Pavediena drukājamā versija

Klikšķini šeit, lai skatītu šo pavedienu sākotnējā formātā.

Kurbijkurne forums _ TN:C _ TN, TN:C FAQ

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 30.07.2005 20:03

Es centīšos ar laiku apkopot biežāk uzdotos jautājumus (FAQ) TN sakarā un tādēļ iedomājos, ka varbūt jums - foruma lasītājiem - ir padomā kādi jautājumi, kuriem vajadzētu noteikti būt oficiālajā TN FAQ. Ja tādi ir, lūdzu, postējiet šeit.

Iesūtīja: Andza Arrdh ; laiks: 30.07.2005 20:09

Vai TN ir iespeejams speeleet jebko citu, iznjemot ziemeljnieku vai trolli? Kaa nekaa globaalajaa kartee un veesturee paraadaas veel daudzas citas valstinjas un tautas.


Vai troljljiem buus skalpi?


Es dzirdeeju baumas, ka armijas sisteema pastaav tikai ziemeljnieku pusei, bet man likaas, ka arii troljljiem ir sadaliijums armija un nearmija.

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 30.07.2005 20:39

CITĀTS
Vai TN ir iespeejams speeleet jebko citu, iznjemot ziemeljnieku vai trolli? Kaa nekaa globaalajaa kartee un veesturee paraadaas veel daudzas citas valstinjas un tautas.

Troļļu Nakšu Hronikās, kas būs šogad 12-14.augustā var piedalīties spēlē tikai vai nu kā trollis vai ziemeļnieks. Atsevisķos gadījumos ir iespējams vienoties par kāda mītiskā radījuma (skat attiecīgo pavedienu) lomu, bet tikai NPC formā.
TN1-3 varēja spēlēt praktiski jebkuru tēlu no jebkurienes TN settingā (kā daudzi darīja), domāju, ka ja būs citas TN sērijas spēles tāda iespēja atkal varbūt būs.

CITĀTS
Vai troljljiem buus skalpi?

Biju galīgi par šito piemirsis. Iespējams varētu to atstāt, bet tas jāizrunā ar pārējiem GMiem. Katrā ziņā es būtu par. Pagaidām atbildes vēl nav!

CITĀTS
Es dzirdeeju baumas, ka armijas sisteema pastaav tikai ziemeljnieku pusei, bet man likaas, ka arii troljljiem ir sadaliijums armija un nearmija.

Armijas sistēma ir gan troļļiem, gan ziemeļniekiem un tā funkcionē līdzvērtīgi. Atšķirība starp rasēm ir tur, ka ziemeļniekiem ir viena centrāla armija uz visiem ciemiem, bet troļļiem katrā ciemā ir sava neliela armija - karadraudze.

Iesūtīja: Good ol' Grim ; laiks: 30.07.2005 22:10

Kurā brīdī notiks iedalīšana armijā/civilajos? Vai šo grupu īpatsvars ir ierobežots? Vai var jau tagad aizsist vietu? Vai ir īpašas prasības pret spēlētāju, lai nonāktu viņam vēlamajā grupā? Ja leģendas nav, kad un kā jānorāda savas ingame vārds?

Iesūtīja: Kurbads ; laiks: 30.07.2005 22:13

njaa... var jau anketaa noraadiit.
btw..es gan nenoraadiju (vismaz pareizo) smile.gif sanaaca anketu aizpildiit taadaa pusapziņas stāvoklii...
veel jau bija ariikkaadas legjendas jaasuuta Kamazam.

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 30.07.2005 22:40

CITĀTS
Kurā brīdī notiks iedalīšana armijā/civilajos?

Pirms spēles. Būtībā tu ierodies uz spēli, uzrādi savu ekipējumu un izsaki vēlmi būt armijā. GMi uzspļauj ekipējumam un (droši vien) akceptē tevi armijā. Bums! Tu esi iesaukts.
CITĀTS
Vai šo grupu īpatsvars ir ierobežots?

Nav pamata tā domāt. Pateicoties virtuālajām vienībām ierobežojumu nav. Ja nu vienīgi būtu riktīgi maz cieminieku. Tad gan laikam ņemsim savas tiesības un iedalīsim tos, kas krutāki armijā, tos, kas ne tik - ciemā.
CITĀTS
Vai var jau tagad aizsist vietu?

Tie, kas iesūtījuši anketu, tie var.
CITĀTS
Vai ir īpašas prasības pret spēlētāju, lai nonāktu viņam vēlamajā grupā?

Armijai - ekipējums. Normāls ierocis (tātas - ne nazis), šķiet ir minimums.
CITĀTS
Ja leģendas nav, kad un kā jānorāda savas ingame vārds?

Sākot spēli vai anketā. Sākot spēli tiks reģistrēts izpatikas lietotājs un būs jānorāda logins. So, tad arī ir moments, kad vārdam ir reāla jēga.

Iesūtīja: Andza Arrdh ; laiks: 31.07.2005 18:31

Kas notiek ar nogalinaatajiem ciemu vecaakajiem? Vinji atdziivinaas pie Daasna? Vai jamos var njemt liidzi uzbrukumaa un aktiivi veikt atdziivinaashanos uz vietas aiz kruuma?

Iesūtīja: W-Shadow ; laiks: 02.08.2005 08:39

Transports? Savulaik tika dzirdeets, ka biljetes jaaiegaadaajas 2 ned ieprieksh... Ir tikai 3 autobusi no Riigas uz Skaistkalni - 7:15, 16:30 un 18:20; ko dariit, ja uz pirmo nevar tikt (nedziivoju Riigaa)? unsure_a.gif

Iesūtīja: SkadY ; laiks: 02.08.2005 09:14

CITĀTS(W-Shadow @ 02.08.2005 08:39)
Transports? Savulaik tika dzirdeets, ka biljetes jaaiegaadaajas 2 ned ieprieksh... Ir tikai 3 autobusi no Riigas uz Skaistkalni - 7:15, 16:30 un 18:20; ko dariit, ja uz pirmo nevar tikt (nedziivoju Riigaa)?  unsure_a.gif
*


Kamazs vienubrīd kautko runāja par privāto autobusu or someting.

