Palīdzība - Meklēt - Biedri - Kalendārs
Pilnā versija: Kaujas sistēma [MAINĪTA]
Kurbijkurne forums > Foruma spēles > Brīvdabas lomu spēles > BDLS arhīvs > 2008. gada sezona > Nolādēto Tīstoklis
valdnieks
Kaujas sistēmā iespējamas izmaiņas


Lai varētu īstenot mūsu iecerēto tēlu veidošanas, levelupu, spēju sistēmu, reālā laika kauju sistēma (kā Troļļu Naktīs) mums īsti nederēja, jo pārāk daudz Lai varētu īstenot mūsu iecerēto tēlu veidošanas, levelupu, spēju sistēmu, reālā laika kauju sistēma (kā Troļļu Naktīs) mums īsti nederēja, jo pārāk daudz kas jāizdomā ļoti ātri. Tā kā mēs nevēlamies milzīgu hack`n`slash armiju sadursmju simulāciju, bet gan klasiskus, klišejiskus RPG piedzīvojumus, izšķīrāmies izveidot unikālu, specifisku round-based kaujas sistēmu.

Tās pamatprincips ir tāds, ka jebkura cīņa notiek reālajā laikā līdz pirmajam trāpījumam. Tad cīņa apstājas un visi mierīgi var izrēķināt, cik lielu DMG kurš kuram nodarījis un kuram cik HP palicis.

Mēs esam to jau izmēģinājuši praksē un tā ir neparasta, bet interesanta un patīkama.

KAUJAS SISTĒMA

Pamatlikumi
  • Jebkura kauja norisinās reālajā laikā līdz pirmajam trāpījumam. Tad tas, kuram trāpīts (upuris), apstājas, skaļi nobļaujas „Trāpīts!” un paceļ roku gaisā. Tas, kurš izdarīja veiksmīgo trāpījumu(trāpītājs)uzreiz pēc paziņojuma skaļi nosauc DMG ar kādu iesists (piemēram, „Trīs!”).
  • Upuris tad (turot roku gaisā) izskaita, cik liels DMG viņam nodarīts, atņem to no savām dzīvībām un, kad ir gatavs atgriezties cīņā, skaļi iesaucas „Atgriežos!” un nolaiž roku.
  • Trāpītājs uzreiz pēc veiksmīgā sitiena var neapstājoties turpināt cīņu ar citiem cīnītājiem vai darīt jebko citu.
  • Tiklīdz burvis skaļi iesaucas "TEMPUS RUMPO!" un nosvilpj ar svilpi, cīņa apstājas.
Papildus kaujas regulējoši noteikumi
  • Trāpītājs var arī gaidīt, kamēr upuris izskaitīs savus hitpointus, tomēr kempošana ir aizliegta – potenciālajam uzbrucējam jāatrodas ne tuvāk kā 2 metru attālumā (lokšāvēju gadījumā – 5 metru) no upura, dodot iespēju viņam sagatavoties uzbrukumam (lokšāvējs nevar stāvēt un tēmēt ar uzvilktu loku). Upurispabrīdināt potenciālo uzbrucēju, ja tas atrodas pārāk tuvu, norādot, ka viņš neatgriezīsies cīņā, kamēr tiek kempots.
  • Upuris var skaitīt savus hitus ne ilgāk par 20 sekundēm.
  • Maldināt pārējos cīnītājus paceļot roku un saucot “Trāpīts!”, ja trāpījums nav bijis, ir aizliegts. Ja kāds tā dara, tiek pieņemts, ka trāpījums ir bijis un tiek nosaukts DMG.
  • Ja barbaram ir spēja ignorēt pirmo(s) sitienu, viņš nemaz nesauc “Trāpīts!”, bet turpina cīņu reālajā laikā neatkarīgi no sitiena DMG.
  • Skaita tikai pirmo trāpījumu. Tomēr, ja cīnītāji vienlaikus trāpa viens otram (tā sauktais double-kill), trāpījums skaitās abiem.
  • Ja burvis uzbur maģiju (t.i., izsauc time-stop), bet viņam nepietiek manas, tiek pieņemts, ka burvim tuvākais pretinieks trāpa pa burvi ar DMG.
  • Cīņa skaitās beigusies, ja 5 minūšu laikā neviens nevienam nav uzbrucis (cirtis ar zobenu, šāvis ar loku vai būris maģiju).
Pilns maģijas sistēmas apraksts: Burvja maģiju sistēma [PAPILDINĀTS]
Andza
CITĀTS
Kategoriski aizliegts nebrīdinot un sevi nepiesakot iesaistīties svešā duelī.

