Sāga.
11038- 44464.
11038- 44464.
Pirms izšķirošās cīņas, ļaudīm šķita, ka nekas nekad nemainīsies. Un ja kāds būtu uzdrošinājies apgalvot, ka baltās mantijās ģērbti atbraucēji ir nāves vēstneši, par viņu smietos, lādzīgi uzsitot pa plecu. Vairākas ziemas tie tika izguldīti, ar tiem veikta mantu apmaiņa, kaut arī runas vārdos saprasties bija grūti. Neskaitāmi medalus kausi pie ugunskura kopā tukšoti. Bet Nornas bija lēmušas citādāk kārtējo vasaru pie krastiem parādoties svešinieku kuģiem, gaisā vērās jaušama nāves dvaka. Laipno tirgoņu sejas nomainītas, no milzīgo kuģu malām uz ciematu krastā nolūkojās piecdesmit akmenī kalti purni. Virs kuģu sniegbaltajām burām lidinājās tumšzils pūķis, varonīgi vēzējot savu spārnu pletumu. Aukstie asmeņi rokās nežēloja ne dvēseles, kad vīri izkāpa krastos, cērtot kaujai nesagatavotos nobijušos iedzīvotājus. Zilās, ķirzakveidīgās radības uguns elpa no zemes noslaucīja pilnīgi visu. Uz izmisīgajām žēlastības lūgšanām neviens atbildi nesaņēma, kā arī uz jautājumiem, ko iebrucēji vēlas. Plūda asinis.
Necik ilgi, pār miesnieku galvām savilkās draudīgi negaisa mākoņi.
Sākās smags lietus. Piekraste pārvērtās dūņainā klajumā, svešinieku smagās metāla kājas stiga asiņainajā, pludojošajā zemē, kas apraudāja savu bērnu likteni. Vairākas zibens liesmas triecās pret dzelzī tērpto bruņnešu stāviem; aizdegās kuģi. Atbraucēji krita panikā, cenšoties izbēgt sava likteņa. Lāsti bira pār to lūpām kā lietuslāsēs, kas krita no debesīm. Dzīvs nepalika neviens no atnācējiem, tik vien pūķa masīvais stāvs šķēla trakojošo debesu jumu. Noskatījies postažā, tas skaļi un dobji ierēcās; it kā dusmās, it kā smieklos, un pasaules miers uz mirkli ļodzījās kā zemestrīcē. Drakons piezemējās un apostīja vienīgo kareivi, kam krūtis rotāja asinssārts krusts. Vīrs bija miris. Drakona mute izviebās groteskā smaidā, un, sabradājis sava saimnieka galvaskausu, tas aizlidoja tumšzilajās tālēs.
Ikvienam bija skaidrs, ka krustotu vīru vadībā atgriezīsies vēl lielāki spēki. Šajos krastos jebkurš pārzināja iekarošanas stratēģijas. Un, ja svešiniekiem pieejamam tik spēcīgas dabas būtnes kā tie demonstrēja, bija pienācis laiks uztraukties. Vai tuvojās priekšredzētā ragnaroka?
Bet dievi pagaidām bija runājuši.
Tuvākos ciemus ātri vien apceļoja stāsts par krastmalas ciema likteni. Tika sasaukta padome, kurai bija jāpieņem smagāko lēmumu zemes pastāvēšanas vēsturē. Divas Volvas tika sūtītas uz pasaules koka galotni lūgt dieviem padomu rīcībai. Dievietes Freijas pavadībā, šamanes stājās aci pret aci ar Asgardas un Vanaheimas varenajiem. Lielākā daļa no dievu sapulcē teiktā Volvu ausīm palika mūžīgs noslēpums, bet zīmīgākos padomus Freija pārtulkoja. Cilvēkiem bija ļauts izvēlēties gaidīt Nornu nolemto likteni savā zemē, vai izvēlēties karotāju grupu, ko sūtīt prom no leduszemēm nākamības meklējumos. Lēmums izšķirtu ne tikai cilvēces, bet arī dievu eksistences likteni ko tādu, kas ikvienam liktu bijībā pārskriet tirpām pār muguru.
Pēc ilgām sarunām, strīdiem un galvassāpēm, tā krasta gudrie pieņēma otro dievu padomu. Un labākie cīnītāji no malu malām tika lūgti stāties izredzētajā uzdevumā, kuru Midgardas iedzīvotājiem uzticējuši valdošie dabas spēki.
Trīspadsmit skumjās Nornas asarām acīs noskatījās neizbēgamajā, pašu vītajā likteņu tīkla teātrī.