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 02.08.2005 09:38

CITĀTS
Transports? Savulaik tika dzirdeets, ka biljetes jaaiegaadaajas 2 ned ieprieksh... Ir tikai 3 autobusi no Riigas uz Skaistkalni - 7:15, 16:30 un 18:20; ko dariit, ja uz pirmo nevar tikt (nedziivoju Riigaa)?

Spēle sākas aptuveni 5dien. Tas ir - jūs ierodaties kaut kad piektdien, nokārtojat visus OOG tehniskos jautājumus, uzceļat sev mītni..., kad novākusies kritiskā masa spēle piepeši tiek palaista.

Līdz ar to nav īsti svarīgi cikos jūs piektdien ierodaties.

Iesūtīja: Dis.Connected. ; laiks: 02.08.2005 09:41

Privātais autobuss, par kuru jāmaksā aptuveni 2ls, kamēr parastais izmaksāja, laikam 90sant grin.gif

Vienmēr jau var stopot...


Ēm. Ja spēlētājs ierodas spēlē bez leģendas, tad viņa tēls var tikt vazāts da jebkur, kur vien GM vajaga? Tobiš, viņš ira NPC?
Un vai es varētu vienu tādu savākt sev līdzi, ceļojot pa Troļļu Zemēm, jo viņa būs pirmo reizi TN dalībnieks un man negribētos atstāt viņu meža vidū (lasi - atstāt jūsu nagos)

Iesūtīja: W-Shadow ; laiks: 02.08.2005 09:51

CITĀTS(Dis.Connected. @ 02.08.2005 10:41)
Privātais autobuss, par kuru jāmaksā aptuveni 2ls, kamēr parastais izmaksāja, laikam 90sant grin.gif (...)
*


Peec 118 zinjaam - autobuss no Riigas 1.70 Ls no riita un 1.55 - veelaak dienaa.
[/me driizaak ieradiisies 5.dien no riita pilseetaa &skatiisies, kas notix ] sleeping.gif

Iesūtīja: Dis.Connected. ; laiks: 02.08.2005 09:52

Oi, bāc..sajaucu ar autobusa cenām uz '"Ceļu'' laughing.gif

Jā, es visdrīzāk došu ziņu, ka nupatās braucu, jo vēl nekas nava zināms ermm.gif

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 02.08.2005 09:56

CITĀTS
Ēm. Ja spēlētājs ierodas spēlē bez leģendas, tad viņa tēls var tikt vazāts da jebkur, kur vien GM vajaga? Tobiš, viņš ira NPC?

Nē. Pašlaik tikai diviem cilvēkiem ir leģendas, līdz ar to vari noprast, ka pārējie nebūs NPC:). Leģenda ir pilnīgi neobligāta un tiem, kas to iesūta praktiski nav nekādu priekšrocību. Ja neskaita, iespējams, papildus kvestu.

Un tu vari vazāt dies sazin ko sev līdzi.

Iesūtīja: Aziren ; laiks: 02.08.2005 16:04

CITĀTS(Andza Arrdh @ 31.07.2005 19:31)
Kas notiek ar nogalinaatajiem ciemu vecaakajiem? Vinji atdziivinaas pie Daasna? Vai jamos var njemt liidzi uzbrukumaa un aktiivi veikt atdziivinaashanos uz vietas aiz kruuma?
*

ja Kamaz
ka tur ir
mani shis jautajums ari ir ieinteresejis
ja vari, tad atbildi ludzu...

Iesūtīja: soirvakt ; laiks: 02.08.2005 16:11

nogalinac ciema vecakais var atdzivoties vainu pie dasna vai pie cita ciema vecaka

ciema vecakie var atdzivinat tikai ciemos

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 02.08.2005 16:19

CITĀTS(Aziren)
Kas notiek ar nogalinaatajiem ciemu vecaakajiem? Vinji atdziivinaas pie Daasna? Vai jamos var njemt liidzi uzbrukumaa un aktiivi veikt atdziivinaashanos uz vietas aiz kruuma?

Sorr, aizdomājos. Pilnīgi noteikti aiz krūma atdzīvināt nevar. Pirmkārt, ciema vecākie nav akurāt pilnasinīgi spēlētāji, bet pusasiņu NPC/DM, viņi, visticamāk, atteiksies riskēt ar savu ādu atdzīvinot kaujas malā. Otrkārt, atdzīvināšanai nepieciešams veikt rituālu, kuram vajadzīga mierīga atmosfēra (tas ir, rituāla veicējs nedrīkst nomirt, khem) kā arī zināms laiks. Plus, atdzīvinātājam nepieciešams kontakts ar augstākiem spēkiem kā arī lielā dzimšanas grāmata.

Tā kā cīņā protams, var mēģināt pierunāt šamos iet, bet tie neies. Un pat, ja ies, atdzīvināšana aiz krūma būs pārāk problemātiska, lai reāli notiktu. Toties kādā mierīgākā vietā gan var arī neesot ciemā.

Tas, tiesa, ja nemaldos, attiecās uz ziemeļniekiem, jo troļļiem vajadzēja atdzīvoties savā ciemā. Jap, tā laikam bija gan, jo troļļu ciema vecākais ir kara kunigs, kas šos arī parasti ved cīņā.

Iesūtīja: Aiva ; laiks: 02.08.2005 16:38

Pag, Kamaz, neesi kaut ko sajaucis?

Ja troļļu vecākais ir troļļu kara kunigs, un ved savējos uzbrukumā, tad viņš noteikti nav ciematā un negaida mirušo dvēseles mājās pārvelkamies lai tās atdzīvinātu? Un ja viņam lai katru nosistu trolli atdzīvinātu, atpakaļ uz migu jāvelkas... Tas būs viens izbesīts troļļu vecākais ;-) Ne tā?

