Palīdzība - Meklēt - Biedri - Kalendārs
Pilnā versija: LARP: Ceļš
Kurbijkurne forums > Foruma spēles > Brīvdabas lomu spēles > BDLS arhīvs > LARP: Ceļš
Lapas: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Aikis
Ievads

Tie, kas apmeklē LFFB ikmēneša sanāksmes zina, ka tiek veidota Live Action Role Playing spēle (LARP, jeb cilvēki pārģērbjas par varoņiem un skraida brīvā dabā, elpo svaigu gaisu un pa starpam iejūtas savās lomās vicinot būfotus vai nebūfotus ierošus pa gaisu). Šī spēle būs ar stingru ievirzi uz austrumu kultūras fenomena atspēli mūsu Latvijas mežos. Pareizāk, pasaule balstās uz Japāņu kultūru, t.i., samurajiem, geišām, zemniekiem, daimjo, etām, mistiskiem austrumu elementiem, šugenjām un citiem zvēriem.

Dzīve ir pierādījusi, ka vairumam no cilvēku nepatīk garlaicīga sēdēšana pie ugunskura un tērzēšana no rīta līdz vakaram. Tamdēļ šai spēlē tiks piedāvātas iespējas kā izklaidēties katrai personai, kas piedalās. Jaunas idejas tiks un tiek laipni gaidītas no aktīvākajiem spēlētājiem un tās pēc iespējas centīsies realizēt (protams paturot prātā veselā saprāta devu).

Par spēles norises vietu un laiku.

Spēle notiks Suntažos, privātā teritorijā.
Sīkāka informācija, kā arī kartes shēma un autobusu saraksts sekos pavisam drīz.

Spēles Veidotāji:
Elernass (visas viltīgās idejas no viņa)
Raivis (darbarūķis, labākais, kas mums ir!)
Sindra (Apģērbs un sievišķīgās izklaides aka Geišu pārstāve)
Urdrunir (kvesti, stāsts un laba laika pavadīšana)

Noteikumi

Iespējamās klases sakarā ar stingri noteikto kārtību austrumu sabiedrībā tiek sadalītas šādi: Zemnieks, Mūks, Samurajs, Priesteris, Ronins, Bandīts, Geiša, Maho burvis. Tirgotājs. Šīs klases ir jāsaprot drīzāk kā sociālais stāvoklis sabiedrībā, kas uzliek savas stigmas un pārbaudījumus, bet reizē paver iespējas jaunām domām un jautrai spēlei.

Vēl viens noteikums. Par drēbēm. Atkarībā no sociālā stāvokļa tiek sagaidīts apģērba krāšņums un "Dārgums". No samurajiem tiek vienkārši pieprasītas platas svārk-bikses (ja nezinat kas tas ir, prasiet Sindrai, kas atbild par apģērbu) kimono klana krāsās (piemēram ir melnas un sarkanas krāsas, kas ir vietējiem klaniem) un koka katana (bokens, jeb izliekts koka katanas atveidojums) kopā ar koka wakizaši (arī izliekts koka zobens tikai īsāks). Wakizaši var aizstāt mazs līks koka duncis. Turpretim no zemniekiem sagaidam vienkāršas drēbes (būtu labi kimono formā (kā to taisīt? vismaz maisaudums vai lētāka drēbe), tomēr ja to nu galīgi nesanāk uztaisīt tad var arī bez pastalām un kājautiem tai pašā latvju zemnieciņa paskatā ar drēbes jostu pāri viduklim sasietu mezglā bez ornamentālām zirdziņu un zalktīšu izvirtībām).

Ieroči. Sīkāk skatīt šeit

No visiem dalībniekiem tiek sagaidīta pieklājība. Necenzēti vārdi tiks izravēti saknē.

Laiks iet 1 gads - viena diena.
- Naktī ir ziema un visi var atpūsties, kur atrodas vai nosalt ziemas pārņemtajos kalnos...
- Pirms nakts no katra spēlētāja tiek savākts ēdiens.
- Lai sarežģītu situāciju, katru rītu zemniekiem tiek iedots noteikts daudzums ēdiena, kas ir atkarīgs no gada ražīguma.

Pēc atdzimšanas nav atmiņu par iepriekšējo varoni. To sauc arī par metageimingu. Sajutīsim, ravēsim saknē! LRPG ir lomu spēle brīvā dabā.
Yume
mmm, Aiki, katana ir noteikta "modeļa" vai pēc izvēles? ir kautkādas laikmeta īpatnības kas attiecās uz ieročiem un apģērbu, vai tas kas tur ir tas ir viss?
Urdrunir
Sveiki! Ņemot vērā šī brīža situāciju Brīvdabas lomu spēļu sadaļā, kur ir saradušies daudzi LARP-veidot-un-vadīt gribētāji, es domāju, ka vajadzētu nedaudz sīkāk pastāstīt par to kas ir potenciālie spēles vadītāji un kāds ir mūsu vadības stils.

Mēs visi pieci esam vadījuši galda lomu spēles un esam rīkojuši dažas mazformāta kabineta lomu spēles. Esam piedalījušies kā spēlētāji daudzos LARPos un esam vērtējuši tur esošos noteikumus un sistēmas. Spēles laikā meistarosim un spēlēsim NPC.

Mēs jau esam sastādījuši daļu no noteikumiem, izskatām vairākus spēles norises vietu variantus un mums ir diezgan skaidrs priekšstats par to, kādus spēlētājus mēs labprāt redzētu savā spēlē.

Spēles pamatvaloda ir latviešu, bet mēs esam gatavi pieņemt spēlētājus un grupas, kas runā arī krievu, angļu un vācu valodās. Spēlētāji, kas nerunā latviski, tiks informētu par nepieciešamību iepazīties ar tulku vai drīkstēs izlīdzēties ar mīmiku un zīmēm. Meistari runā daudzās valodās (daži arī japāniski).

Esam liberāli saprātīgi un to sagaidām arī no saviem spēlētājiem. Centieties izvēlēties lomu, kuru varēsiet nospēlēt. Mēs neliksim šķēršļus, ja kāds noteikti gribēs būt karotājs vai geiša. Bet, ja neprotat vicināt ieroci vai pierunāt tējnīcas apmeklētāju atstāt tur visu naudu, jūs varat nekļūt par pašu veiksmīgāko savas profesijas pārstāvi.

Mēs nepretosimies, ja kāds gribēs spēlē samaitāt dzīvi citam personāžam. No otras puses nevajadzētu citiem darīt to, ko negribi, lai dara tev. Mēs nepretosimies arī, ja citi personāža radi un draugi nolems slikteni sodīt.