Par dieviem:
(Tie, kas ir pazīstami ar Skandināvu mitoloģiju, šeit uzzinās maz kā jauna)
Aesiras dievi.
Odins. Debesu simbols, Asgardas karalis, Valhallas valdnieks. Kara, nāves un gudrības dievs, viņš ir kareivis, klejotājs un burvis. Odins ir gudrības meklētājs, veicis ceļojumus caur deviņām valstībām zināšanu un dzīvesziņas meklējumos. Spējīgs ziedoties savu mērķu vārdā. Odins savas dzīves gaitā ļoti paļaujas uz sievietēm.
Odina totēmiskie dzīvnieki ir divi kraukļi un divi vilki.
Frigga. Debesu karaliene, mākoņu audēja. Zina visu dzīvo būtņu likteņus, bet klusē par tiem. Frigga ir cēlā un skaistā lēdija, cieņpilnā sieva un gādīgā māte, viņa aizsargā mājokli, sievas un bērnus.
Friggas dzīvnieki ir piekūns un zirneklis.
Tors. Tors ir ļaužu, sabiedrības, zemnieku un zemes dievs. Viņam raksturīgs ir brutāls vīrišķais spēks; liels augums un maza pašsavaldība, bet laba sirds. Tors ir arī pērkona dievs. Viens no Tora simboliem ir viņa āmurs, ar kura palīdzību dievs cīnās pret ļaunajiem spēkiem, un aizstāv cilvēkus no tiem.
Viņa dzīvnieki: kaza un lācis.
Balders. Spožais saules, gaismas un dienas dievs, Odina un Friggas dēls. Simbolizē labsirdību, mieru un mīlestību, estētismu un godīgumu.
Dzīvnieks: Briedis.
Tyrs. Kara, drosmes, godīguma, taisnīguma, kārtības un uzvaras dievība. Viņš ir īsts karotājs, simbolizējot drosmi un spēju ziedot sevi sabiedrībai. Dažādus darījumus veicot. vienmēr tika piesaukts tieši Tyrs. Viņš, gluži kā Odins, ir dievs, kas upurē sevi kāda mērķa vārdā.
Radības: Vilks un suns.
Skadi. Skadi ir ziemas un medību dieve, kura dzīvo augstu sniegotajos kalnos, mēdījot ar loku un bultām. Viņas tēvs ir milzis Tjazs. Skadi simbolizē spēcīgo sievieti, kas cīnās par sevi un savu taisnību, bet ir arī jūtīga, kaislīga un ilgojas pēc romantikas.
Sabiedrotais dzīvnieks: Vilks.
Loki. Loki ir blēdību, nedarbu, krāpšanas un negodīguma simbols. Viņš bieži apkrāpj un apmuļķo pārējos dievus un sagādā tiem nepatikšanas. Loki ir mainīgais un nenoteiktais dzīves un dabas norisēs, spēks, kas ir pēkšņs un atrisina problēmas caur negaidītām pārmaiņām. Šis dievs ir dzīvā, kustīgā enerģija dabas būtnēs.
Hela. Nāves dieviete, kas pārvalda zemāko no deviņām pasaulēm, dēvētu dievietes vārdā. Viņa ir arī zemes, dabas stihiju dieviete, bērnu aizstāve. Mirušās dvēseles nonāk viņas valstībā.
Vaniras dievi.
Freijs un Freija. Freijs skaistais vīriešu dievs ataino auglību, iekāri, kaislības, kā arī mieru, pārticību, nodošanos kādam mērķim. Freijs ir atbildīgs par spēlēm, svētkiem, precībām un jautrību. Viņa pārvaldībā ir Alfheima elfu valstība. Elfi ir atbildīgi par augiem, kokiem un meža dzīvniekiem.
Mežacūka un ērzelis ir Freija totēma dzīvnieki.
Tiek uzskatīts, ka Freija ir Odina sievišķā puse. Pamatā viņa tiek uzskatīta par mīlestības, auglības, juteklīguma dievi, tomēr Freija ir arī kara, nāves un raganību dieviete. Viņa ir gan dzīvības, gan nāves būtne. Viņa valda pār Volvu šamanisko, viedo Seidra burvestību praktizētāju zinībām un maģiju.
Kaķis un piekūns ir Freijas dzīvnieki.
Njords. Njords reprezentē jūras auglīgumu un visu to, kas tajā mīt. Viņš ir jūrnieku, zvejnieku un ceļotāju aizbildnis. Arī atjaunošanās, atdzimšanas un jauna sākuma dievs.