Vai tik ar to ciema sēdēšanu nebij ziemeļnieki domāti?

Iesūtīja: Kurbads ; laiks: 02.08.2005 17:05

Kaa arziemeljnieku karavadoni, vinjs tipa ir taads pats kaa trollju kara kunigs. Tas ir - vinjs arii dodas ciinjaa, nevis tikai seez un kuuko!?

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 02.08.2005 17:17

CITĀTS
Kaa arziemeljnieku karavadoni, vinjs tipa ir taads pats kaa trollju kara kunigs. Tas ir - vinjs arii dodas ciinjaa, nevis tikai seez un kuuko!?

Ziemeļnieku karavadonis nav tas pats kara kara kunigs. Karavadonis, pimrkārt jau, nevar atdzīvināt nevienu. Otrkārt, karavadonis ir augstākā amatpersona visā cilvēku reģionā, viņa pakļautībā ir pārējie ciema vecākie, kamēr troļļu kunigs ir atbildīgs un noteicējs tikai pār savu ligzdu.

Karavadonis dara to, ko uzskata dotajā situācijā par pareizu. Arī viņš kādreiz ir bijis kareivis, cīnījies rindās pirmajās, līdz ar to nav nekas neparasts, ja dodas karalaukā.

CITĀTS
Ja troļļu vecākais ir troļļu kara kunigs, un ved savējos uzbrukumā, tad viņš noteikti nav ciematā un negaida mirušo dvēseles mājās pārvelkamies lai tās atdzīvinātu? Un ja viņam lai katru nosistu trolli atdzīvinātu, atpakaļ uz migu jāvelkas... Tas būs viens izbesīts troļļu vecākais ;-) Ne tā?


Principā tā ir gan jā kā teicu - troļļu karakunigs veic atdzīvināšanu un tikai ligzdā (vai īpašās vietās).

Bet atdzīvināties jau var ne tikai savā ligzdā - var to darīt arī pie kaimiņiem vai Dāsna.

Iesūtīja: Good ol' Grim ; laiks: 02.08.2005 17:31

CITĀTS(Kamazs)
Otrkārt, atdzīvināšanai nepieciešams veikt rituālu


Cik atminos kareivji atdzimst bez rituāla. Un ja kauja notiek ciemā?

Iesūtīja: Andza Arrdh ; laiks: 02.08.2005 17:51

Un veel joprojaam nesapratu. Tjipa nomiris troljlju karakunigs, vai ciema vecaakais (abi ir atdziivinaataahi - analogi), dodas pie jebkura cita atdziivinaataaja, vai ne?

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 02.08.2005 21:49

CITĀTS
Cik atminos kareivji atdzimst bez rituāla. Un ja kauja notiek ciemā?

Kareivji jā. Atdzīvināšanai tik un tā vajadzīga mierīga atmosfēra, jo, neskatoties uz rituāla iztrūkumu, ciema vecākajam vai kara kunigam ir jāvar piereģistrēt kā nāve, tā dzimšana, sazināties ar augstākiem spēkiem utt.. Neviens ciema vecākais neatdzīvinās ciemā, ja tur notiek kauja.
CITĀTS
Tjipa nomiris troljlju karakunigs, vai ciema vecaakais (abi ir atdziivinaataahi - analogi), dodas pie jebkura cita atdziivinaataaja, vai ne?

Jā. Piemērs - soirvakt dodas atdzīvināties pie aivvva vai Raines, ja tie šamo pasūta naxyj (hehe), tad var iet pie Dāsna, tas gan visus mīl un pie viņa kautiņi nekad nenotiek.

Katrā ziņā viss ir vienkārši - ja tu esi kareivis-trollis un mirsti cīņas laikā, tad sagaidi kaujas beigas (kā minimums jāskaita līdz 200) kā līķis un tinies kā spoks uz savu ciemu, lai tur karakunigs tevi atdzīvina. Ja kaimiņu ciems vai Dāsns ir tuvāk - dodies turp.

Ziemeļnieku kareivim arī līdzīgā kārtā jāčāpo pie jebkura cieminieku vecākā un jāatdzīvojas.
---------------------------------
Nevar tā vienkārši jozt no kaujas lauka prom, ja nogalina - vajag pēc pilnas programmas, dramaturģiski saļimt (pāris sekunžu samulsums ir ok) un pagulēt zīmīgu laiciņu (skaitam līdz 200 vai gaidam kaujas beigas), pirms doties prom. Tā nav nekāda stafete.
Un līdzīgi, kā darīja Kedriks Asinsnaidā ™, arī šeit - jo labāk notēlo nāvi, jo tev pašam krutāk. Nu teiksim tā, ja man nepatiks, tad es ar to izpatikas rīksti... hehe Tas gan bija joks, bet nopietni - būtu ļoti jauki, ja jūs mirtu smuki un sinemātiski - tas krietni uzlabo atmosfēru.

Iesūtīja: subito ; laiks: 04.08.2005 07:04

Cik purvains ir poligons?

Vai nevarētu kādā pavedienā iemest detalizētas kartes fragmentu, kurā parādīts, kur konkrēti spēles vieta atrodas?

Iesūtīja: SkadY ; laiks: 04.08.2005 11:51

CITĀTS(subito @ 04.08.2005 07:04)
Cik purvains ir poligons?

Vai nevarētu kādā pavedienā iemest detalizētas kartes fragmentu, kurā parādīts, kur konkrēti spēles vieta atrodas?
*


mmm... purvi smile.gif. Man patīk purvi. Kautgan pēc 3 dienām kādā var gadīties ieskriet whistling.gif.

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 04.08.2005 12:33

Nav purvu. Nu ok, ir viens, bet taadaa maliņā.

Iesūtīja: coldars ; laiks: 06.08.2005 14:48

CITĀTS(Kamazs @ 04.08.2005 13:33)
Nav purvu. Nu ok, ir viens, bet taadaa maliņā.
*


Vēlētos redzēt forumā ievietotu detalizētu Skaistkalnes karti, kurā atzīmēta spēles atrašanās vieta.