Mūsu galvenais ierobežojums ir uz samurajiem. Samuraju būs nedaudz un tikai tie, kas varēs sagādāt sev ekipējumu. Pārējie ir laipni aicināti tēlot parastus karotājus, bandītus utt. Ideālā variantā tas, kurš grib būt samurajs sev savāc arī dažus sekotājus - palīgus karavīrus, zemniekus, kas viņam audzēs pārtiku, priesteri, kas viņu svētīs pirms kaujas.

Maģija būs, bet pārsvarā kā svētības, lāsti un zīlēšana. Kaujas maģija tīrā veidā nav paredzēta. Priesterburvji pirmām kārtām ir gudri padomdevēji un diplomāti.

Visbeidzot gribam no spēlētajiem pirms spēles saņemt leģendas. Ja kādam ir kāda ļoti interesanta ideja, kura nekādos noteikumos nav minēta, nāciet vien. Mēģināsim izdomāt ko ar jums darīt. Tie, kuriem nebūs leģendas, saņems daudz mazāk priekšrocību.
Aikis
Yumei:
Ja ir idejas apģērbam - saskaņo ar Amidalu vai mani. Zīmējot vai stāstot.
Katana? Ja nešaubos sporta veikalos, kas saistīti ar cīņasmākslu var atrast bokenus, kas vislabāk apraksta dotā izstrādājuma formu. No otras puses, ja taisa pats, tad ieroča izskats var arī variēt. Galu galā, katra cīņasstilam piedien viņa paša zobens.
Yume
TNX Aiki, par to zobenu, tas bija tiešo tas ko man vajadzēja zināt. Jo man ir viena laba ideja, kas tīri teorētiski ir , bet prakstiski vēl nav.. tāpēc bija jāzin vai var viņu realizēt.
Kurbads
Man patiik, izkalausaas baigi labi. Protams, manas zinaasanas par austrumu kultuuraam aprobezojas ar dazaadu maakslas filmu skatiisanos. Taadeelj liidz vasarai buus mazliet jaapastudee shitaas lietas :blink:
Kraukleenss
Shitas izklausaas taa tiiri nekas. Cik sapratu, tad nekaadas brunjas un nekas tamliidziigs nav paredzeets. ?. Un ja neskaita to, kas augstaak mineets, tad kas veel buutu nepiecieshams samurajam?
Lia'angia
Kā ar citzemju iedzīvotājiem, tirgotājiem? Ira, ja ir, kādii erobežojumi?
Teikism, es gribu spēlēt kaut kādu ķīniešu vai vjetmaniešu vai malaiziešu tirgotāju... Japāna jau gan biji diktan noslēgta, bet tomēr... E?
Aikis
Tipisks samurajs:

1. Kimono klana kraasaas (ieteicams sarunaat kraasas ieprieksh),
2. Melnas vai klana kraasu plataas svark-bikses.
3. Zobens,
4. wakizashi vai taads izliekts duncis (ierochi no koka, ieteicams bokeni) vai abi divi.
5. nekaartiigi mati, lai neizraadas eiropejiskaa frizuura (te lieti noderees vasks vai cita sastviela, garmashiem shii probleema atkriit).
6. Ieteicams nodziit baardu.
7. Par kurpeem runaajot. Var buut plikas kaajas vai getas vai sandales (sandales ir ljoti vienkaarshi uztaisiit. Ja jautaajumi - Amidalai)
8. Velme un labs priekshstats par to ko un kaa grib teelot. (buus testz! cool.gif)


To Gunta:

Par aarzemniekiem riitvakar runaasim Vadiitaaju sanaaksmee.
Andza
Spēles pasaules settings un vēsture ir kaut kur jau apskatāma vai arī taa tiks vēl tikai izlikta?
Urdrunir
CITĀTS
Teikism, es gribu spēlēt kaut kādu ķīniešu vai vjetmaniešu vai malaiziešu tirgotāju... Japāna jau gan biji diktan noslēgta, bet tomēr... E?


Vai tas tērpa, preču vai kā cita dēļ? Varbūt vari būt vietējā, kas tirgojas ar svešzemju precēm?

CITĀTS
Spēles pasaules settings un vēsture ir kaut kur jau apskatāma vai arī taa tiks vēl tikai izlikta?


Spēles setings un vēsture ir, bet nav uzrakstīta publicējamā veidā. Tā ir japāniska pasaule ar karojošiem samuraju klaniem, kuru attiecībās pēdējā laikā jaucas arī mūki.
subito
Domāju, ka tas varētu būt interesants pasākums. Kuram gadsimtam atbilst spēles laiks (gatavojot leģendu, visu Japānas vēsturi studēt tā kā negribētos)?
Aikis
CITĀTS(subito @ 25.11.2004 14:23)
Domāju, ka tas varētu būt interesants pasākums. Kuram gadsimtam atbilst spēles laiks (gatavojot leģendu, visu Japānas vēsturi studēt tā kā negribētos)?
*



Tev nebuus jaastudee visa japaanas veesture!!! grin.gif Driizaak tev ir jaapaintereseejas par samuraju filmaam, japaanas dziivesveidu un dziivesstilu. Kapec? Tadeelj, ka shii speele nav tieshi saisteiiita ar veesturiskiem faktiem. Taa ir alternatiiva japaana ar nelielu magjijas piejaukumu un citu veesturi. Galvenaa doma ir feelings un fans!


Nedaudz teorijas par teemu:

ON, NINJŌ, GIMU un GIRI.

Šie ir savstarpēji saistīti jēdzieni, kurus gandrīz neiespējami aprakstīt īsi un kodolīgi. Gimu nozīmē pienākumu atmaksāt citiem ar to pašu, ko tie darījuši tev. Giri ir pienākuma sajūta, vai saistība. Ninjō apzīmē taktiskuma sajūtu pret citiem. On ir parāds (piemēram, neatmaksāts “goda parāds”). Šie četri dzīves aspekti ir pamats tam, kā un kapēc dzīvo “labi” ļaudis senajā Japānā. Labiem cilvēkiem ir ninjō un giri sajūta; sliktiem nav.