Kāds ir pieteikšanas formāts? "Es tev uzbrūku!" ? Vai tas jāizpilda arī, lecot no slēpņa un uzklūpot garāmejošam pārtijam?
NoTe
Pieteikšanas formāts ir izteikts brīdinājums par cīņas uzsākšanu. Lieliski der "Es tev uzbrūku!", tāpat arī der "Es tevi izaicinu uz cīņu!", "Es tevi sakapāšu gabalu gabalos!" utt. Galvenais, lai upuris saprot.

Jā, uzbrūkot no slēpņa (pārsteiguma uzbrukumos) pirms uzbrukuma ir jāpaziņo, ka Tu tagad uzbrūc.
Viesis - Aiva -
Kaut kas stipri līdzīgs jau bija reiz izmēģināts "Korsāros".

Cik atceros, galvenais iebildums bija nežēlīgi ilgās kaujas.
Sindra
CITĀTS(NoTe @ 26.05.2008 11:53) *
Pieteikšanas formāts ir izteikts brīdinājums par cīņas uzsākšanu. Lieliski der "Es tev uzbrūku!", tāpat arī der "Es tevi izaicinu uz cīņu!", "Es tevi sakapāšu gabalu gabalos!" utt. Galvenais, lai upuris saprot.

Jā, uzbrūkot no slēpņa (pārsteiguma uzbrukumos) pirms uzbrukuma ir jāpaziņo, ka Tu tagad uzbrūc.


A tas ir kaut kā dīvaini.
Spēle zaudē pārsteiguma momentu.
Un bremzēm, kuri paši nesaprot, ka viņiem uzbrūk, pasaka priekšā.
laughing.gif

AxelBladd
Lūk par kaut ko šitādu (aļa hero based) es pēdējos mēnešus esu wanderojis. Te parādās virkne problēmu. Piemēram - ko darīt ar bēgošām cilvēku grupiņām. Situācija - ņem pēdu bars ar cilvēkiem, bet vienu atstāj iepakaļus, kas uzkasās sekotāju baram. Iesit vienu reizi (vēlams vairākiem un stiprākajiem, ātrākajiem) un apstājas? Pārējie ņem pēdu tālāk grin.gif. Vai arī "es piesaku dueli visiem kas dzenas pakaļ" pagad apsēdīsimies un paskaitīsim hitus.
Kā pieteikt dueli, attālums, pieskāries? Uz tiem pašiem bēgošajiem. Kurā momentā skaitās ka pieteikts duelis? "Es piesaku dueli tam tur lielajam un spēcīgākajam", kurš vairs nedrīkst bēgt projām un mēs visi viņu draudzīgi atsitam?
Bija vēl kaut kas, bet uz sitiena nevaru atcerēties smile.gif
valdnieks
Kā jau minēju, mēs testējām sistēmu un tā principā strādāja un nemaz tik ilgi nebija. Pavisam operatīvi viss notikās.

Tas, protams, pie nosacījuma, ka kauja nav milzīga, un katrā duelī nav daudz cilvēku iesaistīts. Bet mēs jau visur esam norādījuši, ka šīs spēles mērķis ir nevis milzīgas armiju episkas cīņas un nebeidzams slaktiņš, bet klišejiski RPG piedzīvojumi. Un tur sadursmes parasti ir nelielas, pārtijs pret monstru, pārtijs pret pārtiju.

CITĀTS
Kā pieteikt dueli, attālums, pieskāries? Uz tiem pašiem bēgošajiem. Kurā momentā skaitās ka pieteikts duelis? "Es piesaku dueli tam tur lielajam un spēcīgākajam", kurš vairs nedrīkst bēgt projām un mēs visi viņu draudzīgi atsitam?


