Palīdzība - Meklēt - Biedri - Kalendārs
Pilnā versija: BDLS "Upeszemes valdnieks"
Kurbijkurne forums > Foruma spēles > Brīvdabas lomu spēles > BDLS arhīvs > 2010. gada sezona
Goldberry


Ar prieku paziņojam, ka 14. augustā noritēs piedzīvojumu LARPs "Upeszemes valdnieks"!


„Upeszemes valdnieks” ir vienas dienas spēle divām varoņu komandām un daudziem NPC. Tā plānota kā viegls un jautrs fantasy būflarps, kas no spēlētājiem cer sagaidīt nerimstošu kvestu pildīšanu, ekspas diņģēšanu un bagātību krāšanu.

Stāsts
Kad maģija visā pasaulē sāka apsīkt un pazust, pārdabiskās rases bija spiestas migrēt un meklēt patvērumu pie pēdējiem pastāvīgajiem tās avotiem. Šo radījumu liktenis bija neapskaužams. Tā kā visu mistisko būtņu spējas bija piesaistītas maģiskām ūdenstilpnēm, dažādajām un līdz šim ne vienmēr savstarpēji draudzīgajām rasēm nācās samierināties ne tikai ar reizumis netīkamiem kaimiņiem, bet arī ar teritorijas vēsturiskajiem pārvaldītājiem – cilvēku augstmaņiem.

Upeszeme ir viens no šādiem maģijas rezervuāriem. Pateicoties lēnprātīgajam valdniekam Gvendonam, tās pavalstīs mītošās deviņas rases līdz šim baudīja mieru un uzplaukumu. Taču pirms pāris dienām vecais monarhs devās viņsaulē, un tagad vara būtu jāpārņem kādam no viņa pēctečiem. Dzimtas tradīcijas pieprasa, ka par valdnieku var kļūt tikai tas, kurš izcīnījis cieņu un uzticību Upeszemes pavalstnieku vidū. Tas nozīmē, ka jauno valdnieku noteiks maģisko rasu reģentu balsojums.

Valdnieka troni cer ieņemt divi viņa pēcteči. Viņi apzinās, ka uzdevums, kas viņus sagaida, nav no vieglajiem. Lai iegūtu reģentu lojalitāti, viņiem jāspēj nopelnīt reputāciju visdažādāko radījumu un neradījumu acīs. Viņiem būs jārod veids, kā gan sarunāt darījumu ar hobitiem, gan izlīdzēt zombijiem, gan vest pārrunas ar dēmoniem, gan spēt risināt magu likstas. Vienatnē šis uzdevums nav paveicams, tālab katrs aicinājis sava galma brašākos piedzīvojumu meklētājus, lai, kopīgi veicot varoņdarbus, nopelnītu valdnieka cienīgu slavu.

Spēles formāts
Spēle „Upeszemes valdnieks” risinās sacensības starp divām konkurējošām varoņu komandām (PC), kuras cīnās par maģisko rasu lojalitāti (NPC). Varoņu uzdevums ir pārliecināt pēc iespējas vairāk Upeszemes pavalstnieku par viņu pārstāvētā kandidāta atbilstību valdnieka amatam. Lai to panāktu, spēlētājiem jākrāj reputācija, risinot pavalstu lokālās nedienas. Izvēloties mērķi, varoņiem jābūt uzmanīgiem, jo reģiona ietekme vēlēšanās ir atkarīga no pavalsts iedzīvotāju skaita. Spēli noslēgs pavalstu konsīlija vēlēšanas, kurās cienīgākais pretendents tiks pie troņa un viņa varoņi saņems siltas vietiņas jaunā Upeszemes valdnieka galmā.

Spēles mehānika
Spēles kaujas un maģijas sistēmas lielā mērā aizgūtas no „Nolādēto tīstokļa”. Precīzāki sistēmu apraksti būs pieejami vēlāk.