ON
On ir, pamatnozīmē, parādsaistības no vismazākajām līdz vislielākajām. Kad kāds, veic otram pakalpojumu, aizdevumu, komplimentu, dāvanu, utt. - viņš “sniedz on” saņēmējam. Devējs tiek saukts par “on personu.” Saņēmējs nes on kā apgrūtinājumu, un saka ka viņš “valkā on.” Koncepts par dāvanas saņemšanu bez nekādām turpmākajām saistībām ir nesavietojams jēdziens Japāņa prātam; vienmēr pastāv kādas saistības. Pati nepieciešamība atmaksāt devējam on jau ir saistība.
Cilvēks var nest on no vecākiem, viņa lorda, drauga vai absolūta svešienieka. Saņemt on no kāda, kas nav augstākā statusā (vai vismaz vienlīdzīgā) veido nepatīkamu mazumvērtības sajūtu.
Cilvēks nes on no savas mātes, par visu, ko tā dāvājusi, par upuriem, ko tā nesusi, un, tiktiešām, vienkārši par to, ka tā to dzemdējusi. Ir teiciens, ka “Tikai tad, kad pats kļūsti par vecāku, tu uzzinu cik daudz tu esi parādā saviem vecākiem.” Daļēji šo on saviem vecākiem atmaksā, dodot tikpat labu (vai labāku) audzināšanu saviem bērniem.
On tāpat tiek nests pret Shōgunu, Daimjo, vai citu meistaru (piemēram skolotāju). Visi vadoņu tipi palīdz “parādot ceļu” saviem padotajiem, un on, kas tiek no viņiem saņemts ir jāatmaksā, kad tie aicina pēc palīdzības vai parādot lojalitāti viņu bērniem pēc līdera nāves, vai tamlīdzīgi.
Japāņi nemīl nest pateicību, ko nozīmē saņemtais on. Gods pieprasa, lai on tiktu vienādi atmaksāts. Ir jāiet gari ceļi lai atmaksātu on, un jo ātrāk jo labāk. On laika gaitā nesamazinās; tieši pretēji. Jo ilgāks laiks paiet, jo nozīmīgāks on paliek; ja tā var teikt, tas “uzkrāj procentus.” Ir plaši pazīstams teiciens - “Nekad neatmaksāsi kaut vienu tūkstošdaļu no on.”
Piemērs: Jauns klasiskās literatūras students pabeidz mācības Budistu templī. Students nes sava skolotāja dāvāto on par to, ka tas parādījis studentam “Ceļu”. Pēc daudziem gadiem students ir kļuvis par ietekmīgu tirgotāju. Skolotājs aizraksta tam vēstuli ar lūgumu iekārtot skolotāja dēlu darbā. Dēļ parāda (on) savam skolotājam, bijušais students, pat ja viņam nav tādas vēlēšanās, dod vislabāk apmaksāto darbu skolotāja dēlam, ko spēj piedāvāt.
Pat vienkārši komplimenti, apmainoties ar sveicieniem, ir sava veida on, kas neatgriezti, tiek nests tālāk uz saņēmēja pleciem. Tādēļ, visur pastāvošā pieklājība, kas ir tik ļot nozīmīga Japāņiem, tiek uzturēta ar labām “manierēm” (un stiprināta ar giri).
Piemēram: Gunbei ierodas pie sava drauga, Jošuro, kas nesen atveseļojies no gripas. Gunbei atnes mazu sake pudelīti un dod to Jašuro kā dāvanu. Jašuro pieklājīgi atsakās no dāvanas, sakot Gunbei, ka šāda dāvana ir pārāk dāsna tādam vīram, kā viņam. Gunbei uzstāj un Jašuro pazemīgi un pateicīgi pieņem dāvanu. Abi šai vakarā daloa sake dzērienu. Pāris dienas vēlās pie Gunbei ierodas Jašuro un atnes mazu sake pudelīti, kā dāvanu. Un rituāls sākas no jauna, šoreiz Gunbei atsakoties no dāvanas...
Ja tiek piedāvāta dāvana (vai jebkurš cits on), kas ir tik vērtīga, ka saņēmējs nespēs to atmaksāt, saņēmējs zaudē seju. Pat nezinot, dot dāvanu, ko saņēmējs nespēs atmaksāt, veido ļoti neveiklu sociālu stāvokli. Labi zinot saņēmēja nespēju atmaksāt dāvanu, nozīmē šausmīgu apvainojumu. Jebkurā gadījumā, on-devējs var kļūt par iespaidīga sarūgtinājuma avotu, nicinājuma objektu vai pat vardarbības mērķi.
Piemēram: Samurajs saņem dāvanā no sava lorda nenovērtējamu tējas tasīti Tējas Ceremonijai.Dāvana ir daudz vērtīgāka par jebko, ar ko samurajs spētu atmaksāt lordam. Rezultātā samurajs saņem uz saviem pleciem milzīgu on un viņs ir pilnīgi izsists no sliedēm. Viņš ir zaudējis seju un nu viņam ir jāatrod veids, kā nogludināt savu kaunu.
Kā var redzēt on in nāvīgi nopietns faktors Japāņu dzīvē. Tas būtu jāizmanto, kā iespēja labai lomu spēlei; varoņiem, kas saņēmuši on, būtu jādara viss, lai to atmaksātu. Izgāšanās on atmaksāt, kad parādās šāda izdevība, nozīmetu savas sejas zaudēšanu sabiedrībā.


NINJŌ
Ninjō ir līdzcietība pret citiem. Tas ir līdzīgi tam, ko rietumnieki sauc par empātiju. Kad kāds zin ninjō, viņš ņem vērā citu jūtas. Tas ietver arī paša velmes un “jūtas”, kā piemēram mīlu, labestību, utt.
Samurajs var veikt kiritsute-gomen un nogalināt zemnieku uz vietas, par jebkuru iedomātu apvainojumu. Tas ir pilnīgi legāli, bet tādejādi apzinoties ignorē ninjō; nav nekādu jūtu pret otru cilvēku. (Šādi samurajs iespējams var zaudēt godu)
Bandīti var veidot bandas lai aizsargātu tos, kurus neviens cits neaizsargā (iedomājieties Robinu Hudu vai Japāņu terminoloģijā – Ishikawu Goemon), un viņi darbosies apvienojot giri un ninjō principus. Bandītiem ir iespēja aizsargāt cilvēkus, un viņiem tā jāizmanto (giri), un viņi to dara simpatizējot nabagiem (ninjō). Šādi cilvēki ir Tokugavas perioda vadošas personas ciematos(mūsdienās tā ir Jakuza), kam patīk iedomāties sevi par Robiniem Hudiem un parasto ļaužu sargiem.
Vai tavs varonis “zin ninjō” vai nezin ir atkarīgs tikai no tevis. Nav sociālu prasību ievērot ninjō, kā tas ir saistībā ar giri. Tā vietā lai dotu likumus par ninjō, vislabāk ir atstāt to paša spēlētāja ziņā, lai tas izvērtē kādu iemeslu dēļ, ko dara, vai kāda motivācija lieke varonim darīt to vai šito; ninjō vislabāk atspoguļot, ņemot attiecīgus Talantus vai Komplikāijas un ienesot tos lomu spēlē.


