Kurbijkurne forums: Soli tuvāk fantāzijai

Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )

> Spēle aizvadīta!, Paldies veidotājiem!!!
Sindra
iesūtīt 16.08.2009 14:54
Raksts #1


Angel of Music
*******

Grupa: Biedri
Pievienojās: 15.01.04
Kur: Azeroth
Spēļu meistars 2012



Paldies GM komandai par spēli!

Un lūc atvainot manu ņerkstēšanu piektdienas vakarā.
Sestdienas laikapstākļi bija patīkami iedvesmojoši un pēc visām šamaņošanām pat jūtos kā pēc fiziska treniņa.
Sāp visas maliņas (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/laughing.gif)

Poligons bija patīkami līdzens un mūs neiznesa pirmajā vakarā!
Paldies arī biedriem indiāņiem un Stellai un Lordam.
(IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/happy.gif)

Lai veicas ar nākamajiem projektiem!
Go to the top of the page
 
+Citēt rakstu
 
Sākt jaunu pavedienu
Atbildes
Kamazs
iesūtīt 17.08.2009 10:15
Raksts #2


Atver vēstuli ar SĒRG-u rezultātiem
****

Grupa: Biedri
Pievienojās: 26.01.04



Paldies visiem, kas uz spēli ieradās un aktīvi tajā iesaistījās!

Esmu vienpersoniski uzrakstījis nelielu atskaiti par katru frakciju: http://galvaskauss.wordpress.com/2009/08/17/spele-beigusies/

Ja kādam ir foto vai video materiāli, laipni aicinām padalīties, jo pašiem tāda iespēja nebija!

-----

Tagad par spēles organizatorisko pusi. Tā, protams, nebija tip-top līmenī un tur bija daudz kļūdas, no kurām mācīties. Viss šeit zemāk rakstītais ir personīgs, subjektīvs viedoklis un es domāju, ka gan Laurai, gan Axai, gan Dark Jedi un Edžam ir savas domas, kas nebija kā vajag un kur bija vaina un ko vajadzēja darīt. Šis ir dziļš un garš "MANUPRĀT":

Pārceltuve

Oriģināli šajā vietā bija domāts pārcelt tikai GMus un to mantas. Gan indijāņiem un holandiešiem, gan džentelmeņiem un spāņiem bija paredzētas atsevišķas, ērtas vietas ar smilšanu lēzenu pludmali augšup un lejup pa straumi. Tomēr tikai spēles dienā izrādījās, ka viena no tām ir nepieejama ilgstoši mitrā laika dēļ (parasti sausā upes strauta gultne, kas pa ceļam jāšķērso, bija pārvērtusies par grūti pamanām dubļu lamatām, kur kāja iestieg līdz celim). Mums, protams to vajadzēja pārbaudīt jau dažas dienas iepriekš, bet mēs to neizdarījām un tika pieņemts lēmums visus transportēt caur centrālo pārceltuvi.

Nu un mazliet traucēja tas intensīvais, nemitīgais lietus, kura dēļ laivā nemitīgi krājās netīrs, dubļains ūdens un visa nogāze kļuva par vertikālu, slidenu māla sienu. Tiem, kas brauca svētdien, atgriešanās, imo, bija pavisam ērta un viegla - mēs atjaunojām pakāpienus krastā un saulē laiva turējās gana sausa un tīra.

Ja kāds būtu lauzis kāju, tad viņu neceltu pāri tur, kur tas notika visu laiku, bet uz otru krastu - no lēzenās, seklās indijāņu pludmales mazliet lejup pa straumi uz citu lēzenu pludmali, vēlams, kur ceļš pienāk maksimāli tuvu krastam (tur ir daudz māju apkārtnē) un tad uz Ādažiem/Saulkrastiem, Rīgu ar mašīnu. Bet tas tikai ārkārtas situācijai, jo tas nozīmē atteikties no troses, airēties ar laivu un faktiski šķērsot privātīpašumu.

Ko no tā mācīties? Pārbaudīt visas plānotās vietas divreiz un vismaz vienreiz aptuveni dienu/divas pirms spēles. Un intensīva lietus apstāķļos brīdināt par potenciālām neērtībām.

