CITĀTS(Beppo @ 03.05.2011 15:26)
IMHO aprīkojums ir sekundārs, lielākas problēmas ir ar spēļu vadītājiem un realizāciju laika ziņā
Piekrītu, ka aprīkojums nav sekundārs. Turklāt skolām piemērotākas ir ne brīvdabas, bet "kabineta" lomspēles (kuras ārzemēs arī sauc par LARP-iem, piešpricējot vārdiņu "freeform").
Taču bez spēļu vadītāju trūkuma mūsu skolās ir vēl tāds šķērslis kā grūtības atrast skolotājus un skolu direktorus, kam būtu dūša kaut ko tādu pasākt. Esmu sācis
piedāvāt skolām spēļu iemēģināšanu, bet, ziniet, atbilde līdz šim ir bijusi visai negribīga.
Ja zināt kādu skolu vai pedagogu(-s), kas būtu tam atvērti, liekam spēciņus kopā - vai vismaz savediet kopā ar mani.
Lomspēles ir tāda lieta, kas patiesībā skolotājiem tik daudz laika nemaz neprasītu. Tik vien kā saprast, kas tās tādas, kāda ir to vērtība - un palīdzēt saorganizēt pāris pasākumus. Pēc tam jau skolēni labprāt paši darīs, ja tikai ļaus. Somijā, piemēram, skolās praktizē arī galda lomspēles. I-netā atrodamajā grāmatā "Beyound Role and Play" ir atzīme, ka tā tapusi ar izglītības ministrijas atbalstu.
Un vēl - Dānijā larpi nu jau esot ne tikai subkultūra: Žanete (ja nemaldos) sacīja, ka tur pirms kāda gada aptaujāti skolas vecuma bērni. Uz jautājumu, vai ir piedalījušies larpā, pozitīvi atbildējuši pie 30 000 skolēnu. Iesācēja larpera tērpus un būfus tur varot nopirkt teju katrā lielveikalā.
Un - paldies viņai par saiti uz grāmatu!
CITĀTS
IZDOMĀT šādu spēli, kura ir kā līdzeklis mācību mērķu īstenošanā ir neticami sarežģīts pasākums (...)
Kādēļ to darīt
skolotājiem? Ja vien pareizi ievirzīt, to ar sajūsmu izdarīs
paši skolēni! Tikai tas, protams, ir kaut kas tāds, kas tradicionālajos rāmjos neiekļaujas. Starp citu, viens variants jau pirms vairākiem gadu desmitiem ir aprakstīts Staņislava Ņizjurska grāmatā "Līdzeklis pret Alkibiadu".
Galvenais labums no lomspēlēm ir nevis tas, ka tās var palīdzēt efektīvāk apgūt tādu vai šādu mācību vielu - bet tie labumi, kurus ar tradicionālajām metodēm skolā neiegūstam. Patstāvīga domāšana, problēmu risināšana, nestandarta risinājumi, un ne tikai.