GIMU
Gimu ir pienākums atmaksāt tiem kam tu nekad nevarēsi pilnībā atmaksāt. On, kas saņemts no šiem cilvēkiem ir neaptverams. Šo parādu pilnīgākā atmaksa vienmēr būs tikai daļēja un parāds mūžīgs. Gimu sevi ietver:
Chu: Pienākumu pret savu lordu, imperatoru, Shogunu.
Ko: Pienākumu pret saviem vecākiem un senčiem.
Ninmu: Pienākumu pret savu darbu.
Jebkura neveiksme noturēt gimu nozīmē zaudēt godu. Šo godu var atgūt tikai apmierinot nesasniegtā gimu nosacījumus.


GIRI
Giri, ir, vienkārši izsakoties, pienākums. Giri pieprasa ar matemātisku precizitāti parādu atmaksu (on) ; kā likums vienmēr pastāv laika limits. Giri apvieno reizē giri pret pasauli un giri pret savu vārdu.
Piemērs: Ja kāds izglābj tavu dzīvību, tu jūties saistīts ar giri lai jelkā atmaksātu glābējam. Iespējams izglābjot glābēja dzīvību, pat ja tas prasītu tavu paša.
Cīnītājs, kas turas kaujas aizmugurē un izvairas no kontakta ar ienaidnieku, cieš, zaudējot sejau, jo nav izpildījis savu pienākumu pret savu lordu (viens giri veids), kamērt viņa biedrs ārda pretinieku pirmajās rindās, izsaucot kvēlus izaicinājumus un cērtot galvas. Abi šie vīri var tikt ievēroti sabiedrībā un attiecīgi zaudēt vai iegūt godu vienlaicīgi.Vienkārši kaujoties kaujā nenesīs godu, vai to nezaudēs, jo tā ir giri izpilde pret savu lordu.
Cits giri veids ir giri pret saviem sievas radiem. Sievas radi ir “kontrakta ģimene”, un on atmaksa tiem ir giri, kamērt atmaksa saviem vecākiem ir gimu.
Kādam pateikt, ka tas “nezin savu giri”ir apvainojums. Tas netieši norāda, pamatā, uz to, ka personai nav lojalitātes izjūtas vai dēla godbijības, vai goda. Klejojoši suņi nezin giri; vīrietim tas ir jāzin!
Giri pasaulei: giri pasaulei ir atmaksa saviem biedriem, kā piemēram, pienākums pret savu lordu, ģimeni, svešiniekiem par saņemtu dāvanu, palīdzību vai citu pakalpojumu, attāliem radieniekiem (dēļ on, kas saņemts no kopējiem senčiem).
Giri savam vārdam: giri pret savu vārdu ir pienākums uzturēt savu labo vārdu un reputāciju. Šis giri sevī ietver pienākumu attīrīt savu vārdu no apvainojuma vai izgāšanās (piemēram pienākums veikt vendetu), neatdzīt nekādu saudējumu vai nevīžību (aizsargājot savu profesionālo reputāciju), izpildīt sociālos pienākumus (pieklājīgi un respektabli uzvesties, apspiest nepiedienīgus emocionālus izvirdumus, pieņemt savu stāvokli dzīvē..), palikt stoiskam, kad ciet sāpes (no ievainojuma, slāpēm, bada...)
Kā var redzēt, giri pasaulei un giri vārdam ir divas vienas un tās pašas monētas puses.
Jebkura izgāšanās izpildīt giri nozīmē goda zaudējumu un to var tikai atgūt izpildot giri nosacījumus.
Kurbads
Es piesakos pie samurajiem... sssnjaaaa!!
jautaajumi:
1. kas ir svaarkbikses?
2.kad buus tests??
3. kur var nopirkt samuraju zobenus un cik taadi maksaa?
Sindra
Svārkbikses.

Hmm... Nu tās ir tādas platas bikses, kuras velk virs parastajām kimono biksēm. Tūlīņ mēģināšu atrast kādu bildi.



Te ir bilde, kuraa redzami arii bokeni.
par bikseem. Nopeerkamas ir tumshi zilaa kraasaa un domaajams, ka speelei derees arii pirktaas veikalos. Taas maksaa aptuveni 10 Ls un shkjiet ka pirkt audumu un shuut pasham nemaz nesanaaks leetaak.

Samuraju zobens.
Spēlē ir paredzēts izmantot bokenus. Tie ir kaa katanas tikai no koka. Protams prasiiba buus, ka jaabuut apliimeetam ar sudraba folliju asmenim un veelams uz kaata arii radiit klanam atbilstoshu rakstu. Kaa tas izskataas noteikti varees redzeet kaadaa no LFFB pasaakumiem. Visticamaak janvaara pasaakumaa. Bokenus var nopirkt veikalos, kur paardod austrumu ciinju ekipeejumu. Viens shaads veikals atrodas uz Stabu ielas netaalu no kroga Sarkans uz Valdemaara ielas pusi pretii zobaarstnieciibas polikliinikai.
Bokens maksaa 10 Ls
Aikis
Samuraji smile.gif:


Jaunāks samurajs:




Mūsdienu samurajs:
Kurbads
Paldies, paldies par info...
Gribeeju tikai pateikt, ka toms Kruuzs filmaa TheLast Samurai ir baigais jampampinjs, jo ciiniities kaa samurajas nevar iemaaciities paaris meenesos, jaamaacaas visu dziivi. .(tas nu taa)
Sindra
Nu tas jau vairāk par tērpu bija domāts, ne par filmu.
Lai gan filmas noskaņai ar ne vainas, ja ņemam vērā, ka, protams, pa pāris mēnešiem par cīnītāju nekļūsi.
Svivens
Nu Toms Kruuzs filmaa Peedeejais samurajs maceeja apieties ar kavaleerista zobenu. Taakaa vinjam nevajadzeeja maaciities no nules tikai paarkvalificeeties. Taakaa shii detalja nebuut nav muljkjiigaajaa vieta shajaa filmaa.
Kaapeec samurajam nedriikst buut baarda. Graviiraas un Kurasavas fimaas shie izskataas tiiri apaugushi (nee es neprasos samurajos, vienkaarshi interesee).
Aikis
CITĀTS(Svivens @ 25.11.2004 19:26)
Kaapeec samurajam nedriikst buut baarda. Graviiraas un Kurasavas fimaas shie izskataas tiiri apaugushi (nee es neprasos samurajos, vienkaarshi interesee).
*



Var buut arii baarda. Tas nav svariigi. Svariigi ir piedaliities! smile.gif
LonleyRoad
Samuraju zobens.
Spēlē ir paredzēts izmantot bokenus. Tie ir kaa katanas tikai no koka. Protams prasiiba buus, ka jaabuut apliimeetam ar sudraba folliju asmenim un veelams uz kaata arii radiit klanam atbilstoshu rakstu.