Kvesti

Tā bija vēl viena liela problēma, ka kvestu it kā bija gandrīz ikvienam (izņemot Līgu:)), kas laicīgi pieteicies, bet dažādu iemeslu dēļ daudziem tie bija "saplīsuši" - vai nu kāds nebija ieradies un mums nebija sagatavots rezerves variants šādai situācijai, vai arī mēs paši nebijām skaidri vienojušies, vai arī pietrūka informācija kādai no iesaistītajām pusēm. Man šķiet, šajā situācijā mūsu lielākā problēma bija apjoms - mēs godīgi sakot nebijām gaidījuši vairāk par 30 cilvēkiem uz spēli, bet, kad pieteikumu skaits sasniedza 80...daudzi darbi noritēja paviršāk un nepārdomātāk.

Par ko es gribētu atvainoties visiem tiem spēlētājiem, kurus tādā veidā sanāca piečakarēt. (Personīgi neteikšu, pārāk daudzi.)

Ko no tā mācīties?
  • GM/DM/NPC skaits. Acīmredzot ne bez iemesla citās spēlēs to ir daudz (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) un tas arī izskaidro mulsos drakonistu skatienus, kad uz jautājumu "Cik jums GM?" atbilde bija pieci. Lielāks skaits ļautu efektīvāk ģenerēt individuālos kvestus un tad tos arī labāk salāgot.
  • fail-safe kvesti, kuriem ir alternatīvais ceļš, kā to izpildīt, ja iesaistītais tēls nav ieradies uz spēli
  • laiks rūpīgam gatavo kvestu un to konekciju overčekam
  • bargāki noteikumi. Šāda tipa spēlei, kurai mēs izgatavojam gan leģendas, gan anketas, mums vajadzēja būt pilnīgai skaidrībai, kas būs, ko darīs, kurā komandā jau mēnesi pirms spēles, lai mēs varētu uzģenerēt kvalitatīvus kvestus, tos pārčekot un sagatvatot visus elementus (skat. augstāk.) Mēs diemžēl nebijām uzlikuši tādu dedlainu laicīgi un pieņēmām anketas arī tad, kad bija par vēlu. Uz papildus straujās slodzes rēķina tad arī sanāca steiga un haoss.
  • varbūt individuālā kvesta sistēma kā tāda jāatmet? Varbūt, lai kvesti karājas gaisā un tos ņem ikviens, kas to vēlas?
Balanss

Spaņu pirātu bija par daudz, holandiešu par maz. Vajadzēja vairāk no vieniem jaukt pie otriem. Tāpat arī balansa nolūkos holandiešiem vajadzēja zināt, kā izskatās un kurš ir māsasdēls vai vismaz vajadzēja būt kvestam, kā viņi to var noskaidrot. Fui, slikti no manis! Nebiju par to iedomējies.

Džentelmeņi visus beigās izsita tādēļ, ka viņiem, acīmredzot vairs nebija ko darīt, jo kamēr viņiem bija kvesti (piemēram, tējas ceremonija), viņi aktīvi un +/- miermīlīgi ar to rāvās. Līdz ar to, balansam vajadzēja vēl kādu lielāku kvestu dž-meņiem, kur viņiem nepieciešams sasniegt kādus sarežģītākus mēŗķus, kā tikai izdzīvot.

Utt..

Vēl esmu mazliet škrobīgs par to, ka, lai gan Žanetei un Mārīcim bija individuālie kvesti, viņiem tie ātri nobeidzās. Mūsu doma bija tāda, ka katram ir garantēts savs individuālais kvests, bet visiem ir iespēja piedalīties citu kvestos un pieslēgties tiem, kā arī izmantot savu tēlu, lai attīstītu pat neiedomātas lietas (spāņu pirātiem tā notika). Tomēr acīmredzot spēles vide un kvesti nebija tam labvēlīgi un mēs nebijām to pārāk labi izkomunicējuši, lai tas efektīvi strādātu.

