- Bella! Ei, kaimiņien! Nu met taču to adatu pie malas! Tu uz tirgu šodien netaisies? Es dzirdēju, ka esot ieradies kāds tirgotājs no Mušhadas ar tāāādiem audumiem!
- Sveika, sveika, kaimiņien. Ak tad audumi, ko? Es nezinu, laika nemaz nav – vai tu dzirdēji, ka drīz ieradīšoties kaut kāds pārbaudītājs no pašas Hemmas! Laikam beidzot līdz galvaspilsētai ir nonākušas ziņas par mūsu vietvalža garajiem nagiem! Un tad nu nodokļu ievācēji ņemas kā traki, un man vēl jāpārdod vismaz divi krekli, lai es varētu samaksāt par savu bodīti!
- Nu, nu, tev jau rokas kā atspoles šaudās, gan paspēsi. Es redzēju, ka no rīta pa pilsētas vārtiem ienāca arī viens elfu tirgotājs, varbūt būs kādas rotas atvestas! Ejam nu! Pie viena aizstaigāsim uz templi, noskaitīsim kādu lūgsnu dievietei.
- Elfs, tu saki? Nu jā, bet viņu rotas jau ir tik dārgas – ja es visus nodokļus samaksāšu, man galīgi vairs naudas nebūs...
- Nu bet tak iegrūd tam nodokļu ievācējam kādu zosi, gan ja viņš piemiegs acis, ka kādu sudraba gabalu trūkst! Es tā vienmēr daru, un re – i viņš paēdis, i mans veikals vaļā!
- Tā jau ir gan, bet man kaut kā sirdsapziņa neļauj. Es taču, galu galā, neesmu valsts ierēdnis, lai varētu atļauties bez baiļu kukuļus dot!
- Ne tu pirmā, ne pēdējā, kaimiņien! Galu galā, vai tad ziedojumi Falekai nav kukuļi dievietei, lai mums labāk iet, ko?
- Ei nu, baidies Mātes dusmu, šitā runādama! Nu labs ir, aizstaigāsim ar līdz tam tirgum. Ja jau tu saki, ka audumi no Mušhadas – man tīri vai derētu kāda jauna kleita, droši vien, ka tam pārbaudītājam par godu vietvaldis svētkus rīkos!
- Nu tad beidzot dzirdu prātīgu valodu!
Izraksts no Eukumēnas valstu līgas Ziemeļvalstu universitātes Ģeogrāfijas fakultātes topošā mācību līdzekļa „Ališara. Ģeogrāfija, politika un ekonomija”.
”3. Uvaisas raksturojums ar īsu ieskatu vēsturē.
Uvaisa atrodas Ališaras ziemeļrietumu daļā, starp divām samērā augstu kalnu sistēmām – Zaļajiem kalniem valsts dienvidos un Klusajiem kalniem Ziemeļos. Uvaisas rietumu robeža iet gar Rietu okeāna Dziļo līci, kurā atrodas vairākas nozīmīgas tirdzniecības ostas. Nozīmīgākās Uvaisas kaimiņvalstis un tirdzniecības partneri ir Veihe, Ruzanna un Ibsara, kas ir īpaši nozīmīga starptautiskajā tirgū nesen atklāto tarpas atradņu dēļ. Uvaisā ir labi attīstīta lopkopība, jo lielāko valsts daļu aizņem samērā auglīgas lauksaimniecībā izmantojamas zemes. Valsts galvenās eksportpreces ir gaļa, dzelzsrūda un dzelzs izstrādājumi.
Uvaisa tiek ierindota pie tām ziemeļu pierobežu zemēm, kas joprojām eksistē agrīnās tehniskā revolūcijas sākuma stadijā ar feodālo attiecību iezīmēm sabiedrībā. Valsti pārvalda uz pieciem gadiem lordu palātas ieceltais Lords protektors, šobrīd jau otro piecgadi valda hercogs Stenlijs. Valsts ir sadalīta deviņās provincēs, kuras pārvalda vietvalži. Valsts austrumu reģionos vēl joprojām ir saglabājusies dzimtbūtniecība, bet rietumos tā jau ir atcelta, un šī valsts daļa ir tehnoloģiskāk noskaņota. Tomēr to tomēr nevar pielīdzināt Eukumenas valstu līgai. Maradu kopienas pārstāvji ziņo, ka galvenais šķērslis ātrai attīstībai ir joprojām valdošais maģisko rasu īpatsvars šais zemēs. Viņi ziņo, ka visi mēģinājumi modernizēt apkārtni ir izgāzušies, jo visas tehnoloģiskās iekārtas ir vai nu izgājušas no ierindas vai arī vispār atteikušās darboties.
Uvaisā atrodas vietējā reģiona lielākā Maradu kopiena – Mirida, tās centrs ir Mirida dzīle, kas atrodas Uvaisas ziemeļos, Klusajos kalnos. Šai reģionā ir samērā liela elfu diaspora, kas koncentrējās ap Gadiras cietoksni Zaļajos kalnos. Vienīgais mierinājums ir to skaita mazākums citu rasu vidū, kas radies nepārtraukto elfu un maradu bruņoto konfliktu rezultātā pēdējo 600 gadu laikā. Šim konfliktiem ir arī negatīvā puse, jo būtiski ir samazinājies pašu maradu skaits, kas tuvojas kritiski zemai atzīmei. Pēdējā laikā elfu un maradu attiecības ir atkal saasinājušās, jo elfi nesen pārpirka kādu izdevīgu dzelzsrūdas raktuvju izmantošanu kaimiņu valstī Ibsarā no to īpašnieces, atstājot maradus bez vienām no lielākajām dzelzsrūda ieguvēm šajā kalnu sistēmā.
Bez elfiem šai reģionā lielu vara un ietekme ir Farras markas vampīriem, jo Farras markas īpašumos ir vienīgie akmensozolu meži, kas šajā valstī izmantoti māju celtniecībā. Atšķirībā no civilizētākām zemēm, Uvaisā vampīri atklātībā parādās gandrīz tikai ar saviem miesassargiem – vilkačiem, kas briesmu gadījumā transformējas kaujas formā.