Pievienojies!
Spēlē ir nepieciešama gana liela un jautra NPC komanda, tāpēc meklējam cilvēkus, kuriem prieku sagādātu:
  • iejušanās dažādās sociālās lomās un tēlos,
  • būšana dažādiem briesmoņiem un naidniekiem ar īpašām spējām,
  • skriešana pa mežu, nerimtīgi cīnoties, tērgājot, uzdoto mīklas un citādi nodrošinot un piedaloties varoņu piedzīvojumos.
Lai to visu būtu darīt viegli un patīkami, mēs piedāvājam:
  • aktīvas atpūtas dienu pie skaistas dabas,
  • sagatavotus dažādus tēlus un to uzdevumus,
  • gatavus tērpu komplektus,
  • nelielu poligonu, kurā no vienas vietas uz citu var nokļūt ātri un pārlieku nenokūstot.
Jautājumiem: upeszemes.valdnieks@gmail.com
kaiva
Jūs taču esat dievi!
arī jāpiesakās pa epastu?
Andza
Var uz e-pastu, var te. Pēc izvēles.
kaiva
es gribētu būt hobitu skuķis vārdā Deisija un epizodiski kaut kāds briesmonis ar tautekļiem ja var divas lomas :>>
Andza
Noteikti vajadzēs izpildīt vairākas lomas, jo mums ir diezgan daudz kvesti un dažiem vajag relatīvi daudz cilvēkus.
berserks
Es ar gribētu piedalīties kā NPC smile.gif
Goldberry
Tas ir ļoti jauki! Lūdzu atsūti savu kontaktinformāciju uz augstāk norādīto epastu (upeszemes.valdnieks@gmail.com).
Durbals
Sveikiņi!

Arī pievienošos NPC pulkam. Būtu interesanti zināt, apmēram kāds būtu vēlamais ietērps.
Edzinsh
Nepieminējām vienu būtisku lietu: spēle notiks Līgatnes upes takas dabas parkā! smile.gif.
AxelBladd
Eh.. žēl, ka netieku šajā datumā sad.gif
Nihil
Sawljas, kad NPC saņems ziņas par lomām un tamlīdzīgi? Gaidām ar nepacietībām, yo.
Andza
Rīt būs vairāk informācija. Daļa lomu ir kaut kā sadalītas, taču tā kā mēs nevarēsim kontrolēt to, kādā secībā un kuri kvesti paralēli kuriem tiks pildīti, mums ir diezgan grūti spekulēt par to, kuras loma, kam kurā mirklī iekritīs. Tāpēc īpaši gatavoties nevajadzēs.
mausns
Kā gāja? Kāds uzrakstīs pārskatu vai ko tamlīdzīgu? Interesanti būtu uzzināt.
bengalaas
Grūti tādu pārskatu uzrakstīt, jo reti kurš zināja visu, kas notiek. Tad jāprasa prinčiem vai vismaz PC komandām.

Man patika būt par druīdu reģentu un random tikšanās uz ceļa, kad es vienkārši klīdu apkārt, nepildot kādu konkrētu funkciju. Vispār bija forši, lai gan nogurums beigās arī bija pamatīgs pēc visas tās skraidīšanas augšā lejā subtropiskos apstākļos. Visu cieņu geimiem par izdomātajiem kvestiem, mīklām un uzdevumiem.

Lai vai kā, te ir šādas tādas bildes, ņemiet par labu smile.gif
Nihil
Pārskats no manas puses: bija jautri, knapi desmit minūtes vienā reizē izdevās apsēsties un atvilkt elpu, paguvu būt viss kas, sākot no rūķienes un zemesvēža, beidzot ar dēmonlordu. Visu cieņu GMiem par kvestiem (nākamreiz noteikti gribēšu būt spēlētājs, ja no mana skatpunkta bija interesanti, no PC būtu jābūt vēl labāk) un par visu NPC saorganizēšanu. Klimats tiešām bija subtropisks, toties ūdens upē bija ledains, un dabas parks (cik sanāca redzēt) bija ļoti skaists. Savu dienu uzskatu par lieliski pavadītu un gribētu tā vēl!

Paldies par bildēm, bengalaas smile.gif
Grims
Īsumā - DJ, Silvestrs un Jaladin izpwnoja Goldberry super-mīklas un līdz ar to arī pārspēja (more) trigger-happy Kāsi-Mārīti-Silvu cīņā par Upeszemes radījumu labvēlību.