Varbuut to bokenu var meegjinaat uztaisiit pats? Un manupraat taa ideja ar foliju neiet cauri, jo saburziita folija vairs ne tuvu neizskataas tik pievilciiga, kaa no saakuma, un vinja kritiis nost ar laiku. Labaak iesaku speeles vadiitaajiem padomaat par taadu lietu, kaa sudraba/metaala liimlenti(nezinu kaa to sauc vekalos) Vinja ir nedaudz biezaaka par foliju un pildiis savas funkcijas daudz labaak gan vizuaalajaa zinjaa, gan izturiibas zinjaa. Taadas liimlentes var nopirkt daudzos buuvmateriaalu vaikalos, piemeeram Nelss.
Sindra
Par tādu līmlenti arī domāju. Ar tādu ari tiek aplīmēti ieroči. LARP'iem.
Laikam jau tiešām par folliju dēvēt to nebija pareizi.

Un vai uztaisīt pasham bokenu izmaksās lētāk par 10 ls?
Urdrunir
Tiem, kuri grib paši taisīt ieročus, ir jāņem vērā, ka ierocim jābūt drošam. Zobenam šajā gadījumā jābūt ar noapaļotu asmens daļu, bez izteikti asa gala. Rokturos nevajadzētu iestrādāt nevajadzīgi asus priekšmetus, kas var savainot pretinieku.

Bez tam, pirms izgatavojiet savu ieroci, atcerieties, ka pirms spēles būs jānokārto ieroča lietošanas pārbaudījums. Ja taisāt ieroci, tad derētu ar to arī patrenēties droši cīnīties.
subito
Nebūtu žēl izdot 10 Ls par zobenu, tad ja tas būtu patiešām izturīgs. Ja tas salūztu pirmajā cīņā pēc kāda pamatīga bloka, būtu ļoti žēl.

Varbūt kāds zin kāda ir to stiprība? Varbūt kāds jau ir paspējis tādu verķi salauzt?

Bez tam, šobrīd man liekas, ka vienīgais, ar ko zobens labāks par iepriekšminēto koka nūju (kuras garumu organizētāji, šķiet, vismaz pagaidām nav ierobežojuši), ir tā skaistais izskats.
subito
CITĀTS(Urdrunir @ 26.11.2004 12:06)
Bez tam, pirms izgatavojiet savu ieroci, atcerieties, ka pirms spēles būs jānokārto ieroča lietošanas pārbaudījums. Ja taisāt ieroci, tad derētu ar to arī patrenēties droši cīnīties.
*


Ko nozīmē droši cīnīties? Vai jāprot apturēt cirtienu/sitienu tieši pirms pretinieka ķermeņa, tā teikt līdz pieskārienam? Nezinu, cik daudz tādu cīņas meistaru starp dalībniekiem būs?
Aiva
CITĀTS(subito @ 26.11.2004 12:17)
Ko nozīmē droši cīnīties? Vai jāprot apturēt cirtienu/sitienu tieši pirms pretinieka ķermeņa, tā teikt līdz pieskārienam? Nezinu, cik daudz tādu cīņas meistaru starp dalībniekiem būs?


Nū, lielākā daļa no tiem, kas piedalījās SLS spēlēs, Drakona Ceļā, Randomā, Ertās, Korsāros u.c. LARPos, kur tas ir obligāts nosacījums lai varētu nēsāt un lietot ieroci.

Hmm, projekts interesants, bet no tiesas vēlētos ko viarāk dzirdēt par to, kā tiks risināta problēma starp spēlētājiem kas tēlo samurajus, un spēlētājiem kas tēlo ne-samurajus. Citādi pat te dzirdams tas 'schnjakts!' noskaņojums, un negribētos, ierodoties spēlē, nomirt 'tāpat vien' jau pirmajās minūtēs...
Sindra
CITĀTS(subito @ 26.11.2004 12:13)
Nebūtu žēl izdot 10 Ls par zobenu, tad ja tas būtu patiešām izturīgs. Ja tas salūztu pirmajā cīņā pēc kāda pamatīga bloka, būtu ļoti žēl.

Varbūt kāds zin kāda ir to stiprība? Varbūt kāds jau ir paspējis tādu verķi salauzt?

Bez tam, šobrīd man liekas, ka vienīgais, ar ko zobens labāks par iepriekšminēto koka nūju (kuras garumu organizētāji, šķiet, vismaz pagaidām nav ierobežojuši), ir tā skaistais izskats.
*



Bokeni tiek izmantoti sporta vajadzībām.
Ar tiem trennējas aikido audzēkņi.

Es nevaru iedomāties ar kādu spēku jāsit, lai bokenu salauztu.

Vai Tu esi kādreiz redzējis kā bokens izskatās un turējis to rokā?
subito
CITĀTS(Amidala @ 26.11.2004 12:32)
Vai Tu esi kādreiz redzējis kā bokens izskatās un turējis to rokā?
*


Kā izskatās, esmu redzējis, turējis rokā - nē. Nezinu, kā notiek Aikido treniņi, bet pieļauju, ka tur pret bokeniem izturas ārkārtīgi saudzīgi.
Sindra
Ja Tu rīt atnāktu uz LFFB pasākumu es varētu atnest pačamdīt..

Un treniņos nemaz tik saudzīgi pret bokeniem neizturas.
Pirmkārt jau pareizs sitiens skaitās tikai tad, kad zobens nosvilpj kustībā. Un lai zobens svilptu tas ir jākustina strauji un spēcīgi.

Drīzāk LARP'os zobeniem tiek nodarīts mazāks posts, jo tomēr visi rīkojas prātīgi, lai nesavainotu viens otru.
subito
CITĀTS(Amidala @ 26.11.2004 12:38)
Ja Tu rīt atnāktu uz LFFB pasākumu es varētu atnest pačamdīt..
*


Cikos un kur tas notiek? Nekad neesmu bijis nevienā LFFB pasākumā. Hm, šitais jau laikam neatbilst pavediena virsrakstam.




Izlasīju rediģējumu, un Tavi vārdi mani pārliecināja par bokena izturību, tāpēc negribētu, lai Tev būtu sevi jāapgrūtina ar zobena nešanu.
Aikis
CITĀTS(Aiva @ 26.11.2004 12:26)
Citādi pat te dzirdams tas 'schnjakts!' noskaņojums, un negribētos, ierodoties spēlē, nomirt 'tāpat vien' jau pirmajās minūtēs...


