- Teksta izmērs +
Autora piezīmes

Izmaiņas skolas dzīvē.

 

 

Visbeidzot Harijs dzirdēja Maksūras balsi sakām: „ Tagad kad jaunie skolnieki un viesi Cūkkārpā ir sašķiroti pa namu torņiem, es jūs visus aicinu piepildīt savus tukšos vēderus, tāpēc cienājaties! Labu apetīti!”

Atskanēja aplausu vilnis. Harijs labi saskatīja, kā Rons pieliecas tuvāk galda malai. Šķīvji piepildījās ar garšīgiem ēdieniem un uzkodām, no kurām nevarēja atturēties tās nenogaršojot. Lielajā zālē troksnis arvien auga. Kaimiņi sarunājās ar kaimiņiem un apsprieda katram sev tīkamos jaunumus un interesantākos faktus. Neviens nekad nežēlojās par dievīgajiem ēdieniem un arī šis nebija izņēmums. Vienīgi dīvainis varētu nepieņemt ko tik garšīgu.

Harijs paskatījās pa labi un nevarēja neieraudzīt Rona izsalkušo grimasi.

 

Pēc vēderu piepildīšanas Maksūra ierunājās vēlreiz: „ Tagad kad jums vēderā ir lieliska maltīte, es vēlos lūgt mirkli jūsu uzmanību.( Tieši tagad direktores seja pārvērtās no mazliet svinīgas uz skarbu un tādu kura pati par sevi teica- ja neklausīsiet tad varēsiet ar galvu uz leju karāties pie kalambola stīpām augstu gaisā un kad kritīsiet vairs neatgriezties Cūkkārpā!) Pirmziemniekiem ir jāzina, ka audzēkņiem ir aizliegts ieiet skolas teritorijā esošajā mežā- turklāt to derētu atcerēties arī jauniešiem, kuri Cūkkārpā ir pavadījuši jau vairākus gadus.” Harijs, Rons un Hermione zīmīgi sasmaidījās

„Pasniedzēju pulkā,” turpināja direktore, „ šogad ir izmaiņas .Maģijas vēsturi jums pasniegs Profesore Ķersija. Profesore Asnīte dalīsies savā pieredzē herbialoģijas zinībās. Aizsardzību pret tumšajām zintīm jums mācīs Dans Danufāns.”

Skolotājs piecēlās un pamāja ar roku skolēniem, kas pildīja lielo zāli. Kad Harijs beidzot paskatījās uz skolotāju, viņam jau šķita ka noticis nelabojamais. Danufānam bija melni mati, kas stipri atgādināja Strupu.

„Jā! Viņš tiešām likās līdzinājamies,” Harijs pie sevis nodomāja.

Jaunajam skolotājam bija melns apmetnis un apakšā tumši zils krekls ar garo apkakli.

Direktore turpināja: „Tibērijs Ogdins labprāt dalīsies ar jums savā pieredzē par mikstūru iedarbībām un to noderību. Profesore Vektore pasniegs aritmatiku, bet astronomiju Sinistra. Iepazīstaties ,profesors Omulis jums pasniegs zinības senajās rūnās un kopā ar vienu no burvestību ministrijas darbiniecēm, proti Māršmeli dalīs stundas vientiešu mācībā un Māršmele, protams, neslēps savu gudrību burvestību teorijā un pārvērtībās. Iepazīstaties Lempiuss Hagrids jums stāstīs par maģiskajiem dzīvniekiem savās stundās. Turklāt Trilonija dalīsies ar savām izciliem un nekļūdīgajiem pareģojumiem pret saviem objektiem pareģošanas stundās.” Pēdējo teikumu direktore pateica ar izsmiekla piegaršu balsī. Harijs vēl iedomājās žēl , ka Maksūra pati nevienu stundu nepasniegs, bet , varbūt, tas tikai uz labu?

„Gribu jūs informēt par torņu galvenajiem. Slīdeņu tornim virsroku uzņems Dans Danufāns.( Atskanēja priecīgi aplausi no nosauktā torņa. Skolotājs bija spiests atkal piecelties.)

Harijam nezin kāpēc likās ,ka Slīdeņi vēlāk nemaz tik priecīgi nebūs, tomēr iespējams viņš kļūdās.

„Profesore Asnīte atbildēs uz Elšpūšu jautājumiem torņa dzīvē, tāpat arī profesore Ķersija Kraukļnagu, bet Grifidoru tornis būs manā uzraudzībā. Šogad es kā jaunā skolas direktore pirmo gadu varu atzīt, ka strādāt Dumidora vietā nav nekāds vieglais uzdevums. Tāpēc es ceru, ka jūs skolēni , un it sevišķi Grifidori( acu skatiens aizklīda līdz trijotnei un vēl dažiem eksemplāriem)manu darbu sarkstu nepagarinās ar garlaicīgiem un muļķīgiem uzdevumiem un problēmām. Tas pats attiecas arī uz citiem torņiem. Gribu paziņot, ka manu darbu atvieglos arī prefekti un torņu Meiteņu un Zēnu vecākie.

Visiem kalambolu komandas kapteiņiem gribu ziņot, ka kalambolu pārbaudes notiks tieši pēc nedēļas. Komandu kapteiņi sniegs jums precīzākus laika datumus. Tagad mēs visi dosimies pie miera un mēs tiksimies rītā klasēs. Stundas šogad sāksies vienpadsmitos.