Man kā tirgotājam/zaglim/trollim/baziliskam/nekromantam viss it kā bija jauki, tikai ar dažiem nelieliem mīnusiem no mehānikas viedokļa.

Problēma numur viens ir tomēr kārtīgi nenobalansētā maģiju/abilitiju sistēma, kas noveda pie tā, ka abi PC pārtiji bija praktiski vienādi pēc setup un attīstības.

Vēl ir problēma ar visu to, kas jāpatur prātā cīņas laikā. It sevišķi nabaga bosiņam, kuru klapē vesels pārtijs. Populārā taktika, ko izmantoja abi pārtiji bija cilpa, kas uz 20 sekundēm piesaista vienu kāju pie zemes. Bet reāli nav iespējams reizē kauties ar trijiem (kas, protams, ietver arī visai aktīvu savu hp (nost)skaitīšanu) un skaitīt sekundes. Diez ko precīzi izskaitīt vairāk par kādām 5 sekundēm gan tā vai tā nav iespējams.

Visas matemātikas rezultātā arī trollis nokrita vieglāk nekā pieklātos, jo aizmirsa, ka bardu ar 1 DMG varētu ignorēt vispār :P

Patiesībā bottom line ir tāds, ka ja atsakās no KISS un WYSIWYG, tad nevajag mainīt sistēmas, bet aktīvi jābalansē vienu. Šī gan, es tā sapratu, jau bija otrā iterācija pēc tīstokļa, bet nu slīpēt vēl ir daudz ko. Mērķis, uz ko tiekties, varētu būt Kāsis, kurš sēž kaut mēnesi un tomēr neatrod ultimatīvo setupu.
Andza
Side note: šī sistēma īsti balansēta nebija. Tas bija iecerēts, bet beigās sanāca tik daudz darāmā, ka šī daļa izpalika, un ar minimālām izmaiņām tika izmantota tā pati NT sistēma.

Vienk. tīstoklī kauju bija maz, tāpēc tur neizdevās pārāk iepazīties ar potenciālajām problēmām. Šeit, kur to bija daudz, ir tagad daudz feedbacka pārdomām.

Piekrītu, ka broken kombinācijas un caurumainas mehānikas tur bija pa pilnam, taču es sistēmā nevīlos, un man pašam ir iedvesma vienreiz paņemt, iziet tai rūpīgi cauri, un tad varētu taisīt kādreiz epizodiskus vienas dienas tīri kombat tusiņ pasākumu, lai piebalansētu vēl un vēl.


Par pašu spēli uzrakstīšu kaut ko vēlāk.em
DarkJedi
Paldies par spēli, labi izklaidējos un atpūtos.

Par mehāniku. Es laikam pārāk daudz laika esmu pavadījis veidojot galda RPG sistēmu, ka manī ieslēdzās „profesionālais” kre.tīnisms.

Imo sistēma saknē ir pareiza un laba, tikai viņa ir mazliet par hardcoru. Viņu vajag padarīt mazliet idiotiskāku + piebalansēt. Tas imo it kā ir tādēļ, ka izvēļu daudzveidība ir liela un plaša, bet no savas bēdīgās pieredzes esmu secinājus, ka „daudz” tas drīzāk ir slikti nekā labi, jo daudz lietas ir nenoliedzami grūtāk nobalansēt. Es drīzāk uzskatu, ka jebkuras PvE + PvP paradzētas sitēmas panākums ir nevis izvēles daudzveidība, bet gan balanss (taču izvēlei protams ir jābūt, jautājums cik lielai).

Klases (Warriors, Mags, Rangers, Bards, Alķīmiķis) kopumā domāju ir optimālā skaitā, vairāk nevajag, (kaut es personiski likvidētu alķīmiķi un ieviestu priesteri ar Combat Heal iespējām un pārveidotu bardu).

