Kurbijkurne  · Foruma noteikumi Palīdzība  ·   Meklēt  ·   Biedri  ·   Kalendārs
Kurbijkurne -> Neskaidrības -> Uguns biķeris
Jautājumi pārdomām: Harijs Poters un Uguns biķeris
  • Kāpēc Harijam, lai pieskartos ejslēgai, noteikti vajadzēja uzvarēt Trejburvju turnīrā? Vai Bērtulis Zemvaldis jaunākais (izlikdamies par profesoru Tramdānu) nevarēja jebkuru parastu priekšmetu pārvērst par ejslēgu un nogādāt Harijam? Kāpēc Zemvaldis vienkārši Hariju nenolādēja un nenogādāja Voldemortam?
  • Vai Zemvaldis Trejburvju kausu, kuram pirms tam nepiemita nekādas ejslēgu īpašības, pārvērta par ejslēgu, vai tas jau bija ejslēga, un Zemvaldis vien pievienoja tai papildu pieturu?
  • Kausam acīmredzot bija ieprogrammēts atgriezties Cūkkārpā. Vai tas bija Voldemorta plāns, kā pašam pēc tam doties uz Cūkkārpu, vai viņš vienkārši bija iecerējis atpakaļ nogādāt Harija līķi?
  • Kāpēc kauss neiedarbojās tikai noteiktā laikā, kā to darīja ejslēgas Pasaules kausa izcīņā kalambolā?
  • Kāpēc kauss nebija noslēgts pret atgriešanos Cūkkārpā?
  • Kāpēc Cūkkārpai nav aizsardzība pret iekļūšanu tajā ar ejslēgām, kā, piemēram, tā ir pret ie/aizteleportēšanos?
  • Kāpēc izburvestības rezultātā kapsētā no Voldemorta zižļa vispirms iznāk Harija tēva ēna un pēc tam – mātes, ja vairākkārt tika minēts, ka Voldemorts vispirms nogalināja Džeimsu un tad – Liliju?
  • Lāstiem, ar kuriem nogalināja Džeimsu un Liliju Poterus, vajadzēja tikt izpildītiem pēc lāsta, kas novārdzināja Voldemortu (lāsta, kas no Harija atlēca uz Voldemortu), jo šis lāsts nebija neviens no 9, kuri iznāca no Voldemorta zižļa. Tātad īstais jautājums ir: kurš ar Voldemorta zizli nogalināja Poterus?
  • Kapsētā Tārpastis acīmredzot izmantoja Voldemorta zizli, lai nolādētu Sedriku. Voldemorts uzlika Harijam Pavēlus un Mokum lāstu. Kāpēc tie neparādījās izburvestības laikā?
  • Kur visu laiku ir glabājies Voldemorta zizlis, kamēr viņš pats nespēja to izmantot?
  • Kā tika iznīcināta Poteru māja? | Komentāri
    Daži skaidrojumi, kāpēc Džeimss parādījās pirms Lilijas izburvestībā:
    1. Voldemorts ierodas nogalināt Hariju. Viņš pasteidzas garām Džeimsam priekšistabā. Lilija mēģina pasargāt Hariju, neatkāpjas, un Voldemorts viņu nogalina. Tad piesteidzas tēvs un aizsedz dēlu. Voldemorts nogalina arī viņu.
    2. Harijs tajā naktī izmisīgi vēlējās redzēt tieši tēvu un maģiski samaina ēnas tā, lai tēvs parādītos vispirms.
    3. Džeimss novirzīja Voldemorta sākotnējo lāstu. Tas tomēr atsitās pret māju, un rezultātā kaut kas Džeimsam uzkrita virsū, kas arī viņu nogalināja.
    4. Džeimsu nenogalināja Voldemorts. Viņš nogalināja Liliju, tad mēģināja nolādēt Hariju. Lāsts atleca un padarīja pašu Voldemortu bezspēcīgu, bet, izmantojot Voldemorta zizli, Džeimsu nogalināja kāds nāvēdis.
    5. Džeimss iedeva Harijam daudzsulu mikstūru, lai viņš izskatītos kā Džeimss. Pats Džeimss iedzēra daudzsulu mikstūru, lai izskatītos kā Harijs.
  • Kad Harijs Dumidora kabinetā atstāsta notikumus, kas risinājās pēc tam, kad viņš un Sedriks pieskārās Trejburvju kausam, abi – Dumidors un Bleks – viņu pārtrauc, kad viņš pastāsta, kā Tārpastis iedūris viņa rokā un ieguvis asinis Voldemorta atdzimšanai. Pēc Harija rokas pētīšanas Dumidors atgriežas savā krēslā un Harijam, šķiet, ka viņš redz tādu kā uzvaras prieka dzirksti Dumidora acīs.
    Šī momenta nozīme tikusi daudz apspriesta. Daudzi uzskata, ka Dumidors izjūt uzvaras prieku, tāpēc ka viņš saprot liktenīgu kļūdu, kuru Voldemorts ir izdarījis
    (* Lilijas upuris ir padarījis Voldemortu ievainojamu un uzvaramu;
    * pēc dažiem mēnešiem Harija asins šūnas līdz ar aizsardzību pret Hariju izmirs;
    * Voldemorts tagad ir Harija parādnieks (līdzīgi kā Tārpastis ir Harija parādnieks)).
  • Kā darbojas senā maģija, kuru Dumidors ir izmantojis, lai aizsargātu Hariju, kamēr viņš ir savu radinieku apgādībā? Vai tā ir Acurauga burvestība? Vai tā pasargā viņu, kad viņš fiziski neatrodas neviena Dērslija tuvumā (skolā, ja tuvumā nav Dūdija, Figa kundzes mājā, pie Vīzlijiem dažas nedēļas vasarā pirms otrā gada Cūkkārpā, dažas nedēļas Caurajā katlā pirms trešā gada un vēlreiz Midzeņos pirms ceturtā gada)?