Un būfu jautājums ir zem katras kritikas. Vajag izdomāt sistēmu, kā nečakarējot cilvēkus, panākt, lai tie ierastos uz spēli ar normāliem ieročiem. Mēs gan atmetām atpakaļ dažus sitamos, kas bija īpaši bīstami, bet vispār pa poligonu cirkulēja arī ne labākā laidiena ieroči. Iespējams, pirms spēles laicīgi (~ mēnesis, divi) jārīko plašs Būfu workšops un demonstrācijas.

--------------------

Kritizēt es varu vēl, droši vien, bet, manuprāt, pa lielām tās ir šīs trīs lietas. Tomēr, iespējams, izskatīšos mazliet pēc patmīlīga muļķa, kad sacīšu, ka neskatoties uz visiem acīmredzamajiem mīnusiem un neapmierinātajiem cilvēkiem, esmu priecīgs un lepns par šo pasākumu.

Es tā padomāju, mēs - seši cilvēki - esam ieguldījuši milzīgu darbu un pasākums ir noticis. Jau tas vien, ka mums izdevās uzstiept uz mežonīgas (īstas!) salas Gaujas vidū uzsvempt 60 cilvēkus, pie tam gan no atšķirīgām larperu komūnām, gan pilnīgus iesācējus, manuprāt, ir apsveicams fakts un būtu augstākā mērā necienīgi un nekrietni no manas puses apgalvot, ka spēle neizdevās.

Šī spēle ir, manuprāt, īpaša ar daudzām lietām un es vēlētos tās uzskaitīt:
  • tā ir pirmā spēle, kuras organizēšanā esmu piedalījies, kur gandrīz puse (t.i, vairāk nekā puse) spēlētāju par dalību samaksā PIRMS pasākuma
  • tā ir pirmā spēle, kuras organizēšanā esmu piedalījies, kur tiek speciāls izstrādāts poligrāfisks reklāmas materiāls (skrejlapa)
  • par spēli bija liela interese - kā jau minēts, ap 80 reāliem pieteikumiem.
  • neskatoties uz drausmīgo lietu, spēlē piedalījās 60 cilvēku (GM neskatitot)
  • brauciens ar laivu deva atbilstošo kuģošanas fīlingu
  • spēlē piedalījās daudz iepriekš neredzētu cilvēku (nu vismaz manā skatījumā)
  • alķīmijas, eksperimentu sistēma (kudos DJ) bija pavisam optimāla un, šķiet, spēlētājam interesanta, un ārsti baudīja īpašu cieņu
  • slimības piešķīra spēlei atsvaidzināja spēles procesu
  • bija smuki tērpi un lomu atspēle (kā spāņi ar saviem lielgabaliem manevrēja!)
  • spēle notika uz īstas salas, kas bija ļoti labs poligons - ne pārāk liela, ne pārāk maza, mēreni mežonīga (ja neiet brikšņos) un līdzena
  • spēlē bija daudz interesantu un negaidītu notikumu, par kuriem parūpējās paši spēlētāji. Piemēram, kad aivvvs, man viņam nesot kvestu, atspēlēja savu lomu pēc pilnas programmas un nogalināja kā nodevēju, es biju reāli pārsteigts (patīkami)
  • spēlei bija nobeigums, kurā mēs izstāstījām frakcijām, kas ar tām notiek pēc spēles. Tas, manuprāt, ir labs gājiens, jo piedod pasākuma pabeigtības sajūtu.
  • DJ megafons ar lielgabalu skaņām un citiem efektiem palīdzēja radīt atbilstošu atmosfēru
  • gorillas un nāriņas, nāve un citi NPC - man šķiet, ka tie bija interesanti, koši tēli
Droši vien vēl kaut kas, bet es tagad vairs nenosaukšu. Jebkurā gadījumā, to visu paveica: Axa, DarkJedi, es un Laura, kā arī piepalīdzēja Līga (sākumā) un Edža (beigās).