Dueli var pieteikt cik tālu gribi. Cita lieta -- reāli trāpīt tam, kuram pieteici dueli, jo viņš taču var kustēties cīņas laikā, tātad, kaut vai bēgt. Kad duelis ir sācies, tad nav obligāti jāstāv un jāklopējas. Tikai tad jārēķinās, ka tevi vajā un, ka var uzbrukt.
earnella
Man gribētos par tiem tāldarbības ieročiem sīkāk..
Tātad, es saprotu šādi: cilvēks pa gabalu izšauj no loka vai arbaleta. Ja viņš trāpa, tad tas, kam trāpīts, viņam pabļauj: "Trāpīji!"
Iestājas pauze. Attiecīgi šāvējs bļauj pretī: "Bulta +2!".
Tas, kam trāpīts, atskaita divus hitus no savējiem, pauze beidzas un cīņa turpinās.
Pareizi saprotu?
Andza
Mēs pēc Axela un DJ aicinājuma, atļāvāmies veltīt pirmo būfu treiniņu, lai patestētu šo sistēmu.

Attiecīgi apstiprinājās mūsu aizdomas, ka tai ir vairākas problēmas. Dueļos viss strādā baigi labi, turpretī barā sākas haoss, kā arī rodas situācijas, kurās viens ar garāku sitamo var apsist visus, kuriem ir sliktāks reach, lai arī cik viņiem nebūtu cilvēku pārsvars (viens ar šķēpu, nositīs simtus ar nažiem).


Attiecīgi radās ideja (šķiet, man un ar Bembija papildinājumu), ka varētu modificēt šo sistēmu.

Tātad:

Dueļos viss paliek tāpat.
Cīņā, kurā piedalās vairāki, apstājas tikai tas, kuram trāpīts un paceļ roku tai laikā gaisā (lai citi zina). Viņš ir sastindzis tikai, kamēr pats saskaita savus hitus (un konstatē, vai ir dzīvs). Tad viņš iesaucas "Atsāku", nolaiž roku un atkal piedalās cīņā. Kamēr viņš ir sastindzis, viņam nevar uzbrukt.
Vienīgā problēma ir tāda, ka, kad viņam iesit, viņam vajadzētu zināt, cik ir pretinieka demedžs. Teorētiski, trāpītājs varētu uzsaukt viņam to, kad ir trāpīts, taču nez vai viņš tobrīd gribēs par to domāt, jo viņam tikmēr virsū nāks pārējie naidnieki. Attiecīgi laikam vislabāk būtu tomēr skaļi saukt demedžu kaujoties (gluži kā spēlēs, kad Demedža cipariņi parādās virs galvas, sitot).

Vienreiz notestējām un, manuprāt, kopumā bija labāk kā vecā sistēma, vienīgais pie šīs ir nedaudz jāpiešaujas, jo ir dažiem bija tendence sastingt, trāpot pretiniekam, kas bija pilnīgi lieki.

Taču vislabāk es ieteiktu patestēt to vēl, jo mēs tikai vienu reizi laikam tā konkrēti pamēģinājām.
NoTe
Prieks, ka ir interese par šo kaujas sistēmu un Jūs esat gatavi to pat izmēģināt. Ņemsim vērā ieteikumus un izmēģināsim tos paši, kā arī skatīsim - vai un kā mainīt kaujas sistēmu, lai tā būtu piemērota daudzveidīgām situācijām. Paldies, Andzam un citiem testētājiem! Esam gatavi saņemt jaunus komentārus - lieliski, ja tie nāk no sistēmas izmēģināšanas.

CITĀTS
Tātad, es saprotu šādi: cilvēks pa gabalu izšauj no loka vai arbaleta. Ja viņš trāpa, tad tas, kam trāpīts, viņam pabļauj: "Trāpīji!"
Iestājas pauze. Attiecīgi šāvējs bļauj pretī: "Bulta +2!".
Tas, kam trāpīts, atskaita divus hitus no savējiem, pauze beidzas un cīņa turpinās.