Tas ko imo vajag izdarīt magam ir, ka viņš vienkārši katru līmeni var dabūt klāt jaunas 1-2 maģijas pēc izvēles (nevis tērē dažāda pajoma pieredzes punktus. Efekts tas pats, tikai izpaliek lieka rēķināšana). Par cik tur maģijas ir dažādas spēka/efektivitātes kategorijas, tad imo vienkārši sarakstu vajag nobalansēt līmenī Major maģijas (ar relatīvi spēcīgākiem efektiem) un Minor maģijas (ar relatīvi vājākiem efektiem).
Tad ja 5 līmeņi ir maksimums, tad
1 LVL dabū 1 Minor + 1 Major maģiju
2 LVL dabū 1 Minor maģiju
3 LVL dabū 1 Major maģiju
4 LVL dabū 1 Minor Magic
5 LVL dabū 1 Major Magic

Tas ko tālāk izdara ar magu ir tas, ka likvidē manu kā sugu (lai cik tas ķecerīgi neskanētu). Par cik tāpat visas ir combat maģijas (respektīvi nav sociālo maģiju) un cāstot cīņas laikā var ne biežāk kā 30 sekundēs, tad tas jau saknē novērš, ka var izņūkot 5 sekundēs visu arsenālu (ko parasti var izdarīt sitēmās ar manu, bet bez Cooldowna).
Tālāk Minor maģijas tu vari cāstot visu laiku (reizi 30 sekundēs) kaut 10h no vietas (ja tik ilgi ilgst cīņa), taču Major maģijas tikai reizi cīņā. Tas pieļauj spēcīgu maģiju eksistenci, taču ierobežo to, ka izmanto tikai tās.

Tas atļauj to, ka mags var nodarboties ar maga funkciju (castot maģijas) visu cīņu, viņš joprojām ir viegli ievainojams un viņam jāuzmanās, lai nenogalna, taču nav kā līdz šim, mags 2/3 no cīņas sēž bez manas, bet iet klāt pretiniekam, lai kautos ar zobenu nevar jo ir palikuši 2 HP (NPC sita 7 DMG, kas manam magam ja nebūtu mančkiniskais manashield tas nozīmētu onehits, imo LARPā neviens nevienu nekad nedrīkst onehitot, jo tas nav balanss, bet overkils, tas nedod iespēju novērtēt pretinieku un atkāpties).

Arī feati imo nav jāpērk par expu, bet vienkārši par cik tur bija katrai klasei 3 feati, tu vienkārši izvēlies specializāciju. Respektīvi tu vienreiz vari dabūt vienu noteiktu featu.

Bet nu tas tā ātrumā domājot, ja nopietni pieķertos, tad varbūt domas ietu kādā citā virzienā. Es pats zinu, ka man patīk šādas lietas domāt un būtu gatavs izdomāt kādai nākotnes spēlei ja rodas vajadzība (bet tikai kaujas/leveļošanās mehāniku domāt, pārējos GM aspektus gan negribu).

Taču spēle kā jau teicu man patika, neņemiet uz sirds es vienkārši te tagad piesējos. smile.gif
Andza
Ok, mazliet izvērstāks atskats uz spēli.

Tātad tas bija 1 dienas maz PC, daudz NPC formāta LARPS, vai pat drīzāk ne LARPS, bet kaut kas, ko varētu saukt kvestošana brīvā dabā. Bija 3 GM: Es, Bembijs un Edžiņš, 6 PC: 2 komandās:

Pērļu prinča aka mana komanda:
Bards Kāsis (provocētājs)
Karotājs Mārīc (tanks un sitējs)
Burve Silva (tanks un kontrolētājs)

Ledus prinča aka Edžiņa komanda:
Jaladins
DJ
Silvestrs (tas pats komplekts: bards, sitējs un burvis)

un kaudze NPC + Pils mantzinis Dveshy, kura vadīja NPC mini-kvestus tiem brīvajā laikā.