Nu šo problēma ir atrisināta.
Gan ar to, ka shii nav kariņa spēle (nav arī domāta sēdmaņu patusēšanās), gan ar vietējo samuraju, klanu pārstāvju (likuma sargu un uzturētāju), skaita ierobežošanu. Tas nozīmē, ka tikai labākie no labākajiem būs vietējie samuraji. Tā sakot, atbilstošāk sagatavojušies dalībnieki, kuriem nav kompleksu spēlēt savu lomu. Turpretim, pārējie, kas neietilpst "samurajos" var būt roninu, ji-samurjau, ashagiru (ciiniitaaju zemnieku) rindaas. Arī zemnieks nav nespeejnieks. Pie tam jāatceras, ka samurajs bez zemniekiem nav nekas, tādēļ arī, ja kāds grib spēlēt samuraju viņam būtu jāsavāc zemnieki, kas taisa viņam ēst. Iespējams, vislabākais risinājums būtu to izdarīt pirms spēles.
Visi kas nav oficiāli samurajii nedrīgst citiem taisīt "kiricugomen", bet viņi to var. Visādi psihi ir staigājuši pa zemi un pa fantāziju. Ar to rēķinoties spēle paliek tikai interesantāka. Tomēr ja kāds tāds to mēģina darīt, par to viņiem ar nūjām var sasist pa hitiem (pēc iespējas pa speelei un pa dziivei nenogalinot).

Ceru, ka atbildēju uz tavu jautājumu.
Elernass
Nu jaa... bokeni vispaar ir diezgan izturiigi. Lai to salauztu kaujaa ir jaasit ar ljoti lielu speeku. Tieshaam LJOTI speeciigi. Taa lomu speeles kaujaa sist nebuutu ieteicams, ja tas pat ir iespeejams.

Aiva: A kur tu saskati probleemu starp samurajiem un ne-samurajiem? Pirmkaart, kaa jau tika mineets, samuraju nebuus daudz un lai par taadu kljuutu buus zinaams "face control" (pamatzinaashanu paarbaude). Otrkaart, samurajs nedriikst vienkaarshi taapat kaadu slepkavot, jo vinam pasham ir savi pienaakumi un kodekss peec kaa jaavadaas un samurajs arii nav pashpietiekams speeleetaajs - vins ir zinaamaa meeraa atkariigs no, piemeeram, zemnieka. Bez zemnieka sagaadaataas paartikas vins vienkaarsi nomirs badaa.
Sindra
CITĀTS(subito @ 26.11.2004 12:43)
Cikos un kur tas notiek? Nekad neesmu bijis nevienā LFFB pasākumā. Hm, šitais jau laikam neatbilst pavediena virsrakstam.
*



LFFB pasākums notiek Akadēmiskajā bibliotēkā, kura atrodas Rūpniecības ielā 10
Sākums 12.00 un pasākums notiek bibliotēkas zālē, kura atrodas otrajā stāvā.

Tur arī varēs iepazīties ar Samuraju spēles GM komandu un arī uzdot interesējošos jautājumus klātienē.

man nav grūti atnest.
Es dzīvoju ļoti tuvu Akadēmiskajai bibliotēkai.
Aiva
CITĀTS(Aikis @ 26.11.2004 12:43)
CITĀTS(Aiva @ 26.11.2004 12:26)
Citādi pat te dzirdams tas 'schnjakts!' noskaņojums, un negribētos, ierodoties spēlē, nomirt 'tāpat vien' jau pirmajās minūtēs...


Nu šo problēma ir atrisināta.
Gan ar to, ka shii nav kariņa spēle (nav arī domāta sēdmaņu patusēšanās), gan ar vietējo samuraju, klanu pārstāvju (likuma sargu un uzturētāju), skaita ierobežošanu. Tas nozīmē, ka tikai labākie no labākajiem būs vietējie samuraji. Tā sakot, atbilstošāk sagatavojušies dalībnieki, kuriem nav kompleksu spēlēt savu lomu. Turpretim, pārējie, kas neietilpst "samurajos" var būt roninu, ji-samurjau, ashagiru (ciiniitaaju zemnieku) rindaas. Arī zemnieks nav nespeejnieks. Pie tam jāatceras, ka samurajs bez zemniekiem nav nekas, tādēļ arī, ja kāds grib spēlēt samuraju viņam būtu jāsavāc zemnieki, kas taisa viņam ēst. Iespējams, vislabākais risinājums būtu to izdarīt pirms spēles.
Visi kas nav oficiāli samurajii nedrīgst citiem taisīt "kiricugomen", bet viņi to var. Visādi psihi ir staigājuši pa zemi un pa fantāziju. Ar to rēķinoties spēle paliek tikai interesantāka. Tomēr ja kāds tāds to mēģina darīt, par to viņiem ar nūjām var sasist pa hitiem (pēc iespējas pa speelei un pa dziivei nenogalinot).

Ceru, ka atbildēju uz tavu jautājumu.


Jā, mazliet skaidrāk palika gan.

Ar trakajiem nāksies vien sadzīvot, toties skaidrs, ka komanda jāmeklē un jau laikus. Jo vairāk spēle atbildīs japāņu garam - ka augstākais sods ir izstumšana ārpus kolektīva.

CITĀTS
Aiva: A kur tu saskati probleemu starp samurajiem un ne-samurajiem? Pirmkaart, kaa jau tika mineets, samuraju nebuus daudz un lai par taadu kljuutu buus zinaams "face control" (pamatzinaashanu paarbaude). Otrkaart, samurajs nedriikst vienkaarshi taapat kaadu slepkavot, jo vinam pasham ir savi pienaakumi un kodekss peec kaa jaavadaas un samurajs arii nav pashpietiekams speeleetaajs - vins ir zinaamaa meeraa atkariigs no, piemeeram, zemnieka. Bez zemnieka sagaadaataas paartikas vins vienkaarsi nomirs badaa.


Negribētos, ka atkārtojas kļūda Korsāros - ka ja tu neesi kruts pa dzīvei spēle nav īpaša izklaide. Jo īpaši, ja esi salīdzis par strādnieku krogā.

Vēl pāris jautājumi - kā sīkāk izpaudīsies tā zemnieku pārtikas ražošana un pārējo atkarība no tā? Patlaban Sanktuārijā kā reiz smagi apspriež dažādus ekonomikas modeļus LARPos, viedokļi interesanti, gan par čipobolu spriež, gan par naudu, gan par to, kur naudu tērēt.

Vai nebūs tā, ka atnāks viens ronins, paņems koku no zemnieka, piedraudējis ar zobenu, atnāks otrs, tad atnāks samurajs paņems pēdējo zemnieku rīsa koku, un lai zemnieks mirst badā?

