viņus izklaidētu utt.. Patiesībā, tas ir diezgan pareizi - lai gan pats PC nekad neesmu bijis - es saprotu, ka tas varētu būt diezgan interesanti , jo tu patiešām vari iejusties kā pēc-atomkara pasaulē, plus, tas viss ir pietiekami reāls, plus, tu neko nezini par sižetu un tev ir pirmatklājuma prieks kā arī tu vari darīt visu ko vēlies un skatīties kā pasaule reaģēs...jā. Bet, diemžēl, nav tā dzīve tik jautra arī PC. Pirmkārt, viņi maksā lielāku dalības maksu. Otrkārt, viņiem pašiem jāparūpējas par saviem ieročiem, brillēm un tos spēles laikā viņi visticamāk nenomainīs. Treškārt, viņiem jāiesniedz leģendas par savu tēlu pagātni, pietkārt, viņi spēlēs tikai vienu lomu, kamēr NPC lēkās ik pa brīdiim iejūtoties kādā citā tēlā, pamainīs ekipējumu, tiem nekad netrūks patronu vai ēdamā [ko nevarētu tik droši teikt par PC]. Sestkārt, Gmi būs ļoti dusmīgi, ja spēlētāji neieradīsies uz spēli attaisnotu vai neattaisnotu iemeslu dēļ - uz PC automātiski tiek uzlikta liela atbildība. 7kārt, PC ir tikai viena dzīvība - ja tie nomirst, tie nomirst kā tēli un turpināt spēli var nu jau tikai kā NPC, kamēr NPC varēs pēc prieka un patikas izšaudīties īstenojot savas vis-matrixainākās idejas. 8kārt, PC nepārtraukti atradīsies spēlē ne brīdi bez atelpas, kamēr NPC ik pa laiciņam varēs papūsties, papīpēt, apspriest jaunumus utt. 9kārt, GMi parasti īpaši rūpējas par to, lai nodzītu un nomocītu PC. Savukārt NPC gadījumā viņus sargā un aprūpē [nedo Dievs aizbēgs]. Un 10kārt, pc nepārtraukti jābūt , jārunā, jāuzvedās in-game, tas ir - tikai sava tēla ietvaros, kamēr NPC varēs kaut visu laiku gvelzt tīro out-of-game un tikai kontaktējoties ar PC pāriet uz in-game. Vo tā. Nu un nedrīkst arī aizmirst tādu lietu, ka NPC jau būtībā ir tie, kas nogādā šo vēsījumu līdz skatītājiem, tie ir aktieri un mēs labi zinām, ka aktiera profesija ir diezgan godājama un cienījama lieta. Tāda apmēram ir tā situācija. Tagad par PC kritērijiem - kā jau minēts pie TN1 apraksta, pret PC tiek izvirzītas lielākas un nopietnākas prasības kā pret NPC. Nedod Dievs PC ieradīsies uz spēli lieliskā chainmailā ar mirdzošu bruņucepuri - viņu padzīs ar kaunu un negodu, iespējams izbanojot uz visām spēlēm līdz nākamajai spēlei. Parasti PC jābūt diezgan labam RPG pazinējam - lai novērtētu notiekošo. Viņam jājēdz kas ir stati, kas armours, kas ir hitpointi. Bonuss [liels] ir galda RPG spēlēšanas vai vadīšanas pieredze, tāpat arī datorRPG spēlēšanas pieredze būs ļoti no svara. (Te gan ātri jāpiebilst, ka kandidātam ir jābūt vispārīgai izpratnei par RPG jēdzieniem, nevis lieliski jāpārvalda kāda specifiska [piem. DnD] sistēma vai settings [piem.Forgotten Realms]. ) Kā viens no vissvarīgākajiem, lai neteiktu kritiskais moments ir kategoriska prasība pret visiem PC, lai tie būtu spēlējuši [un izspēlējuši] Fallout vai Fallout2. Augsti kotēsies Arcanum spēlēšanas pieredze, tāpat arī Wasteland, Fountain of Youth. Bet Fallout ir vairāk vai mazāk obligāts. Un noslēgumā tikai vēl tāda piebilde, ka tam visam, kas rakstīts augšā ir dziļi sekundāra nozīme - GMi pieņems lēmumu par PC tēlu vadoties pēc subjektīviem spriedumiem par to cik labi tāds iederētos konkrētajā sižetā. Tā kā sižets jums nav zināms [tiem, kam ir zināms, iespēja piedalīties kā PC jau sen aizliegta], jūs nekādīgi nevarat ietekmēt lēmuma pieņemšanu. Ja nu vienīgi spēlējot Falloutu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 04.06.2025 10:05 |