Kurbijkurne  · Foruma noteikumi Palīdzība  ·   Meklēt  ·   Biedri  ·   Kalendārs
Kurbijkurne -> HP pamatfakti -> "Noslēpumu kambara" kopsavilkums
Uzmanību, tekstā atrodami spoileri – šis tomēr ir grāmatas kopsavilkums, nevis anotācija. ;)

Harijs vasarā, par nožēlu, ir atpakaļ pie Dērslijiem, un nesaņem nevienu vēstuli no saviem draugiem. Bet arī viņš nevienu nav nosūtījis, tāpēc ka viņa radinieki-vientieši neļauj viņa pūcei Hedvigai aizlidot, kā arī ir ieslēguši visas viņa maģijas grāmatas un piederumus pieliekamajā zem kāpnēm. Vienīgais, ko Harijs vēlas darīt, ir doties atpakaļ uz Cūkkārpu, bet kādā dienā viņa istabā parādās mājas elfs Dobijs un brīdina Hariju, ka uz skolu atgriezties viņš nedrīkst. (Mājas elfs ir maģiska būtne, kurai ir jākalpo kā vergam kādai ģimenei, ja vien ģimene to neatbrīvo, iedodot kādu apģērba gabalu.) Izrādās, ka Dobijs ir pārtvēris visas Harija draugu vēstules, un, kad Harijs neapsola turēties tālāk no Cūkkārpas, Dobijs rada Harijam nepatikšanas ar Dērslijiem, mēģinot slepeni kaitēt Harija iespējai atgriezties skolā.

Par laimi, lidojošā mašīnā ierodas Rons ar saviem dvīņu brāļiem Fredu un Džordžu, kas aizved Hariju uz Vīzliju māju uz visu atlikušo vasaru. Mašīna noder vēlreiz, kad Rons un Harijs nez kāpēc netiek ielaisti uz platformas numur deviņi un trīs ceturtdaļas; tā vietā viņi uz Cūkkārpu lido vieni paši. Nelaimīgā kārtā viņi ietriecas Vālējošajā vītolā un iekļūst pamatīgās nepatikšanās, pirms skola pat vēl sākas. Bet tas vēl nav nekas, salīdzinot ar nepatikšanām, kas sākas, kad Harijs seko draudošai balsij, ko neviens cits nedzird, līdz noslēpumainam uzrakstam uz sienas: "Noslēpumu kambaris ir vaļā. Mantinieka ienaidnieki, bīstieties!" Uzrauga Argusa Filča kaķis Norisa kundze sastingusi karājas zem šī uzraksta. Profesors Dumidors saka, ka pieaugušas mandrāgas sula var izdziedēt sastindzinātos, bet mandrāgu izaugšanai nepieciešams laiks.

Drīz studenti uzzina kambara leģendu: tajā slēpjas bīstams radījums, kuru kontrolēt var tikai Salazara Slīdeņa (viens no Cūkkārpas radītājiem) mantinieks. Radījums uzbrūk īpaši burvjiem un burvēm, kas piedzimuši vientiešu vecākiem. Pēc tam, kad skolēns Kolins Krīvijs tiek sastindzināts un Harijs netīšām parunā šņācmēlē (čūsku valoda, kurā runājis Salazars Slīdenis), lielākā daļa skolas domā, ka mantinieks un tas, kas visus pārakmeņo, ir Harijs. Tajā pašā laikā Harijs, Hermione un Rons domā, ka mantinieks ir Drako Malfojs. Darbojoties neizmantotā, spocenes Vaidu Vairas apsēstā meiteņu tualetē, viņi uzbrūvē Daudzsulu mikstūru, lai Harijs un Rons varētu pārvērsties par slīdeņiem Krabi un Goilu, iekļūt Slīdeņa koptelpā un uzzināt, ko pats Drako saka par šo situāciju. Diemžēl viss, ko viņi uzzina, ir, ka Drako nav mantinieks un ka pirms piecdesmit gadiem, kad kambaris ticis atvērts pēdējoreiz, radījums uzbrucis un nogalinājis kādu skolēnu.