Kā vispār ar tiem koku čipiem būs? Teiksim, minētajā piemērā, ja samurajs, uzzinājis par laupīšanu, atnāks un atsitīs to roninu, kur paliks ronina paņemtais koku?
Aikis
CITĀTS(Aiva @ 26.11.2004 12:54)
Jā, mazliet skaidrāk palika gan.

Ar trakajiem nāksies vien sadzīvot, toties skaidrs, ka komanda jāmeklē un jau laikus. Jo vairāk spēle atbildīs japāņu garam - ka augstākais sods ir izstumšana ārpus kolektīva.
*


Nekautrējies, ja kas nav skaidrs jautā. Tādēļ šis pavediens forumā ir ticis izveidots, lai atbildētu uz jautājumiem jau laikus.

Par izstumšanu no kolektīva tev taisnība. Tomēr mēs visi zinam, ka lielā kolektīvā ir šīs fantastiskās iekšējās ķildas un strīdi, kas padara dzīvi tik interesantu. Šīs politiskās spēlītas par grupas vadoni, šīs neticamās izdarības lai iegūtu varu, savu grēku slēpšana un mēģinājumi ar darbiem pierādīt sevi citu acīs... tas viss ir tika daļa no aizberga! smile.gif
Kraukleenss
eemz cerams, ka katram klanam buus savas domineejoshaas kraasas, jo, lia nesanaak taa, ka pa lielu attaalumu tu neko nevari pateikt. un vispaar taadus kaa sleegtos klanus/frakcijas varees veidot? smile.gif

varbuut ka buushu kur palaidis ko garaam, bet kaa buus vispaar ar speeleetaaju atdzimshanas metodeem?
Andza
Ja nemaldos, tradicionaalais variants - kad esi pavisam, pavisam miris, jaaveido jauns charaakters. Taa kaa dziiviibu jaapiesarga.
Elernass
Jaa. Mirushajiem chariem buus iespeeja, no paareejaas speeles vietas norobezhotaa laukumaa, atpuusties, paardomaat dziivi un izveidot jaunu personaazhu.
Aikis
CITĀTS(Andza Arrdh @ 26.11.2004 13:20)
Ja nemaldos, tradicionaalais variants - kad esi pavisam, pavisam miris, jaaveido jauns charaakters. Taa kaa dziiviibu jaapiesarga.
*


Jā šāds variants mūsuprāt stimulē lomu spēles un palīdz sajust feeingu. Cilvēks vairs neprātīgi nemetīsies cīnīties par neko, jo nāksies samērot to, kas ir sasniegts ar to, ko viņš zaudēs. Tai pat laikā kaujas notiks pārdomātāk un uzmanīgāk.. kā dzīvē. Protams psihi paliek psihi un ar tiem ir grūts cīnīties.

par krāsām. Jā ir doma, ka būs vietējie melnie un sarkanie.
Kurbads
cik es saprotu buus arii sjoguni, kuriem kalpos samuraji un samuraji buus sarkanie un melnie .... hmmmz, ok(pagaidaam es pie samurajiem wink.gif ), bet kas notiek ar roniniem un bandiitiem. KKaa gribas vairaak info par kaartaam utt.(tiesi peec speeles motiiviem)
Urdrunir
CITĀTS
Vai nebūs tā, ka atnāks viens ronins, paņems koku no zemnieka, piedraudējis ar zobenu, atnāks otrs, tad atnāks samurajs paņems pēdējo zemnieku rīsa koku, un lai zemnieks mirst badā?


Doma ir, ka tikai zemnieki ražo pārtiku. Katrā spēles ciklā (reizi dienā) viņi saņem ražu no lauka. Tās lielums ir atkarīgs no zemnieka līmeņa un dažiem blakus apstākļiem. Visiem spēlētājiem ik pēc noteikta laika (reizi dienā) meistariem jānodod pārtikas čips, kas nozīmē, ka viņi visu šo spēles laiku ir bijuši puslīdz paēduši. Ja kāds ēdiena čipu nevar nodot, tad viņam draud veselības problēmas un pat iespējama personāža nāve. Pārējām klasēm būs jāmēģina pārtika no zemiekiem iegūt viņiem pieņemamā veidā.

Meistari tiešā veidā neierobežos iespēju, ka zemnieks nomirst badā, jo visādi laupītāji viņam ir atņēmuši pēdējo sauju rīsu. Mēs iedrošinām zemniekus rūpēties, lai viņiem nebūtu jāmirst badā. Melojiet bandītiem, slēpiet pārtiku, sarunājiet apsargu samuraju, pieprasiet svētību no šugeņjas, lai ir lielāka raža.

Samurajiem būtu jārūpējas, lai viņa zemnieki būtu laimīgi un ražotu arvien vairāk pārtikas. Ja viņi to nevar nodrošināt, tad zemniekam ir tiesības nesadarboties ar samuraju, bēgt mežā vai pat kļūt par laupītāju un atņemt pārtiku citiem zemniekiem. Tikai atcerieties, ka tas grauj ierasto pasaules kārtību.

Spēles meistari var apsolīt, ka gadījumā, kad ar samurajiem neko nevarēs sarunāt, mēs šad tad piedāvāsim kādu NPC, kas jums palīdzēs, vai atsūtīsim kvestā kādu kalnu kazu, ko apēst. Taču uz šo nevajadzētu 100% paļauties. Vispirms zemniekam jācenšas izdīkt aizsardzība no līdzspēlētājiem.
Kedriks
Esmu piedalījies vairākās brīvdabas spēlēs ar šāda tipa ekonomiku. Nu vismaz personīgi man viņa nekādu pārāk lielu prieku neizraisīja un daudzos citos arī.

Ir jārēķinās ar vairākām lietām - praktiski viens cilvēks no komandas, parasti kapteinis, būs spiests pavadīt visu savu brīvo laiku kalkulējot ienākumus un izdevumus, lai komanda neapsprāgtu badā. Viņš protams, par to lietu būs stāvā sajūsmā. devil.gif

Otrkart, ka noteikots "ciklos" jāsadabū zināms daudzums"pārtikas", tas spēli padara par izmisīgu ņemšanos no sērijas "kurš pirmais dabūs pārtikas čipus" un nekam citam īpaši daudz laika neatliek. wacko_a.gif

Treškārt - neizbēgamas kļūst situācijas, kad GM-iem nākas "atcelt" vienu otru notikumu, jo lūk, viena no iesaistītajām pusēm nav ieprikšējā ciklā nodevusi pārtiku un tāpēc jau skaitās ir "nomirusi". huh.gif
Urdrunir
Es novērojis dažus ekonomikas modeļus un dzirdējis par citiem. Mēs ceram izvairīties no kāzusiem, maksimāli vienkāršojot visu to ēšanas padarīšanu.