Uzdevums katram pārtijam bija izpildīt pēc iespējas vairāk kvestus katrai no 9 rasēm, lai nopelnītu to lojalitāti. Rases bija
4 zemās: Undedi, Goblini, Priesteri un Hobiti (katram pa diviem vienkāršiem kvestiem)
3 vidējās (vajag izpildīt vismaz 3 zemos kvestus, lai pie tām tiktu): Elfi, Rūķi un Druīdi
2 augstās: (vajag izpildīt vēl klāt vismaz 2 vidējos kvestus) Dēmoni un Magi (katram pa trim grūtiem vai pagariem kvestiem)

Priecīgā kārtā spēlētāji izpildīja visus kvestus, un ledus prinča komanda uzvarēja, jo viņi bija novinnējuši par vien rasi vairāk, un mans pārtijs pirmo kvestu gobliniem bija izfeilojis, ar savu pārāk agresīvo attieksmi.

Viedoklis par pašu spēli:

Kopumā man spēle patika un es esmu augstākā mērā apmierināts ar rezultātu.
Pirmkārt, tāpēc, ka spēlei sanāca pārsteidzoši labs taimings, no ieplānotā laika (sākt 11:00 un beigt 20:00) beigās atpalikām tikai par 1 stundu, un viss spēlē tika izpildīts.

Otrkārt, tāpēc, ka bija viss pirms tam no sākuma līdz galam izdomāts un sagatavots. Lai arī kaut kādi sīkumi tapa pēdējā mirklī (teiksim poligonā 5os no rīta), kopumā viss daudzveidīgajiem kvestiem bija sagatavots laicīgi.

Treškārt, bija sajūta, ka daudzi dabūja to, ko vēlējās. Proti, mans mančkinu pārtijs pēc pilnas programmas abjūzojot spēles caurumaino sistēmu, uzveica pavisam sūras kaujas. Es vairākas reizes pirms dēmonu kvestu "elles", blenzu savā pirms tam sagatavotajā lapiņā un prātoju, novājināt vai nē monstrus, bet beigās izlēmu, ka ````, lai notiek, kas notikdams, un viņiem izdevās against all odds. Turpretī sociālākais Edžiņa pārtijs tika pie mazāk militārajiem, bet mazliet vairāk sociālākajiem un kvestīgākajiem uzdevumiem, un arī acīmredzot itin veiksmīgi tika ar tiem galā.

Ceturtkārt, levelupi un kaujas sistēma. Jā, tā bija caurumaina, nenobalansēta utt. Taču par spīti tam visam, man nebija sajūta, ka tā pieviltu. Bija situācijas, kad viss kļuva pārāk sarežģīti, un nevarēja vairs izsekot, kam tagad jānotiek un visi kliedza taimstop. Bet tik un tā paturot pamatu, un daudz ko samazinot, pieslīpējo utt. apstrādājot, manuprāt, te var iegūt aizraujošu virtuālu RPG sistēmu, kurā var būt dažnedažādi monstri ar speciālajām spējām, un pret kuriem ir interesanti cīkstēties.

Piektkārt, laikapstākļi izrādījās ideāli. Nebija pārāk liela svelme, un rīta lietusgāze, tikai padarīja gaisu svaigāku un izturamāku. Tāpat arī pats poligons, mani pilnībā apmierināja, jo bija gan glīts, gan kompakts (nebija tā, ka visi būtu pilnīgi blakus viens otram, taču nav arī jāšķērso vismaz 2 stundas).

Kādi bija mīnusi, problēmas:

Pieļauju, ka daļai jauniņo vai mazāk spēlējušo NPC nebija tik aizraujoši, jo NPC padarīšana tomēr iekļauj arī gaidīšanu, kad tiksi pie kvesta, ne tikai visu laiku aktīvu darbošanos. Tāpat arī īpašu ilglaicīgu iejušanos lomā vai atmosfēru nevarējām piedāvāt.

Protams, tā pati nenoslīpētā kaujas sistēma, un tas, ka paši tā arī nebijām paspējuši iedziļināties dažādās tās detaļās pēdējā mirklī, jo fokusējāmies uz kvestiem.

Formāts, ka 2 GM visu laiku ir kopā ar pārtiju ir ērts, taču laikam pārāk izšķērdīgs, jo rezultātā Bembijam bija jādara par daudz, mums ar Edgaru par maz.

