![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
Studē augstākās pārvērtības ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 12.11.03 Kur: Jauko poniju zemē. ![]() |
Jau pirms tam bija pavīdējušas idejas par to, ka pašreizējā latviešu larpu komūnā (par krievvalodīgo plūsmu neko nezinu) valda zināma spēlētāju krīze. Gribēju izvērst diskusiju par to, cik patiess ir šāds situācijas novērtējums.
Nav šaubu par to, ka zināmu problēmu var just. Savādnieki GMi, laika gaitā ir turpinājuši attīstīt savas spēļu veidošanas un vadīšanas prasmes. Taču spēlētāji laika gaitā ir kļuvuši ar mantiņām, tērpiem bagātāki, ar daudzu larpu pieredzi bagātāki, bet vai tāpēc labāki spēlētāji? Vai šī te pieredze nav nokāvusi kaut kādu entuazismu, aktivitāti un gatavību mesties tajā un ieguldīt no sevis gana daudz? Bet varbūt pie vainas vairāk ir vecums, vienkārši, cilvēkiem, kas vairs nav skolnieki, neizbēgami ir daudz vairāk laika (jo sevišķi pašreizējā ekonomiskajā situācijā) jāvelta citām dzīves problēmām, un viņi ir pārāk gurdeni, lai veltītu entuazismu un enerģiju? Vai varbūt pie vainas ir pašas kurbijkurnes kā larpu resursa nīkšana ārā (HP grāmatas galu galā beigušās), un tas vairs neuzrunā tik plašu cilvēku loku, tāpēc pašlaik viss ir reducējies uz kaut ko tādu lokālu? Bet varbūt viss ir tāpat kā pirms pieciem vai vairāk gadiem, un mēs vienkārši ņerkstam? |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
ex foruma administratore ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 18.11.03 ![]() |
I Kāpēc uzskatu, ka esmu kompetenta izteikties par latviešu LARP
Esmu piedalījusies 4 lapru organizēšanā un kopumā apmeklējusi kādas 20 spēles. Gan LFFB sapulcēto cilvēku, gan 2,5 Drakonistu, gan arī vienā igauņu. Gan āra, gan kabineta. Gan koka zobenu, gan boofu. Esmu šuvusi tērpus caurām naktīm (jo man patīk), gan arī braukusi uz spēli nešujot neko Esmu gan vadījusi komandu, gan atsēdējusi spēli kleitā. Esmu bijusi uz spēlēm, kas man patīk un uz spēlēm kas man nepatīk. II LV spēļu paradokss Lai gan man patīk organizēt LARPus, man nav īsti skaidrs, kāpēc cilvēki šeit to vispār dara. Būt GM kopumā ir diezgan nepateicīga loma. Tu tērē laiku un monetāros resursus (gandrīz visas šeit rīkotās spēles ir mīnusos sākot no kādiem 50 Ls - 500 Ls ar vidējo saldo aprox. 150 Ls). Mūsdienās, lai cilvēkus piedabūtu atnākt uz spēli Tu viņus personīgi apzvani un uzaicini un pēc tam nereti risini transporta problēmas un izturies ar īpašu attieksmi pret tiem, kas tāda vai cita iemesla dēļ, nav spējuši ierasties uz spēles sākumu. No otras puses ir daļa spēlētāji, kuri nespēj laicīgi iesniegt leģendas, bieži vien nav apskatījušies noteikumus / pasaules aprakstu, par spīti tam, ka gandrīz visu spēļu noteikumos ir punkts par apreibināšanās aizliegumu to allažiņ performē. Tai pat laikā viņi dažkārt atsakās performēt kvestus (Rītausmas Ceļš, Nolādēto Tīstoklis), vai atsakās pakļauties spēles pasaulei (Versus). III Vecie vs. Jauniņie Katrai no šīm grupām ir savi plusi un mīnusi. + Vecajiem: >GM zina, ko no viņiem sagaidīt / kā viņus izklaidēt >Viņi ir sasniedzami, ja ne caur forumiem tad caur mobilajiem sakariem >Viņi visdrīzāk neapmulsīs un zinās ko spēlē darīt >Viņi visdrīzāk tiešām ieradīsies, vai par savu neierašanos paziņos laicīgi - Vecajiem >Viņi ir zaudējuši jebkādu cieņu pret spēļu organizētājiem, jo viņus pazīst personīgi >Viņiem spēcīgi trūkst "jaunās pieredzes" entuziasma >Ar katru reizi ir grūtāk sasniegt piepildījuma / prieka sajūtu +Jauniņajiem >Entuziasms un vēlme sadarboties >Viegli izklaidēt >Respekts pret noteikumiem / GM -Jauniņajiem >Relatīvi grūtāk sakontaktēt / atvest uz spēli >Nav īsti zināmas, ko viņi sagaida no spēles >Liels risks, ka viņi nevienu nepazīs un jutīsies slikti / atstumti >Augsts atbiruma procents Ar augstākminēto es gribētu norādīt, ka nepiekrītu tam, ka jauni spēlētāji ir vienīgais ceļš uz lieliskumu. Viņiem tāpat kā vecajiem spēlētājiem ir savi plusi un savi mīnusi. Ticu, ka ir pat tādas spēles, kur pazīstams spēlētāju kontingents ir vēlamāks. Tomēr, protams, globāli komūnai ir nepieciešamas jaunas asinis, citādi nebeidzamā tēlu, elementu un sižetu replikācija LARPus varētu piebeigt. IV Jauno spēlētāju piesaistīšanas problemātika Kopumā es piekrītu Kamaza izteiktajai atziņai, ka spēlē svarīgākā sastāvdaļa ir spēlētāji. Tāpēc arī atbalstu piņķerīgo un ne visai patīkamo individuālo cilvēku aicināšanas metodi (jo acīmredzami konvenciālās metodes pārāk labi nestrādā). Tomēr es atsakos uzskatīt, ka jauniņo piesaistīšana, kas ir ļoti piņķerīgs pasākums, būtu katras atsevišķās GM komandas personīgais uzdevums. Šis acīmredzami (skat. augstāk) nav komerciāls pasākums. GM ir diezgan daudz darāmā arī bez tā. Tāpat, jauniņo piesaistīšanu nevar uzvelt spēlētājiem (kā norādīja Andza), aicināt kādu uz pasākumu, kura interesantuma koeficentu nav personīgi iespējams ietekmēt, ir liela un nepatīkama atbildība. Tad vēl ir problēma ar to, ka dažkārt spēles ir sliktas un jaunie spēlētāji, pēc vienas nelāgas spēles vienkārši nevēlas doties uz nākamajām. Īpaši tad, ja viņi nesadraudzējas ar diezgan inerto esošo kompāniju. Manuprāt, jaunu spēlētāju piesaistīšana ir komūnas kopējais uzdevums. Tas īsti nevar būt visaptverošs saits, kurā ir daudz visādas informācijas, kura neinteresē pat tos kas ar LARPiem nodarbojas. Neinteraktīvi saiti nemotivē cilvēkus atgriezties. Tam drīzāk jābūt kaut kam forumveidīgam. Bet tā kā LARP aktivitāšu reitings šobrīd nav pārāk augsts, un tā sauktie vecajie LARP spēlētāji nav pārāk ieinteresēti tematiskās diskusijās, man nav īsti skaidrs ar ko būtu iespējams uzturēt šāda foruma dzīvību. Šī iemesla dēļ, manuprāt, latviešu LARP, kas jau tā ir neticami ilgi izdzīvojuši pateicoties lomu spēļu entuziastiem, tik tiešām atrodas krīzes situācijā. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 12.05.2025 13:27 |