Kurbijkurne  · Foruma noteikumi Palīdzība  ·   Meklēt  ·   Biedri  ·   Kalendārs
Kurbijkurne -> Neskaidrības -> Vispārīgi jautājumi
Jautājumi pārdomām: Vispārīgi jautājumi
  • Kāpēc Lords Voldemorts grib nogalināt Hariju Poteru? Vai viņš vēlas iznīdēt visus Poterus-vīriešus?
  • Kā sakautais Voldemorts (tikko dzīvs) pārvietoja savu zizli no Poteru mājas drupām? Kā zizlis galu galā nonāca Tārpasta īpašumā?
  • Kāds bija profesores Trilonijas pirmais pareģojums?
  • Vai profesors Strups patiešām grib aizsardzības pret tumšajām zintīm pasniedzēja vietu, vai arī tās ir tikai studentu izplatītas baumas?
  • Kuros torņos Cūkkārpā savulaik bija Laupītāji (Džeimss Poters, Siriuss Bleks, Remuss Vilksons un Pīters Sīkaudzis)?
  • Cik veci bija Džeimss un Lilija Poteri, kad piedzima Harijs? Cik veci ir Siriuss Bleks, Remuss Vilksons un Pīters Sīkaudzis AG notikumos? Vai Harijs ir dzimis 1980. gada 31. jūlijā?
    NK-ī Gandrīz-Bezgalvas-Niks svinēja savu 500. nāvesdienu, un tā, zināms, ir bijusi 1492. gada 31. oktobrī. Tātad NK-ī ir 1993/1993. mācību gads. Togad 31. jūlijā Harijam palika 12 gadu. Tāpēc daudzi uzskata, ka Harija dzimšanas diena ir 1980. gada 31. jūlijā.
  • Cik veci UB-ī ir Bils un Čārlijs Vīzliji? Kad viņi apmeklēja Cūkkārpu? Par cik viņi ir vecāki nekā Laupītāji?
  • Vai Harija grupā ir tikai šādi grifidori: Harijs Poters, Rons Vīzlijs, Šīmuss Finigens, Nevils Lēniņš, Dīns Tomass, Hermione Grendžera, Parvati Patila un Lavendera Brauna?
  • Vai Grindevalds (burvis, kuru 1945. gadā pievārēja Baltus Dumidors) bija līdzīgs (analoģisks) Ādolfam Hitleram?
  • Vai ir arī slīdeņi, kas nav tikai nožēlojami radījumi? | Komentāri
  • Kādas skolas Cūkkārpas studenti (gan no burvju, gan vientiešu ģimenēm) apmeklē pirms tam?
  • Saistīts jautājums: kā Hermiones vecāki (un citu vientiešu ģimenēs dzimušu burvju vecāki ) izskaidro savu bērnu prombūtni?
  • Vai Cūkkārpas studenti Cūkkārpā mācās arī kādus parastus priekšmetus (literatūru, valodas, matemātiku, mākslu, mūziku u.c.) vai visas viņu mācības ir vērstas tikai uz maģijas studēšanu?
  • Ja nē, vai viņiem jābūt pilnīgi izglītotiem šajos "parastajos" mācību priekšmetos jau pirms mācību uzsākšanas Cūkkārpā?
  • Ja Strupam ir dota otra iespēja, kas notika ar pirmo?
  • Vai kāds no Cūkkārpas profesoriem ir precējies vai atraitnis? Vai kāds ir homoseksuāls?
  • Kurš ir Kraukļanaga vecākais? Kāpēc mēs esam iepazīstināti ar tik nedaudziem karaukļanagiem?
  • Vai Severuss Strups ir vampīrs?
  • Vai Severuss Strups bija iemīlējies Lilijā (Evansā) Poterā, kad viņi bija Cūkkārpas studenti?
  • Kas notika ar visiem Harija radiniekiem (izņemot Dērslijus)? Vai Lilija (Evansa) Potera bija no vientiešu ģimenes vai arī Petūnija bija niekkalbe?
  • Liekas mazliet savādi, ka neviens no viņa vecvecākiem vai citiem onkuļiem un tantēm nav dzīvs. Vai Dērsliji patiešām ir vienīgie dzīvie Harija radinieki? Vai Lilijai un Petūnijai bija citi brāļi vai māsas? Vai Lilija bija jaunāka vai vecāka par Petūniju? Vai vēl kādi Harija radinieki nebija Lorda Voldemorta vai nāvēžu upuri?