PC īsti nebija ko darīt, kamēr viņiem tiek gatavoti NPC. Tā kā NPC gatavošana un aiziešana uz vietu, neizbēgami prasa laiku, NPC tikmēr spēle bija tādā on-hold režīmā.
Formāts, kurš izpildīs vairāk kvestus noteiktā laika posmā, ir neizbēgami negodīgs, jo ir ļoti grūti izmērīt, cik daudz laika katrs kvests prasīs, un tas rada disbalansu. Piemēram, dēmonu 3 diezgan kauslīgie kvesti izvilkās ļoti gari, jo bija pirms katra jāsavāc cilvēki, jasatērpj utt.)

Beigu beigās es esmu, es pat teiktu ļoti apmierināts ar sanākušo. Vienīgais, paliek sajūta, ka šis nebija larps, bet jau minētā jautrošanās virtuālā sistēmā brīvā dabā (kind of kā datorspēle dabā) ar daudz un dažādiem kvestiem. Man pašam ir sajūta, ka šis formāts nu jau ir pavisam pamatīgi atstrādāts, un ir zināms, ka tas funkcionē.
Taču man gribas virzību diametriāli pretējā virzienā, kuru ir tik grūti sasniegt - spēli, kurā ir gandrīz tikai PC un kas pati spēj uzturēt sevi, un kurā ir spēcīga atmosfēra, tāpēc tā ģenerē neaizmirstamas emocijas. Piemēram, tādas, kā tās, kuras es uz mirkli noķēru pašā pēdējā dēmonu kvestā. Mans pārtijs bija pagalam, un es ar dvēseļakmeni nesos prom no dēmonu pārspēka. Skrēju un skrēju, un pēkšņi izdzirdējis balsi "Taimstop" sastingu, un domās nosprieudu: "Nolāpīts! Mēs esam zaudējuši." Bet tad es atskatījos un ieraudzīju, ka pašam nemanot, esmu pāris metrus aiz dēmonu vārtiem un esmu paspējis iznesties no Nekurienes laukā. Tajā mirklī mani pārņēma spēcīgas prieka emocijas par negaidīto izglābšanos.

Pateicības
Paldies NPC komandai, kura bija nenogurstoši gatava nesties uz visām pusēm, tēlot līķus, monstrus, kurus uzveic negodīgāks PC kombinācijas, un lepnus reģentus.

Tāpat paldies PC, kuri uzņēma visu, kas pa viņiem tika mests, un pieveica uzdevumus un monstru pārspēku.

Un beigās paldies abiem centīgajiem GM partneriem. Bembijam, bez kuras gādīgās diktatūras nekas nenotiktu tik labi, organizēti un rūpīgi, un Edžiņam, kura debija GM lomā ar dažādiem jauniem un oriģināliem ar mūziku un ķīmiju saistītiem kvestiem, manuprāt, bija spoža.

Dvēselīte
+1 par NPC kvestiem. Ļoti laba ideja.
Durbals
Paldies GM-iem, paldies visiem PCiem un NePCiem. Lai kā, fun was there.
Un īpaša atzinība no manas meitiņas. Uz nākamo larpu viņu atstāt mājās diez vai būs reāli!

Kam interesē manas bildes - tikai svētdien tikšu pie labāko bilžu atlasīšanas (šobrīd 214 gab.), vai klātesošajiem ir atšķirība, kur tās ielikt?
bengalaas
Būtu labi, ja viņas nebūtu saspiestas pārāk mazas un ja viņām nebūtu virsū kaut kādi logo tipa fotki.lv (ja tāds vēl pastāv). Picasaweb ir ok smile.gif
Axa Night
CITĀTS(Durbals @ 20.08.2010 01:26) *
Kam interesē manas bildes - tikai svētdien tikšu pie labāko bilžu atlasīšanas (šobrīd 214 gab.), vai klātesošajiem ir atšķirība, kur tās ielikt?


Jā, bildes gaidām ar nepacietību smile.gif
bengalaas
Aga, joprojām gaidām smile.gif
Šī ir pamatsatura "Lo-Fi" versija. Lai skatītu pilno versiju ar papildinformāciju, formatējumu un attēliem, lūdzu, klikšķini šeit.
Invision Power Board © 2001-2017 Invision Power Services, Inc.