3.5. Varmes province
Varmes province nosaukumu ir ņēmusi no savas galvaspilsētas, to pārvalda vietvaldis sers Redigars. Runā, ka vietvaldis ir tik korumpēts, ka pieļauj gandrīz visu. Protams, par attiecīgu, un ne jau mazu samaksu. Vietējie kārtības uzraugi neatpaliek no sava darba devēja. Rezultātā šajā provincē ļoti liela ietekme ir maradiem, jo to banka ir spēcīgāka un bagātāka, kā vampīru bankas filiāle. Kaut gan vampīri pēdējā laikā veiksmīgi cenšas nostiprināt savas pozīcijas, piedāvājot izdevīgākus kredītu noteikumus. Vispār šajā pierobežas provincē ir procentuāli daudz citu rasu pārstāvju.
Varmes pilsēta ir sadalīta divās daļās, vienā daļā mīt maģijas piekritēji (tur atrodas vampīru banka, tempļi un slimnīca), otrā daļā dzīvo tehniski noskaņotie, kā arī maradu pārstāvji. Tā kā maradu kopiena šai provincē nav pārāk daudzskaitlīga, viņi pārsvarā nodarbojas ar tirdzniecību un personu apsargāšanu.
Varmes pilsēta ir radusies divu tirdzniecības traktu krustpunktā – viens ved no zaļo kalnu pārejas, agrāk šo traktu pārsvarā izmantoja rūķi, bet pēdējā laikā arī citi Ibsaras, Ruzannas un pat Mušhadas tirgotāji. Otrs ceļš ved no Sennes, Dziļā līča otrās lielākās ostas pilsētas. Pilsētas apkaimes nav pārāk labi piemērotas lauksaimniecībai, jo atrodas kalnu pakājē, tādēļ pārtika lielākoties tiek ievesta no citām provincēm.
Netālu no Varmes pilsētas atrodas neliela elfu kopiena. Pēdējā laikā elfi sāk iegūt aizvien lielāku ekonomisko nozīmi, jo dažu veiksmīgu līgumu rezultātā ir ieguvuši bagātīgas dzelzsrūdas raktuves izmantošanas iespējas un, kas ir vēl svarīgāk – piekļuvi tarpas rūdai Ibsarā.
Pilsētai diametrāli pretējā pusē atrodas vampīru īpašumi, Farras markas pārstāvju rezidence, provinces lielākais kokmateriālu tirdzniecības centrs.
Šai reģionā, tāpat kā citās zemēs, pastāv abi divi valdošie reliģiskie kulti: Mātes Falekas un Niras Mirdzošās kults. Starp abiem kultiem pastāv asa konkurence. Jāpiezīmē, ka Niras tempļa paspārnē, Varmes apkaimē jau 100 gadus pastāv bruņotu mūku ordenis, kas apsargā tempļa zemju robežas.”
Sofers Bar-Esra
1923. gada Zaļo lapu mēneša 7. diena
Izraksts no Eukumēnas valstu līgas Ziemeļvalstu universitātes Vēstures fakultātes vēstures mācību grāmatas.
Lielais Ziemeļu Burvju karš.
Vecās ēras pēdējo divu gadu tūkstošu laikā visā pasaulē, bet īpaši Ališaras kontinentā, politikā, valstu pārvaldē, ekonomikā un sadzīvē aizvien lielāku nozīmi ieņēma dažādu skolu burvji. Burvju akadēmijas un skolas bija pārpildītas un katrā, pat vismazākajā valstiņā bija vismaz pāris burvju ordeņi. Maģija tika izmantota visās dzīves nozarēs, un burvis bija vispieprasītākā un prestižākā profesija. Burvji apzināti kavēja jebkuru tehnoloģijas attīstību, pareizi saredzot tajā draudus savai varai pār pasauli. Daudzās valstīs valdīja karaļi – burvji, citās pie varas bija burvju padomes vai ordeņi. Valsts un reliģiskā vara bija šķirtas, bet, pieaugot Niras un Falekas kultu ietekmei, viņus šī kārtība sāka neapmierināt. Šajā laikā pārējās rases – maradi, elfi, vampīri un vilkači – dzīvoja savrup un ar cilvēkiem kontaktējās visai minimāli.
Vecās ēras divdesmitā tūkstoša trešā gadu simta astoņdesmitajos gados daļa elfu kāda līdz šim nenoskaidrota iemesla dēļ samērā pēkšņi un visos kontinentos vienlaicīgi pievērsās Falekas kultam un sāka praktizēt vampīriem līdzīgu dzīvesveidu, eksperimentēt ar dzīvām radībām, alķīmiju, piekopt nekromantiju. Tas izsauca lielu sašutumu pārējo elfu vidū. Liberālākie elfu pārstāvji aicināja viņus izsūtīt, radikālākie – iznīcināt. Uzvarēja radikāļi un sākās elfu burvju karš. Tā kā elfu tobrīd bija daudz vairāk, kā šobrīd, arī viņu karš drīzumā pārņēma visu kontinentu. Tika izmantota ļoti spēcīga un iznīcinoša maģija, iztukšoti veseli reģioni, pilnībā izdedzinātas ielejas u.t.t. Maradi, redzot, ka paveras iespēja novājināt nīsto elfu rasi, slepeni, izmantojot cilvēkus kā vidutājus, atbalstīja abas karojošās puses un sēja domstarpības sabiedroto starpā, bet vēlāk atklāti sāka uzbrukt elfu kopienām. Lai gan Falekas piekritēju elfu vidū bija skaitliski mazāk, viņi bija ļoti spēcīgi un plaši izmantoja nekromantijas priekšrocības, tādēļ bieži vien guva uzvaru sadursmēs.