  • Kāpēc Avada Kedavra dod zaļas gaismas uzplaiksnījumu? Vai šajā gadījumā zaļajai krāsai ir kāda nozīme? Vai zaļā krāsa ir nozīmīga, ņemot vērā, ka Lilijai ir bijušas zaļas acis, kuras mantojis Harijs? Ir uzsvērts, ka Harijam ir mātes acis. Vai šim akcentam ir nozīme?
  • Kāpēc Džeimss iedeva Baltusam Dumidoram savu paslēpni? Vai šāds paslēpnis nebūtu bijis noderīgs, zinot, ka apkārt klīst ļauns burvis, meklēdams tevi un tavu ģimeni?
  • Kāda ir aptuvena galeona vērtība?
  • Vai par naudas glabāšanu Gringoti dod procentus?
  • Cik ilgi kalpo zizlis? Vai tādam kā Dumidors vēl joprojām varētu būt viņa pirmais zizlis? Kādos apstākļos zizli varētu vajadzēt mainīt? Ronam, piemēram, bija Čārlija vecais zizlis. Olivands arī piemin Lilijas pirmo zizli.
  • Kā vientiešu ģimenēs dzimušie studenti, iestājoties Cūkkārpā, nokļūst Diagonalejā un uz platformas 9 3/4?
  • Ja mājas elfiem nemaksā, kāpēc tad arī Vīzlijiem nav sava mājas elfa? Citiem vārdiem, kāpēc gan mājas elfas nestrādātu nabadzīgākā ģimenē?
  • Sociālie slāņi burvju pasaulē.
    Vai Rosmerta madāma, Stens Šanpaiks un citi burvju pasaulē mazāk apmaksātu amatu burvji ir saņēmuši izglītību Cūkkārpā? Ja nē, vai viņi ir apmeklējuši kādu mazāk prestižu skolu?
  • Kā, kalambolu spēlējot, rīkojas ar sviedeni? Vai to ķer un met vai arī atsit kā volejbolā?
  • Kāpēc esot Cūkkārpā, studenti nespēlē kalambolu "tāpat vien – kad iedomā" – kā puiši darīja, kad Harijs vasarā viesojās Midzeņos?
  • Vai nākamajās HP grāmatās vairs nelasīsim par kalambolu (vai Harijs būs pārāk aizņemts ar pretvoldemorta lietām, lai vēl domātu par sportu)?
  • Vai ir kādi īpaši elementi (piem., vizuālais izskats, burvja stiprums, personība u.tml.), kas nosaka zvēromaga dzīvnieka izskatu, vai viņi var savu zvēromaga formu izvēlēties?
  • Kas notiek ar zvēromaga drēbēm, kad viņš(viņa) pārvēršas?
  • Vai Harijs, Rons vai Hermione – kāds no viņiem – Cūkkārpā kļūs par zvēromagu?
  • Vai Burvestību ministrija tiek ievēlēta? Vai šī ministrija ir demokrātiska, dikatatūras tipa vai kā kabinets vientiešu valdībā?
  • Kāpēc zeķes? Dumidors redz saņemam zeķes, kad skatās Sagli spogulī (tā vismaz viņš saka Harijam). Dobijam ir zeķu mānija. Harijs izmanto zeķes, lai apklusinātu kabatas sūdzoskopu, ko viņam dzimšanas dienā uzdāvināja Rons.
  • Ko nozīmē „Dž” vārdā Remuss Dž. Vilksons?
  • Vai Harijs izvēlēsies kādus citus mācību priekšmetus vai viņš arī turpmākos trīs gadus būs iestrēdzis ar pareģošanu?
  • Kāpēc Pīvzam ir bail no Asiņainā barona?
  • 2000. gada oktobra čatā Dž. Roulinga norāda, ka Cūkkārpā ir apmēram 1 000 studentu. Šis skaitlis, ņemot vērā grāmatas, ir ļoti pretrunīgs. Daži bija sajūsmināti, ka Roulinga apstiprinājusi tādu skaitu, kādu viņi paši bija agrāk piedāvājuši. Daudzi tomēr joprojām uzskata, ka skaitlim jābūt ievērojami mazākam: 280 – 350, ņemot vērā grāmatas un loģiku. Vēl daļa tomēr uzskata, ka studentu skaits ir starp 250 un 1 000.
  • Zēni saņēma 10 punktu katrs par cīnīšanos ar trolli, bet 200 punktu katrs – par cīnīšanos ar bazilisku. Vai Cūkkārpas punktu piešķiršanas sistēma nav nesaskaņota?
Šī lapa pēdējoreiz atjaunināta 2003. g. 2. oktobrī.