Pirmkārt, šobrīd plānots, ka nakts būs ar daļēji ierobežotu kaujas darbību. Paredzams, ka daļa cilvēku gribēs gulēt, daļa sēdēt drošās slēptuvēs. Mēs tad arī domājām, pirms nakts miera palūgt visus "paēst". Līdz ar to tā neskaidrība ar it kā mirušiem uzbrucējiem tiks minimizēta.

Otrkārt, komandas kapteinim par saviem ļaudīm nav obligāti jārūpējas. Viņš drīkst tos atstāt novārtā. Protams, kapteinim būs izdevīgāk, ja viņa attīstītie ļaudis paliktu pie dzīvības. Šobrīd ir plānots, ka iesācējs zemnieks var pabarot sevi un vēl 4 ļaudis. Ar dažiem zemniekiem vajadzētu pietikt, lai komanda rāmi eksistētu. Tad, nu, samurajus spēlēt gribētāji jau tiek brīdināti no paša sākuma, lai apgādājas ar līdzgaitniekiem, kas var viņus apgādāt ar pārtiku. Kas attiecas uz laupītājiem, tad samurajam jau tāds darbs - neļaut aplaupīt viņa ļaudis.
Silvestrs
Tāk man jautājums par tiem bokeniem, Latvijā var nopirkt bokenus ar gardi??? (ja ne tad dabūšu citur). Un kā ir ar katanām, ar tām bruņojās visi kam nebija slinkums vai tikai samuraji un vai samurajam padotajos (vai vismaz kārtu zemākajos sabiedrotajos) var būt cits samurajs??
Urdrunir
Jā, Latvijā bokenu var nopirkt ar plastmasas gardi.

Jā, samurajam var būt padotais samurajs. Samurajiem taču ir ģimene. Tas varētu būt kāds radinieks,- brālis, dēls, sieva, meita vai kas cits.

Katana spēlē ir domāta kā samuraja un ronina atšķirības zīme. Pārējiem nevajadzētu aizrauties ar katanu nēsāšanu. Samuraji par tādu rīcību drīkstēs apvainoties un, piemēram, izsaukt grēkāzi uz dueli.
Sindra
Geishas vareetu teerpties aptuveni shaadaa kimono, bet nu protams ir iespeejamas variaacijas. iespeejams, ka nav nepiecieshamas tik garas piedurknes, bet nu saprotiet, ka arii sarezgjiitais geishu obi nav obligāta prasība.



Par geišām vispār.
Geišas ir izklaidētājas. Viņas spēles laikā dzīvojas tējas namiņā ievilina un izklaidē tur apmeklētājus. Ar stāstiem, dziesmām, dejām, tējas ceremonijām un citām interesantām lietām. Geišas mērķis: panākt, lai klients jūtas labi un grib palikt tējas namiņā pēc iespējas ilgāk un līdz ar to notērē arvien vairāk naudu. tas tā īsumā.
Kādā no nākamā gada LFFB pasākumiem būs arī maza lekcija par geišām.
Aiva
Vai šie piemēri nebūtu tuvāki spēles garam?
http://www.martialartsmart.net/95sx002s.html
subito
Iespējams, ka es kādam tūlīt riktīgi samaitāšu garastāvokli vai sakritīšu uz nerviem (jau iepriekš atvainojos par savu uzvedību), tomēr man radās pāris jautājumi (Kā teica kāds ķīniešu gudrais: "Pajautāt - mirkļa kauns, nezināt - mūža kauns."):

Varbūt kāds, lūdzu, varētu pakomentēt tai Aivara bildē redzamo mūku izskatus!

Šķiet, šo matus par gariem nenosaukt, tātad vai spēlē būs vieta arī cilvēkiem, kas līdz vasarai tomēr nebūs ataudzējuši galvas dabisko rotājumu?

Vai mūku apģērba krāsa drīkst būt arī, teiksim, balta vai tam obligāti jābūt vai nu šaoliņ mūku tērpu krāsā (oranžā), vai arī pelēcīgi zilā krāsā?

Karstā vasaras dienā biezie kājauti varētu būt diezgan apgrūtinoši. Varbūt bez tiem var arī iztikt?

Mūkiem kājās nav sandaļu, kas ir pretrunā ar šai pavedienā iepriekšrakstīto informāciju par apaviem. Varbūt tad arī šajā ziņā pieļaujamas atkāpes?

Visbeidzot, var jau būt, ka es savās asociācijās smagi kļūdos, bet man nez kāpēc šitie mūki ar Japānu nekādi nesaistās, drīzāk gan ar Ķīnu. smile.gif
Elernass
Vienmeer prieks atbildeet uz jautaajumiem grin.gif

Prasiibas pret frizuuru: nevienam netiek prasiits izaudzeet garus matus vai, tieshi otraadi, obligaati nogriezt garos matus, tikai, lai piedaliitos speelee. Prasiibas pret matiem ir visai liberaalas (cik es zinu, tad taadu praktiski nav). Nevajadzeetu, protams, panku frizuuru ar lillaa matiem un tamliidziigus paarspiileejumus (super kaartiigas frizuuras ar celinjiem), bet citaadu prasiibu nav.

Muuku teerpa kraasa var buut arii balta, peleeka utt...

Bez bieziem kaajautiem var iztikt.

Par teerpa detaljaam (zandales, ne zandales; peleeka vai balta teerpa kraasa; ar vai bez kaajautiem) var vienoties, jo mees pashi zinam cik daargi un laikietilpiigi ir uzkonstrueet +/- autentiski izskatoshos teerpus. Taapeec zinaamas atkaapes ir pielaujamas.

Manupraat gan Evijas ievietotais geishas teerps, gan muuku teerpi ir ideaals, kam jaacenshaas tuvoties, bet es domaaju, ka to sasniegt nebuus iespeejams un taada arii nav prasiiba no speeleetaajiem. Ir prasiiba peec daudz maz settingam adekvaatiem teerpiem, nevis "preciizi taadiem, kaa uz bildes".

Kaa jau tika mineets, tad vienaa no naakamajiem LFFB pasaakumiem buus atseviskja lekcija par shii LARP'a teerpiem.
Aikis
Piebilde: Ir internets, tajā ir neskaitāmas variācijas par tēmu. Ja kaut kas iekrīt acīs un patīk - lūdzu, citādi ir dots vairāk vai mazāk standarts pie kura ir ieteicams pieturēties. Ir dotās tā sakot vadlīnijas pēc kurām veidot kaut ko savu - neatkārtojamu.
Šī ir pamatsatura "Lo-Fi" versija. Lai skatītu pilno versiju ar papildinformāciju, formatējumu un attēliem, lūdzu, klikšķini šeit.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.