![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
Lūgums neaizrauties ar jaunu pavedienu veidošanu pa labi un pa kreisi par visiem sīkumiem, par ko tik vien varētu iedomāties. Ja vēlies aizsākt jaunu tematu, tad runā par jautājumu, kas tevi interesē, par ko tev ir, ko teikt, un kuru tu patiešām vēlies apspriest.
Katra jauna pavediena pirmajam rakstam ir jābūt vismaz 150 vārdu garam (šajā lūgumā kopā ir 76 vārdi). Pretējā gadījumā pavediens tiks dzēsts, neskatoties uz to, kādas atbildes būs iesūtītas.
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
Ataudzē kaulus pēc uzvaras kalambola mačā ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 06.04.07 Kur: Vakardienas trakumā ![]() |
Jautājums, kas man pēdējā laikā uzpeld prātā, ir par veco tēmu (tiesa gan, tas jau vairāk parādījās 1. grāmatā, bet, tā kā šī doma vijās cauri visām grāmatām, tad nu ievietoju to šeit) - ko tad īsti nozīmē labs cilvēks un ļauns cilvēks? Kurā brīdī cilvēku var dēvēt par labu cilvēku un kurā brīdī viņu var dēvēt par ļaunu? Un vai šīs vērtības pastāv arī absolūtā nozīmē? Vai arī tā atkal ir tikai kāda relatīvā vērtēšanas skala apmēram tāpat kā "normālisms"?
Tātad jautājuma tēma skaidra - Cilvēka "labestības-ļaunuma" vērtēšanas skala - relatīva vai absolūta? |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Gatavo atskaiti Zemvaldim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 20.11.08 Kur: Arkanara Gotiņtēvs 2012 ![]() |
CITĀTS Pēdiņās lieku tāpēc, ka faktiski jau arī nesavtīgums vai abpusējs izdevīgums var būt motivēti ar ļaunu nolūku, savukārt cilvēks, kam viss krīt no rokām, kurš izgāž visu pasākumu un vispārīgi rada tikai zaudējumus visiem apkārtējiem, patiesībā var būt gatavā dievgosniņa, kam viss iepriekšminētais sanāk netīšām. Nē nu attieksme jau arī ir svarīga. Dievgosniņa, kura dēļ tā, ka viņai rokas aug no pakaļas un prātiņa tā mazāk, var savārīt palielas ziepes, tomēr viņa pēc tam sapratīs, ka sanākusi šaize, to pārdzīvos un, cik nu tas būs iespējams, centīsies labot. Kamēr izteikti ļaunais cilvēks par savu nodarījumu nekādus sirdsapziņas pārmetumus nejutīs, bet centīsies to attaisnot. Pie šī paša - profilakse (t.i. uzraudzība, lai viņi nesastrādā atkārtotas ziepes) attiecībā pret neuzmanīgām dievgosniņām un hroniskiem ļaundariem tomēr būtu atšķirīga - dievgosniņa vien būtu jāpatur acīs un laicīgi viņai jāpasaka `NĒ! Neaiztiec to!!!`, kamēr vaktējot hronisku ļaundari, būtu jārēķinās, ka viņš jebkurā brīdī var uzbrukt, nogalināt savu vaktētāju un aizbēgt. Tā tomēr IR atšķirība. Tāds grūtāk izprotams un vērtējams variants gan ir `gribējām kā labāk, sanāca kā parasti` gadījums. T.i., kad cilvēks būtībā grib izdarīt labas un pareizas lietas, bet apstākļu sakritības vai nepareizi izvēlētu sākuma aksiomu dēļ sanāk vēl trakāk, nekā pirms viņa iejaukšanās. Kaut gan, šis var arī pārklāties ar tizlās dievgosniņas gadījumu. |
|
|
![]()
Raksts
#3
|
|
Acīgais ex-mods ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 15.06.04 Kur: Dark Dark Forest Mods 2007 ![]() |
Kamēr izteikti ļaunais cilvēks par savu nodarījumu nekādus sirdsapziņas pārmetumus nejutīs, bet centīsies to attaisnot. Pārmetumi nav saistīti ar attaisnošanos. Labais var attaisnoties, lai sevi reabilitētu ( iekšējie pārdzīvojumi par notikušo liek justies slikti ), ja nav citu variantu. Sliktais var neattaisnoties, jo pārmetumi viņam ir vienkārši pie kājas. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 16.06.2024 10:55 |