![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
![]() |
![]()
Raksts
#1
|
|
Studē augstākās pārvērtības ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 12.11.03 Kur: Jauko poniju zemē. ![]() |
Tātad esmu atgriezies no spēles un labprāt palasītu gan citu atsauksmes par to, gan padalītos ar savējām. Šis droši vien būs kārtējais pagarais iztirzājums no manas puses.
Tātad, pirmkārt, paldies GMiem par sarīkoto spēli un spēlētājiem par vairāk vai mazāk aktīvu darbošanos tajā. Kā arī ēkas saimniekiem par gardo maltīti un tiešām komfortablajām telpām (viesnīcas istabiņas mūs augstākā mērā sajūsmināja). Kopumā spēle mani ir atstājusi ar duālām izjūtām. No vienas puses tā bija labākā no divām šāda veida "nopietnajām" kabineta spēlēm, kurās esmu piedalījies (otrs, konkurents bija 3-kāršais kronis, kurā diezgan pamatīgi nogarlaikojos, iespējams daļēji savas nenozīmīgi pasīvās lomas dēļ). No otras puses, mēģinot vērtēt absolūtās nevis salīdzinošās vērtībās, man gribētos teikt, ka spēle nepatika. Lieta ir tāda, ka, lai piedalītos šāda veida spēlē, ir jāizvēlas viens no diviem variantiem: 1) jātiek krutā personāža statusā, to izprasot/nopelnot no meistariem, un jāizdiņģē pļuškas 2) jāatmet ambīcijas un jāizbauda pasākums vienkārši kā notikums bez īpašiem nolūkiem kaut ko panākt Diemžēl es neesmu spējīgs performēt nevienu no šīm lietām, tāpēc vienreiz par visām reizēm ir jāapstiprina jau iepriekš izteiktās aizdomas, ka šāda veida spēles man nav piemērotas. Ar to es negribētu teikt, ka spēle bija slikta, jo, es pieņemu, vairumam tā patika, un tas ir labākais kritērijs, kā to vērtēt. Drīzāk, ka tā nepatika tieši man. Tāpēc, lai arī uzskaitīšu negatīvās lietas, nav teikts, ka tās ir jāņem vērā. Drīzāk tās tā arī var uztvert - kā lietas - kuras Andžam nepatika. 1) Nevienlīdzība spēlētāju starpā. Tā ir klasiska problēma, kas iespējams nav nemaz problēma, ka spēlēs ne vienmēr visi varbūt vienādā statusā, jo spēle taču reprezentē dažādu statusu cilvēkus (piem., hercogs un pils sargs). Tā rezultātā mums ir dažādas ietekmes un rīcības iespēju tēli. Tas ir loģiski. Taču no spēlētāju viedokļa visam vajadzētu būt kaut cik demokrātiskam (proti, darbu un dalības maksu spēlē iegulda pārsvarā diezgan vienādu) un attiecīgi spēlei vajadzētu būt kaut cik ekvivalentai izklaides potenciāla ziņā. Diemžēl daudzās spēlēs, ieskaitot šo, tā nav. Tajās valda noteikta fokusēšanās uz nelielu cilvēku grupu, ap kuru grozās centrālie notikumi un kuriem nereti ir īpaši izteiktas iespējas (ja ir magi, tad tie ir ļoti vareni, ja ir centrāli svarīgi tēli, tad tie ir nokrāvušies ar maģiskajiem artifaktiem), kamēr pārējie, ja arī var tos novērot un mēģināt ņemt dalību, relatīvi reti un maz var kaut ko ietekmēt. Šajā spēlē bija tāpat kā n-tajās iepriekšējās spēlēs pietrūka izklaidējošā aspekta "nesvarīgajiem" personāžiem (tirgošanās ir diezgan absurdi nejēdzīga un garlaicīga, un n-tās sarunas "no turienes, no kurienes es nāku..." ātri sevi izsmeļ, it sevišķi, ņemot vērā faktu, ka nekas par sasodīti daudzajām provincēm nebija zināms un šis tas atklājās pēdējā naktī pirms spēles). Man ieteikums būtu turpmāk atrast kādu NPC, kuram ir pienākums izklaidēt viesus viesībās (tos, kuri nebūs aizņemti ar pasaules varas sagrābšanu). It kā jau ir ideja, ka vajag prasīt no GMiem lietas (aka pļuškas), bet man allaž šī pļušku ideja ir likusies totāli nepareiza. Proti, sanāk, ka atalgota tiek uzbāšanās un lietu prasīšana, kas, manuprāt, kaut kādā mērā ir wrong, jo dažiem cilvēkiem idejiski nepatīk pieeja kaut ko izprasīt un viņi pieņem, ka GMiem ir vienota sistēma, kā tiek piešķirtas lietas. 