Jā, piemērs der - vienīgi upurim pēc atskaitīšanas vēl jānokliedzas: "Turpinu cīņu!" Protams, var arī abi sanākt kopā un apspriesties klusāk, bet cīņas karstumā sasaukšanās ir ātrāk un ērtāk.
valdnieks
Jā, izklausās ļoti OK labojums, tikai mēs tur nedaudz vēl paštukosim. Gribēju piebilst, ka saprast to, cik liels pretiniekam ir DMG nav tik grūti, ņemot vērā, ka ieroča spēks tiek ilustrēts ar lentītēm. Galvenais, lai upurim ir laiks saprast un izrēķināt.
Andza
Nu tur ir nepieciešamas vēl visādas detaļas atrunāt. Piemēram, to kā tam, kurš sastinga korekti atgriezties cīņā. Piem. nebūtu forši, ja viņš līdz cīņas beigām izdomā, ka neiesaistīsies atpakaļ (droši vien vajag kaut kādu laika limitu or something). Vai arī var būt situācija, ka viņš ir sastindzis un viņam aiz muguras stāv 3 rīkļurāvēji ar atvēzētiem zobiniem, tad nez vai gribēsies postulēt savu atgriešanos šādā mirklī.
Es pieļauju, ka būtu jauki droši vien kādā mirklī sarunāt vismaz 6 cilvēkus un rūpīgi patestēt dažādas variācijas un paskatīties, kā tas strādā.
Andza
Vakar patestējām sistēmu vairāk. Kopumā mūsu jaunā variācija, manuprāt, strādā ļoti labi, ja tiek izpildīti visi nosacījumi:

1) Spēlētājam ir noteikti jāsauc arī demedžs, cērtot (pieļaujot, ka lentītes varētu nebūt gana uzskatāmas)

2) Pēc trāpījuma jāiesaucas "Stop" un jāpaceļ roka, lai demonstrētu, ka esi nostopējies

3) Jāiesaucas "Atsāku" pirms atsākšanas.

4) Jāievēro, ka nostopēties nedrīkst ilgāk par 10 sekundēm

5) Nostopēto drīkst aplenkt, taču uzbrucējiem ir jāietur noteikta distance, pirms nostopētais ir gatavs atsākt.


Mums testējot bija dažādas jukas. Piemēram, cilvēki aizmirsa, ka viņiem ir bruņas, aizmirsa saukt dažādās lietas un celt rokas gaisā. Tāpat nevarēja atšķirt mirušos no dzīvajiem. Bet es ticu, ka daļa no šīm lietām strādās labāk, jo spēlē būs lielāka nopietnības pakāpe, būs fiziski redzamas bruņas, un mirušie gulēs zemē (mums to negribējās darīt mitrās zemes dēļ).

Tā kā kopumā, ar vienu obligāto treniņu tūri (jo ar pirmo reizi spēlētāji vienkārši neiebrauksies jebkurā kaut cik komplicētā sistēmā), manuprāt, šī jaunā sistēma strādātu ļoti labi un es silti ieteiktu Tīstokļa veidotājiem to adaptēt.

Aicinu vairāk izteikties par to, kā mums gāja testēšanā citiem treniņa dalībniekiem, kuri, cik atceros kopumā atzina, ka ir fun.

P.S.

Vienīgais nezinu, kā šī variācija līmējas kopā ar burvjiem un to maģijām.
Inx
sorry, veči, bet te es laikam piekritīšu Šakālim, ka noteikti atradīsies gudrinieki powerplayeri, kas šo sistēmu spēs abusot. tāpat neticu, ka visi būs godprātīgi, jo burtiski katrā larpā ir bijuši cilvēki, kas visu uztver pārāk nopietni un viņiem ļoti ķeras pie sirds tēla iespējamais zaudējums. bet nu tie protams ir atsevišķi gadījumi, ar kuriem noteikti iespējams tikt galā.

bet pat izlasot visus Andžas postus man nav līdz galam skaidrs, kas notiks brīdī, ja nu tomēr par spīti konceptam radīsies kāda milzu kauja? the horrors of chaos...
Andza
Nu mēs sistēmu testējām 4 vs 4, kas ir itin pieklājīgs bariņš mazam LARPam, un haoss neizveidojās. Tiesa sākumā mulsums un nesaprašana bija, un tikai ar kādu trešo reizi kaut cik korekti izdevās viss, jo katrs atcerējās savus pienākumus.

Attiecīgi man ir pārliecība, ka, ja spēlētāji pirms spēles izies kaut kādu kaujas apmācību, tad viss būs ok. Ja ne, tad haoss ir noteikti sagaidāms. Un, ja tā padomā, lielā kaujā haoss būs vienalga kādā situācijā.