Iesūtīja: SkadY ; laiks: 06.08.2005 23:46

CITĀTS(coldars @ 06.08.2005 14:48)
Vēlētos redzēt forumā ievietotu detalizētu Skaistkalnes karti, kurā atzīmēta spēles atrašanās vieta.
*


Nebūs takš interesanti ja visi zinās spēles teritoriju jau sākumā. Tādēļ jau poligons tika nomainīts. Bet nu lai jau GMi lemj.

Iesūtīja: krekeris ; laiks: 06.08.2005 23:50

khemm, manupraat, tas bija domaats kaa jautaajums : "cik kjeepiiga un sarezgiita ir nokluushana poligonaa bez pers. mashiinas vai GM'u noorganizeetaa businja?" neviens jau neprasiija detalizeetu poligona karti, bet kur tas atrodas... silent.gif

Iesūtīja: soirvakt ; laiks: 07.08.2005 11:04

pasam gan kartes nau bet sobrid izkatas ka tad kad tu esi aizbraucis lidz skaistkalnei teu svac mantas un tu bara ar vel veselu baru cilveku nosolo 3 km ar kajam tad ielec traktora un tevi aizved kadus 7 km lidz poligonam

Iesūtīja: Good ol' Grim ; laiks: 08.08.2005 11:34

Vai poligonā ir kāds svaiga ūdens avots?

Iesūtīja: DarkJedi ; laiks: 12.08.2005 19:10

Starp citu kā jūs risinat tādu jautājumu kā (atvainojos par rupjību, bet kas ir dabisks tas nav pretīgs.) smile.gif padir šanu un pamīšanu? Labi pamīzt nav problēma (vismaz vīriešu dzimuma pārstāvjiem točna) taču kā ar padir šanu ? It kā jau arī nav problēma, taču ja visi kakās ciema tuvumā, tad simt punkti, ka kāds no potenciālajiem uzbrucējiem iekāps kādā dabiskajā viduslaiku ''mīnā'', domāju, ka sprādziena troksnis izpaudīsies cietušā skaļā lamāšanā un gaudulīgā bļaušanā.
Un vai tvirto dibenu slaucīšana notiek ar lapām vai ar mūsdienīgāku ''artefaktu'' - tualetes papīru? Jeb tas pieder pie lietas, jo sūdainās kājas ir viduslaiku autentiskā ''smarža''? grin.gif

p.s. Lamu vārdu labošanas sistēma ir laba lieta, bet ko lai dara ja vārdu patiesi ir nepieciešams lietot? Protams var jau meklēt aizstājējvārdus, taču reizēm mēdz būt gadījumi kad lietas jālieto īstajos vārdos. Bet būs jau labi, saprotu, ka tas ir tikai pašu lietotāju interesēs, lai izvairītos no rupja spama.smile.gif

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 12.08.2005 19:18

CITĀTS
Vai poligonā ir kāds svaiga ūdens avots?

Nop.

CITĀTS
Starp citu kā jūs risinat tādu jautājumu kā (atvainojos par rupjību, bet kas ir dabisks tas nav pretīgs.) smile.gif padir šanu un pamīšanu?

Līdz šim problēmu nebija (varbūt tādēļ, ka spēle īsa un ēst nebija ko). ````anai ieteicams pamest spēles poligonu (tas ir, iet purvā). Un ````t tur. Papīru nav smuki izmantot, jo tā tomēr ir dabas piemēslošana, tāpēc latvāņa lapa būtu tieši laikā...tongue.gif nē, nu ok, principā var pakakāt purvā. Poligona teritorijā nevajag. Nu ja dikti grib, tad jāizrok bedrīte un vēlāk jāaizrok ciet.

Iesūtīja: Mefisto ; laiks: 15.08.2005 22:40

laughing.gif jau shovakar 2 lieta par ko tik histeeriski reecu... mees tur buutu ziemeljnieki un trollji nevis kakji Kamaz... bet protams dir** jau vajag kulturaali laughing.gif ! Un kas buus man ja es toletes papiiru iestibiishu poligonaa?

P.S. starp citu, bet tas taads dzoukons , mees ar draugu runaajaam un vinsh pateica kauko kjipa shaadu...
mees iezagsimies pretinieku nometnee, visus apslakteesim, un tad nometnes centraa piedi**iisim katrs pa chupai laughing.gif , nu vai tas nav nelietiigi? laughing.gif

Iesūtīja: Farliner ; laiks: 15.08.2005 23:36

Mefisto, par tādām lietām sit "pa dzīvei" smile.gif

Iesūtīja: K... ; laiks: 16.08.2005 00:50

Piekriitu Farliner. Lai arii cik svariigs nebuutu WYSIWYG, bet zinaamas normas tomeer vajadzeetu ieveerot. Kaa piemeeram, pieklaajiibas vai vismaz sanitaaraas.

Iesūtīja: Mefisto ; laiks: 16.08.2005 07:59

Nu tak nomierinaties, to tik vinsh taa joka peec (es ceru)! Nu labi teiksim taa juusu informaacijai laughing.gif ... es juusu ciemaa nedi*siishu ... ! Nebuutu atbildiigs ja kaads to izdariis, jo man pasham ir galva uz pleciem, un goda sdajuuta arii viss kaartiibaa...

Iesūtīja: Kraukleenss ; laiks: 06.09.2005 15:33

Jautajaums, priekshkam ziemeljnieku armijniekiem buus vajadziiga nauda? Ja atskaita iespeeju iegaadaaties chipshus un kooolu.

Iesūtīja: Good ol' Grim ; laiks: 06.09.2005 15:42

Lai dabūtu bankā atstāto.