Harijs attapās tikai tad ,kad kopā ar Ronu un Hermioni atradās pie koptelpas. Zēns vēl iedomājās, ka šodien viņš tāds domīgs. Visi viņi zināja paroli, tāpēc tad kad Resnā kundze jautāja pēc tās tā atskanēja unisonā. Draugi pasmīnēja un priekā ievēroja, ka glezna par šādu atbildi ir varen apmierināta.

Viņas portrets atvērās, kā durvis, atsedzot sienā apaļu caurumu, pa kuru Harijs ar draugiem ielīda iekšā. Grifidora koptelpa izskatījās tikpat mājīga, kā vienmēr: omulīga, apaļa torņa telpa, pilna ar noplukušiem, mīkstiem klubkrēsliem un veciem, ļodzīgiem galdiem. Kamīnā jautri sprēgāja uguns, pie kuras pāris Grifidoru sildīja rokas pirms došanās augšā uz guļamistabām . Telpas otrā galā Šīmuss Finiagans sprauda pie ziņojuma dēļa kautkādu lapiņu. Acīmredzot, tajā bija norādīts stundu saraksts. Trijotne piesteidzās pie dēļa. Pēc tā nolasīšanas Rons mazliet paprostatēja par četrām stundām nedēļā, ko nāksies pavadīt kopā ar Slīdeni. Iedzēruši mazliet ķirbju sulas un pasmējušies kopā ar sen neredzētajiem draugiem un pārējiem Grifidoriem. Ap pusnakti visi sāka izklīst. Neviens nevēlējās nogulēt jau pirmo skolas dienu. Harijs ar Ronu aizgāja uz zēnu guļamtelpām bet Hermione ar Džinnija uz meiteņu apartamentiem.

Patiesībā neviens no četriem draugiem nevarēja kāda būs nākamā diena, jeb pirmā skolas diena pēc garas vasaras, ne tikai mācoties bet pildot arī savus papildus pienākumus.

Visvairāk par to uztraucās Hermione, kura bija iedalīta pa Meiteņu vecāko. Meitene vienmēr nomierinājās pie domas, ka viņa nebūs viena. Arī Rons ir Zēnu vecākais. Džinnija kopā ar Nevilu pildīs perfektu pienākumus, bet Harijs būs Grifidoru kalambola komandas kapteinis.

No rīta pieceldamies Harijs apģērbās, kā arī salika somā nepieciešamās grāmatas un piederumus.

„Ron, celies!” viņš modināja draugu.

„Es kavēju? Cik pulkstenis?” Pēc Rona jautājumiem Harijs pasmaidīja un atbildēja draugam: „Nē, es negribēju tevi atstāt vienu, jo vari arī nepiecelties laicīgi. Es tagad eju uz zāli, pēc tam uz stundām. Nāksi līdzi?”

„Jā, labi. Es tūlīt saģērbšos.”

Nonākuši zālē Harijs un Rons piebiedrojās Hermionei.

Pamanījusi draugus Hermione padeva labrīt un jautāja vai tie esot lasījuši kaut kādu „Dienas Pareģa” rakstu? Abi atbildēja , ka neesot. Hermione uzvaroši palūkojās un gandrīz pie deguniem pielika rakstu atnācējiem.

 

 

 

Dienas Pareģis stāsta:


Masveida bēgšana no Azkabanas.

 

attēlsŠodien ir izbēdzis Vārdā Neminamā lielākais atbalstītājs( tā sauktais nāvēdis) Maikls Flints no burvju cietuma- Azkabanas. Notiek šīs lietas izskatīšana. Jautājām burvjiem ko par šo bēgšanas iemeslu viņi uzskata un daži no viņiem domā, ka tam varētu būt sakars ar Hariju Poteru. Kā nekā šis zēns ir jau vairāk kārt izsprucis no Vārdā Neminamā nagiem. Un zēns šogad mācīsies burvju un raganu skolā – Cūkkārpā pēdējo gadu, varbūt, tā ir izdevība ko Vārdā- Neminamais vēlas izmantot.

Vēlamies atgādināt, ka ja jūs ieraugat šajā attēlā redzamo burvi tad steidzami sazināties ar Burvestību ministriju.

 

„Nav divu domu. Tagad „Dienas Pareģa” numurus lasīs visa skola. Nenoliedzami tagad cerēs, ka būs kaut kas jauns arī par tevi,” vairāk ar sevi, nekā ar sarunas biedriem ,Hermione klāstīja.

Harijs jau pietiekami labi pats redzēja, ka visi pilnīgi stiepjas pēc informācijas par slaveno puisēnu, kurš izdzīvoja. Nevajadzēja būt aklam lai pamanītu, ka vairākas pūces nomet brokastotājiem „ Dienas Pareģa” numuru.

Domājot Harijs dzirdēja Hermioni sakām: „Ja godīgi, tad arī daudzām meitenēm tu patīc.”

Šis teikums aiznesa viņu pie pārdomām. Vai tiešam Hermione stāstīja patiesību? Bet kāda jēga viņai teikt melus savam draugam? Patiesībā ir vienalga vai kādai patīku vai nē. Un kāds ir viņu skaits. Patiesībā, ja tā rēta nebūtu man uz pieres, tad vispār es būtu tukša vieta. Droši vien man pat draugi nebūtu, jo ... lai nu paliek! Man vienalga ir Džinnija. Priekš kam man tās visas fanes , kas skatās tikai uz manu rētu, bet ne sirdī?

Harijs tā un visādi citādi domāja. Brokastis, kā vienmēr bija garšīgas.

 

Tev ir pieteikties, lai iesūtītu atsauksmi.