![]() |
Laipni lūdzam, viesi ( Pieteikties | Reģistrēties )
Pirms iesūti rakstu, pārliecinies, ka tu tajā:
1) neesi lamājies;
2) personīgi neaizvaino citus diskusijas dalībniekus;
3) neatkārto jau iepriekš rakstīto;
4) izsakies par pavedienā apskatīto tematu;
5) izsaki savu viedokli, bet necenties to uzspiest citiem.
![]() |
![]() ![]()
Raksts
#1
|
|
Izvēlas zizli pie Olivanda ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 10.01.08 ![]() |
Jo tik ļoti Dievs pasauli mīlējis, ka Viņš devis Savu vienpiedzimušo Dēlu, lai neviens, kas Viņam tic, nepazustu, bet dabūtu mūžīgo dzīvību,
jo Dievs Savu Dēlu nav sūtījis pasaulē, lai Tas pasauli tiesātu, bet lai pasaule caur Viņu tiktu glābta. <http://www.bibelesbiedriba.lv/latviesu-bibele/janaevangelijs/Janaevangelija03.htm> Ar šo Jāņa evaņģēlija citātu* vēlos iesākt diskusiju par Jēzu Kristu. Kas ir šī Persona un kāda ir Viņa misija. Lai Dievs svētī šo diskusiju! * citāts ņemts no ©Bībeles autortiesību turētāja - Latvijas Bībeles biedrība (lbb@apollo.lv) (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) |
|
|
![]() |
![]()
Raksts
#2
|
|
Dzer sviestalu Trijos slotaskātos ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 28.01.05 Kur: Kaut kur galaktikā ![]() |
Domu apmēram sapratu, man tikai palika neskaidra Kristus loma.
Tātad pirms kristus cilvēki dzīvoja savu dzīvi. Citi grēcīgāk citi mazāk grēcīgi un ja pareizi sapratu daļa nokļuva Paradīzē un daļa Ellē. Kur nu kuram pēc Dieva loģikas un saprāta pienācās, taču Dievu neapmierināja statistiski lielais Ellē nokļuvušo skaits, tādēļ viņš sūtīja Jēzu, lai tas ar savas laicīgās miesas upurēšanu kļūtu par cilvēces grēku izpircēju Dieva acīs un to ļaužu palīdzību kas Kristus upuri attiecinās uz sevi palielinās Paradīzē nokļuvušo statistiku un samazinās ellē nokļuvušo statistiku. Bet te man rodas virkne jautājumu. 1. Ja pareizi saprotu, Kristus ar savu upuri izpirka visus tā laika cilvēces pagātnes grēkus? Kas notika ar tiem cilvēkiem kas jau 1000 gadus atradās Ellē? Vai viņiem tika dota iespēja pieņemt Kristus upuri un nonākt Paradīzē, jeb tāda iespēja tika dota tikai tolaik dzīvajiem ļaudīm? 2. Vai Kristus ar savu upuri izpirka arī iespējamās nākotnes grēkus? Respektīvi piemēram 2000 gadus uz priekšu. Vai viņa ciešanas senā pagātnē jau ietvēra piemēram manus grēkus? Respektīvi viņš zināja, ka pēc 2000 gadiem DarkJedi pulkstens tikos un tikos veiks tādu un tādu grēku un ar ciešanām pāgātnē viņš glābj manu nākotni nākotnē? 3. Pēc Kristus Dievs ļaudis tiesā pēc tā kā viņi dzīves laikā ir Kristus upuri attiecinājuši uz sevi, kā nožēlojuši grēkus, taču pirms Kristus iznāk, ka Dievs ļaudis izvērtējis pēc savādākas metodikas. Kādēļ šāda pēkšņa metodikas maiņā? Vai Dievs bija izdomājis, ka jaunā būs efektīvāka par veco? Vai tas nozīmē, ka Dievs arī attīstās garīgi tāpat kā cilvēks? Sākumā viņš ir izdomājis vienu risinājumu, bet laikam ejot un uzkrājoties pieredzei rod jaunu efektīvāku risinājumu? Ja tā, tad ļoti iespējams kādreiz pēc 10 000 gadiem parādīsies trešā versija metodikai