Iesūtīja: Žanete ; laiks: 06.09.2005 16:41

nujaa - principa takaa speelee buus arii tirgoaaji,k tad buus paardoshanaa dazaadas preces ko juus pashi - vienkaarshi trolli un ziemelnieki ievest poligonaa nevareesiet ...

taapeec buus vajadziiga arii speeles nauda lai to visu vareetu no tirgotaaja nopirkt, kaa arii samaksaat par pakalpojumiem smile.gif

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 06.09.2005 16:55

...neaizmirsīsim, ka par zināmu summu varēs iegādāties visādus maģiskos pribambasus, kurus armijnieki nevar dabūt kā zemnieki - levelupos. Arī pemana nenāk par velti tiem, kas vēlas nodarboties ar zināmu buršanos.

Tāpat arī jāatcerās, ka parastam zemniekam naudas īsti nav (neviens tam algu nemaksā), bet tā var izrādīties nepieciešama (ēdienu nozog troļļi/ziemeļnieki un lai kaut ko dabūtu no bankas vajag piķi, piemēram), kur to nopelnīt? Armijniekiem, savukārt, tiek maksāta alga un tie var izmantot zemnieku pakalpojumus piķojot tiem.

Iesūtīja: Žanete ; laiks: 06.09.2005 17:04

kadi ir zemnieku pakalpoijumi?

jo kaliekas tad iipashi bonusi uz paikas ieguvi vinjiem nav un ja karaviiriem nav vajadziigi zemniek pakalpojumi, tad kaa zemnieki dabuus jeb pelniis naudu, lai arii vareetu baudiit dziices labumus? jo pagaidaam vinji izskataas diezgan apdaliiti

Iesūtīja: Kraukleenss ; laiks: 06.09.2005 19:40

Ka tik nesanaak taapat kaa ar puurgaalu dazham labam grin.gif

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 06.09.2005 20:27

CITĀTS
Ka tik nesanaak taapat kaa ar puurgaalu dazham labam

Puurgāl bija grūti mērāms, tāpat arī mēs pat nenojautām, ka poligonā jamā ir tik daudz. Nauda ir plānota konkrētā skaitā - ne vairāk, tā tiek injicēta spēles ekonomiskajā sistēmā un tur arī cirkulē. No zila gaisa tā nerodās. Nauda sākot spēli ir tiem tēliem, kuriem tā pienākas pēc leģendas (ciema vecākajiem, tirgoņiem, Dāsnam utt..), kā arī dažiem, kas sākot spēli (0tais levelups) izvēlas paņemt naudu. Nauda vēl var atrasties pāris naudas podos (jūs tak zināt tās pasakas..). Visādi citādi tā ir noslēgta ekonomiska sistēma, kur armiju vadītājiem jāmaksā algas saviem kareivjiem (un nauda nerodas no zila gaisa priekš tā), tie, savukārt var to izmantot citiem mēŗkiem. Dabas likumi paredz, ka noslēgtā ekonomiskā sistēmā jāiestājas līdzsvaram, tas ir, naudai jāiegūst zināma vērtība.

Arī tirgotāji sāks spēli saņemot kaut kādu naudas summu, par kuru iepirks papildus preces vai algos sargus (ja jutīs, ka vajag), tādēļ viņiem būs jādomā kā pārdot savu preci, lai tiktu pie kapitāla, par kuru atkal iepirkt preci utt.. Armiju vadoņiem būs jādomā, kur raut budžetu savas armijas uzturēšanai, kā maksāt algas, vai dot prēmiju kādam vai ne utt. - varbūt jārīko sirojumi, lai aplaupītu kādu? Arī Dāsnam būs nepieciešams kapitālu atjaunot un papildināt, tāpēc viņš būs ieinteresēts tirgot visādas maģiskās šmotkas vai pieprasīt naudu par kādu pakalpojumu (atļauju pie viņa pārgulēt).

Vārdsakot, mēŗkis ir izveidot noslēgtu ekonomisku sistēmu. Tas būtu ideāli.

Iesūtīja: ETM ; laiks: 06.09.2005 22:19

Tik un taa paliek neskaidrs jautaajums: kur zemnieks raus naudu? nav iisti redzams, kaa vish vareetu tikt pie bagaatiibas, iznjemot ar levelupa paliidziibu vai noalgoties pie tirgonja.

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 06.09.2005 22:40

Nu kā tu tiksi pie naudas - tava problēma. Armijai ir alga, tirgoņiem - sākumkapitāls un iespējas pelnīt piķi nodarbojoties ar tirdzniecību... Nauda ir ciema vecākajiem - ciema "budžets", kuru var tie var izmantot dažādi visa ciema attīstībai..

Bet nu, cieminiekiem ir iespēja strādāt. Zināmā mērā pat pienākums. Tas ir, iemesls, kāpēc cieminieki vispār atrodas šeit, ir tāds, ka viņiem ir darbs. Ciemati ne velti šeit ir izveidoti, tie ir strādnieku ciemi. Viņiem regulāri jāmaksā konkrētas nodevas, bet tas, kas paliek pāri ir viņu.

Unnn vienmēr jau ir nelikumīgi ceļi...

Iesūtīja: Žanete ; laiks: 07.09.2005 14:25

ko zemnieki straadaas?

jo liidz shim tn nav pieredzeets nes tam liidziigs...

kas ir zemnieka pakalpojumi?

Iesūtīja: Moskjis ; laiks: 07.09.2005 14:28

CITĀTS(Žanete @ 07.09.2005 15:25)
ko zemnieki straadaas?

jo liidz shim tn nav pieredzeets nes tam liidziigs...

kas ir zemnieka pakalpojumi?
*


Zemnieki raks ogles. Tik vai viņiem par to dos naudu?