No sākuma Falekas sekotāji cilvēki (priesteri un burvji) karā neiesaistījās, bet, redzot, ka Niras kults tiek novājināts, nolēma izmantot momentu un nostiprināt savu pārākumu, arī paši uzbrūkot Niras sekotājiem. Cilvēku magi, kas bieži vien bija arī vienas vai otras dievības sekotāji, un abu dievību priesteri, iesaistījās abās karojošo pusēs, tādejādi gan cilvēki, gan maradi, gan elfi bija ierauti savstarpējā karā, kas aptvēra visu Ališaras kontinentu, ar pārtraukumiem ilgstot 100 gadus. To izmantoja vampīri un vilkači, kas neiesaistījās karā, bet aktīvi atbalstīja Falekas sekotājus un nostiprināja savu ietekmi. Ališaras dienvidos esošās valstis karā iesaistījās mazāk, toties guva prāvus ienākumus, pārdodot abām karojošajām pusēm pārtiku un ieročus. Uz kara beigām parastie iedzīvotāji sāka vainot burvjus kara izraisīšanā un tā radītajā postā un centās tos iznīcināt ar partizāņu kara metodēm, reizēm visai veiksmīgi. Lielais ziemeļu burvju karš beidzās 20 512. gadā visu pušu novājinātības dēļ. Mušhadas kalifātā kā neitrālākajā kontinenta zonā sapulcējas visu karojošo pušu, visu valstu, rasu un ordeņu vadītāji un virspriesteri un noslēdza miera līgumu. Līguma noslēgšanas diena – 20 512. gada Zelta pūķa mēneša 15. diena, tiek uzskatīta par Jaunās ēras pirmo dienu, un kopš tā laika gads sākas Zelta pūķa mēneša pirmajā pilnmēness dienā.
Gan Niras, gan Falekas kulta svarīgākās struktūrvienības šī kara laikā tika spēcīgi novājinātas, tomēr lielā daļa zemju virsroku bija ņēmis Niras kults. Kara uzsācēju – elfu un maradu – bija palicis tik maz, ka radās nopietni draudi šo rasu izdzīvošanai. Tā kā liela daļa magu bija iznīcināta, pieauga reliģijas ietekme. Lielākajā daļā zemju pie varas nāca parasti cilvēki, bet ekonomikā vadību ieguva vampīri, dažos reģionos arī vilkači. Maradi, neskatoties uz savu mazo skaitu, tomēr saglabāja zināmu ietekmi, ko izmantoja, virzot zemes pa tehniskās attīstības ceļu.
Lai gan visas valstis šajā ilgajā karā bija ļoti novājinātas, tomēr cilvēki ar savu lielo dzimstību un strādīgumu aptuveni simts gadu laikā vairāk vai mazāk atjaunoja normālu dzīvi, lai gan valstu robežas brīžiem stipri vien mainījās. Priesteri sāka ņemt dzīvu dalību valsts pārvaldē. J.ē. 29. gadā Niras kulta priesteri apvainoja burvju ordeņu paliekas Lielā kara izraisīšanā un tā darbības veicināšanā. Tika uzsāktas oficiālas burvju vajāšanas un medības visā pasaulē, it kā, lai nepieļautu līdzīgu karu atkārtošanos. Pirmos 5 gadus Falekas piekritēji izturējās tā, it kā viņus tas neskartu. Patiesībā tie ap sevi šos gadus pulcēja nekromantus. 34. gada Sudrabainā vilka mēnesī Falekas piekritēji deva pēkšņu un spēcīgu triecienu Niras kultam. No jauna uzplaukušais karš ilga vel 5 gadus. Šajā karā pārsvarā piedalījās tikai abi kulti un pāri palikušie cilvēku rases burvji. Šo piecu gadu laikā tika iznīcināti gandrīz visi burvji un liela daļa abu kultu priesteru. Maģija tika pasludināta par atļautu tikai kultu ietvaros. Dzīvi palikušie burvji bailēs no vajāšanām devās mežos un kalnos, kur pievērsās druīdismam, jeb Iusat Neredzīgās kultam, un bieži vien atrada patvērumu elfu vidū, bet vienkāršās cilvēku tautas vidū pieauga fanātiski ticīgo skaits, kuri nežēlīgi izrēķinājās ar visiem civiliedzīvotājiem, kam piemita maģiskas dotības. Tikai aptuveni pēc sešsimt gadiem abu kultu priesteri ar oficiālu memorandu atzina, ka maģija ir dievu dāvana un tās sekotājiem nav jābūt kāda kulta sekotājiem. Lai gan kopš tā laika ir pagājis gandrīz pusotrs gadu tūkstotis un burvji atkal ir ieguvuši cienījamas profesijas statusu, cilvēku vidū viņu nav daudz un viņi savas zināšanas nodod tālāk pēc principa skolotājs – skolnieks, un viņiem vēl līdz šim nav politiskas ietekmes.
--------------------------------------------------------------------------------
Tātad šis ir mūsu pirmās "pilnmetrāžas" lomu spēles projekts.
Paredzamais spēles laiks - augusta sākums, cerams, pirmā augusta nedēļas nogale.
Spēles ilgums - no piektdienas vakaram līdz svētdienas pēcpusdienai.
Laika ritējums - virtuālais, 1 diena = 1 mēnesis.
Spēlē darbosies uz čipiem balstīta ekonomika, kas sīkāk tiks izklāstīta ekonomikas noteikumos.
Noteikumi tiks pievienoti vēlāk, kad tie uztaps.
Oficiālās spēles valodas ir divas - latviešu un krievu. Latviski runā Uvaisas pamatiedzīvotāji, krieviski - citu valtu tirgotāji un pārstavji, rūķi. Elfi vēl joprojām runā angliski.
Informācija par rasēm un pasauli, kas ir sniegta kabineta spēlei "Trīskāršais kronis", ir spēkā.
Ir vairākas lomas, bez kurām šī spēle nevarēs pilnvērtīgi notikt. Uz šīm lomām tiek izsludināts konkurss.
Obligāto lomu saraksts
Vietvaldis sers Redigars
Rakstvedis – kancelejas vadītājs
Nodokļu ievācējs un revidents no Hemmas ar apsardzi
Zinātnieks no Eukumēnas
Kārtības sargu kapteinis, amatu apvienošanas kārtībā cietuma priekšnieks
Pilsētas kārtības sargi – vismaz 5 cilvēki
Mātes Falekas klostera abate ar vismaz 2 priesterienēm/novicēm
Niras Mirdzošās klostera abate/abats ar vismaz 2 priesterienēm/priesteriem vai novičiem
Slimnīca Niras Mirdzošās paspārnē – ārsts, kurš nav priesteris
Maradu bankas vadītājs
Maradi
Vampīru bankas vadītājs
Vampīri (apmēram 4)
Tiem pakļautie vilkači - miesassargi
Krodzinieks un krogus personāls
Bordelis
Viesnīcnieks
Elfu kopiena (aptuveni 5 cilvēki)
Tirgotāju ģildes vadītājs
Zagļu ģildes vadītājs
Alķīmiķis
Šīm lomām obligāti ir vajadzīgas leģendas.