un ceturtā, piektā u.t.t. Es atvainojos, ka runāju tik piezemētā valodā, bet mans reliģiskais izglītotības un sagatavotības līmenis ir vairāk kā nožēlojami zems, tādēļ uzdodu jautājumus, kas droši vien pieredzējušam teoloģiskā disputa dalībniekam šķiet pats par sevi saprotams. p.s. Susur par to lielāko prieku es saprotu, ka doma ir tāda, ka ir prieks par ‘’ticībā taisnajiem’’, bet par tiem kas atgriezušies uz ‘’gaismas takas’’ ir drīzāk nevis lielāks prieks, bet gan negaidīts prieks. + A) Vēl man ir doma, ka tas ir neprecīzs tulkojums un oriģinālā ir tā kā es esmu aprakstījis +B ) Pieļauju domu, ka ir tieši tā kā tu Susur saki, tikai daudzi grib to uztvert tā kā tas nav rakstīts un bijis domāts. +C ) Ir domāts kā es sākumā teicu, bet oriģinālā rakstītājs nav spalvā bijis gana veikls, lai tekstu uzrakstītu tā, lai tam nevarētu piesiet divdomību vai pat uzrakstījis kļūdaini. Bet tas ir mans pieņēmums un kas gan es būtu, lai spriestu par šādām smalkām niansēm kur droši vien daudz svētāki vīri par mani no ticības pilnās Svētā Pētera bazilikas par to daudzus gadsimtus ir sprieduši. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/wink.gif) Šo rakstu rediģēja DarkJedi: 15.01.2008 12:27 |
|
|
![]()
Raksts
#3
|
|
Izvēlas zizli pie Olivanda ![]() Grupa: Biedri Pievienojās: 10.01.08 ![]() |
'DarkJedi'
Visumā pievienojos Elony rakstītajam. Atbildēšu arī kā es to saprotu. CITĀTS Tātad pirms kristus cilvēki dzīvoja savu dzīvi. Citi grēcīgāk citi mazāk grēcīgi un ja pareizi sapratu daļa nokļuva Paradīzē un daļa Ellē. Kur nu kuram pēc Dieva loģikas un saprāta pienācās, taču Dievu neapmierināja statistiski lielais Ellē nokļuvušo skaits, tādēļ viņš sūtīja Jēzu, lai tas ar savas laicīgās miesas upurēšanu kļūtu par cilvēces grēku izpircēju Dieva acīs un to ļaužu palīdzību kas Kristus upuri attiecinās uz sevi palielinās Paradīzē nokļuvušo statistiku un samazinās ellē nokļuvušo statistiku. Dievs Jēzu sūtīja jo mīlēja savu radību, un nevēlējās ka kāds izdzistu uguns un sēra jūrā, kas ir otrā nāve. Dieva mīlestība uz cilvēku ir vienīgais Jēzus upura iemesls. Te nav jautājuma par paradīzes un elles statistiskajām svārstībām un to regulēšanu. Runa ir par cilvēka un Dieva attiecību dziedināšanu (atjaunošanu). CITĀTS 1. Ja pareizi saprotu, Kristus ar savu upuri izpirka visus tā laika cilvēces pagātnes grēkus? Kas notika ar tiem cilvēkiem kas jau 1000 gadus atradās Ellē? Vai viņiem tika dota iespēja pieņemt Kristus upuri un nonākt Paradīzē, jeb tāda iespēja tika dota tikai tolaik dzīvajiem ļaudīm? Kristus upuris ir pilnīgs un pārlaicīgs. Ar Dieva Dēla asins izliešanu ir samaksāts par visu cilvēku grēkiem bez izņēmuma, pagātnē, tagadnē, nākotnē un līdz pasaules galam. Pirms Kristus dzimšanas mirušie cilvēki tiks tiesāti pēc bauslības darbiem un sirdzapziņas, bet pēc Kristus evaņģēlija pasludināšanas, pasaule tiks tiesāta pēc ticības Kristus vietnieciskajam upurim. Tas ir: es ticu ka Jēzus ir miris manā vietā, un ar savu nāvi ir atpircis mani no nāves, grēka un sātana varas. CITĀTS 2. Vai Kristus ar savu upuri izpirka arī iespējamās nākotnes grēkus? Respektīvi piemēram 2000 gadus uz priekšu. Vai viņa ciešanas senā pagātnē jau ietvēra piemēram manus grēkus? Respektīvi viņš zināja, ka pēc 2000 gadiem DarkJedi pulkstens tikos un tikos veiks tādu un tādu grēku un ar ciešanām pāgātnē viņš glābj manu nākotni nākotnē? Man liekas ka jautājums atkārtojas. Skat. atbildi uz 1. jautājumu. CITĀTS 3. Pēc Kristus Dievs ļaudis tiesā pēc tā kā viņi dzīves laikā ir Kristus upuri attiecinājuši uz sevi, kā nožēlojuši grēkus, taču pirms Kristus iznāk, ka Dievs ļaudis izvērtējis pēc savādākas metodikas. Kādēļ šāda pēkšņa metodikas maiņā? Vai Dievs bija izdomājis, ka jaunā būs efektīvāka par veco? Vai tas nozīmē, ka Dievs arī attīstās garīgi tāpat kā cilvēks? Sākumā viņš ir izdomājis vienu risinājumu, bet laikam ejot un uzkrājoties pieredzei rod jaunu efektīvāku risinājumu? Ja tā, tad ļoti iespējams kādreiz pēc 10 000 gadiem parādīsies trešā versija metodikai un ceturtā, piektā u.t.t. Nav ne divu ne triju metodiku. Patiesība ir viena. Dievs kļūst par Cilvēku un ienāk pasaules vēstures viduspunktā. Par Kristus atnākšanu zināja jau daudzus tūkstošus gadu iepriekš, un ļoti to gaidīja. Bībele kļūst viegli uztverama, kad to sakārto pēc šādas sistēmas: Vecā derība gaida Mesiju un pravieto par tā atnākšanu, un jaunā derība stāsta par Mesijas piedzimšanu, nāvi un augšāmcelšanos. 1. atbildē jau pateicu pēc kāda principa Dievs tiesāja vecās derības ļaudis un pēc kāda jaunās derības. CITĀTS Es atvainojos, ka runāju tik piezemētā valodā, bet mans reliģiskais izglītotības un sagatavotības līmenis ir vairāk kā nožēlojami zems Domāju ka tā viss nav. Cilvēks ar zemām spriešanas spējām nespētu uzdot tādus jautājumus kādus uzdod tu. Tie ir diezgan āķīgi un tiko atgrieztam kristietim būtu grūti atbidami. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/wink.gif) Paldies par labiem jautājumiem. (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Susuriņš CITĀTS Ja ieskatāmies Lūkasa evaņģēlija 15. nodaļā, mēs atrodam tur stāstu par pazudušo dēlu. Tur visai skaidri tiek norādīts, ka "debesīm", ir lielāks prieks par tiem cilvēkiem, kas ir nogājuši no ceļa, un pēc tam atkal atgriezušies, nekā par cilvēkiem, kas ir paklausīgi kalpojuši. Vai, pieņemot, ka iepriecināt debesis ir labs darbs, šis stāsts mūs nemudina grēkot, lai mēs varētu atgriezties? Tā ir tava interpretācija (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/smile.gif) Liels prieks ir par tiem, kas ir atrasti, nevis kas ir pazuduši. Vajag likt akcentus pareizajās vietās. Izstāstīšu mūsdienīgu līdzību: Mēs ar tevi izdomājam iepriecināt savus vecākus. Ko lai tādu orģinālu izdomā? Aizbēgsim no mājām uz kādu mēnesi un mammai neko neteiksim. Iedomājies kāds viņai būs prieks, kad viņa atkal mani ieraudzīs dzīvu! Un kopš tā brīža viņa mani noteikti mīlēs vairāk par manu brāli un māsu, kuri palika mājās!? (IMG:style_emoticons/kurb_gaiss/rolleyes_a.gif) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi versija | Pašlaik ir: 18.06.2025 23:35 |