Iesūtīja: Žanete ; laiks: 07.09.2005 14:30

kur vinji raks ogles huh.gif

Iesūtīja: Kedriks ; laiks: 07.09.2005 14:35

Saku kuro reizi. Virtuālā ekonomika bdls ir ļoti smieklīga un nedabiska lieta. Priekš tam ir galda datorspēles, monopols, stratēģijas, kur par zeltu kokiem un cūkgaļu var ražot karavīriņus un močīties ar kaimiņiem...wacko_a.gif BDLS tomēr nevajadzētu tik nekritiski pārņemt šitās fiškas, bet meklēt citus veidus un līdzekļus, kā pasākumu atdzīvināt. Piemēram taisīt vairāk kabineta spēļu, lai spēlētāju līmenis celtos un viņi vispār būtu spējīgi normāli kaut ko notēlot. Tā lai pārējie tam notic. Citādi TIK daudz jāiedomājas. Brrr.

Iesūtīja: Žanete ; laiks: 07.09.2005 15:01

godiigi sakot arii es paigaidaam nespeeju iedomaaties sho ideaalo, virtuaalo ekonomikas sisteenu ...

pagaidaam izklausaas peec totaalaakaa sviesta, vai arii tev ,kamaz, buus jaameegina paskaidrot vienkaarshaak

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 07.09.2005 16:06

Kedrik, ja nemaldos, Asinsnaidā vai vismaz Senlatviešos eksistēja nauda. (...)

Ekonomiskā sistēma uzreiz nenozīmē virtuālo ekonomiku. Lai visiem būtu saprotams - spēlē cirkulē tikai fiksēta naudas summa, nevis tā tiek ģenerēta on-fly pēc vajadzības. Savukārt nauda ir kontroles un balansējošais mehānisms, kas arī ļauj vienam ēst normālu paiku, bet otram badoties pēc troļļu sirojuma. Tāpat arī nauda ir sava veida tēla attīstības mehānisms, kas ļauj tev aktīvi spēlējot (pildot kvestus, laupot, tirgojoties utt.) gūt zināmus bonusus attiecībā pret tiem, kas to nedara tik aktīvi vai tik veiksmīgi (tu vari, piemēram, tikt pie ekipējuma, ko citādāk nevarētu būt dabūjis iekšā). Dotajā situācijā man grūti to saukt par virtuālu sistēmu, jo naudai ir pakalpojumu vai preču segums - tu spēlē vari iegādāties ieroci par spēles naudu, pat ja tev tāda vispār nekad nav bijis.

UN tev nav nekas jāizliekas, tāpēc jau es gribu noslēgtu ekonomisko sistēmu, lai naudas vērtība rastos pati no sevis spēlētāju savstarpējā mijiedarbībā. Vienkārši, ko tur daudz iedomāties - ja tu vari par trim naudas gabaliem dabūt savu/svešu paiku, sitamo, izglābties no tēla nāves, izpildīt kvestu, tikt pie maģiskas mantiņas, tad, piedodiet, kas tur virtuāls? Naudai ir tieši tāda vērtība, ko tu vari par to nopirkt. Ja tu neko nevari, tad tai nav vērrtības. Tāpēc arī šajā spēlē mēs cenšamies naudu piesaistīt visdažādākajām lietām, bonusiem.

Iesūtīja: Moskjis ; laiks: 07.09.2005 16:06

CITĀTS(Žanete @ 07.09.2005 15:30)
kur vinji raks ogles huh.gif
*


Kur Kamazs ieraks, tur raks ārā...
Vismaz tā tika dzirdēts no paša Kamaza pirmajā 'atjaunotajā' būfu trenniņā.

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 07.09.2005 16:09

Cssst! Moškis!

Iesūtīja: Andza Arrdh ; laiks: 07.09.2005 16:50

Piem., Celjaa koku, kaa ekonomiskaa modelja vieniiba straadaaja lieliski, jo tas bija nepiecieshams, gan katras personas upkeep' am, gan arii visvisaadu apgreidu, rituaalu un citu pasaakumu veikshanai.
Taatad citiem vaardiem sakot, visi to gribeeja.

Iesūtīja: DarkJedi ; laiks: 07.09.2005 17:46

Man vienīgi nav īsti skaidrs par to zagšanu. Piemēram ja es kabatās staipu paiku, Zagt no kabatām ir legāli vai nē?

Otrs jautājums. Lai nebūtu jāceļ telts, tad vai mašīnā var gulēt?

Iesūtīja: ETM ; laiks: 07.09.2005 17:51

shaubos vai tas buutu baigi labi. pirmkaart jau baiss out-of-geims, otrkaart neviens jau normaalaa praataa nelauziisies mashiinaa iekshaa (ja vija normaali aizsleegta) un tad taa paliek par neienjemamu cietoksni.

Iesūtīja: Kedriks ; laiks: 07.09.2005 18:40

CITĀTS(Kamazs @ 07.09.2005 16:06)
Kedrik, ja nemaldos, Asinsnaidā vai vismaz Senlatviešos eksistēja nauda. (...)

Ekonomiskā sistēma uzreiz nenozīmē virtuālo ekonomiku. Lai visiem būtu saprotams - spēlē cirkulē tikai fiksēta naudas summa, nevis tā tiek ģenerēta on-fly pēc vajadzības. Savukārt nauda ir kontroles un balansējošais mehānisms, kas arī ļauj vienam ēst normālu paiku, bet otram badoties pēc troļļu sirojuma. Tāpat arī nauda ir sava veida tēla attīstības mehānisms, kas ļauj tev aktīvi spēlējot (pildot kvestus, laupot, tirgojoties utt.) gūt zināmus bonusus attiecībā pret tiem, kas to nedara tik aktīvi vai tik veiksmīgi (tu vari, piemēram, tikt pie ekipējuma, ko citādāk nevarētu būt dabūjis iekšā). Dotajā situācijā man grūti to saukt par virtuālu sistēmu, jo naudai ir pakalpojumu vai preču segums - tu spēlē vari iegādāties ieroci par spēles naudu, pat ja tev tāda vispār nekad nav bijis.