Meistari priecāsies par tirgotājiem, pilsētniekiem, vietējo aristokrātiju (pāris cilvēki). Ja uz vienu lomu piesakās vairāki cilvēki, pieteikumi tiek izskatīti, galvenokārt, pamatojoties uz leģendu. Leģendas lūdzam iesūtīt kādam no GM, vēlams, Tumšībai, uz PZ vai e-pastu.
Atbildīgais par lomām – Avenals/Tumšība.
Atbildīgā par tērpiem – Gunta+
Gaidam leģendas, jautājumus, diskusijas.
Voo-hoo! Lai veicas! Izskatās, ka brīdināt par dzeršanas kaitīgumu no dažādiem"avotiņiem" jau ir par vēlu!
Mierīgi GM nu gan mēs negribam būt. Jo mūsu mērķis ir radīt spēlētājiem tik daudz problēmu, lai viņi paši savas vairs nemeklē. (Tas attiecas uz spēles sižetu, protams, nevis uz ārpusspēles attiecībām.)
Gribēju vēl pateikt, ka pamatā šī ir komandu spēle, bet pilsētā mierīgi (un es ceru, ka saturīgi) var dzīvot arī vienpatņi.
Es vēl gribētu ĻOTI AKCENTĒT, ja gribat sev individuāli izstrādātus kvestus, tad pacenšaties atsūtīt leģendas laicīgi.
Vismaz līdz jūlija vidum - 15.VII!
Jo vēlāk iesūtīsiet, jo mazāk uzmanības mēs būsim spējīgi jūsu tēla mijiedarbībai ar pasauli
vai tiešām būs tāda oficiāla zagļu ģilde?
nu man kautkā likās ka šādi personāži parasti nestāsta par savu esību.
un kas ir ar kroga un bordeļa vadību? jeb vai to nevar apvienot?
Nu zagļu ģilde protams ir neoficiāla, bt ļoti pazīstama organizācija, tādas ir ļoti daudzās valstīs. Varme ir ļoti korumpēta pilsētiņa. Zaglis, kas ir ģildē, maksā daļu no guvuma, bet par to, ja viņš tiek pieķerts, ģilde izpērk viņu no cietuma, samaksājot, kam un cik vajag. Toties, ja uzdarbojas ne-ģildes zaglis, paši ģildes locekļi viņam ādu pār acīm nomauks...
Par krogu un bordeli - viss jūsu rokās! Cik zinu, krodziniece jau it kā esot, bet par to runāt ar Aziren. Kādu komandu viņa vāks, vai kas pietieksies, šobrīd mēs nezinām. Jums jau neviens netraucē kaut divus boedeļus rīkot - un tad konkurence, atlaides pastāvīgajiem klientiem, akcijas
ak tad ir bordela saimniece nevis saimnieks?
tad aju redzees vai izdosies nokomplekteet to pashu vienu krogu un bordeli.
gribeetu redzeet, aks sanaks ar pareejaam komandaam.
kaa vispar ir ar naudu - mainjas tirdznieciiba, vai kaa?
un kursh poligons?
cik saprotu, tad drakonsiti arii piedalaas
Mieru, tikai mieru. Nauda būs. Ekonomikas noteikumi itek izstrādāti bet, tā kā ir ļoti grūti tos uztaisīt tā, lai tie būtu spēles daļa, nevis nevajadzīga aste, paiet kāds laiciņš, kamēr visu apkopo un uzraksta. Spēlē būs čipveida ekonomika, patlaban ir paredzēti ēdiena (labības), koka, akmens, dzelzs, dazādu preču čipi.
Drakonisti spēlē piedalās, es zinu, ka jau tiek formēta elfu komanda un ir jau noformēta viena tirgotāju karavāna.
Gribēju vēl piebilst, ka meistari ne tikai neprotestēs, bet par veicinās vismaz vienas laupītāju bandas izveidošanu, par individuālajiem zagļiem nemaz nerunājot. Bet tikai, ja to pamatos laba leģenda.
Gribēju piebilst, ka no krogus darbiniekiem netiks iekasēta dalības maksa, kuras lielums pārējiem spēlētājiem tiks precizēts.
Starp citu - ar gluži neticamu operativitāti ir ienākusi pirmā leģenda. Tā tik turpināt!!!
Man liekas, ka jums nevajag apspriest iesūtītās leģendas šeit. Tas veicina neveselīgu interesi (ziņkārību) no citu spēlētāju puses. Un minēšanu, kas tad jamais un par ko...
Bez tam kāds vēl var sākt mētāt diplomātijas čekus ar kādu no Gm par informācijas izvilināšanu. Ir taču labāk, ja manipulatoram nav zināmas konkrētas tēmas par kurām uzdot jautājumus.
nu labi, labi, labi
Tu atķekšēji viņu uz šo lomu, tas nav būtiski...
To Sindra: nāks laik un visi jebkurā gadijumā uzzināš kurš ir kuru lomu sev paņēmis no publisko lomu klāsta
jums jo pašiem būs mazāk interesanti, ja zināsiet visu....
Es gan to postu par lomu rakstīju tādēļ, ka mani patiesi sajūsmināja, cik tā ir ātri (un, piebildīšu, gauži labi) uzrakstīta. Nevis, lai kādu intriģētu par personālijām. Bet ņemsim to vērā un turpmāk centīsimies valdīties.
Es jau vairāk par Azirena teikto...
Tavs atzinums un prieks bija oki.
Gribēju jautāt:
Ir kādi vecuma ierobežojumi? (nedomājot par bordeli un tml. Pašsaprotamas lietas)
Uz Frīportas korsāru bordeli mums laikam bija vismaz 2 nepilngadīgās... kas viņām netraucēja jo naski masēt pirātiem muguras un dejot karstasinīgas dejas. neredzu, kamdēļ lai šeit būtu savādāk.