Visi jūras dzīvnieki ir Njorda, bet starp tiem viņš īpaši izceļ gulbi un roni.
Rana. Ja Njords ir jūras auglība, tad Rana simbolizē postošos un trakojošos ūdeņus. Ranas vārds nozīmē zādzība Šī jūras dieve ir nežēlīga, alkatīga, ķerot savus upurus ar milzīgu tīklu un novelkot tos dzelmē. Jūrasbraucēji uz kuģa parasti ņēma līdzi kādu zelta gabalu, jo uzskata, ka Ranai tas ir ļoti svēts, un tādēļ viņa mierā nesīs kuģi uz iecerēto galamērķi.
Citas dievības un nozīmīgas būtnes.
Nornas. Urda, Verdani un Skulda ir trīs māsas likteņdieves. Viņas ir pagātnes, tagadnes un nākotnes iemiesotājas. Urda simbolizē vecuma gudrību, tai ir izcila pagātnes atmiņa, Verdani ir tagadnes pieaugusī sieviete, viss zināmais pasaulē, un arī māte. Skulda, jaunava, ir viss nākamībā. Viņas seju klāj plīvurs, simbolizējot nedrošību. Tā ir Skulda, kas pārgriež dzīvības pavedienu.
Nornas ir būtnes, kas vij likteņa tīklu visām dzīvajām būtnēm, ieskaitot dievus. Nornas nerada likteni tās tikai veidoto to pēc visuma nebeidzamā likuma. Kopā ir trīspadsmit Nornas.
Filgijas. Sievišķie sargājošie gari, kas seko cilvēkam viņa dzīves laikā. Tiek uzskatīts, ka Flīgijas ir aizsaulē aizgājušo senču gari, kas gaida, lai parādītos, kad viņu aizbilstamais ir uz nāves gultas.
Volvas. Tās ir Seidra maģiju praktizējošās priesteres. Volvas vienmēr tur augstā cieņā, tās var sazināties ar dieviem un mirušajiem, un zināšanas nest uz cilvēku pasauli. Viņas ir Freijas vietnieces Midgardā. Kaujās šīs priesteres sūtīja savus garīgos totēma dzīvniekus uzbrukumā pretiniekam, novājināt to spēku un mazinot izturību, spēja iebiedēt un paralizēt pretinieka intuīciju, loģisko domāšanu.
Valkīras. Valkīras ir mazāknozīmīgas dieves, kas kalpoja Odinam un Freijas, kaujās kritušos vedot uz mirušo hallēm Valhallu un Folksvangu. Arī pati Freija ir valkīra. Arī norna Skulda, viena no likteņdievēm, ir valkīra, un, gluži kā nornas vij dzīvo būtņu liktens tīklu, valkīras vij kaujas gaitu un iznākumu.
Deviņas pasaules
Asgarda. Aesiras dievu mājvieta. Tajā mājo arī tie Vaniras dievi, kas no Vanaheimas pārcēlušies uz to Freija, Freijs un Njords. Cīņā kritušie karotāji dodas uz Asgardu, lai pievienotos Freijai un Odinam to hallēs Folksvangā un Valhallā. Uzticīgie vīri un sievas tika atkalapvienoti Friggas hallē Fensalirā.
Vanaheima. Vaniras auglības, bagātības un ražas dievu mītne. Tā ir patīkama, mierīga vieta. Vaniras dievi ir senāki par Aesiras dieviem.
Alfheima. Elfu, augu un dzīvnieku pasaule, kuru pārvalda dievs Freijs. Alfheimas elfi sargā mežus, un dažkārt ieiet arī cilvēku pasaulē, lai dejotu nakts mēnessgaismas staros.
Muspelheima. Uguns un uguns milžu karaļvalsts. Radoša un destruktīva. Muspelheimu pārvalda milzis vārdā Surts.
Midgarda. Viduszeme, tā ir cilvēku rases pasaule, un tā zeme, ko mēs pazīstam. Cilvēki nevar pārvietoties starp pasaulēm, tikai astrālo vai šamanisko ceļojumu palīdzību.
Jotunheima. Tā ir augsto kalnu zeme, kuri ir klāti sniegā un ledū, jo šī ir ledus milžu mājvieta. Milži ir bīstamas būtnes, un Aesiras lielākie ienaidnieki.