UN tev nav nekas jāizliekas, tāpēc jau es gribu noslēgtu ekonomisko sistēmu, lai naudas vērtība rastos pati no sevis spēlētāju savstarpējā mijiedarbībā. Vienkārši, ko tur daudz iedomāties - ja tu vari par trim naudas gabaliem dabūt savu/svešu paiku, sitamo, izglābties no tēla nāves, izpildīt kvestu, tikt pie maģiskas mantiņas, tad, piedodiet, kas tur virtuāls? Naudai ir tieši tāda vērtība, ko tu vari par to nopirkt. Ja tu neko nevari, tad tai nav vērrtības. Tāpēc arī šajā spēlē mēs cenšamies naudu piesaistīt visdažādākajām lietām, bonusiem.
*


Viss ir jauki un skaisti. Tikai nevajag visu bāzt vienā katlā. Brīvi pašuzģenerētā pasaulē GM tak var darīt kā vēlas un neviens neko nevar aizliegt. Tomēr ir savādāk, ja mēģina uztaisīt spēli par noteikta laika sabiedrību. Piemēram SLS un "Asainsnaida" laika sabiedrībā izpratne par naudu bija pavisam atšķirīga nekā mūsdienās. Diemžēl GM nevar iebāzt visu sagremotā veidā playera cietajā paurītī par VISĀM tēmām. Gatavošanāas prasa vismaz nelielu pieejamās literatūras pastudēšanu par attēlojamo laikposmu. Nu atšķirās cilvēkiem domāšana toreiz un tagad! Nu kaut vai tāds aspekts kā nauda vikingu laikmetā - piemēram, lielākā tās vērtība ir tad, ja tā lielā daudzumā guļ kaut kur aprakta kur neviens to nezin, nevis tiek nemitīgi lietota ikdienas apritē. Bet kur nu - vai tad kādam tas interesē... rolleyes_a.gif Kā jau teicu - pašizdomātā pasaulē var mēģināt taisīt kā nu GM vēlas, bet tur var ļoti viegli iebraukt viltīgi nomaskētajā virtualitātes purvā. Manā izpratnē BDLS nebūt nav jābūt lielformāta stratēģiskajai spēlei, kas pa tiešo pārnesta no kompja uz dzīviem cilvēkiem.

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 07.09.2005 20:02

Bet tu tak negribi teikt, ka tas, ka Asinsnaidā/Senlatviešos varēja kaut ko nopirkt par naudu bija slikti?

Nauda ir tāda pati spēles fīča kā zobens - zobens tev dod dažādas iespējas, nauda arī. Ja zobena spēks/lietošana nav labi apdomāta, rodas virtuālās zobenkaujas ar taimstopiem, maģiskajiem efektiem un dažāda spēka sitieniem, kuras man šķiet savā ziņā līdzvērtīgas šai virtuālajai ekonomiskajai sistēmai. No otras puses, var jau samazināt zobenkauju virtualitāti, izmest taimstopus, efektus utt. (ko lielā mērā arī darām) tā padarot kaujas mazāk virtuālas. Nu un tieši tas pats ar naudu - nav nekādas virtuālās dzirnavas, ostas utt. kas ģenerē naudu vai armijas vienības or smth.. TNC nekādā ziņā nepretendē uz Drakonistu stila/apjoma brīvdabas lomu spēlēm, kur, kā esmu dzirdējis, šī virtuālā ekonomika ir ļoti izteikta. Ne tas viss slikti, ne labi, vienkārši mums ir cita pieeja.

Galvenā kļūda būtu uzskatīt, ka TNC būs virtuālā ekonomika kā drakonistu spēlēs - tā tas nekad nav bijis plānots. TN:C vienkārši būs nauda (tāpat kā iepriekšējās), bet mēs strādājam pie tā, lai jamai būtu lielāks pielietojums. Tas arī viss.

Iesūtīja: Andza Arrdh ; laiks: 07.09.2005 20:51

Nauda, ir sava veida spēlētāja motivācijas ģenerētājs, tāpēc, ka spēlē nauda idejiski tomēr ir viens no vistiešākajiem analogiem reālajai pasaulei, kurā cilvēkiem nauda arī spēlē lielu lomu.
Tāpēc BDLS tas ir viens no spēlētāja sava veida mērķiem un virzītājspēkiem, lai mirkļos, kad īsti nav ko darīt un viņš jautā sev: "A ko es vispār gribu izdarīt, vai panākt?", viņš var savām atbildēm pievienot arī variantu: kļūt bagāts un turīgs.
Lai gan labi izstrādā spēlē, kur ir konkrētāka motivācija, naudai labāk kalpot nevis kā pašmērķim, bet gan starpniekam.

Iesūtīja: Kedriks ; laiks: 07.09.2005 21:11

Ir ok... es tikai gribu kā labāk... innocent.gif vot i mans pieticīgais viedoklis... vnk man tās miniatūrās dzirnaviņas un tā tālāk ... no dažādu krāsu plēvēm etc. sick.gif , ko esmu atskatījies drakonistu spēlēs, liekas ļoti nožēlojamas un būtu stulbi jā mēs tā nekritiski pārjemtu ne tās labākās viņu lietas.

Iesūtīja: K... ; laiks: 07.09.2005 21:36

Hmm. Laikam nenāktu par ļaunu lieku reizi atgādināt:

TN ir WYSIWYG

Ja kāds "rok kartupeļus", tad tas nozīmē, ka viņš ņem lāpstu, iet un kašā tos tupeņus laukā no zemes, kur kāds muļķītis (visticamākais GM) tos ir sabēris.

Neviens nesaņems spēles sertifikātu "2 kartupeļi. Zaļi. Ar zemi." Ja kāds ir izkašājis kartupeli, viņš arī dabūn kartupeli un pēc tam var viņu iesālīt.