Tiem, kurus nomoka vārda izvēle - Uvaisas analogs ir Anglija, pareizāk, visa Lielbritānija. Ibsaras - Francija, Ruzannas - Spānija, Mušhadas kalifāta - austrumi. At'tiecīgi varat piedomāt kolorītu, tērpa detaļas un citas mazas, jaukas, efektīgas lietiņas.
Man viens jautājums par tērpiem, ja es piemēram gribētu būt zaglis vai drīkst būt kautkāds militāristu vai Zemessardzes tērps, nu tie zaļi,brūni,melni plankumainie. Tā var baigi labi nomaskēties ja vēl nokrāso seju un rokas tad baigi grūti pamanīt, mežā.
Tad vajadzēs domāt kautko līdzīgu meža reindžera tērpam lai būtu grūtāk pamanāms.
Vēl viens jautājums, kā ar ierocu noteikumiem??????????
Tie vēl na vlīdz galam izstrādāti, cik man zināms, un tiek apspriesti ar meistariem.
Ja neesi galiigs zaabaks, tad nesavainosies gan ar kociniekiem.
Spēlētājiem, kas gribēs izmantot ieročus, pirms tam būs jānoliek ieroča lietošanas eksāmens jeb sertifikācija. Tiek plānots, ka tiks pieņemti kluba "Drakons" sertifikāti un rīkots kāds viens vai divi pasākumi pirms spēles, kad šo sertifikāciju iziet citiem spēlētājiem . Tātad, ar ieroci varēs rīkoties tikai tie, kas pierādīs, ka viņi prot to darīt, nekaitējot apkārtējiem. Protams, no nelaimes gadījumiem pasargāts nav neviens, bet es neatceros, ka pēdējā laika spēlēs ar koka/tekstalīta ieročiem būtu dabūtas kādas vērā ņemamas traumas.
ooo...plzzzzzz......tikai ne atkal.......!!!!!
Cilvēki - vai kādam nav ienācis pārātā, ka var taisīt arī VIEGLUS kocieniekus vai tekstalītniekus - būs jums gan estētika, gan ātrums, traumatisms mazāks, gan domāšana par sekām ar nedaudz attīstīsies!
Gribu atgadinat, ka speles pamatvirzieni ir fantasy pilsetas sociala dzive, attiecibas starp rasem, politika, diplomatija un kvesti! Nebus situacijas, kad dalja pilsetnieku izgriezis parejus, tie aizies pie mates Falekas, ta vinjus visus atdzivinas un viss saksies no jauna!
O jā, atdzimšana kā tāda tiešām nebūs iespējama un mēs prātojam par solīdu laiku, ko "mirušās dvēseles" pavadīs mirušo valstībā, t.i., meistaru uzdevumos, lai izvairītos no pārlieku suicidālām tieksmēm.
Pārvietoju runas par šķēpiem uz "Mītiem par ieročiem un bruņām un to konstrukciju".
Varbūt nediskutēsim te par būfu un koka/tekstolīta ieroču plusiei un mīnusiem bet atstāsim šo pavedienu spēles lietu apspriešanai?
Apkopojot jautājumus, kas tika pārcelti uz blakus pavedienu, stāstu:
Poligons atrodas Jaunolainē, Olaines pagastā, braucot pa šoseju Rīga-Jelgavas ir pie viadukta, kas aizved uz Jūrmalu. No šī viadukta vēl pāris km mežā iekšā. Tuvojoties spēlei, protams, ieliksim precīzākas ziņas.
Par bandu iespējamību. Meistari ne tikai atļaus, bet pat priecāsies par laupītāju bandu - tā ir pilnīgi normāla parādība. Šajā pilsētā taču krustojas veseli divi karavānu ceļi! Un divas bagātas bankas... Bet!!! Šādu bandu ir jāveido kā slepenu komandu, tātad, sazinoties tikai ar GM, nevis klaigājot pavedienā: "Mēs būsim laupītāji, baidieties, bū!!!" Tas pats atteicas arī uz zagļiem. Atceraties, ka, ja jūs vēlaties spēlēt likumam nepaklausīgu personāžu, labākais ir izdomāt sev "piesedzošo" tēlu, tātad - lomu lomā - zemnieks, bards, vientuļš karotājs, klaidonis, dīkdienīgs pilsētnieks... Jo atcerēsimies, ka ir ļoti grūti "atsijāt" OOG informāciju. Ja puse spēlētāju zinās, ka jūs te vispār zagli vai laupītāju spēlējat, viņi būs divkārt modrāki, kas nenāks par labu jums pašiem.
Par bruņojumu un ieročiem tiks sīkāk pastāstīts kaujas noteikumos, kuri vēl top. Bet pēc pieredzes zinu, ka lielākajai daļai kaušļu iepriekšējās spēlēs bija vismaz bruņukrekls un zobens.
Vai kāds no meistariem plāno šodiem apmeklēt Preses bāru vai IIT Drakon saietu? Labprāt izsniegtu kaujas noteikumu pabeigto versiju...
Meistaru komanda un tas konsultanti vakar apspriedās un nolēma šādu lietu!
1)Spēles laikā poligonā maksimālais burvju skaits nedrīkst pārsniegt 5 personas! Divi burvji nevar būt vienā komandā!
2) Spēles laikā ir pieļaujami tikai 3 burvju mācekļi un vienam burvim var būt tikai viens māceklis!
no šīs informācijas izriet un domāju, ka tas arī ir pietiekami skaidrs, ka burvjiem būs pietiekami iespaidīga vara un spēks...
Un, lai iegūtu burvja lomu, ir jābūt ļoti pārliecinošai leģendai.
Saskaņojot spēļu grafiku ar klubu "Drakons", 3KK meistaru komandai nācās pārcelt "Uvaisas krēslas" norises datumu. Un tā, spēle notiks no 18.-20. augustam. Atvainojamies spēlētajiem par varbūtējām sagādātajām neērtībām un ceram, ka jūs tomēr varērsiet tikt uz spēli.
Cerēsim, ka tajā laikā vēl būs vasara.
Nu ja jamā šogad vispār iestāsies.
Man jau brīžiem liekas, ka neiestāsies.
Ir zināms, ka nevisiem mums patīk spēlēt PC tēlus, ir tādi mūsu vidū, kam labāk padodas NPC tēli!
Tāpēc Meistaru komanda āicina aktīvi pieteikties potenciālos spēlētājus uz NPC vietām.
Meistaru koamnda apsolās nodrošināt aktīvu(asu izjūtu pārpilnu) un notikumiem pārbagātu spēli!!!
P.S. ja ir kāds potenciālais spēlētājs, kurš piekristu noformēt NPC komadu, lūdzu par to ziņot Meistrau komandai....
Pilnīgi oficāli paziņoju, ka krogā saimniekošu es un dikti gaidu komandā (kroga komandai agrākos postos Guntas minētie bonusi ieskaito diktu darbu) vismaz 7 meitenes . . . Pieteikties pagaidām caur PZ... (Apsolu īpaši nedzenāt un būt pietiekami lojāla pret krogusmeitu pielūdzējiem. . . )
Ceru, ka zini uz ko paraksties...
Starp citu, darot kaut ko lietas labā, gribu paziņot, ka meklēju vienu priesterieni.
Pazīmes: sieviete, baltā. Raksturā stingra, neatlaidīga, pašpārliecināta, drosmīga, izlēmīga, patstāvīga. Ļoti vēlama spēja rast kompromisus un iecietība bezierunu paklausībai.
Prasības: atsūtīt PZ, ja ieinteresē šis sludinājums.
Labrīt, labdien, vai labvakar un ar labu nakti. Kā kuram labāk
Iegriezos pie jums, lai pateiktu, ka vēlētos aprunāties ar cilvēciņiem, kuri grib saistīt savu lonu ar maģiju un maģijas izmantošanu, tai skaitā arī priesteriem. Ar katru individuāli.
P.S. Kaujas mijiedarbību noteikumi būs tuvākajā laikā.
P.P.S. Ar mani var sazināties vai nu ar ICQ palīdzību(144766225). Vai nu piezvanot man(+3719742404) un sarunājot ar mani tikšanos (Kas pats par sevi ir vēlamāks, jo es esmu ļoti slinks, un daudz drukāt man netīk).
P.P.P.S. Jo garšīgāk Jūs protat gatavot, jo lielāka iespēja, ka Jūs spēlē sasniegsīt visu, ko vēlaties. Kapēc tas tā ir, jums pastāstīs Gunta .
Kapēc ne ?
Man nav ko slēpt no spēlētājiem
Kā ir ar bordeli? Ir kāds saimnieks/ce pie kā pieteikties jeb kā? Bordeli/krogu apvienot var?
Hmm.... kā ir ar lomu sadalījumu? Vai esmu ieguvis savu?
personīgi neatbalstu bordeļa un krog apvienošanu. jo tā pirmāmkārtām manuprāt būt neefektīva, jo grogs tomēr ir krogs. tur cilvēki iet ēst un un varbūt parunāties, bet bordeliem ir citas prioritātes.
tā ir kvalitatīva izklaide par atiecīgiem naudas iegūldījuemiem, bet kroga un bordeļa apvienošana iespējams padarītu krāšņāku krogu, bet bordelis, vairs nebūtu tik baudāms.
tāpēc lūdzu neapvienot šos divus visnotaļ prestižos iestādījumus, un nelikt meitenēm rauties pa divām slodzēm, jo tad cieš abu darbu kvalitāte.
protams bordelis varēu ļoti labprāt sadarboties ar krogu un otrādi
Pareizi Žanete saka, nav ko meitenes pārslogot... viņām tā pat būs labi
Es labprāt būtu vampīrs!!! Varbūt pat bankas vadītājs vai pārstāvis ja uznāks iedvesma sacerēt garāku leģendu.
Lūdzu atgādiniet kam īsti bija jāsūta leģenda un uz kurienēm.
P.S. Vai vienkāršam vampīram vai vilkacim arī vajag baigi plašo un īpaši pārdomātu leģendu vai var iztikt ar pavisam vienkāršu.
Pirmkārt, jau tu leģendu raksti pats sev, lai labāk izprast un satuvinātos ar personāžu un, tikai pēc tam, meistariem. Leģenda var nebūt gara, bet tajā jābūt ietvertai pēc iespējas vairāk informācijas par personāžu, lai meistari varētu to dziļāk iesaistīt spēlē. Jo labāk ir izstrādāta leģenda, jo tev spēles laikā ir vieglāk vadīties pēc personāža uzskatiem un dogmām, nevis pēc savām, kā spēlētāja. Leģendai nav jābūt krāšņai vai traģiskai, tas vis ir tēmēts uz "bonusu" izsišnu no meistariem. Leģendā, pirmkārt, jābūt ietvertam personāža raksturam, un tikai pēc tam vizam pārējam.
Es uzskatu, ka IR JANOORGANIZE viena normala kroga komada un tad var domat par ta bonusu bordeli!
Ceru, ka cilveki apzinas, to, ka ja Jus piesakaties pie Mausna kroga, Jums bus jastrada un tikai, tad, kad bus brivs laicinsh Jus varesiet nodarboties ar palaistulem/palaistuliem cienigu darbu!
Tiem, kas velas organizet tiri patiesi istu Bordeli, ka iestadiju, ludzu to dariet!
Ės bushu loti priecigs redzet skaistu, izsmalcinatu, augstakas kalses bordeli!
To pashu es ari gribu teikt par bordela iemitniecem! Jums jabut....
... nu es domaju, ka vardi te ir lieki... Jus pashas zinat...
Starp citu, krogs un bordelis...tas gauži labi iet kopā. Ne ļoti attīstītās pilsētās ar vidēji lielu iedzīvotāju skaitu divi dažādi, ļoti specializēti uzņēmumi nebūs pārāk ekonomiski izdevīgi -- arī psiholoģiski apmeklētājam ir vienkāršāk saprast, kur meklēt baudu un izklaides.
Nē, Aziren ir 100% taisnība - krogā ir reāli jāstrādā. No pieredzes saku - ja pāris krogus meitenes sāk par daudz aizrauties ar blakus darbiem, jo redz, traukus reāli mazgāt nav interesanti, tad atlikušajām ir jāstrādā divtik, un viņas par to pēc pus dienas būs tik ļoti niknas, ka viss pasākums kā krogs var pilnīgi izgāzties. Nopietni!
Organizējiet vispirms krogu, un kroga personālam kroga darbs ir pirmajā vietā, un visas citas iegribas un darīšanas - tikai pēc tam. Ar to jārēķinas.
Skjiet ka nekur nebija iisti mineets par to kaa var kljuut par vampiiru.
Kaa buus shajaa versijaa vai par vampiiru var arii piedzimt vai tikai kljuut par taadu???
Tas buutu diezgan svariigi prieksh legjendas sacereeshanas.
Un tas pats attiecas arii uz vilkachiem.
Ja tu aiziesi uz pavedienu "Trīskāršais kronis", vai, vēl labāk, LFFB mājas lapas (www.lffb.lv) forumā izveidoto pavedienu, kas veltīts šai spēlei, tu varēsi izlasīt, i, kā par vilkaci un vampīru kļūst, i daudz citas noderīgas informācijas, kuru leģendā minēt. Jo gan vilkači, gan vampīri ideoloģiski un pat druscīt fizioloģiski mūsu spēlē atšķiras no citu pasauļu vilkačiem un vampīriem.
Cienitais Demiurgs!
Izlasi visu pieejamo speles informaciju gan sheit, gan citur!
Tad apdoma sevi un savu telu!
Uzraksti savu legendu un raksti to sev un nevis man vai ari kadam no citiem meistariem!
Primama kartam Tu to raksti sev, lai tiktu skaidriba ar to, kas esi un kas busi spele!
Uzraksti un tad atsuti tieshi man! Atsuti savu legendu mumms un mes to izlasisim! Ja Tava legenda bus gana laba, ja Tevis paraditais raksturs, ipashibas, personas iezimes un biografija bus vampira cieniga, tad mes to sutisim Vampiru komndas galvai!
Sarunats?
Meistaru komanda izzino, ka ir nepieciehsami Warmes pilsetnieki!
Warme ir nepieceishamas vel 2 aristokartu gimenes!
Bez shim gimenem jabut vel tirgotaju gildes galvai!
Jabut ari parastajiem iedzivotajiem(atgadinu, ka shai spele neviens nav parasts)!!!!!
Pilsetas iedzivotaju populacijai kopa ar visu vietvaldi un vina svitu ir jabut, ka minimums 20-30 cilveki!
Varu droši teikt: būs vēl divi pilsētnieki,
Brālis un es.
(Karaļa kartogrāfes svīta no "Troļļu naktīm")
Kas tieši būsim -- vēl nezinu. Neesmu izpētījis iespējas.
Par leģendu iesūtīšanu!!!
Atgādinu, ka saskaņā ar GM nolemto visas leģendas apstiprināšanai ir jānosūta man.
Pretējā gadījumā GM negarantē, ka Jūsu personāžs tiek apstiprināts dalībai spēlē.
Protams, ka Jūs varat konsultēties leģendas tapsanās procesā ar jebkuru GM (dariet kā Jums ir ērtāk un labāk!), bet iesūtīto leģendu virzību uz "galīgo" aptiprināšanu izskatu es. (skat pavediena sākumu)
Cik noprotu, tad browncat ir izsprukusi no šīs procedūras (galīgo leģendas versiju es tā arī neesmu saņēmis). Bet es to vairs tāpat neskatīšos, jo leģenda esot apstiprināta.
Pārējos spēlētājus lūdzu nepārkāpt šo prasību!
Vēl viens jautājums par vampīriem. Kā aptuveni notiek iniciēšana??
Nav jau tā ka es nezinātu, bet mani interesē vai šeit ir kā savādāk, un turklāt ir jau dažādas versijas.
Kā ir ar bordeli? Joprojām nav saimnieka?
par spēl, kā jau tev teicu, sākšu nopietni domāt tikai pēc izlaiduma. neliekas ka kāds cits to darīs ātrāk.
tākā Kī kī, ja vēlies, ko organizēt tad uzpriekšu, bet ja spēlēt, tad būs jāuzgaida. pagaidām, cik zinu, nekas vēl neorganizējas.
Cik es atrminos, krodziniece gribēja to lietu pat apvienot
cik atceros, tad ,paldies dievam, tas netika izdarīts.
Noteikumu pilnais variants tiks prezentēts ne vēlāk, kā Latcon laikā. Daļa no notiekumiem ir gatava jau tagad, bet mums gribētos izlikt visu uzreiz, nevis ik pārdienas karināt iekšā pa vēl vienai rindkopai.
Es pieteicos, tas ir ieminējos par bordeli, es tā kā taisos to organizēt un laikam arī vadīt, ja sanāks. Komanda jau arī tā kā formējas.
Mīļās meitenes! Visas, kuras jau pieteikušās krogam un kuras tik vēl taisās - nākošo ceturtdien gaidu jūs preses bārā un mums nebūs iebildumi, pat tiks gaidīti arī kādi puiši apsardzes dienestā!
Savā un kroga apsardzes dienesta vadītājā vārdā
Es.
Man patīk bolds!
Meitenes, krogus komanda katru ceturtdienu Preses bārā var noķert mausnu un sarunāt/aprunāt/izrunāt visu, kas saistās ar darbu krogā. Puišiem, kas vēlēsies pievienoties apsardzes dienestā - jārunā ar manu apsardzes priekšnieku....
Sakarā ar dažu dalībnieču alerģiju pret dzīvo dabu...
Meklēju dažas jaunas dalībnieces bordelim.
Piesakieties pie manis, ja jūs tas interesē.
manuprāt spēlē viens bordelis jau ir - vai tad ne?
bet uz priekšu organizējaties
Zinu, bet arī es uz šo pieteicos jau gana sen.
patērētāju sabiedrība pastāv tādi jēdzieni kā pieprasījums un piedāvājums...
pastāv arī tāds jēdziens kā konkurence
Spēles dalībniekiem atgādinu, ka poligonā nav dzeramā ūdens ieguves vietas. Tādēļ nodrošinieties ar dzeramo ūdeni vismaz sākumam. Apmēram reizi dienā meistari brauks pakaļ dzeramajam ūdenim, un atvedīs to arī jums, ja iedosiet traukus, kuros to ieliet (ieteicam 5l ūdens pudeles). padzerties varēs arī krogā, bet droši vien, ka krodziniece par to gribēs naudu paprasīt... Bizness, saprotieties!
Tehniskais ūdens tur ir - ugunsdzēsēju dīķītis. Bet tajā daudz ko vairāk par kājām mazgāt nevajadzētu.
Tāpat atgādinu, ka poligonā ir odi, dunduri un ērces. Nodrošinieites ar visādiem mošķu aizbaidītajiem.
Un vēl. Būtu jauki, ja uz katru komandu būtu vismaz 1 mašīna, kurā ir ugunsdzēšanas aparāts. Ja nē - blakus ugunskura vietai vajadzēs smiltis, spaini un lāpstu. KATRAM ugunskuram blakus! Atcerieties, ka Latvijā ir ugunsbīstamā sezona izsludināta.
KAutko dzirdeju par aizliegumu ieiet mehaa, vismaz Riigas rajonaa. Smiekliigi jau izklausaas, bet ugunskurus bez atljaujas kurinaat ir aizliegts visaa Latvijas teritorijaa. Ja arii kurinam, tad nebuutu nekas traks, ja kaut viens cilveeks pastaaviigi paliktu pieskatiit katras nometnes ugunskuru.. maza discipliina tomeer vajadziiga.
Ar Olaines pagastaa padomi par to ir runāts. Drīkstam. Bet var gadīties, ka atbrauc policija (vai zemessardze, nezinu, kas īsti) un pārbauda, tā jau ir bijis. Ugunskura vietai jāmbūt izraktā bedrē, apkārt akmeņi, tuvumā dzēšamais.
Reklāmas paziņojums !
Vēl arvien ir brīvas vietas KROGA komandā - Kroga apsardzē !
Priekšrocības :
- Kroga komandai nav dalības maksa ...
- Nav jāuztraucas par ēšanu, jo jūs taču strādājiet sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumā ...
- Iespēja tikt pie papilduzdevumiem ...
- Tā, kā Kroga komanda daļēji veic arī organizatoriskas funkcijas, nevienam nav izdevīgi traucēt tās darbību, jo tas traucēs visiem
- Darbs Kroga apsardzē ir ideāls aizsegs jebkurai slepenai darbībai ...
Tuvāk kontaktēties ar ENJ vai Mausns.
Un vispār vēl pie plusiem vēl ir pieskaitāma salātiņu kapāšana augu dienu un protesta akcijas nekā nedarīšanas veidā
Vēl neesmu redzējusi apsardzi, kurai liktu kapāt salātiņus.
Apsardzi, kas ar baļķi pār plecu dzenā lapsenes, gan esmu redzējusi!
Visiem vienmēr nāk Pirmā reize
NW, nebiedē tautu!
Apsardze salātus tikai ēd. Ja liek griezt, tad ir liels algas pielikums vai sēdstreiks
Jā, Aiva, tā tiešām bija paliela lapsene . Kur nu vēl krodzinieces kliedzieni pakaļ - "Pagaidi! Lapsenēm jābūt svitrainām!"
Cik īsti ir jāmaksā tiem, kas nevēlas lietot kopējo ēdināšanu? Un vai to samaksu ietekmē tas, kad tu ierodies spēlē (piemēram, standarta laikā - piektdienas vakarā?)
Ir jāmaksā noteiktā dalības maksa neatkarīgi vai ēd Krogā vai neēd.
Par ierašanos vēlāk un dalības maksas samazināšanu uz tā rēķina tiks runāts uzvietas poligonā, kad ieradīsies.
Virtualitaēt ir domāta ekonomikai, ārstniecībai, reģenerācijai un citām tādām lietām.
Ēkas būvē tikai, tad ja vēlies. Nu jā, kad atbrauksi uz spēli būtu vlemas savai teltij uzcelt fasādi, ja dzīvosi pilsētā.
Plāksnītes dod GM. Ir ideja izveidot viensīcu, bet es negalvoju, ka tāda būs.
Tos ceļus kurus redzi pāistam.
Tos spēlētājus, kuru nogalinās kā vilkačus vai vampīrus nav jādedzina paīstam. saliekat kaudzē un virtuāli iadedzinat apkraujot ar žagariem un citām lietām.... un piesienot sarkanu lentīti.
Tātad, ir jēgas sist tikai pa torsu. To ķermeņa zonu kuru nosedz t-krekls, topiņš. Sitieni pa citām ķermeņa daļam netiek skaitīti.
Ja vairogā trāpa lode, Tu to met prom, zeme, jo tas vairs nav lietojams, tas sabojāts, tas ir jālabo.
Esot uz vietas poligonā vienojāmies, ka viens bunkurs tiks atvēlēts viensīcai. Tā ka, ja vēlaties, varat neņemt līdzi telti, un apmesties viesnīcā.
ēkām būs jābūt fasādei - koka karkass, apvilkts ar plēvi, tajā ir durvis. Virināmas. Plēvi gāā spēlēāji, vēlams, lai būtu līdiz arī pāris āmuri karkasu sanaglošanai. Kokus karkasam var iegūt poligonā. Iesakām plēvi stiprināt ar skavu šāvēju.
kaa iisti izpauzjaas maajas fasaade?..vienkaarshi kaa aizslietnis priekshaa teltij?..
tad cik saprotu materiaali buus dabuujami uz vietas (iznjemot pleevi)?..
Fasaade sataav, teiksim, no cetriem koka mietiem, kas ir sanagloti cetrstuurii un paarvilkti ar pleevi, kas ir pieskavota, pieliimeeta, pienaglota vai da jebkaa savaadaak dabuuta klaat pie taa koka.
Cik sapratu no augsmineetaa ir nepiecieshamas arii durvis. Tad, ja veelaties taisiitpamatiigaakas durvis, konstrukcija uzreiz kluust sarezgiitaaka, jo tajaa ir jaaiestiprina veel 2 vai 3 koka mieti, ja ne vairaak, lai veidotu durvis. Bet manupraat var iztikt arii ar durvju caurumu - izgrieztu gabalu pleevee, ko paceljot var tikt ieksaa.
Paskatoties bildes par Disporu, var redzēt, ko aptuveni meistari no jums sagaida.
Foruma dzinējis: Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)