Svartalfheima. Šeit mājo tumšie elfi un troļļi, dziļi pazemē un iekš kalniem. Šīs būtnes sargā zemes apslēptos dārgumus zeltu, sudrabu, dārgakmeņus. Savu laiku viņi pavada izpētot pazemi un meklējot tos, un ir arī lieliski amatnieki. Svartalfheimieši ir ļoti viltīgi, alkatīgi un nodevīgi.
Nidavellir. Rūķu valstība, saukta arī par tumšajiem laukiem. Arī rūķi meklē un pēta zemes dzīļu bagātības. Pēc uzbūves tā ir ļoti līdzīga Svartalfheimai.
Niflheima. Šī ir aukstā ledus un miglas pasaule. Niflheimā ir dievietes Helas halle.Uz Helu dodas dvēseles, kuras mirušas no vecuma vai slimībām. Šamaņi savos astrālajos ceļojumos dodas uz Niflheimu, lai lūgtu mirušajiem padomus. Šis ir pretpols Muspelheimai.
Mazliet par spēles gaitu:
NOTA BENE! Šo stāstu neveido vēsture, bet gan mēs paši, un mūsu fantāzija
Vārds, realitātes saglabāšanas nolūkā, drīkst būt tikai senskandināvu izcelsmes. Tā var būt arī iesauka, piemēram, Rudbārdis, Vilkausis u.c.
Vecums neierobežots. Tikai atcerieties, ka jums būtu jābūt elitei. Izlasei, tātad, no labākajiem (protams, ja kāds nāks klajā ar kādu ārkārtīgi lielisku ideju kā, piemēram, desmitgadīgs, neveikls zēns, kas vienmēr iekuļas nepatikšanās, ir ārkārtīgs veiksminieks vai ar neaizstājamu intuīciju...) Jūsu izdoma vienmēr tiks novērtēta! Arī dzimumam nav nozīmes.
Izskatā var būt tikai apraksts, bet vēlams arī attēls. NB! Netiks pieļauti nekādi japāņu komiksi, lūdzu, fotogrāfijas, vai vismaz fotoreālistiskas bildes.
Par īpašajām spējām un karamākslu. Katram (izņēmums ir volva - neobligāti) ir jābūt vismaz divām īpašām spējām. Pavisam noteikti ir nepieciešamas šīs:
*Vadīšanas māksla (leadership) uzmundrināt, iedrošināt, pārliecināt, piekukuļot, izvilkt informāciju, spēja krīzes situācijā nākt klajā ar spīdošām idejām u.c.
*Kuģošana vadīt to, pēc dažādām pazīmēm noteikt debespuses.
*Kalējs salabot zobenus un citas lietas, izkalt kaut ko, vispārībā viena no nepieciešamākajām un biežāk sastopamajām spējām.
*Volva iespējams tikai vienam tēlam! Nomācošais vairākums volvu bija sievietes, jo lai veiktu seidra maģiju ir jābūt harmonijā ar sievišķo pusi. Volvai ierocis ir metāla zizlis bet nav izslēgta spēja cīnīties ar citiem ieročiem. Viņai arī būs jāuztur saziņa ar dieviem un mirušajiem. Jautājumus par to man lūdzu.
*Īpašā veiksme arī pieejams tikai vienam spēlētājam, bet ar nosacījumu, ka to var skaisti izspēlēt.
*Muzikālais talants bieži sastopams. Bungas, balss, dažādi ritma un sitaminstrumenti.
*Zaglis lavīšanās, kabatzagšana, noklausīšanās.
Un jūsu idejas papildinājumā šīm. Jo vairāk ieliksiet no sevis, jo labāk. Tādēļ arī apspriedes ATD pavedienā par starp spēlētājiem par tēliem ir pat ļoti vēlamas.
Kā pamatspējas tiek pieņemta rīkošanās ar ieročiem visiem un ar jebko. Ieroči pēc izvēles nozīmē tos divus, ar kuriem cīnīties protat vislabāk.
Anketais gaidu savā privāto ziņu kastītē.
KODS
[b]Vārds[/b]:
[b]Vecums[/b]:
[b]Izskats[/b]:
[b]Īsa biogrāfija[/b]:
[b]Neliels ieskats rakstura īpašībās[/b]:
[b]Īpašā spēja[/b]:
[b]Divi ieroči pēc izvēles[/b]:
[b]Vecums[/b]:
[b]Izskats[/b]:
[b]Īsa biogrāfija[/b]:
[b]Neliels ieskats rakstura īpašībās[/b]:
[b]Īpašā spēja[/b]:
[b]Divi ieroči pēc izvēles[/b]: