![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
Studē augstākās pārvērtības ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 12.11.03 Kur: Jauko poniju zemē. ![]() |
Jau pirms tam bija pavīdējušas idejas par to, ka pašreizējā latviešu larpu komūnā (par krievvalodīgo plūsmu neko nezinu) valda zināma spēlētāju krīze. Gribēju izvērst diskusiju par to, cik patiess ir šāds situācijas novērtējums.
Nav šaubu par to, ka zināmu problēmu var just. Savādnieki GMi, laika gaitā ir turpinājuši attīstīt savas spēļu veidošanas un vadīšanas prasmes. Taču spēlētāji laika gaitā ir kļuvuši ar mantiņām, tērpiem bagātāki, ar daudzu larpu pieredzi bagātāki, bet vai tāpēc labāki spēlētāji? Vai šī te pieredze nav nokāvusi kaut kādu entuazismu, aktivitāti un gatavību mesties tajā un ieguldīt no sevis gana daudz? Bet varbūt pie vainas vairāk ir vecums, vienkārši, cilvēkiem, kas vairs nav skolnieki, neizbēgami ir daudz vairāk laika (jo sevišķi pašreizējā ekonomiskajā situācijā) jāvelta citām dzīves problēmām, un viņi ir pārāk gurdeni, lai veltītu entuazismu un enerģiju? Vai varbūt pie vainas ir pašas kurbijkurnes kā larpu resursa nīkšana ārā (HP grāmatas galu galā beigušās), un tas vairs neuzrunā tik plašu cilvēku loku, tāpēc pašlaik viss ir reducējies uz kaut ko tādu lokālu? Bet varbūt viss ir tāpat kā pirms pieciem vai vairāk gadiem, un mēs vienkārši ņerkstam? |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Izvēlas zizli pie Olivanda ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 27.04.10 Kur: Savā iekšējā fentezī pasaulē ![]() |
Cik man zināms, "krīze" nozīmē situāciju, kur uz priekšu var tikt vienīgi tad, kad izmaina savu domāšanu, jo līdzšinējā sevi ir izsmēlusi.
Piedāvāju ķecerīgu, bet nopietnu jautājumu: a ko mēs visi šeit vispār darām? Jeb citiem vārdiem - kādi ir mērķi? Lūk, daži piemēri. Ja cilvēkiem mērķis ir izklaidēties (kā vienam otram no tiem pieminētajiem, kuri nepakļaujas noteikumiem, lieto ugunsdziras utt.), tad skaidrs, ka tādam cilvēkam LARP nebūs ilgstoša nodarbe. Viņiem vispiemērotākās ir kompānijas tipa spēles, kā, piemēŗam, www.Freeformgames.com - kuras ilgst 3...4 stundas, domātas ballītei, tusiņam. Starp citu, ceru pats drīzumā pabeigt savu versiju ar nosaukumu "Jaunkurzeme", par hercoga Jēkaba laikiem - varbūt te varēšu atrast beta-testētājus? (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/rolleyes_a.gif) Šo spēli var padarīt par (kaut nelielu) ienākumu avotu. Un tas, lai arī varbūt riskanti, kā jau viss, kas ar komerciju saistīts, varbūt varētu ienest zināmu dzīvības dvesmu Latvijas larpiešu aprindās. Ja tā ir ieiešana fantāzijas virtuālajā realitātē, tad kino vai jaunākā datorspēle būs spēcīgs konkurents, jo prasa mazāk resursu - un ne tikai! Man ir dēls programmētājs, kurš caurām dienām spēļukus spēlē. Reiz aicināju aiziet paLARPot - vai zināt, ko viņš atbildēja? Tas viņam esot par šerpu. Labāk, ka PC skrīns kā interfeiss pa starpu. Ko tas nozīmē? LARP prasa zināmu drosmi, kuras daudziem vienkārši pietrūkst. Un ir jāatrod, kā jaunu cilvēku ieiešanu LARP vidē padarīt interesantāku, aizraujošāku un varbūt arī mazāk stresainu. Pats divreiz gribēju piedalīties brīvdabas spēlēs, taču kaut kas traucēja. Tad vienugad nolēmu - tagad vai nekad, un, tā kā Latvijā sezona bija noslēgusies, aizbraucu uz Lietuvu. Teikšu tā - salīdzinājumā ar "Gredzenu pavēlnieku", kura nobeigumu pavēroju Lilastē, tas bija visai šķidrs, taču pirmajai reizei derēja braši. Un ko es atradu? To, ka bail rīkoties, kad jāveic izšķirošā darbība (biju iecerējis noslaktēt vienu ļaunu ekspluatatoru). (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/laughing.gif) Kad sadūšojos, bija par vēlu. Citi bija pasteigušies... Pēc mana redzējuma, LARP ir lielisks variants, metode, kā iziet ārpus savas šaurās pasaulītes robežām, kā izkopt kaut kādas iemaņas, ko reālā dzīvē izdarīt daudz grūtāk. Vārdu sakot, izmantot brīvdabas lomu spēles kā psiholoģiskus treniņus. Godīgi sakot, nesaprotu, kāpēc nevienā no forumiem, kurus esmu apmeklējis, par to netiek runāts. Jo, ieguglējot "lomu spēles", uzreiz var novērtēt, cik plaši tās tiek izmantotas biznesa pasaulē. Ko ar to gribu teikt? To pašu, ko man teica Aļohins: spēlētāji mēdz iesēsties vienās un pašās sliedēs. Ja orks, tad orks; ja elfs, tad tikai elfs. Cilvēka lomu spektrs nepaplašinās, jaunas iemaņas neattīstās, un ar laiku sāk zust garša. Nekā jauna. Protams, būs vienmēr cilvēki, kuriem nepietiks dūšas iesēsties nepierastā lomā, un tur grūti ko mainīt. Bet, ja piedomātu tieši pie spēles kā treniņa aspekta, tad varbūt varētu iesaistīt, teiksim, izglītības sistēmu? Manuprāt, nav labāka līdzekļa, kā apgūt, teiksim, vēsturi, kā iesaistīt skolēnus lomu spēlēs, sākot ar savu kventu rakstīšanu un beidzot ar jaunu spēļu izstrādi. Protams, te ir vesela gūzma jaunu šķēršļu. Bet varbūt tieši šeit ir tas lielakāis solis uz augšu? Jauns izaicinājums un jaunas izaugsmes iespējas? Arī iespējas piesaistīt zināmu finansējumu, kaut vai tad, kad izdosies ieinteresēt kādu TV kanālu? Protams, tas prasīs arī citu jomu speciālistu iesaistīšanu spēles meistaru komandā (pedagogi, psihologi) - jā, saprotu, ka tas ir far out, bet slikts esot tas ierindas orciņš, ka negrib kļūt par nazgulu. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/two_handed.gif) Galu galā - tās bija vienīgi manas fantāzijas. Atkārtošu jautājienu: kādi ir Jūsu mērķi šajā tik aizraujošajā un vērtīgajā jomā? Jo virzība uz priekšu notiek tikai tad, kad cilvēkam ir konkrēts mērķis. Un, kā NLP meistari saka, "pareizi nospraustiem mērķiem piemīt tā apbrīnojamā īpašība īstenoties it kā pašiem no sevis". GV www.laimesskola.lv |
|
|
![]()
Raksts
#3
|
|
Dzer sviestalu Trijos slotaskātos ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 28.01.05 Kur: Kaut kur galaktikā ![]() |
Mans mērķis kādēļ dodos uz larpu viennozīmīgi ir izklaide. Nebraucu ar mērķi uzlabot cīņas, runāšanas, domāšanas vai jebkādu citu prasmi. Ja ko tādu var uzlabot paralēli izklaidei ko sniedz larps ļoti jauki, nesūdzos, ja neiegūst tad nav nekāda nelaime un traģēdija. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif)
Tālāk atkarībā no larpa veida nāk nākamais apakšmērķis. Ja tas ir īss viendienas larps, tad laikam gribās aktīvi un intensīvi darboties pildot lineārus ķēdes kvestus kur jānokļūst no punkta A uz punktu E pa ceļam izejot cauri punktiem B, C un D. Piemēram "Nolādētais Tīstoklis 2". Ja tas ir daudzdienu larps latviešu valodā, tad vairāk gribās vienkārši pabūt spēles pasaulē jo aktīvi rauties nonstopā 3 dienas no vietas noteikti negribu. Daudzdienu larpā laikam man pateicīgs formāts būtu, ka no rīta pamostas slinki izlien no telts, ir laiks lēnām paēst brokastis apsveicināties ar citiem u.t.t.. Tālāk dienas vidū dažas stundas varētu būt kaut kas intensīvi kvestojams un vakarpusē atkal viss mierīgi pārvēršas kaut kam līdzīgam tusiņam pie ugunskura, ciema krogā ar alus glāzi rokā. Spēlē "Ceļš 2" un "Nolādētais Tīstoklis 1" man liekas bija šāds formāts. Man tāpat patiesībā laikam patīk larpi un kvesti kur darbojas PvE režīmā nevis PvP režīmā (respektīvi, spēlētājs pret NPC, nevis spēlētājs pret spēlētāju). Čakarēt citus man parasti ne visai gribās, man labāk patīk ar citiem parunāt no lomas tēla viedokļa par spēles pasauli, savu lomu viegli vai diezgan smagi humoristskā tonī. Respektīvi, ir labi ja ir ingeim iemesls socializēties ar citiem un kaut ko abpusēji izdevīgu ar citiem runāt, darīt, veidot. Ja tas ir larps krievu valodā tad parasti valodas barjeras dēļ (respektīvi, es nepārzinu krievu valodu) esmu ļoti pasīvs, apskatu lokācijas, mazliet kaut kur patusēju un tad drīz vien apnīk jo nav ko darīt. Uz tādu larpu vislabāk laikam braukt savā kompānijā kur vairāk tusējas kompānijas iekšienē kā ar pārējiem spēles dalībniekiem. Vienas dienas kabineta spēles ar ir jaukas it sevišķi ja tur pat var palikt pa nakti. Negirbu kabineta spēlē spīt intrigas, vienkārši gribu runāt izdomātas lomuspēliskas muļķības. Protams kvesti fonā arī ir jauka lieta, taču nevajag pārspīlēt, ka viss ko tu vari darīt un domāt kabineta spēlē ir kvests. Manā izpratnē kabineta spēlei noteikti jāietver parasta tusiņa elementus. Šo rakstu rediģēja DarkJedi: 27.04.2010 16:31 |
|
|
![]()
Raksts
#4
|
|
Izvēlas zizli pie Olivanda ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 27.04.10 Kur: Savā iekšējā fentezī pasaulē ![]() |
Labdien!
Jūtos pagodināts, ka manas necilās personas Komentārs ir tapis paaugstināts par Pavedienu! Paldies. Mans mērķis kādēļ dodos uz larpu viennozīmīgi ir izklaide. Nebraucu ar mērķi uzlabot cīņas, runāšanas, domāšanas vai jebkādu citu prasmi. Ja ko tādu var uzlabot paralēli izklaidei ko sniedz larps ļoti jauki, nesūdzos, ja neiegūst tad nav nekāda nelaime un traģēdija. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) Jā, tā jau ir tā sāls - tā visa "prasmju u.c. uzlabošana" lomu spēlēs var notikt kaut kur fonā, pilnīgi nemanāmi, tavas domas ar to nemaz nav aizņemtas, tu vienkārši labi pavadi laiku un viss notiek. Tas ir visforšākais! (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/cool.gif) Tikai jāuzmanās, ka tā nepārvēršas no visiem mums mīļās bēgšanas no realitātes, par noslēpšanos izdomātās pasaulēs. Gribat zināt, kā tas neizbēgami izraisa apsīkumu? (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/noslepums.gif) Varu izskaidrot. Atsevišķā komentārā - ja kādam būs interese. No atbildēm man izskatās, ka Jūs visi esat kopumā apmierināti ar dzīvi un lomu spēles ir kā iziešana no ikdienas realitātes, vai izklaide, kā saka Dark Jedi. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/elfs.gif) Tā psiholoģijs, treniņi - tas kļūst svarīgi tad, kad cilvēks kaut ko grib savā dzīvē izmainīt, bet tas ne visai izdodas - kā tas ir, piemēram, man. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/blush.gif) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/blush.gif) Lūk, tādā gadījumā arī nāk talkā zināšanas psilohoģijā un psitoherapijā. Zinot, pie kā cilvēkam jāpiestrādā, viņam var iedot neierastu lomu - tādu, kurā veicamie uzdevumi viņam arī būs kā treniņš. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/kid.gif) Psiholoģija ir GM joma (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/teatrals.gif) , spēles sagatavošana un vajadzības gadījumā korekcijas spēles gaitā - spēlētāju daļa ir piedzīvojumi, viņi pat "visnopietnāko" treniņspēļu laikā nodarbojas - nu, ar to, ar ko Jūs spēlēs vienmēr nodarbojaties! (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/draugi.gif) Tikai vēlams noskaņoties būt atvērtam uz kaut kā jauna, neierasta darīšanu. Labi atceros, kāds stresiņš bija spēlē Lietuvā, kad grasījos nožmiegt ļauno pārvaldnieku - un kad naktī gandrīz uzrāvos uz naktssargu, ejot demolēt tiltu. Patiesībā galvenais, ko ar to visu gribu teikt, ir: Jums visiem ir vērtīga pieredze šajā brīnišķīgajā aktivitāšu lokā, kam ir liels potenciāls visas sabiedrības ceļā uz laimīgāku dzīvi (nu, vai neskan lepni? (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/rolleyes_a.gif) Bet es nopietni saku. To var izmantot neskaitāmu problēmu risināšanai - sākot ar skolēnu motivēšanu mācībām (vai dalība spēlēs ir radījusi kaut kādas izmaiņas Jūsu vēstures zināšanās? Sacerējumu rakstīšanā?), darbu ar ielu bērniem, un beidzot ar biznesu un politiku. Manas domas ir tādas: labākais līdzeklis, kā izvairīties no lomu spēļu kustības apsīkuma, ir - iet plašumā un nest to citiem, kas vēl nav to iepazinuši. Viena no manām idejām ir sastādīt tādu kā informācijas paketi plašākai publikai, jo līdz šim visas publikācijas, ko esmu lasījis, ir tikai eksotikas līmenī. Izmantojot savas iemaņas žurnālistikā, domāju sākt ar sadaļu topošajā portālā Tavaskola.lv - redaktore bija sajūsmā, kad nupat par to sacīju. Tas nebūs forums, bet kaut kas līdzīgs žurnālu rakstiem, skats lomu spēlēs "no iekšienes" - domāts tiem, kas par tām nezina, vai zina pārāk maz, lai ieinteresētos. Un pirmām kārtām - progresīvi domājošiem skolotājiem. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smartass.gif) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smartass.gif) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smartass.gif) Protams, nospraust šādus mērķus nozīmē iziet augstākā līmenī. Jaukākais tas, ka te pietiks ko darīt gan tiem, kuriem pietiek ar spēli kā sociālo tusiņu (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/mace.gif) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/dwarf_a.gif) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/buras.gif) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/medieval.gif) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/bow_arrow.gif) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/zorro.gif) (viņi noderēs kaut vai kā pieredzējuši spēlētāji iesācēju aizraušanai, vai zināmos gadījumos kā NPC), gan tiem, kas ir gatavi augt, papildināt savas zināšanas spēļu teorijā, māsterēšanā, utt. Vēl kas. Neredzu nekādu iemeslu, kādēļ lai Latvijā ar laiku neparādītos viesu nami laukos, kas specializējas lomu spēļu organizēšanā plašai publikai. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/dodrozi.gif) Tur varētu būt speciāli izveidota vide (tiltiņi pāri strautiem, cietokšņu sienu moduļu noliktava, plaša zāle kabineta spēlēm, utt.). Lasu par spēlēm, kas notiek esošajos viesu namos - kāpēc gan, teiksim, LFFB nevarētu būt pašiem savs? Kaut vai - iesākumam - tikai lēti dabūjams zemes pleķītis tālu laukos, kur uz sezonu tiktu saceltas teltis? Kura iegādei tiktu uzrakstīts projekts un sagādāts kaut vai ES reģionālās attīstības fonda finansējums? Vēlreiz - kādi ir Jūsu visu kopīgie mērķi? Jo kaut kāda kustība notiek vienīgi tad, ja cilvēkam ir mērķis. Un arī darbības rezultāti ir atkarīgi no tā, kādi ir šie mērķi. Šo rakstu rediģēja Durbals: 02.05.2010 13:29 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 12.05.2025 13:17 |