Paldies GMiem un liels paldies spēlētājiem - jūs esat mērķauditorija un jūs arī palīdzat galu galā veidot to spēli. Paldies visiem, kas piedalījās un ar saviem tēliem palīdzēja veidot "Zelta galvaskausa salu", pat ja mēs kaut kur nolažojām, jūs darbojāties pēc pilnas programmas!

Šo rakstu rediģēja Kamazs: 17.08.2009 10:18
Rediģēšanas iemesls: mazi labojumi, daži papildinajumi
Go to the top of the page
 
+Citēt rakstu

Raksti šajā pavedienā
Sindra   Spēle aizvadīta!   16.08.2009 14:54
Tumshiba   Spēle bija tīri ok! Baudot rīta...   17.08.2009 08:05
Kamazs   Paldies visiem, kas uz spēli ieradās un ...   17.08.2009 10:15
zenofeX   Liels paldies spēles vadītājiem - piektdienas vaka...   17.08.2009 10:49
Goldberry   Paldies GM par spēli, neizsīkstošo atsaucību un ne...   17.08.2009 11:11
Inx   spēle bija jauka. man patika, neskatoties uz baisa...   17.08.2009 11:26
Lia'angia   Man arī spēle patika. Neskatoties uz to,...   17.08.2009 11:53
Sindra   Njā, starp citu man patika, ka es uz salu aizbrauc...   17.08.2009 12:12
Kamazs   Ah, crap. Taisnība Lia'angia. My bad. Dodos la...   17.08.2009 12:26
Lia'angia   Man bija infa, ka pa gaiteni aiziet dāma un nozūd,...   17.08.2009 12:30
Kamazs   Viņš laikam neieradās. Un t...   17.08.2009 12:35
Andza   Spēlē pavadīju relatīvi nedaudz laika (no sestdien...   17.08.2009 13:28
Seila   Liels paldies GM par spēli. Tā bija ļoti jauka un ...   17.08.2009 13:32
Axa Night   Gribētu pateikties no savas puses VISIEM sp...   17.08.2009 14:40
Kamazs   Atpazīstam kaut ko pazīstamu? P...   17.08.2009 14:50
Seila   Axa? Pie mums viņu tā arī iesauca par Meistaru- ...   17.08.2009 14:58
Axa Night   CITĀTS(Seila @ 17.08.2009 15:58) Pie mums...   17.08.2009 15:05
Lia'angia   CITĀTS(Axa Night @ 17.08.2009 16:05) L...   17.08.2009 15:27
Seila   Šeit būtu atrodamas vēl daļa no Spāņu pirātu bildē...   17.08.2009 15:23
DarkJedi   Ai, ta huijņa kaut kāda tā spēle bija un principā ...   17.08.2009 17:44
Lia'angia   Jā, nogurums bija pamatīs. Un tulznas arīdzan uz k...   17.08.2009 18:29
Northwatch   http://theubermensch.net/photo/igs/ Ar mīlestību,...   18.08.2009 08:03
Kamazs   BTW, poligonā uzradies Nokia telefona lādētājvads....   18.08.2009 09:17
Northwatch   Vai viņš ir pārliecināts, ka tas ir telefona lādēt...   18.08.2009 09:29
NoTe   Mums mājās ir liekas: A 2 apaļīgas stikla pudeles ...   18.08.2009 10:51
Lia'angia   Mana pudele ir pie manis, nezinu, kamējās ir jūsu.   18.08.2009 11:08
Northwatch   Līdzīgas pudeles redzēju spāņu pirātiem.   18.08.2009 11:09
Jaukais Aikis   Bac! Žēl ka netiku Dī, bildes liela daļa ir v...   19.08.2009 08:27
Sindra   bundziņas ir Jāņa. es labprāt viņas kaut kā savākt...   19.08.2009 10:47
Kamazs   Nu..labi.   19.08.2009 16:40
Sindra   Paldies.   19.08.2009 17:41


Atbildēt pavedienāSākt jaunu pavedienu
2 lietotāji/s lasa šo pavedienu (2 viesi un 0 anonīmie lietotāji)
0 biedri:

 



RSS Lo-Fi versija Pašlaik ir: 24.05.2025 22:08