Tiesa es nezinu, kā tas viss izskatīsies, kad komplektā visam tiks piemesti burvji.
Lapsēns
QUOTE(Andza @ 25.06.2008 22:10) *
Attiecīgi man ir pārliecība, ka, ja spēlētāji pirms spēles izies kaut kādu kaujas apmācību, tad viss būs ok. Ja ne, tad haoss ir noteikti sagaidāms. Un, ja tā padomā, lielā kaujā haoss būs vienalga kādā situācijā.


Kādas iespējas tam, ak tādas apmācības tiks noorganizētas?

Jo vispār jau pietiek ar vienu 'nezinīti' lai nobremzētu visu kautiņu...
Andza
CITĀTS
Kādas iespējas tam, ak tādas apmācības tiks noorganizētas?

Jo vispār jau pietiek ar vienu 'nezinīti' lai nobremzētu visu kautiņu...

Nu GMiem būtu svarīgi parūpēties par to, lai šāda lieta notiktu. Tā varētu būt tāda kā kaujas sistēmas saprašanas sertifikācija, kuru neizejot nevar piedalīties, jo es piekrītu tev, ka pietiek ar vienu nezinātāju, lai diezgan pamatīgi izsistu no ierindas visu notiekošo.
Kamazs
Jā, treniņi un pirmsspēles kaujas apmācība laikam ir obligāta prasība. Pagaidām mums ir plānots rīkot spēles laikā tornamentu (cīņas arēnā labākajās romiešu tradīcijās) divās kārtās -- pirmajā vakarā, faktiski pirms spēles, lai cilvēki saprastu kā notiek kauja (un tā būtu lieliska iespēja izvingrināties ingeimā) un nākamajā vakarā -- legāls player vs player action, kurā visiem parādīt, ka tu esi uztaisījis, attīstījis viskūlāko čaru. Un ievākt balvu, protams.

aivvv/troll dream walker
hmmmm atziistu ka diezgan nozzeelojams ir fakts ka 4 gadu laikaa kamazs ir nonaacis pie sisteemas kuru pat drakonisti atmeta jau paaris gadus atpakall....



Kamazs
Kaujas sistēmas noteikumi ir būtiski mainījušies un, lai gan šī laikam vēl nav galīgā versija (*greizs skatiens uz aivvv'u un bondaronkuli*), tā ir gana aktuāla un aicinu visiem ar to iepazīties.

Praksē to var pārbaudīt būfu treniņos, katru trešdienu, Teikā.

P.S.
Kaujas atestācija visiem tagad ir obligāta, tādēļ sameklējiet laiku, lai izmēģinātu kautiņu pirms spēles.
Jaukais Aikis
Hahaha!!! Izskatās, kā fālauta sistēma. Sākas kauja, ieslēdzās kaujas režīma monitors un viss notiek pa gājieniem.
Dinaer
cik saprotu, tad cīņas ir atļautas 24/7.

kā ir ar instantkilu ?

tad arī upuris ceļ augšā roku un skaļi bļauj: "Nogalināts!" ?

jeb arī instantkils nav paredzēts?

un es šausmīgi atvainojos, ja šis jautājums, jau tika apskatīts
Kamazs
Instantkils pagaidām nav paredzēts. Pagaidām ir domāts, ka cīņas atļautas gan dienā, gan naktī. Bet mēs par to domājam, jo vietas topogrāfija ir diezgan sarežģīta un bīstama.
Viesis
instantkilu nevajag banot - LŪDZU !!!

Žaņa
Grims
Nevar nobanot to, kas nav ieviests.
Dinaer
arī neieviešana ir sava veida bans.
aivvv/troll dream walker
ai ko tur daudz rakstiit riit buussu trenninnaa ta jau pariit izmainiis xD.gif xD.gif xD.gif
earnella
Vai kaujas atestāciju būs iespējams nokārtot arī tieši pirms spēles, t.i., poligonā?
Kamazs
Domājams, ka jā. Pirms spēles/spēles sākumā paredzēts turnīrs/cīņas arēnā.

Bet tiem, kas var atrast laiku trešdienā atnākt līdz būfiem, ieteiktu to izdarīt.
Šī ir pamatsatura "Lo-Fi" versija. Lai skatītu pilno versiju ar papildinformāciju, formatējumu un attēliem, lūdzu, klikšķini šeit.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.