Drīz pēc tam Rons un Harijs atrod dienasgrāmatu, kas piederējusi Tomam Melsudoram, Cūkkārpas studentam pirms piecdesmit gadiem. Tā šķiet tukša, bet Harijs atklāj, ka, kad viņš tajā ko ieraksta, dienasgrāmata atraksta atpakaļ. Toms Melsudors pārvieto Hariju atpakaļ laikā Cūkkārpā, kur viņš redz, kā Toms stājas pretī kādam studentam, kurš izrādās neviens cits kā Hagrids. Hagrids, šķiet, aizsargā kādu radījumu, kurš, kā saka Toms, esot visu neseno studentu nāves gadījumu iemesls, un Harijam šķiet, ka Hagrids arī bija atvēris kambari. Viņš ir sajūsmā par bīstamiem radījumiem, un tas arī izskaidrotu, kāpēc Hagrids ticis izslēgts.

Kad Hermione tiek atrasta pārakmeņota ar spoguli blakus, Harijs nolemj, ka pienācis laiks izmantot savu Paslēpni, un kopā ar Ronu aizlavās pie Hagrida. Tur viņi ir aculiecinieki tam, kā Kornēlijs Fadžs (burvestību ministrs) saka Dumidoram, ka viņam jāsūta Hagrids uz burvju cietumu Azkabanu. Tad Lūcijs Malfojs, Drako tēvs, ierodas, paziņojot par Dumidora atstādināšanu no Cūkkārpas direktora amata. Hagrida atvadu vārdi aizved Hariju un Ronu uz Aizliegto mežu, kur viņi satiek Aragogu, milzu zirnekli. Aragogs ir zvērs, ko Hagrids bija pasargājis pirms piecdesmit gadiem, tomēr tas nav radījums, kas slēpjas kambarī, un Hagrids nav tas, kurš to atvēris.

Kad mandrāgas ir jau gandrīz gatavas, Harijs un Rons apciemo Hermioni un atrod viņai rokā saņurcītu papīra gabaliņu. Tajā ir teikts, ka briesmīgais radījums kambarī ir bazilisks, saukts arī par Čūsku ķēniņu, un ka tas klaiņojis pa Cūkkārpu kanalizācijas caurulēs. Viņi secina, ka ieeja kambarī ir Vaidu Vairas tualetē, jo viņa bija skolniece, kuru pirms piecdesmit gadiem nogalināja bazilisks. Kad viņi jau grasās to izpētīt, tiek nolaupīta un uz kambari aiznesta Rona jaunā māsa Džinnija.

Kad gļēvais aizsardzības pret tumšajām zintīm skolotājs Zeltiņš Sirdsāķis mēģina pamest Cūkkārpu, nevis glābt Džinniju, Rons un Harijs piespiež viņu doties tiem līdzi uz Noslēpumu kambari. Pēkšņs nogruvums atšķir Hariju no pārējiem, un viņam jādodas kambarī vienam. Tur viņš atrod tikko dzīvo Džinniju un mirgojošo Toma Melsudora apveidu. Džinnija bija atradusi Toma dienasgrāmatu pirms Harija un ierakstijusi tajā visus savus sapņus un bailes; no viņas ierakstītajām emocijām, Toms kļuva stiprāks, līdz pārņēma viņu, lai atvērtu kambari un izlaistu bazilisku. Izrādās, ka Toms Melsudors ir lords Lords Voldemorts sešpadsmit gados, kas 50 gadu saglabājies dienasgrāmatā. Kad situācija Harijam liekas bezcerīga, parādās Dumidora fēnikss Fokss, atnesdams viņam Šķirmici un padarot bazilisku aklu. Harijs cepurē atrod zobenu un čūsku nogalē. Visbeidzot viņš iznīcina dienasgrāmatu un Tomu Melsudoru līdz ar to, iecērtot vienu no baziliska saindētajiem zobiem dziļi grāmatā. Mandrāgas nu ir pilnīgi pieaugušas, Norisa kundze, Kolins un Hermione tiek izdziedēti. Stāsta beigās Harijs izmanto viltību, lai Dobija saimnieks Lūcijs Malfojs pasniegtu Dobijam zeķi, līdz ar to palaižot mājas elfu brīvībā.


Kopsavilkums tulkots no šī Scholastic oriģinālraksta angļu valodā.

Šī lapa pēdējoreiz atjaunināta 2004. g. 9. decembrī.