Atceros gadījumu no PreSUX2, kad visu meklētais objekts bija "sēklas". Neviens īsti nevarēja saprast, kas tās "sēklas" īsti ir. (Tās bija svarīgas, tāpēc tie, kam tās bija, ar to nelielījās). Tika nolemts, ka "sēklas" attēlo rieksti vai kaut kas uz to pusi (īsti neatceros), ko bijām netīšām ieguvuši, un tie tika kā "sēklas" arī kaut kam iesmērēti. Pēc kāda laika atklājās, ka tie nemaz nav "sēklas", un ka "sēklas" tiešām arī nozīmē šķiet, ķirbju sēklas.

No tā mums būs mācīties:
Sēklas ir sēklas un rieksti ir rieksti. Ja kāds jums dod kartupeli, un saka, ka tas ir dimants, padomājiet divreiz.

Izņēmums ir maģiskās mantas. Ir noteikti priekšmeti, kas apzīmē amuletus. Vareni burvji var atpazīt rūnas un noteikt amuleta specifiku. Ja burvis melo, tā ir viņa darīšana. Ir pemana.

Izņēmums ir arī depresijā iedzīti GM, kuriem nav ko darīt, un kas saka, ka šie sausiņi ir burvju sausiņi un tie atdod +1 HP. smile.gif Ticiet tiem uz vārda!




P.S. "Ceļā" ekonomika, manuprāt, bija viens no iemesliem, kāpēc spēle izdevās. Visi gribēja to koku un bija iemesls darīties un ņemties.

Iesūtīja: Raine ; laiks: 11.09.2005 12:55

CITĀTS
Atceros gadījumu no PreSUX2, kad visu meklētais objekts bija "sēklas". Neviens īsti nevarēja saprast, kas tās "sēklas" īsti ir. (Tās bija svarīgas, tāpēc tie, kam tās bija, ar to nelielījās). Tika nolemts, ka "sēklas" attēlo rieksti vai kaut kas uz to pusi (īsti neatceros), ko bijām netīšām ieguvuši,  un tie tika kā "sēklas" arī kaut kam iesmērēti. Pēc kāda laika atklājās, ka tie nemaz nav "sēklas", un ka "sēklas" tiešām arī nozīmē šķiet, ķirbju sēklas.


Tās bija rozīnes, kuras man izdevās iesmērēt "zemniekiem".

Iesūtīja: Kraukleenss ; laiks: 16.09.2005 21:06

Ps tagad ir sakausies gripas sezona, jaauzmanaas ar datumu nolikshanu, jo ja puse buus slimi, tad tas nu galiigi nepriecee.

Iesūtīja: Shadowstalker ; laiks: 17.09.2005 18:07

Jā, un arī tie, kas aizies, sliktākajā gadījumā atpakaļ tiks atnesti.

Iesūtīja: subito ; laiks: 17.09.2005 20:40

Tāpēc, mīļie bērni, sāciet regulāri ēst fitonicīdiem bagātos ķiplokus, ēst gudri sabalansētu uzturu vispār, nodarboties ar regulārām fiziskajām aktivitātēm.

Un, lai nebūtu offtopics:

Vai uz spēli tiešām jāstiepj pilnīgi viss izdzert plānotā ūdens daudzums vai arī būs, kur papildināties?

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 17.09.2005 21:12

Poligonā avota nav un nevar būt tīri tehniski, tādēļ to iepērk no tirgotājiem. Nu un pats var, protams, ņemt ūdeni tāpat kā pārtiku iekšā spēlē vai atstāt bankā.

Iesūtīja: Berlog ; laiks: 18.09.2005 17:53

Kā es saprotu, tad visi spēlētāji pamatā dalās 2 grupās: armijā un "zemniekos". Pie kam zemnieki var "kačāt leveli" pieldot kvestuis utt, bet sākot spēli ir diezgan bomzīgi- duncis un tas, ko izvēlas 0-tajā "levelapā", un viss. Kas tas par gļuku, ka nevar spēli sākt kā pleitmeilā nobruņojies zemnieks?

Iesūtīja: Kamazs ; laiks: 18.09.2005 18:24

Huh. Tāda nu ir tā koncepcija - ja gribi vazāties apkārt pleitmeilā, esi armijnieks. Taču tas nenozīmē, ka tu nevari būt zemnieks pleitmeilā. Vienkārši pēc koncepcijas - PC ir baltas lapas - nav nekādas leģendas kas skaidro kāpēc zemnieks lūk ir tik kruts. To var izskaidrot tikai piedaloties spēlē.

Es saprotu, ka gribat vairāk hitpointu..heh, kāpēc ne - ņemiet savas bruņas uz spēli, tik nopelniet jamās vispirms.

Iesūtīja: Kraukleenss ; laiks: 18.09.2005 22:08

veelviena lieta, par speeli naktii. Iesaku padomaat par datumu, kuraa buutu pilnmeeness, jo tas tomeer ljoti daudzko izskjir..

Iesūtīja: Žanete ; laiks: 19.09.2005 14:06

pagaajusho gad, pat meenes nepaliidzeeja - bija apmaacies ... tad kaada atshkiriiba?

Iesūtīja: Kraukleenss ; laiks: 19.09.2005 19:13

nu kamazs jau mums soliija saulainu laiku smile.gif bet arii maakonjainaa laikaa kautvai minimaali, bet tu vismaz redzi kur tu sper kaaju..

Iesūtīja: Shadowstalker ; laiks: 19.09.2005 19:18

Polārā diena wink.gif

Iesūtīja: Žanete ; laiks: 20.09.2005 13:02

nee - pagfaajusho gad es neredzeeju kur speru kaaju ... bet bija jautri...

jebkuraa gadiijumaa tagad buus dilstosh meenes, un ceru ka tas tomeer neietekmees datumu

unjaa - polaaraa diena gan mums iisti nespiid ... neesam veel tajos graados

Iesūtīja: Kraukleenss ; laiks: 20.09.2005 14:43

Un kas notiks, kad tu nakts viduu iespersi savu kaaju kaadaa no trollju graavjiem? smile.gif Tici man ,tas nebuus patiikami.. Bet nu piekriitu tev tajaa, ka datumu tomeer mainiit nevajadzeetu.

Foruma dzinējis: Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)