  • Pirmajā nodaļā Voldemorts saka Tārpastim, ka jānogalina vēl viena persona, tad ceļš pie Harija Potera būs brīvs. Kura ir šī persona? Vai Trakacis Tramdāns?
  • Kad Voldemorts Mazkārtaviņu kapsētā uzliek Harijam Pavēlus lāstu, viņš nodomā, ka šī jau ir trešā reize, kad viņš piedzīvo šī lāsta iedarbību. Šo lāstu Harijam bija uzlicis profesors Tramdāns (nodarbības laikā vismaz 4 reizes, tātad to viņš skaita kā vienu reizi). Kad vēl Harijam ir bijis uzlikts Pavēlus lāsts?
  • Bērtulis Zemvaldis jaunākais bija vēl jauneklis, kad tika aizsūtīts uz Azkabanu, un tika turēts Pavēlus lāsta ietekmē pēc tam, kad tēvs viņu paslepus izdabūja no turienes ārā. Pa kuru laiku viņš pārvērtās no raudošā jaunekļa, kādu Harijs viņu redzēja Dumidora domnīcā, kvalificētā burvī, kas spēj piemānīt spēcīgu maģisku objektu un sekmīgi piemuļķo Baltusu Dumidoru veselu mācību gadu?
  • Kāpēc Zemvaldis atkāroti uzlika Harijam Pavēlus lāstu, līdz viņš spēja no tā atbrīvoties, un kad tas notika, kāpēc Zemvaldis nebrīdināja Voldemortu, ka Harijs spēj lāstam turēties pretī?
  • Kāpēc veritaserums netika agrāk izmantots tiesu procesos (vai ar tā palīdzību nevarētu tikt attaisnots Siriuss Bleks un pārbaudītas nāvēžu sniegtās liecības)? Vai to nevarētu izmantot, lai pierādītu Harija un Dumidora UB-a beigās sniegtās liecības? | Komentāri
  • 30. nodaļā Harijs redz kādu Dumidora atmiņu, kurā Florence tika atrasta, ar kādu Cūkkārpā bučojamies. Vai tam ir kāda nozīme?
  • Vai Kornēlijs Fadžs ir Voldemorta atbalstītājs (vai tikai Nevila Čemberlena karikatūra)?
  • Kāpēc Harijs nevarēja izmantot pieburšanas burvestību (tā, kā viņš to izmantoja pirmajam uzdevumam), lai pieburtu Laupītāja karti, kad tā nokrita, kad viņš iesprūda kāpnēs?
  • Kāpēc dažreiz, izpildot pieburšanas burvestību, ir nepieciešams nosaukt pieburamo objektu vārdā, bet Harijs varēja pieburt Trejburvju kausu, lai nokļūtu atpakaļ Cūkkārpā, izsaucot vienīgi šurpum (Mollija Vīzlija tā izbūra arī dažādus niekus no Džordža un Freda kabatām)?
  • Kāpēc Drako Malfojs pēc Pasaules kausa kalambolā viens pats atradās mežā? Vai viņš bija nodomājis satikties ar Hariju, Ronu un Hermioni? Vai viņš centās būt izpalīdzīgs, kad ieteica Hermionei piesargāties?
  • Vai Cūkkārpas tualešu notekūdeņi patiešām tiek izlieti ezerā (kā uz to norāda Vaidu Vaira)? Vai ūdensļaudis pret to neiebilst?
  • Cik ezers īsti ir liels? Harijs un Hermione vienā pastaigā domājams apiet ezeru trīs reizes, bet...
  • Vai Harijs saņem atpakaļ Laupītāja karti? Zemvaldis kā Tramdāns to aizņēmās, un par to Zemvalža atzīšanās laikā uzzināja Dumidors. Vai tā tika atdota Harijam?
  • Vai Harijs iedeva Vīzlija kundzei savu Gringotu konta atslēgu, kad viņa devās uz Diagonaleju iepirkties viņa un citu vietā? Netiek pieminēts, ka viņš nodod atslēgu vai saņem to atpakaļ. Vai vienkārši izlaista detaļa?
  • Ja Strups reiz bijis nāvēdis, kāpēc viņš nezina/netic, ka Siriuss Bleks nebija spiegs, kurš nodeva Poterus Voldemortam, un ka Sīkaudzis bija nāvēdis?
  • Vai tiesneši un skatītāji varēja labirintā saskatīt Trejburvju turnīra čempionus? Ja jā, kāpēc viņi neredzēja, ka Harijs un Sedriks pazuda? Ja nē, kāpēc vispār viņi skatījās (neko jau nebūtu ko redzēt)? Līdzīgi – vai 2. uzdevums nebija skatītājiem pārāk garlaicīgs (stundu vērot gludo ezera virsmu)?
  • Kad Hermione paziņoja, ka samazinājusi zobus, viņa pieminēja, ka viņas vecāki labāk vēlētos, ka viņa turpinātu valkāt zobu skavas. Tomēr līdz tam brīdim viņas skavas nav pieminētas. Vai viņa nēsāja zobu skavas? Ja tā, vai negadījuma laikā, pēc kura viņa devās pie Pomfreja madāmas, viņas zobu platītes diezgan komiskā veidā netiktu iznīcinātas?
  • Ir teikts, ka Hariju pārsteidza Bila stilīgais izskats UB-ī. Tomēr viņš taču bija redzējis Bila Vīzlija Ēģiptes fotogrāfiju iepriekšējā vasarā. Kāpēc viņš neatcerējās Bila izskatu pēc fotogrāfijas?
Šī lapa pēdējoreiz atjaunināta 2003. g. 2. oktobrī.