2) Deja Vu sajūta Kaut kā viss spēlē likās jau sastapts un pārāk atpazīstams - scenārijs par 3 dievībām (vai cik tur) un pasaules varas radīšanu, dzemdināšanu. Šakālis - ārsts - varenais ļaunais spēks, Dveshy - varenā un drūmā burve; Areņikus - pasaules valdnieks vai kaut kas ceļā uz turieni, utt. Ar to es gribēju teikt, ka es noteikti piekrītu domai, ka cilvēki diezgan maz spēj spēlēt citas lomas, un viņiem patīk spēlēt to, ko viņi parasti spēlē. No otras puses no malas rodas sajūta, ka tiek spēlēta viena un tā pati spēle atkal un atkal. Piemēram, ikvienam taču jau sākumā bija skaidrs, ka Šakis, kurš ir ārsts, ir drūmais Selēna pārstāvis. Ja šīs ekspektācijas nepiepildītos, tad būtu lieliski, taču viss notika tieši tā, kā varēja sākumā paredzēt, un tas kaut kā lika vilties. To pašu varētu teikt par valstiņām. Mums ir kaudze ar valstiņām un provincēm, bet jēga no tā ir maz, kā tikai aizbildinājums ierasties spēlē dažādos tērpos. Tad jau interesantāk būtu, ja figurētu pavisam neliels valdošo teritoriju skaits ar skaidri ieskicētām kulturālajām atšķirībām, ar kurām tēli varētu operēt. Nevis mēģināt izzīst no pirksta, ko viņiem teikt savā "no turienes, no kurienes es nāku..." sarunā. 3) Stūrēšana Par šo neesmu tik drošs, jo nevaru pārāk spekulēt ar minējumiem "kā būtu, ja būtu", taču no cilvēku vidus pavīdēja sūdzības, ka spēle noritētu vienā veidā jebkurā gadījumā un ka rituālu nebija iespējams apturēt, jo viņš bija ieplānots. Ceru, ka tā nav patiesība. Bet vispār spēle kā pasākums bija tīri neslikti izklaidējoša, un man patika ļoti dzīru daļa. Taču vienlaikus man ir skaidrs, ka šis nav man piemērots spēļu žanrs. Šo rakstu rediģēja Andza: 01.03.2009 21:22 |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Gatavo atskaiti Zemvaldim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 01.12.03 ![]() |
Jā, varu atzīties ka biju viens no tiem kas speciāli pieprasīja lai GMi daudz kvestus uz mani un Dagniju nekabina - jo mēs braucām ar mazu bērnu un tad laiks aktīvai kvestošana var sanākt visai ierobežots (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) un patiesībā gribējās vairāk nevis risināt pasaules likteni bet jauki paspēlēties.. ko arī izdarīju. Rezultātā mans hercogs bija vairāk kā "supports" Kaltas sūtnei. Kas netraucēja man gūt diezgan lielu baudījumu no notiekošā.
No otras puses, piekrītu Andžam, ka būtu jauki ja spēlēs tiktu vairāk uzmanības pievērsts "otrā plāna" personāžiem, jo katram, braucot uz spēli, viņa personāžs ir "pirmā plāna" tēls, neatkarīgi no pozīcijas "in the grand scheme of things" - taču tas ir tiešām sarežģīti, un "sociālajās" spēlēs vēl jo grūtāk izdarāms. Un lela daļa no Latvijā notiekošajām/notikušajām spēlēm "sirgst" ar koncentrēšanos uz galveno kvestu un tajā iesaistītajiem personāžiem. Vēl par vienlīdzību spēlēs - savulaik mūsu taisītajā "zelta drudzī" lielākā daļa spēlētāju bija absolūti vienlīdzīgi - t.i. bomži (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) jo tēloja manalīta (ļoti vērtīga izrakteņa) atradnes - gluži kā savulaik Klondaikā zelta drudža laikā zelta meklētāji, un to īpašums pārsvarā bija zelta skalojamā panna un siets ... neskatoties uz to, bija daži kas centās izprassīt sev papildus "pļuškas", it īpaši tas attiecās uz dažiem dvarfiem, kas sev izprasīja bonusus dēļ rases utt... nu un beigās tie kas izprasīja visvairāk pļuškas bija tie kas vissmagāk izgāzās, jo tie kam to nebija vairāk nevia paļāvās uz pļuškām bet gan uz savu veiklību un izdomu. Šo rakstu rediģēja Farliner: 07.03.2009 13:52 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 13.05.2025 02:27 |